Albi_Poznan / 2005-04-15 20:59:40 /
Sory nacisnąłem enter.
No właśnie jak w temacie.
moje auto nie toczy się jak inne samochody..i dzisiaj postanowiłem coś z tym zrobić.. okazało się że to tył trzymał..
dzisiaj grzebałem w hamulcach tył..
wszytsko na cacy zrobione..
bęby oki, szczęki rewelacyjne,
odblokowane samoregulatory...
no i spręcone koła..
auto śmiga jak mażenie, czas na sprawdzenie ręcznego..
jakoś kiepsko prawie wcale nie hamuje..
no i po 5 minutach znowu ten sam problem co przed "naprawą tylnych hamulców"
samochód się toczy tak jak przed naprawą czyli ciężko..
co jest przyczyną..ja często używam ręcznego i nie wyobrażam sobie
odpięcie linki ręcznego, a niestety po dzisiejszej porażce mam
ochotę tak uczynić..
ale ja chcę mieć ręczny..
gdzie upatrywać przyczynę tej usterki, pragnę dodać, że po naprawie
dopuki nie urzywałem ręczengo samochód toczył się ekstra i hamulec
łapał na 4 koła..
Albi_Poznan / 2005-04-15 21:09:15 /
Może po prostu czas wymienić linkę z pancerzem , bo sie blokują ?
marian212 / 2005-04-15 21:11:55 /
No właśnie teraz wpadło mi do głowy..
może trzeba powierzchnie styku szczęki z elementem piasty posmarować smarem..
aby zmniejszyć opory tarcie!!
teraz to wymyślam
..no ale może ktoś na coś wpadnie..
Albi_Poznan / 2005-04-15 21:15:13 /
Zapomnij o smarze w bębnie. Już nie mówie o kwesti przypadkowego przesmarowania okładzin , ale w bębnie jest tak duze zapylenie , że za chwile efekt bedzie odwrotny do zamierzonego.
marian212 / 2005-04-15 21:27:04 /
najwazniejsza sprawa to samoregulatory, do nich przyczepiony jest reczny, zebatki i dzwignia musza sie swobodnie krecic, masz tam sprezyny? (razem powinny byc trzy na strone)
druga sprawa to linka i jej regulacja
odczep ja i sprawdz czy swobodnie sie przesuwa w pancerzu
camaro / 2005-04-15 21:34:22 /
Camaro tak mam trzy spężyny na stronę..
chodzi o szczęki, które są ściśnięte ze sobą trzema sprężynami!?
jutro pokombinuję jeszcze raz, dodatkowo z linką ręcznego
Albi_Poznan / 2005-04-15 22:11:10 /
No i nie ma.
Obecnie linka oczyszczana WD40.
Albi_Poznan / 2005-04-16 20:44:58 /
Kurcze w sumie ja też chcę mieć sprawny ręczny :D
Sorki - nie mogłem się powstrzymać :D
babejsza / 2005-04-17 04:02:51 /
A ja mam ręczny! ;)
Albi, a może wymień tą linke? Napewno jej nie zaszkodzi.
Piotrek PCK / 2005-04-17 09:24:49 /
ja mialem kiedys podobny problem.... w sumie nie wiem czego byla wina, bo od razu wymienilem linke, regulatory lezaly kilka dni w nafcie, a wszystko co wchodzilo pod bembny wymienilem na nowki... reczny byl bardzo dobry i nie blokowal kol.
Jabol / 2005-04-18 11:46:03 /
słuchajcie
znam takich mechaników - OSOBIŚCIE
co jak coś nie działa to wymienia wszystko w około włącznie z uszkodzonym elementem..
oprócz tej części wymienia 20 innych naokoło..
ale tu o to w tym poście nie chodzi..
jaki jest sens wymieniać wszystko skoro nalezy znaleźć przyczynę
naprawić ją i po kłopocie..i po cholerę wymieniać działające poprawnie części..
po co wymieniać linkę,
krok po kroku dojdę co jest powodem tego złego działania hamulca ręcznego..
opinie typu wymień wszystko nic nie wnoszą..
jak już niektórzy zaproponowali zaczynam od linki dam znać czy pomogło!!
Albi_Poznan / 2005-04-18 13:52:02 /
Tak w ogóle to skoro znasz takich fachowców to sie do nich zwróć - albo zejdź pod auto i zobacz co jest nie tak. No ciężko żeby ktoś na odległość nie widząc auta miał to stwierdzić ;-)) . Ja powiem tyle że wymieniłem wszystko - od bębnów szczęk sprężynek linek itp. a ręczny dalej nie działał - zobaczymy co bedzie po remoncie całego ale mam zamiar to rozpracować :-)
MikeB4 / 2005-04-18 20:16:38 /
Jutro sprawdzę dlaczego ręczny u mnie działa. Dam znać.
aeroarte / 2005-04-18 22:48:47 /
też wymieniłem wszystko.. nawet bębny na tarcze :)) no i ręczny się pojawił i działa jak należy :) więc polecam wymienić wszystko. ;]
Trójkąt / 2005-04-19 00:25:02 /
aeroarte: zajebiste odwrocenie kota ogonem buahahahah. ze tez na to wczesniej tak nie spojrzalem... jak sprawdzisz czemu reczny u ciebie dziala, koniecznie to szczegolowo opisz :)))))
Jabol / 2005-04-19 16:53:59 /
No i okazało się ,że u mnie też jest niesprawny (działa tylko na jedną stronę)
aeroarte / 2005-04-20 20:51:21 /
Podepnę się tutaj.
Chodzi o bębnowy hamulec z dużego mostu w Taunusie.
Czy ktoś może mi powiedzieć - jak powninna zainstalowana być ta blaszka z dwoma ząbkami, która przekręca pierścień na samoregulatorze?
Czy powinna być z zewnętrznej strony, czy wewnątrz?
Po ściągnięciu bębna ta blaszka była na zewnątrz i tak ją zostawiłem, ale nie za bardzo chce to działać. Na jakichś serwisowych zdjęciach dopatrzyłem się, że to powinno może być wewnątrz - proszę kogoś siedzącego w temacie o pomoc.
Jak powinno być właściwie?
bartozłomero / 2009-08-20 11:50:34 /