mam taki problem silnik rzędowy EFI z katalizatorem, więc sterowany elektorniką-EEC IV - i nie ma wolnych obrotów, tzn ma, ale falują między 3500 a 2000
inne objawy:
1 cieknie paliwo spod wtryskiwaczy chyba
2 ciężko zapalić,
3 na wysokie obr. wchodzi super
4 skrzynia automat (uszkodzona na razie, więc nie wiem jak jeździ)
a niestety wyczytałem (z pewnego źródła) że w EFI sterowanym EEC-IV nie ma możliwości regulowania wolnych obrotów (może to jedynie zrobić servis forda zmieniając bazową wartość wolnych obrotów, a w tym silniku nikt nie ingerował w elektronikę, a on zgubił wolne obroty, także bazowa wartosć nie byłą zminiana, a zmieniła się rzeczywista)
gdzi szukać problemu?
filtr powietrza?
lewe powietrze?
czy nieszczelność układu wtrysku może mieć wpływ na to?
ADRIANna44 / 2002-10-13 15:04:53 /
jeżeli mowa o silniku 2.4 lub 2.9 ei to można pokombinować ręcznie taką głupią śróbką która reguluje położenie przepustnicy na biegu jałowym. pozatym jeżeli masz uszkodzony automat to też jest nietak, ponieważ wiązka ma tą jakiąś ścierzke która współpracuje razem (wolne obroty)
H2O patryk_3M / 2002-10-13 17:40:50 /
OK DZIĘKI, JUŻ CHYBA PO PROBLEMIE, NIESPODZIEWANIE znalazłem przyczynę, mianowicie, m magistrali przewodów podciśnieniowych jakiś trzpień był pusty, bez przewodu a nie zaślepiony, wystarczyło go zatkać i wolne obroty jak w nówce, i jeszcze lepiej zapala.
a tą srubka przy dxwigni przepustnicy to można było jedynie podwyżyć obroty ,
DZIĘKI DZIĘKI
ADRIANna44 / 2002-10-13 19:34:28 /
AHA A SILNIK TO 2,3 R4 :-)
ADRIANna44 / 2002-10-13 19:35:10 /