Mma ją odłącznoną bo się przepaliła na kolektorze i mam pytanie z czego dorobić i jak mocno napiąć i do czego służy to coś - prosże o szybką odpowiedz nie chciałbym załatwić skrzyni. Z góry wszystkim dziękuję.
Albi_Poznan / 2002-10-16 09:34:38 /
napina się przy max otwarciu przepustnicy i powoduje redukcje biegów... tzw "kick down"
Trójkąt
/ 2002-10-16 09:39:46 /
Może trochę jaśniej bo się jeszcze nie obudziłem - może na przykładzie jadę sobie 60km i nagle wci.... dokończ może coś zrozumię a ija mocno ma być napięta
Albi_Poznan / 2002-10-16 09:41:48 /
Linka powinna być tak ustawiona ząby była maksymalnie wyciągnięta w momencie gdy przepustnice otwarte są na max. A działa to tak że jedziesz sobie te 60 powiedzmy na 3 biegu wdeptujesz gaz, a automat redukuje bieg do 2 a może nawet do 1. A linka steruje zaworem odpowiedzilanym za zamianę ciśnienia w układzie governora.
Mam podłączoną nową linkę do skrzyni biegów faktycznie dzaiała jak opisałeś tylko muszę to ustawić odpowiednio. Dziękuję jeszcze raz za pomoc.
Albi_Poznan / 2002-10-26 10:29:41 /
Właśnie pozbyłem się tego czegoś. Praktycznie od momentu ja wyjechałem od mechanika który mi to założył użyłem raz i na tym się skończyło (nie spodobało mi się). Zmieniłem także mocowanie linki gazu i teraz jest o wiele lepiej niż było - mam większą mozliwośc płynnej regulacji obrotów silnika ale bez kick down.
Albi_Poznan / 2003-03-20 16:13:46 /
Ale jak jedziesz przy wolnych obrotach silnika i nagle chcesz depnąć, to trochę czasu zajmie, żeby wóz rozbujać. A kickdown redukuje bieg i dzięki temu fura ma kopa. Ale jeśli ci tak wygodnie... tylko opisz dlaczego, bo ciekaw jestem, sam jeżdżę automatem i uważam to za pożyteczną rzecz...
m.kozlowski
/ 2003-03-21 08:04:33 /
Mój automat jak mu trochę mocniej nacisnę pedał gazu też redukuję bieg niżej.
Albi_Poznan / 2003-03-21 09:11:03 /
moj automat c3 redukuje tylko z 2 na 1 do predkosci 60/h powyzej tego nie ma juz mowy o jakiejkolwiek redukcji a tymbardziej o wyprzedzeniu na trasie ciezarowki jadacej 90. przy maksymalnym wcisniecu gazu linka jest naprezona. i co ja mam zrobic..? czy automat moze powodowac ze Capri + 2 osoby + bagaz na 10 dni dociaga na trasie do 130 i wiecej nie chce..? nie mowiac o tym ze Capri+ kierowca tez tych 130 nie daje rady przejsc..? silnik 2.0 V6.
(ta druga czesc to tak dodatkowo wazniejsza jest 1 bo w pon znowu jade w polske a na prawde ciezko jest cos wyprzedzic rozpedzajac sie na 3 od 90 do 120... :] )
pozdrawiam
Mac13k / 2004-07-31 02:58:49 /
Zobacz czy linka nie stoi w pancerzu...od kick-down-u ja mam 2,0v6 na C3 i jak mu pierdziechnę przy 110km/h to wbije 2 bieg co prawda zaraz przeżuci na 3-ci ale redukuje...a co do 130 nieosiągalnych to tak:
1.Pierwsza najważniejsza zasada jeśli Fordzik ma się kręcić do czerownego pola to instalka wysokiego napiecia powinna byc w dobrym stanie<odpowiednia przerwa na świecach odpowiednio zapłon wyregulowany itd świece koipułka palec to powinno być w nienagannym stanie>
2.Dobrze wyregulowane zawory to może nawet 50% sukcesu
3.Ciśnienie w oponach i takie tam
4.Filtry powietrza ,gazu jak najczystsze
5JEśłi masz gaz to nieskręcaj go jak szalony w poszukiwaniu oszczędności...Silnik musi dostać odpowiednią dawkę i tego nieprzeskoczysz inaczej niebędzie miał kopa lub będą szybko świece padaly itd.
6.Powodzenia
gilmor / 2004-07-31 04:42:36 /
masz tu dwaoddzielne problemy
po pierwsze kockdown nie dziala za dobrze, byc moze to wina regulacji lub stanu linki, a byc moze cos ze skrzynia
druga sprawa to silnik ma problemy z moca, jezdzisz na gazie czy beznynie?
moze gaznik wymaga regulacji, moze zaplon wymiany, moze zawory, a moze ma juz swoje lata i tylko remont pomoze...
camaro
/ 2004-07-31 08:58:27 /
w jednym z taunusów z automatem miałem doprowadzone do skrzyni podciśnienie z kolektora ssącego. oprócz tego była też linka "kick down".
po odpięciu podciśnienia automat też niechętnie redukował biegi..
tyle że nie jestem w stanie określić jaka to była skrzynia w taunim. Pracowała z 2,3v6
Trójkąt
/ 2004-07-31 10:42:38 /
A czy ktoś mógłby zamieścić tu zdjęcie bądż rysunek gażnika od 2.0 R4 jeżdżącego z automatem? Chodzi mi o sposób podłączenia linki kick downu.
Krayczek / 2005-12-24 14:05:57 /
Do jakiej prędkości C3 powina redukowac z 2 na 1 za pomocą kickdownu?? Linke ma tak naciągniętą, że redukuje tylko do mniej więcej 50km/h. Potem na 1 juz nie zredukuje. Z 3 na 2 redukuje pomiędzy 50 a 125. Jest ok czy mam regulowac kickdown dalej???
chyba nie .... przy moim malym silniczku do 40 redukuje na 1 a do 70 z 3 na 2
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2007-04-09 12:47:31 /
w przyblizeniu jest OK, nic juz nie reguluj
Mysza liil (EM) / 2007-04-09 12:48:47 /
A co to do cholery jest że A4LD wrzucił mi 1 przy około 60-70 ?? Z trójki ..... Oczywiście obrotomierz gdzieś na czerwone pole - efekt ? wyprzedzić wcale sie nie dało a koleś dojeżdżający za mną zaskoczony musiał troszke zwolnić ......... po przejechaniu 2 km było juz ok i nie wrzucał jedynki przy redukcji z takich prędkości.
MikeB4
/ 2007-04-09 13:06:14 /
Kick-down jest tam elektryczny i nie reguluje sie naciągu. Ciezko stwierdzic o co chodzilo, moze bylo na granicy i pomoglo mu podcisnienie. Sprawdz czy modulator podcisnieniowy jest napewno od tej skrzyni (dlugosc igly ma znaczenie jesli chodzi o punkty zmiany biegow) oraz czy w wezyku podcisnienia nie ma czerwonego oleju ze skrzyni, bo moze membrana jest trzasnieta i olej zakloca prace regulatora.
Mysza liil (EM) / 2007-04-09 16:16:17 /
A może zwyczajnie zjawisko wystąpiło na zimnej skrzyni,albo chwilowo przycioł sie jeden zaworów w płycie?Jeżeli stało to jeden raz to nie powód do zmartwienia.
Panowie mam pytanie, jak się reguluje napięcie linki kick-down'a w C3?
BirdDog / 2010-04-06 20:48:04 /
Podjedź do mnie to Ci ustawię:)
A tak na poważnie to linka ma powodować pstryknięcie tego czegoś przy skrzyni w momencie wdepnięcia pedału w podłogę. Ma być na tyle luźna, żeby dopiero przy maksymalnym otwarciu przepustnic pociągnęła ten pizdryk przy skrzyni.
Coś mnie chyba ominęło jak odłączałem silnik. Mam jakąś linkę wychodzącą ze skrzyni biegnącą w stronę komory silnika. Zapewne kickdown.
Gdzie to poprawnie podłączyć od 2.9? Ma ktoś może fotę poprawnego podłączenia tego do zapewne mechanizmu na przepustnicy/dolocie?
Curtis_Capri
/ 2011-06-25 15:51:17 /
w 2.8i wyglada to tak:
http://www.capri.pl/image/car/3281/93665
duza linka ze sprezyna to gaz a mala to kickdown. w 2.9 bedziesz musial sobie jakos wykoncypowac podlaczenie tej linki do dzwigni przepustnicy.
Leszek "QSi" / 2011-06-25 23:14:49 /
Potrzebuję zdjęcie gaźnika, a właściwie półksiężyca do którego mocuje się linki gazu i kickdownu.
Czy półksiężyc od manuala różni się od półksiężyca od automatu? Mowa o C3 i 2.8V6 na solexie
neblu ta linka jest mocowana przez taka strasznie dziwna dzwigienke ktora jest osiowana na tej samej osi co plastikowy beben sprezyny - jak polksiezyc idzie na dol to ja naciska, a przez to tez (w niesamowicie koslawy sposob!) pociaga lekko linke kickdowna - jak masz polksiezyc, a nie wajhe to jest ok. nie mam pod reka aparatu ale jakby co to dzwon jutro, albo wstaw foto to ktos wytlumaczy.
pozdr,
chyba muszę to zobaczyć, ale z lekka zaczynam kojażyć.
Chyba u mnie w garażu powinno być jakoś w miarę na wierzchu, ale tylko w celu obejrzenia jakby co :)
gryziu liil (EM)
/ 2013-03-19 08:25:04 /
a możesz zdjęcie zrobić i wkleić tu?
Nie widzę kontrabandy, o ile będę pamiętał :)
Bo w sumie jak wczoraj szedłem do garażu to też miałem plan to oblukać, ale jak popadłem w amok kręcenia kluczami to ameno :)
gryziu liil (EM)
/ 2013-03-19 12:49:07 /
Łee.. lipa. Denatura pamięć wyssała i dlatego namieszałem :)
Się okazało, że gaźnik od Cześka jest w wersji bezpółksiężycowej, a drugi co mam z półksiężycem nie ma sterowania kickdownem :|
gryziu liil (EM)
/ 2013-03-19 19:26:49 /
Atom - Dzięki naprowadziłeś na właściwy trop. Widełki były przy starej pękniętej lince. Problem rozwiązany. Postaram się wrucić zdjęcie tego rozwiązania.
Dzięki Gryziu za chęci. Grunt, zę się udało.