Czy wykorzystując piasty, tarcze i zaciski z Forda Scorpio jest możliowść założenie felgi 13 cali ?
Ewentualnie zmiana tarczy na inną coś da ?
Pzdr
Jarek / 2015-02-16 16:37:11 /
piętnaski jesli dobrze pamietam
http://www.capri.pl/garage/ford-capri-brakes-upgrade
Quack / 2015-02-16 18:19:36 /
Zależy też od felgi i auta.
Do Capri na przód na felgę 13" to przedni zacisk ze Scorpio + tarcza ze Sierry 260mm. Ale nie każdy wzór felgi na to wejdzie to też trzeba mieć na uwadze.
rzułty BUC / 2015-02-16 19:09:09 /
Ja w capri mam przod tarcze 260 mm wentylowane, zacisk scorpio + bracet (adapter) tyl tarcza 243mm lita, zacisk scorpio + bracet spawany do mostu , felgi 13 cali kazdy wzor rs-a pasuje stalowe felgi niestety nie pasuja,
Jezeli bierzesz piasty ze scorpio to zmiana na mniejsza tarcze nic ci nie da bo zacisk i tak zostaje w tym samym miejscu, musial bys przerobic mocowania zacisku bo standardowo na scorpio najmniejsze felgi to 14 cali stalowe podejda.
Zapomniałem napisać, że chodzi o tył. Przód to wiem.
Jarek / 2015-02-16 22:15:16 /
Miron od czego jest ta tarcza na tył ??
Tyl to lita tarcza 243 od sierry mk2 zaciski scorpio mk1 + braket spawany do mostu ( w tym wypadku to most z volvo ale na standardowy caprikowy tez da rade kwestia tylo odpowiedniego adaptera) problem to ten plaski haczyk do ktorego jest montowana linka recznego , trzeba go inaczej wyprofilowac bo ociera o felge lub zrezygnowac z linki i zrobic hydrauliczn reczny ( standardowy na lince dziala kiepsko i ze wzgledu na konstrukcje lubi sie zapiekac i nie dzialac)
Tarcza przednia Peugeot 205/405 niewentylowana 249mm + zacisk Sierra/Scorpio + brackiet Caprisport. Taki zestaw miescisie w felge 13 calowa.
Arunas / 2015-02-17 08:55:29 /
Miron problem nie tkwi w konstrukcji tylko w zastosowanych materiałach, bo gdyby trzpień dźwigienki ręcznego wył wykonany choćby ze stali nierdzewnej problemu by nie było. Inną kwestią jest to jak często dokonuje się przeglądu/wymiany uszczelnień w tylnych zaciskach. Rozwiązanie dobre jak każde inne imho.
Żeby nie było że nie na temat, a czy w ogóle kolega/autor zadał sobie trudu żeby poszukać informacji na temat modyfikacji tylnych hamulców? Bo odnoszę wrażenie że nie koniecznie. Było co najmniej kilka tematów o tym i w nich jest wszystko wyjaśnione.
Zawsze można poszukać niższej tarczy niż ta ze sierry do tego obniżyć adapter i już nie trzeba nic kombinować przy zaciskach.
Ligacz 3M / 2015-02-17 10:01:36 /
Sorry że jeden pod drugim postem, ale tak wyszło.
Arunas ma rację - tarcza tylna od sierry ma 253mm, a nie jak podaje Miron 243mm, więc jeżeli na takiej tarczy delikatnie trzeba liznąć zacisk to na tarczy nieco tylko mniejszej będzie już ok. Czyli tarcza przytoczona przez Arunasa będzie idealna (tarcza 247mm stosowana na przedzie w autach takich jak pug 106, 205, cytryny C15, saxo) cały szkopuł w adapterze jeżeli będzie wykonany ok to wszystko się ładnie pomieści.
Ligacz 3M / 2015-02-17 10:42:40 /
Ligacz co do materialow to napewno masz racje ze kiepskiej jakosci i ze malo kto pomysli zeby przeserwisowac sobie tylne zaciski :-) a z tarcza to sie pomylilem o te 10 mm ale na bank byla to sierra bo chcialem miec te same parametry hamowania co sierra/ scorpio a reczny hydraulczny i tak mial byc instalowany :-)
Zapomnieliście panowie o jeszcze prostszym rozwiązaniu pt tarcza przód od fiesty np 1.1 239mm i zacisk od sierry/scorpio, tak miałem w taunusie i działało :P
H2O patryk_3M / 2015-02-17 18:15:36 /
No chociaż jeden konkretnie. Tarcza od fiesty załatwia sprawę.
granadziarz_3M / 2015-02-19 19:04:12 /
A ktoś się orientuje jak ogarnąć ręczny hamulec w zestawie tarcze z fiesty i zaciski sierra?
Curtis_Capri / 2015-03-14 16:11:52 /
Zacisk sierra ma ręczny. Dorabiasz linkę i hula.
granadziarz_3M / 2015-03-14 16:59:30 /
Tylko pamiętaj, że dźwignią od bębnowych go nie zaciągniesz.
Mysza liil (EM) / 2015-03-14 19:14:26 /
Ooo, heheh, dobra uwaga bo już jutro miałem zakładać linkę i dźwignię od bębnów ;)
Jaką dzwignie więc zamontować? Są już jakieś sprawdzone ze scorpio, sierry?
Curtis_Capri / 2015-03-14 20:39:50 /
Sama dźwignia może zostać (ale nie będzie to ostry hebel tylko bardziej spowalniacz/postojówka) - trzeba tylko w miejsce mocowania linki wstawić jakieś połączenie z półksiężycem od linki ze scorpio i to jest lżejszy punkt. Druga sprawa to fakt, że caprikowa linka idzie pojedyncza na tył do jednego bębna i co za tym idzie ma w tunelu jeden zaczep do naciągu - tu punkt 2 - trzeba dorobić i dospawać.
czyli najłatwiej zmienić na taunusa i te dwa punkty odpadają ;)
Piter M / 2015-03-15 21:38:23 /
Bębny są zajebiste. Wyczyścić i podregulować co wymianę oleju i będzie git.
Mysza liil (EM) / 2015-03-15 21:49:25 /
Mysza dobrze mówi :)
skoro taunusowe bębny zatrzymują rozgrzane sliki o szerokości 240 to co tu szukać więcej ?
Piter M / 2015-03-16 07:46:17 /
co najwyżej dużych bębnów :)
Szramek / 2015-03-16 09:07:24 /
Granadowe bębny zatrzymują rozgrzane 215stki przy 100 km/h i można obrócić te dwie tony złomu o 180 stopni, po czym spalić gumę do przodu, bo z 20 km/h jeszcze leci do tyłu ;)
Mysza liil (EM) / 2015-03-16 12:47:39 /
Mysza prawde mówi :)
taunusem też się da
a kto nie wierzy to próbować :)
Piter M / 2015-03-16 13:06:43 /
I składać bębny, regulować i kombinować aż się uda. A jak się nie udaje, to źle złożone i trza od nowa, aż się pojmie zasadę działania :)
Mysza liil (EM) / 2015-03-16 22:16:54 /
hehe niby bebny taki banał a trza to umiec poskładać, a przynajmniej tak żeby działało prawidłowo :)
Piter M / 2015-03-16 22:30:41 /
hehehe
https://www.youtube.com/watch?v=sGoJ0yZvddM
nie bedzie kurwa bo kurwa coś tu jest kurwa za duże kurwa :D mam takiego dziadka w pracy kurwa co tak samo kurwa sie wypowiada :D kurwa. To jest tzw. upiększanie wypowiedzi.
mishq (Mateusz G.) / 2015-03-16 22:55:27 /