prosze o pomoc w sprawie : granada 83' 2.0 l .potrzebuje wszelkie info rysunki opisy praktyczne porady na temat wymiany przedniego wachacza strona prawa (strona pasazera) . miesiac wrzesien , to moze byc znaczace bo przy zmianie drazka kieowniczego ocalilem w ten sposob troszke kaski bo model miesiac w stecz lub wprzod ? mial juz jakis inny bardziej zlozony a co za tym idzie drozszy uklad . dzieki z gory za kazdy odzew .
slawek / 2005-04-09 23:48:18 /
górny czy dolny wachacz ??
Trójkąt / 2005-04-10 00:01:58 /
i jeszcze jedno.. co potrzebujesz wymioenić w tym wachaczu ?? sworzeń czy gumy ??
Trójkąt / 2005-04-10 00:03:52 /
chodzi mi o przod a wymienic musze caly wachacz + drazek
slawek / 2005-04-10 02:21:22 /
Hmm, nie wydaje mi sie zeby w granadach od 77 do 85 byla jakas roznica w wahaczu. Podejrzewam ze nawet mkI miala taki sam zawias. Rozumiem ze chodzi o dolny wahacz i drązek reakcyjny. Najwiekszy klopot moze sprawic sprezyna. Powinienes zaopatrzyc sie w sciski, ktorymi scisniesz sprezyne, nastepnie odkrec zwrotnicę,nakretke drazka i dolna koncowke zwrotnicy, wyjmij amortyzator, srube wahacza przy belce i wyjmij go. Skladaj w odwrotnej kolejnosci :)
Mysza liil (EM) / 2005-04-10 06:30:40 /
mam na stanie jakies sciagacze od polneza ale nie jestem pewien czy nie beda za male . co do tych ruznic to info takie dal mi gosc w sklepie z czesciami forda ale kazdy moze sie mylic lub miec slabosc do fantazjowania.
slawek / 2005-04-10 09:39:27 /
ściągacze będą pasować.. wachacze przed i po były takie same.. a przynajmniej pasują.
dla ścisłości granada ma po 2 wachacze na stronę! dolny wymienia się tak jak
Mysza napisał wcześniej... tak więc powodzenia
Trójkąt / 2005-04-10 10:58:10 /
Będzie potrzebny jeszcze ściągacz do końcówki sworznia. Albo dwa młotki - mały i w miarę duży do uderzania. Ze śiąganiem sprężyn radziłem sobie w ten sposób, że podnośnikiem hydraulicznym podnosiłem dolny wachacz (ale samochód stoi stabilnie na podstawkach!) tak by ścisnąć sprężynę i na ściśniętą zakładałem dwa ściągacze - w miarę symetrycznie.
Łatwa w miarę jest wymiana dolnego wachacza, górny to już większa zabawa. Z tego co patrzyłem, wymaga odkręcenia i podniesienia silnika - ale może sie mylę.
Sprawdź przy okazji sworznie wachacza.
mtango / 2005-04-10 13:26:46 /
na szczescie to tylko dolny . wlasnie wrocilem z nastepca uszkodzonego . nie nowka ale stan dobry . sworznie przeloze swoje bo niedawno zmienialem (z wstepnych ogledzin wyglada ze da rade).
slawek / 2005-04-10 15:23:51 /
Czy tuleje gumowo-stalowe górnego wahacza Taunusa pasują do Granady?Czy w ogóle jakieś gumowe elementy zawieszeń Taunusa i Granady są identyczne?
Murmur vel Magman / 2006-03-17 16:32:14 /
Powyższe pytanie już nieaktualne.
Murmur vel Magman / 2006-03-18 19:33:20 /
Kupiłem tuleje przednich górnych wahaczy do Grandzi.Nie ma na nich żadnego logo,jest tylko takie coś:72GB-3068-AC.Czy jest szansa że to są oryginały?
Murmur vel Magman / 2006-04-02 20:30:56 /
tak, to sa oryginaly
camaro / 2006-04-02 22:03:22 /
To super.Dałem za nie grosze :) 8 zł szt :))
Murmur vel Magman / 2006-04-03 15:09:05 /
a jak najłatwiej wymienić górny wahacz ? nie znam granady więc pytam :)
Kohito_PS / 2009-11-19 19:59:05 /
odpowiadam :) . najlatwiej oddac do kogos kto zna granade ;) pozdrawiam :)
dariomk3 / 2009-11-19 20:30:05 /
moge oddać a moge sie sam czegoś nauczyć....
Kohito_PS / 2009-11-19 20:32:10 /
skad takie dane wziąles??
zobacz na dolnośląskie.... i myśle ze koniec dyskusji:D:D
tazzman / 2009-11-19 20:36:01 /
tazz , nie ten wątek hehe :P
Kohito_PS / 2009-11-19 20:39:48 /
Niestety trzeba opuscic kolyske.
m.kozlowski / 2009-11-19 21:17:36 /
trzeba podniesc auto, rozpiac lacznik kolumny kierowniczej z maglownica, odkrecic zaciski hamulcowe i polozyc/powiesic coby sie rurki nie polamaly, odkrecic silnik z poduszek i podlewarowac go w sposob zapewniajacy brak kolizji belki z lewarkiem, potem podlewarowac ciut kolyske, wykrecic gorne sruby kolyski (po odkreceniu odbojnikow gornych wahaczy), wyjac sruby i opuszczac kolyske w dol, przednich srub mozna nie odkrecac. O ile sruby gornego wahacza nie przyrdzewialy do tulei kolyski to wahacz zaraz bedziesz mial poza autem. W przeciwnym razie bym szukal drugiej kolyski, bo rozwiercenie tego lub wybicie przyrdzewialych graniczy z cudem.
Mysza liil (EM) / 2009-11-19 21:22:25 /
0. Zbijasz sworzeń wahacza górnego.
1. Odkręcasz poduszki silnika od belki.
2. Zdejmujesz odbojniki górnego wahacza.
3. Musisz podlewarować silnik do góry trochę, najlepiej żabką pod dzwon skrzyni delikatnie ze wskazaniem na bardzo.
4. Poluzowujesz dolne śruby kołyski.
5. Odkręcasz obie górne śruby trzymające kołyskę. Jeśli nie chcą wyjść to wykręcasz je do skutku. Kołyskę opierasz na drugiej żabce i po wyjęciu śrub opuszczasz ją na dół.
6. Odkręcasz górny wahacz i wyjmujesz śrubę od niego.
Naprawiasz i składasz w odwrotnej kolejności.
Lamer tego nie zrobi:)
Po co zdejmować odbojniki górnego wahacza ? ;-P
MikeB4 / 2009-11-20 00:51:07 /
Zeby odkrecic gorne sruby kolyski. Inaczej sie nie da.
m.kozlowski / 2009-11-20 07:36:07 /
Odkręcić się da :) tylko przy próbie wyciągania pojawia się kolizja z odbojnikiem.
gryziu liil (EM) / 2009-11-20 09:04:42 /
dzieki za podpowiedzi :) na początku myslalem ze sobie jaja robicie ze tyle tam trzeba sie narobić :D juz wiem ze mi jednej żaby brakuje.
Kohito_PS / 2009-11-20 09:56:02 /
Hmmm no mi się udało bez tego - ale teraz widzę dlaczego :-)) Taunus ma inną kołyskę a w Grani były szczątkowe odbojniki praktycznie nie istniejące :-/
MikeB4 / 2009-11-20 10:06:35 /
no jak odbojnik urwany to srube da sie wymienic.
ale niewie mczy nie mniej pracochlonnym wzgledem podwieszania silnika bedzie opcja opuszczenia zawieszenia razem z silnikiem.
Leszek "QSi" / 2009-11-20 10:22:09 /
nie, bo trzeba rozpiąć układ chłodzenia, grzania reduktora, paliwowy, elektryczny, zdjąć wisko albo tunel chłodnicy, rozpiąć lub poluzować wydech i co najważniejsze i wnerwiające przy składaniu, trzeba odkręcić cały wózek.
Silnik to najlepiej podwiesić na takim zawiesiu jakiego używa się w przednionapędówkach do wymiany rozrządu lub sprzęgła.
granadziarz_3M / 2009-11-20 10:58:30 /
no w sumie fakt. dawno tego nie robilem to nie pamietalem ;)
a jak takie ustrojstwo do podwieszania wyglada? bo ja mam haki nad kanalem i "ruckzug"
Leszek "QSi" / 2009-11-20 11:39:26 /
belka na czterech nogach z dwoma wieszakami o śrubowo regulowanej wysokości. Stawiasz ją na miejscu łączenia błotnika z fartuchem i podwieszasz silnik. Ważne jest to że z tak podwieszonym silnikiem można jeździć góra dół na podnośniku i nawet wywalić samochód na dwór w razie braku części (mowa o FWD).
granadziarz_3M / 2009-11-20 12:40:13 /
Podepnę się pod temat. Gdzie da się kupić tuleje i sworznie wachaczy do granady? Szukałem we wszystkich hurtowniach i na allegro.jest tylko jeden sworzeń.
Wiktorelblag / 2015-06-25 11:49:47 /
W tym momencie jest bardzo duży deficyt części zawieszenia do Granady.
Co do sworzni to możesz regenerować, lecz nie ma gwarancji jakości.
Ewentualnie pozostaje Ci kontakt z Chuderem albo Camaro.
Grzesiek_Rudy / 2015-06-25 11:58:29 /
wachacze są trudno dostępne, dużo więcej jest wahaczy,
choć, ja ja kupowałem swego czasu do E36 ten element, to wachacze był tańsze na allegro niż wahacze. I takie też kupiłem, nie wyprowadzając sprzedawcy z błędu...
no jak wpiszesz prawidłowo - czyli WAHACZA to rzeczywiście jest więcej towaru :D ale bez szału :-P
MikeB4 / 2015-06-25 13:48:02 /
Tedgum na wczoraj były dostępne.
michalch83 / 2015-06-25 14:08:10 /
O mamuniu kurwuniu, faktycznie wymiotło wszystkie sworznie... W IC stany zerowe, w Harcie stany zerowe, Gordon zero, Fota zero.... Jest coś na "gometford"..
Czas chyba zacząć skupować wahacze celem regenerejro....
a co wy chcecie regenerować w wahaczu???
sworznie tylko oryginalne nadaja sie do regenerowania
Mordian / 2015-06-26 12:58:26 /