Witajcie ponownie,
tym razem temat jest następującej treści.
Silnik kent 1600 trzyma mi dosyć wysokie temperatury.
Jak jadę jest w miarę OK, natomiast jak tylko sie zatrzymam stanę w korku to temperatura idzie do góry pod czerwone pole. Wiatrak się włącza i schładza trochę, potem ruszam i wszystko się normuje.
Jest też taka ciekawa zależność, że często jak odpalę i silnik zaczyna się grzać od zimnego, to przy pierwszym nagrzaniu temp też idzie dosyć wysoko i potem spada.
Zastanawiam się czy przypadkiem nie jest padnięty termostat lub pompa wody coś niedomaga. Pasem pompa-wał-alternator zmieniłem i nic nie pomogło.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Qba1983 / 2014-09-24 17:53:51 /
Sugestia jest prosta - wyjmij i sprawdź termostat. Możesz też sprawdzić jak temperatury będą wyglądać bez założonego termostatu.
szwagierr / 2014-09-24 18:02:35 /
ja miałem taki same objawy tyle że w v6 okazało się że sprawcą była padnięta uszczelka pod głowicą
Zacznij od korków od chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego.
i jeszcze sprawdź czy chłodnica nie jest zabrudzona od zewnątrz robalami itp.
docencik12 / 2014-09-24 18:28:38 /
U mnie silnik się przegrzewał albo ciągle był zimny. Wina termostatu i wskaźnika temperatury, który jak się okazało przekłamywał. Po wymianie wszystko ok.
velSztaba / 2014-09-24 18:57:04 /
Dla mnie uszczelka, ale czekam na rozwój wydarzeń. Zapodaj w zbiorniczek detektor CO2.
Mysza liil (EM) / 2014-09-24 19:39:09 /
Również stawiam piątaka że to uszczelka pod głowicą, ewentualnie pęknięta głowica.
Trójkąt / 2014-09-24 20:14:27 /
Zbiorniczek wyrównawczy jest nowy.
Czujnik prawdopodobnie do wymiany, bo na wskaźniku mam czasem wysoką temp., a wiatrak się nie włącza.
Ostatnio tez zauważyłem jak grzałem samochód, że jak się tak zagrzał, to po wyłączeniu silnika wiatrak się włączył, a płynu chłodniczego nagle w zbiorniczku było pod korek (nigdy wcześniej tyle nie było). Jak odpaliłem znowu silnik, płyn powoli zszedł.
Płynu mi ubywa, ale samochód nie kopci ani nie mam oleju w płynie. Bardziej obstawiam tu nagrzewnicę, bo wali płynem jak włączę ogrzewanie.
Qba1983 / 2014-09-24 21:18:23 /
No i jak samochód długo stoi to płyn też znika ze zbiorniczka, ale nie wiem gdzie bo nie ma śladów pod samochodem. Możliwe, że właśnie gdzieś w nagrzewnicę.
Qba1983 / 2014-09-24 21:21:46 /
A czy gdyby silnik był źle odpowietrzony to by takie objawy miał?
Qba1983 / 2014-09-24 21:40:09 /
no to jak płyn ci znika no na bank uszczelka, a wodę wypycha bo spaliny pcha w układ.
Miałem dosłownie to samo i to był trześnięta uszczelka
A da rade zdiagnozować uszczelkę bez zdejmowania głowicy od razu?
Qba1983 / 2014-09-24 23:20:43 /
Sprawdź czy w płynie w zbiorniczku wyrównawczym nie ma tłustych plam. Poza tym zobacz czy Ci nie dymi na biało z wydechu. Możesz sprawdzić także czy nie masz masełka pod korkiem wlewu oleju lub na klawiaturze pod pokrywą zaworów (ale tu już trzeba parę śrub odkręcić). Nie wszystkie objawy muszą się pojawić żeby to była uszczelka. Wystarczy jedna z nich.
rzułty BUC / 2014-09-24 23:25:58 /
A sory, nie doczytałem że plamy i wydech sprawdzałeś. To zostaje sprawdzenie masełka :)
rzułty BUC / 2014-09-24 23:29:07 /
najpierw wywal termostat i zobacz czy sie będzie nadal grzał
Dodam ze u mnie nie było ani plam ani masła tylko pchało spaliny do układu i go zapowietrzało. Możliwe że kolega ma tak samo
Cytując kolegę Myszę, pogrubiam co należy zrobić:
Dla mnie uszczelka, ale czekam na rozwój wydarzeń. ZAPODAJ W ZBIORNICZEK DETEKTOR CO2.
Mysza liil (EM) 2014-09-24 19:39:09
Zapłacisz w warsztacie 30pln i będziesz miał pewność że to uszczelka.
Trójkąt / 2014-09-25 09:29:58 /
Mysza i Trójkąt napisali:
"Cytując kolegę Myszę, pogrubiam co należy zrobić:
Dla mnie uszczelka, ale czekam na rozwój wydarzeń. ZAPODAJ W ZBIORNICZEK DETEKTOR CO2.
Mysza liil (EM) 2014-09-24 19:39:09
Zapłacisz w warsztacie 30pln i będziesz miał pewność że to uszczelka.
Trójkąt "
ale najcenniejsze rady zwykle są pomijane... wiem coś o tym...
Tak mi się jeszcze przypomniało...
Jak grzebałem z wydechem w zeszłym tygodniu i zdjąłem kolektor to w jednej rurze zauważyłem biały osad, jakby kreda. Pozostałe rury są normalne - czarne.
Czy to może być np osad z płynu chłodniczego?
Qba1983 / 2014-09-25 22:20:58 /
Dodam tylko jeszcze, że kolektor był pęknięty przy flanszy, a to podobno też się objawia białym osadem wewnątrz. Nie wiem jak dużo takiego osadu się wtedy robi.
Qba1983 / 2014-09-25 22:25:14 /
Jeśli ma Ci to poprawić humor to zmień termostat, później czujnik temperatury, pompę wody, następnie świece, przewody WN, przerywacz oraz żarówkę stopu w lewej tylnej lampie, a i tak na końcu zmienisz uszczelkę pod głowicą :)
Trójkąt / 2014-09-25 22:52:56 /
Tylko zadałem pytanie czy to ma coś wspólnego, po co ten sarkazmu ;)
Qba1983 / 2014-09-25 23:49:46 /
BTW świece są nowe, kable tez, żarówkę zmieniłem wczoraj ;P
Qba1983 / 2014-09-25 23:52:57 /
No to przebolej te 30pln i podjedź do dobrego warsztatu, po sprawdzenie zawartosci CO2 w płynie chłodzącym będziesz wiedział czy to problem uszczelki/pękniętej głowicy.
Trójkąt / 2014-09-25 23:59:21 /
A czy ktoś używał może testów z Allegro?
Mam na myśli te plastikowe za 20 pare zł.
Qba1983 / 2014-09-26 00:10:49 /
Pojezdz do warsztatu, prosimy Cie :D
on_the_run / 2014-09-26 11:00:42 /
Czy analizator spalin w zbiorniczek tez daje wiarodajne rezultaty?
Jakoś nie mogę znaleźć nikogo z testerem :(
Qba1983 / 2014-11-10 19:02:19 /
Jedź do VIKa
monti0 / 2014-11-10 19:14:11 /
Test zrobiony, nic nie wykazał.
Będę walczył z korkiem i termostatem. Do tego w planach wymiana węży chłodzenia. Teraz przy temperaturach na poziomie 6-7 st C się tak nie grzeje.
Qba1983 / 2014-11-18 14:43:00 /
Walczysz z temperaturą od 29.09, i problem nie znika. 1 dzień potrzebujesz na rozebranie silnika na kawałki, oglądnij wszystkie części silnika.
Jeżeli coś wyjdzie do kupienia lub naprawy to góra parę dni i po złożeniu temperatura będzie prawidłowa.
/uszczelka głowicy bez przyczyny nie ulega uszkodzeniu, a jak uszczelka głowicy zostanie uszkodzona to jej wymiana bez ustalenia przyczyny może być syzyfową pracą /
zenonDWR / 2014-11-18 19:22:40 /
na czym jezdzisz ? na wodzie czy na płynie ? Ja w sowim miałem teraz po zmianie silnika problem z temperaturą i okazało się że kanały wodne były zapaprane i pozapychane bo kiedy jeszcze silnik siedział u poprzedniego włąściciela musiał być zalany wodą i prawdopodobnie jeszcze wlał magicznego uszczelniacza do chłodnic.No uporałem się z tym tak że odłączyłem silnik od chłodnicy i podłączyłęm do pod kran i puściłem wode przez jakieś 15min na całego i wszystko ładnie ze środka wyszło. Powtórzyłem to kilkukrotnie i problem znikł.
zenonDWR - walcze wtedy, kiedy mam dostęp do samochodu, a jest to rzadko
Mizer - jeżdżę na płynie, ale mam zamiar zrobić jak mówisz, z tym że zarówno silnik, jak i chłodnicę
Qba1983 / 2014-11-18 23:31:08 /
Czy termostat w 1.6 OHC a 2.0 OHC jest taki sam?
Pytam bo w 2.0 chyba mi szwankuje a w wywalonym 1.6 siedzi nówka sztuka i tak się zastanawiam czy go nie zamontować.
jacob81 / 2015-01-16 13:15:00 /
Są te same.
m.kozlowski / 2015-01-16 13:19:02 /
Mam od 2.0 i zamienię się na termostat od golfa.
Mysza liil (EM) / 2015-01-17 21:46:33 /
Mysza czy ty pròbujesz być złośliwy :D
Nie od dzis wiadomo że te od golfa są wiecej warte bo są dopracowane technologicznie znacznie bardziej niz pozostałe :p. No chance :p
jacob81 / 2015-01-17 23:31:48 /
Od jakiegoś Golfa pasuje termostat do ohc i ohv?
Lepszy jest rzeczywiście?
Qba1983 / 2015-01-30 00:04:58 /
;-)
bobik liil / 2015-01-30 07:30:47 /
Ostatnio troche pogrzebalem w samochodzie i jest tak:
Termostat, wszystkie weze chlodzenia / nagrzewnicy wymienione, nagrzewnica tez bo ciekla.
Uklad wyplukany i zalany plynem i chyba odpowietrzony.
Haynes twierdzi, ze uklad w kencie trzeba wentylowac zalewajac plynem zeby go nie zapowietrzyc.
Robicie tak?
Generalnie samochod jezdzi jak sztan. Jak jade i nie ma korkow czy swiatel to temp mam ok m/w w polowie skali. Jak sie zatrzymam na swiatlach czy utkne w korku to powoli idzie do gory pod czerwone pole, wiatrak sie wlacza i niedopuszcze do przegrzania silnika. Jak przejade pare km to temp schodzi w dol do polowy skali i tak sie utrzymuje do ponownego zatrzymania na swiatlach czy korkow.
Wyglada na to, ze poziom plynu mi sie praktycznie nie podnosi po nagrzaniu silnika. Silnik zalalem okolo 5L plynu. Haynes podaje, ze kent 1600 bierze ponad 6L. Poziom mam na max w zbiorniczku.
Teraz pytanie czy jak mam gdzies zapowietrzony uklad i np za malo plynu o ten litr to czy bedzie to powodowalo brak wzrostu poziomu plynu czy szukac nieszczelnosci w chlodnicy lub gdzies indziej?
Od razu mowie ze plyn juz nigdzie nie cieknie, sprawdzalem kilka razy.
Z gory dzieki za pomoc.
Qba1983 / 2015-07-13 10:17:35 /