Witam jestem mateusz. Od niedawna szczesliwy posiadacz capri mk2 1.3 z 75 roku. Jest to moje pierwsze auto w sumie i jedyne wiec myslalem dobrze... Bedzie w miare malo palic ;) ale niestety nie dam rady dluzej z tak slabym motorem... Mieszkam we wloszech mam tu kumpla ktory do taunusa 1.3 zalozyl silnik od sierry 1.6 pinto bez zmiany niczego innego oprucz wydechu i w miare mu to chodzi wydal na to 1500 euro w jednym warsztacie w tym koszt i renowacja silnika. Pomyslalem ze w Polsce moze taniej znajde jakis motor i tu moje pytanie czy 1.8 ze sierry jak to
http://allegro.pl/ford-sierra-1-8-b-silnik-i4683335482.html bylo by bardzo klopotliwe w montazu? Tzn w planach chce zajac sie zawieszeniem hamulcami mostem itp. Ale trzeba czasu i pieniedzy niestety pytam co jest potraebne na teraz w zwiazku z taka modyfikacja napewno skrzynia biegow? Tylko jaka?
Wiem jest juz sporo na ten temat ale im wiecej czytam tym wiekrzy mam balagan w glowie potrzeba mi konkretnej porady. Pozdrawiam
mat91 / 2014-10-13 15:05:55 /
jeśli to 1.3, to ohv Kent, to zmiana na Pinto (czyli np. 1.8 z linku, czy podobne) nie ograniczy się do zmiany wydechu, najszybszym i najpewniejszym rozwiązaniem będzie zmiana całego napędu na 2.0 Pinto ze sierry wraz z łapami silnika, skrzyni, samą skrzynią na n9, wydechem i paroma innymi rzeczami. Na początek pewnie przełożenia mostu z 1.3 będą fajne, ale po jakimś czasie zapragniesz jeździć szybciej w trasie i most do wymiany ;)
Flonder / 2014-10-13 15:13:43 /
Tego wlasnie sie balem ze w tym capriku trza bedzie przy lapach grzebac a za to mi we wloszech zaspiewaja sporo...
mat91 / 2014-10-13 17:14:22 /
No to trzeba zakasać rękawy i zrobić samemu, jeśli chcesz mieć, nota bene, dobrze zrobione
daniel46 / 2014-10-13 17:17:14 /
Pokaz zdjęcie silnika pod maską w Twoim Capri , przy kent -> pinto będzie wiecej zabawy , może trzeba spróbować dorwać 1.6 kenta ? :) Ten 1.8 to niezbyt dobre rozwiązanie -- jak już sie bawić to 2.0 ohc , pali tyle samo a moc 10-20 % większa ...
MikeB4 / 2014-10-13 19:13:05 /
Jutro postaram sie wstawic zdjecie. Ale wydaje sie ze to kent jest wlasnie. Wiem ze najleprzym rozwiazaniem byl by 2.0 tyle ze na orginalnym zawieszeniu i hamulcach moze byc dosc niebezpiecznie i trzeba sie bawic w spawanie i to mnie przeraza troche dochodzi jeszcze kzestia papierow. Jak bedzie za duzo nagrzebane to moze nie przejsc we wloszech.. Gdzie byly takie wiekrze kent-y stosowane? Czego szukac?
mat91 / 2014-10-13 19:32:58 /
Zawieszenie i hamulce są te same w każdym 4 cylindrowym Capri , hamulce podobne są nawet w V6 -- moze tył bębny nieco większe w v6, ale przód to samo - także dadzą radę. Kenta 1.6 można szukać w Escorcie Mk2 , Cortinach 2/3 i było tego więcej w Italii niż u nas ... Taki kent 1.6 w wersji GT ma tylko kilka koni mniej niż takie 1.8
MikeB4 / 2014-10-13 20:06:03 /
Zostaw oryginal haha, 1.3 to święty graal
qbak / 2014-10-13 22:56:36 /
Dwójki już na wyginięciu nieważne z jakim motorem ;)
rzułty BUC / 2014-10-13 22:59:30 /
Wiem ma wyginieciu.. I piekna linie maja
. Zbyt piekna by tak wolno sie toczyc :p swoja droga igolnie ciezko o jakies capri obecnie.. Jeszcze pare lat temu mozna bylo wybierac Ale gnojek bylem bez kasy :)
mat91 / 2014-10-13 23:38:09 /
A czy w tym 1500 ojro się nie zmieści jakiś tuning silnika? gażniki, dolot, plus ostrzejszy wałek?
racja Mike! 1.6 kent, to idealne rozwiązanie, będzie szybciej, a przeróbki zerowe, w razie co, to można w godzinę wrócić do oryginału :)
A gdyby to 1.6 nadal było zbyt ślamazarne, to możliwości tuningu są prawie nieograniczone (nie biorąc pod uwagę budżetu oczywiście)
Flonder / 2014-10-14 07:35:04 /
Trefl z Capri 1.3 był w zeszłym roku na Pucharze 8 zdaje się, w tym roku 2 (w klasie BZ). 1.3 wolne? :)
m.kozlowski / 2014-10-14 07:59:50 /
Biorac pod uwage zakrety gorki i pagorki polnocno wloskich miasteczek jednak brakuje mu mocy... Bede szukal kenta 1.6 w takim razie, miejmy nadzieje ze dopisze mi szczescie... Puki nie uzbieram na konkretne 2.0 z przekladnia walem i cala reszta.. Dobrze wiedziec ze zawieszenie i hamulce oryginalne dadza rade..nie przypuszczalem nawet wydawalo mi sie zbyt watpliwe szczerze mowiac:p a skoro to taki swiety gral moze ktos chetny na wymiane za mk3 we w miare dobrym stanie:D?
mat91 / 2014-10-14 12:39:24 /
Pokaż to auto to się zastanowię.
podoba mi się podejście
marian212 / 2014-10-14 15:38:08 /
http://www.capri.pl/car/366
120 koni nie wystarczy ?
https://www.youtube.com/watch?v=WU7AX8UKsII
https://www.youtube.com/watch?v=WU-LNWqR4ms
ste-fun / 2014-10-14 16:43:01 /
to zbieraj i wkładaj odrazu 2.0 lub coś nowszego.
młody3 / 2014-10-14 18:11:29 /
Tylko 2.0 to przeróbka wiązki , bo kent ma wszystko na odwrót :D Dla 12 KM ? Słabo warto ...
MikeB4 / 2014-10-15 00:51:47 /
Sorry za brak odpowiedzi.. Mamy zbiotke olivek i zapierdzielam od wschodu do zachodu slonca.. Niemam kiedy umyc ani zrobic zdjec caprikowi.. Jakos w weekend powinno mi sie udac;) znalazlem 1.6 kent od eskorta rozwierconego do 1.7 ze zmieniona glowica i po regeneracji walu Ale gosciu chcial 800 euro i silnik byl w czesciach rozebrany kompletnie wiec sobie odpuscilem.. Szukam dalej jak narazie..
mat91 / 2014-10-28 16:39:37 /
prawdziwy big bore :)
marian212 / 2014-10-28 16:41:25 /
To z jakiegoś wloskiego ogłoszenia?pokaż ten rozwiercojy 1.6!
bartozłomero / 2014-10-28 16:56:59 /
800 euro to niedużo jak miał jakiś sportowy wałek rozrządu :) Pewnie miał moc zbliżoną do 2.8 V6 :D
MikeB4 / 2014-10-28 19:19:33 /
może jakąś głowicę 16v? :)
bartozłomero / 2014-10-28 19:57:40 /
Może i nie mam 120km w swoim 1.3, ale myślę, że mój Capri daje radę. Na górskich serpentynach też. Dodajmy, że mój jeszcze nie puścił korby bokiem
Witam to znowu ja. . Znalazlem kent a 1600 odrestaurowanego i podrasowanego w anglii ale zostalem przelicytowany o 200£... podaje sie znalezienie dobrego kent a w przyzwoitym stanie graniczy z cudem w moim przypadku. .. 2 mechanikow szuka wewloszech od 2 miesiecy i dupa. . Tak wiec wracam do propozycji wymiany na mk3 tak na serio juz. Otwieram nowy post w ogloszeniach co by butdelu na forum nie robic. .
P.s silnik 13 kent jest zbyt wolny ale jeżeli chodzi o mnie i moje upodobania generale sam nieraz sie dziwie jak dobrze sobie radzi ta konstrukcja takie sprostowanie bo pisalescie ze nie jest wolny moze racja ale nie dla mnie; ) pozdrawiam. Mateusz
mat91 / 2015-02-23 12:17:56 /
W UK akurat jest ich zawsze pełno do sprzedania , ja mam kenta 1600 z wałkiem kentcamsa i zasuwa to lepiej niż fabryczne 2.0 Sohc :) no i lżejszy jest o ładnych kilkanaście kg (jak nie kilkadziesiąt) .... muszę się wybrać z tym na hamownię bo sam jestem ciekaw ile to ma KM :D
MikeB4 / 2015-02-23 13:23:46 /
W takim razie nie wiem jak i gdzie szukac jeżeli jest ich pelno :/ moze jakas strone polecisz czy kontakt?
mat91 / 2015-03-31 13:45:10 /
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Kent-Gold-seal-711m60-15BA-1600-crossflow-engine-/131470017655?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1e9c394477
i to ten sam - tylko 2 zdjęcia
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-x-flow-petrol-1600-Kent-711m6015ba-engine-/131461628059?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1e9bb9409b
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-CROSSFLOW-1600cc-1700cc-REBUILT-ENGINE-/191544324209?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2c98ee7071
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Crossflow-711m-1600-/131471594109?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1e9c51527d
MikeB4 / 2015-03-31 14:46:38 /