Cześć,
Mam następujący problem z moim Transitem '94.
Pedał hamulca ma bardzo duży skok jałowy, łapie na samym końcu, dodatkowo nawet najlżejsze złapanie hamulca powoduje bardzo szybkie i mocne pulsowanie pedału hamulca (wręcz jakby był ABS lub tarcza była powykrzywiana w wielu miejscach na obwodzie). Pulsowania nie czuć w ogóle na kierownicy, ale czuć, że "trzensie budom".
Układ hamulcowy klasyczny: z przodu tarcze z pływającymi zaciskami, z tyłu bębny, pompa mechaniczna dwusekcyjna z serwem, bez ABS, regulator siły hamowania tylnej osi zależący od poziomu załadunku "paki".
Rozebrałem całe przednie hamulce i nie widzę nic nienormalnego - tarcze nie mają bicia zauważalnego przy pomocy prostych narzędzi, zaciski i klocki w porządku.
Macie jakiś pomysł? Bo BARDZO nie chce mi się rozbierać bębnów :)
Konar / 2014-12-21 11:23:37 /
Sprawdź czy ręczny tez pulsuje.
zapek??? !G.O.P! / 2014-12-21 11:34:10 /
Masz rozsypane zamoregulatory z tyłu i pewnie ich fragmenty mielą się w bębnach a wpadając co i rusz pod szczękę - niszczą Ci bębny.
Więc zwalaj tył...
granadziarz_3M / 2014-12-21 11:40:24 /
Niestety, hamulce bębnowe wymagają rozbierania co jakiś czas.
Mysza liil (EM) / 2014-12-21 16:13:51 /
Rozebrałem bębny. Jeden zawias szczęki był urwany przez co szczęka odchyliła się do zewnątrz i zdarła nieco "bokiem". Oczywiście wszystkie szczęki prawie bez okładzin - nikt tego nie rozbierał od nigdy :)
Niestety po wyczyszczeniu wszystkiego i założeniu kompletu nowych szczęk co zajęło cały dzień - bez zmian :( Pedał dalej pulsuje więc wychodzi na to, że problem jest w hydraulice. Pompa?
Konar / 2014-12-28 22:11:58 /
Przez wcześniejsze pulsowanie nierówno wydarły się bębny ? A może i tarcze ?
Trójkąt / 2014-12-28 22:47:08 /
Na zaciągniętym ręcznym nie czuć żadnego drgania więc mechanicznie chyba jest w porządku.
Konar / 2014-12-29 01:04:31 /
Mors na przewód/przewody elastyczne tylnych hamulców i daj znać jak się zachowa przy hamowaniu. Tylko za daleko nie jeździj z takim wspomagaczem 😀
Trójkąt / 2014-12-29 01:14:33 /
Efekt jest nawet przy minimalnej prędkości i lekkim - dosłownie - muśnięciu pedału hamulca, więc wystarczy mi toczenie się po placu pod warsztatem.
Konar / 2014-12-29 01:24:41 /
No to zaciskaj pojedynczo morsa i sprawdzaj.
Mysza liil (EM) / 2014-12-29 08:29:44 /
przednie hamulce oprócz pedału czułbyś na kierownicy. Więc masz pochrzaniony tył. Proponuję zawieźć bębny do tokarza i on prawdę Ci powie. Później przetoczy i będzie gitara.
granadziarz_3M / 2014-12-29 11:56:35 /
Chyba, że piasta krzywa to przetoczy i nic się nie zmieni.
Mysza liil (EM) / 2014-12-29 19:27:18 /