czy baran od kolektora można pomalować farbą która wytrzyma na dłuższą mete
prosze o podanie firm które sprzedają takie farby albo zajmują się ty i czy wypolerowanie kolektora coś da ???
pochromuj bo farba może mieć problem z przetrzymaniem wysokich temp...
Trójkąt / 2002-10-14 08:47:01 /
Sa farby (aerozol), wytrzymajace do 700 stopni... Firmy niepametam...:-(
Arunas / 2002-10-14 09:03:28 /
Zastanoow (dowiedz) sie czy nie bedzie problemoow z oddawaniem ciepla. Krecone Kolektory i tak sa raczej delikatniutkie ... potem pospawane raczej raza niz wygladaja ;-)
Q_Back / 2002-10-14 21:42:15 /
NA PEWNO MOŻNA CHROMOWAĆ?
JEŻELI TAK, TO SUPER ,PODOBA MI SIĘ TAKA OPCJA, SPRÓBUJĘ W NASTĘPNYM SILNIKU ( V6 )
ADRIANna44 / 2002-10-14 21:55:00 /
Nie wiem czy ma duże znaczenie ale do pochromowania trzeba kolektor wypolerować bo ma on strasznie chropowatą powierzchnię i czy po wypolerowaniu(odchudzeniu ścianek) nie będzie miało to wpływu na wytrzymałość i nagrzewanie się go ???? Zastrzegam że nie miałem z tym do czynienia tak tylko się zastanawiam:))))
polerując usówasz tylko część warstwy chromu który został wcześniej nałożony galwanicznie... więc nie ma mowy o zmniejszeniu grubości ścianek...
Trójkąt / 2002-10-15 08:35:49 /
A to kolektory były fabrycznie chromowane????? Jakoś nie wydaje mi się , są to przecież żeliwne odlewy których nie widziałem jeszcze w żadnym starszym samochodzie chromowanych a nawet ocynkowanych .Ale mogę się mylic
Pozdrawiam
mowicie chyba o dwoch roznych sprawach:
kolektory zeliwne oryginalnie sa zeliwne i zadnych pokryc nie stosowano
natomiast te sportowe (niskooporowe) z rur stalowych sa malowane na srebrno -chyba ze ktos ma wersje DE Luxe -chromowana :-)
konk / 2002-10-15 10:12:42 /
najlepszym rozwiązaniem są powłoki ceramiczne, które wytrzymują i 1000 stopni. tylko nie wiem czy w polsce ktoś to robi.
kliner aka cleaning / 2002-10-15 10:53:33 /
Moje zdanie jest takie - ze lepiej kupic chromowany kolektor z obliczonymi parametrami, niz chromowac ten zwykly który mamy w aucie - daje to gwarancje wytrzymałości to raz , a moze sie okazac znacznie tansze niz nałożenie porządnego chromu.
MikeB4 / 2002-10-15 11:30:48 /
zaraz ja tu czegoś nie rozumiem... kto mówił o pochromowaniu orginalnego żeliwnego kolektora??? na moje oko chodziło o pokrycie czymś [w celu zabezpieczenia np przed korozją] kolektora tzw. baranka.... a ponieważ większość farb pod wpływem temperatury zostanie zniszczona to zostało zaproponwane pochromowanie... bo chrom wytrzyma te warunki...
Trójkąt / 2002-10-15 13:31:01 /
No popatrz kilka komentarzy wyżej :-)) to tylko moja odpowiedź .....
MikeB4 / 2002-10-15 16:26:11 /
fakt przeoczyłem ;)
Trójkąt / 2002-10-16 08:10:22 /
A nie lepiej zalozyc na wiertarke druciana szczotke?:)) kolektor bedzie jak nowy po takim czyszczeniu a przeciez taki blyszczacy wyglad utrzyma bardzo dlugo.
Seemann / 2002-10-16 11:13:28 /
Kolektor odgrywa nie małą rolę w odprowadzeniu ciepła spalin, a powierzchnia kolektora, jak zauważycie jest baaardzo duża dzięki tym chropowatościom.
Jeśli już koniecznie chcecie podnieść walory estetyczne to polecam farby żaroodporne czarne matowe, to nasze zwykłe tłumiki przeżyją te kilka miesięcy dłużej zanim się wypalą ;)
Jedno pytanko, ktoś malował żeliwny odlew? Ja poleruje to to i z miłą chęcią bym prysnął, kupilem farbe która pomalowałem pokrywy zaworów, wytrzymuje do 680 stopni, kosztowała 18zł/0.5l spray. I nie wiem czy jest sens, bo odlew trzeba by bylo nieco spolerowac z zewnatrz.
Bartek GD / 2003-02-17 00:02:29 /