logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » Zacięty termostat

Zacięty termostat

Witajcie ponownie,

tym razem temat jest następującej treści.
Silnik kent 1600 trzyma mi dosyć wysokie temperatury.
Jak jadę jest w miarę OK, natomiast jak tylko sie zatrzymam stanę w korku to temperatura idzie do góry pod czerwone pole. Wiatrak się włącza i schładza trochę, potem ruszam i wszystko się normuje.

Jest też taka ciekawa zależność, że często jak odpalę i silnik zaczyna się grzać od zimnego, to przy pierwszym nagrzaniu temp też idzie dosyć wysoko i potem spada.

Zastanawiam się czy przypadkiem nie jest padnięty termostat lub pompa wody coś niedomaga. Pasem pompa-wał-alternator zmieniłem i nic nie pomogło.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-24 17:53:51 /


Sugestia jest prosta - wyjmij i sprawdź termostat. Możesz też sprawdzić jak temperatury będą wyglądać bez założonego termostatu.

szwagierr Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-09-24 18:02:35 /


ja miałem taki same objawy tyle że w v6 okazało się że sprawcą była padnięta uszczelka pod głowicą

Mizer Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-24 18:08:34 /


Zacznij od korków od chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-09-24 18:19:38 /


i jeszcze sprawdź czy chłodnica nie jest zabrudzona od zewnątrz robalami itp.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-24 18:28:38 /


U mnie silnik się przegrzewał albo ciągle był zimny. Wina termostatu i wskaźnika temperatury, który jak się okazało przekłamywał. Po wymianie wszystko ok.

velSztaba Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-24 18:57:04 /


Dla mnie uszczelka, ale czekam na rozwój wydarzeń. Zapodaj w zbiorniczek detektor CO2.

Mysza liil (EM) / 2014-09-24 19:39:09 /


Również stawiam piątaka że to uszczelka pod głowicą, ewentualnie pęknięta głowica.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-09-24 20:14:27 /


Zbiorniczek wyrównawczy jest nowy.

Czujnik prawdopodobnie do wymiany, bo na wskaźniku mam czasem wysoką temp., a wiatrak się nie włącza.

Ostatnio tez zauważyłem jak grzałem samochód, że jak się tak zagrzał, to po wyłączeniu silnika wiatrak się włączył, a płynu chłodniczego nagle w zbiorniczku było pod korek (nigdy wcześniej tyle nie było). Jak odpaliłem znowu silnik, płyn powoli zszedł.

Płynu mi ubywa, ale samochód nie kopci ani nie mam oleju w płynie. Bardziej obstawiam tu nagrzewnicę, bo wali płynem jak włączę ogrzewanie.

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-24 21:18:23 /


No i jak samochód długo stoi to płyn też znika ze zbiorniczka, ale nie wiem gdzie bo nie ma śladów pod samochodem. Możliwe, że właśnie gdzieś w nagrzewnicę.

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-24 21:21:46 /


A czy gdyby silnik był źle odpowietrzony to by takie objawy miał?

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-24 21:40:09 /


no to jak płyn ci znika no na bank uszczelka, a wodę wypycha bo spaliny pcha w układ.
Miałem dosłownie to samo i to był trześnięta uszczelka

Mizer Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-24 22:26:06 /


A da rade zdiagnozować uszczelkę bez zdejmowania głowicy od razu?

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-24 23:20:43 /


Sprawdź czy w płynie w zbiorniczku wyrównawczym nie ma tłustych plam. Poza tym zobacz czy Ci nie dymi na biało z wydechu. Możesz sprawdzić także czy nie masz masełka pod korkiem wlewu oleju lub na klawiaturze pod pokrywą zaworów (ale tu już trzeba parę śrub odkręcić). Nie wszystkie objawy muszą się pojawić żeby to była uszczelka. Wystarczy jedna z nich.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-24 23:25:58 /


A sory, nie doczytałem że plamy i wydech sprawdzałeś. To zostaje sprawdzenie masełka :)

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-24 23:29:07 /


najpierw wywal termostat i zobacz czy sie będzie nadal grzał

Mizer Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-24 23:29:12 /


Dodam ze u mnie nie było ani plam ani masła tylko pchało spaliny do układu i go zapowietrzało. Możliwe że kolega ma tak samo

Mizer Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-24 23:31:00 /


Cytując kolegę Myszę, pogrubiam co należy zrobić:

Dla mnie uszczelka, ale czekam na rozwój wydarzeń. ZAPODAJ W ZBIORNICZEK DETEKTOR CO2.

Mysza liil (EM) 2014-09-24 19:39:09


Zapłacisz w warsztacie 30pln i będziesz miał pewność że to uszczelka.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-09-25 09:29:58 /


Mysza i Trójkąt napisali:

"Cytując kolegę Myszę, pogrubiam co należy zrobić:

Dla mnie uszczelka, ale czekam na rozwój wydarzeń. ZAPODAJ W ZBIORNICZEK DETEKTOR CO2.

Mysza liil (EM) 2014-09-24 19:39:09


Zapłacisz w warsztacie 30pln i będziesz miał pewność że to uszczelka.

Trójkąt "

ale najcenniejsze rady zwykle są pomijane... wiem coś o tym...

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-25 15:27:00 /


Tak mi się jeszcze przypomniało...
Jak grzebałem z wydechem w zeszłym tygodniu i zdjąłem kolektor to w jednej rurze zauważyłem biały osad, jakby kreda. Pozostałe rury są normalne - czarne.

Czy to może być np osad z płynu chłodniczego?

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-25 22:20:58 /


Dodam tylko jeszcze, że kolektor był pęknięty przy flanszy, a to podobno też się objawia białym osadem wewnątrz. Nie wiem jak dużo takiego osadu się wtedy robi.

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-25 22:25:14 /


Jeśli ma Ci to poprawić humor to zmień termostat, później czujnik temperatury, pompę wody, następnie świece, przewody WN, przerywacz oraz żarówkę stopu w lewej tylnej lampie, a i tak na końcu zmienisz uszczelkę pod głowicą :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-09-25 22:52:56 /


Tylko zadałem pytanie czy to ma coś wspólnego, po co ten sarkazmu ;)

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-25 23:49:46 /


BTW świece są nowe, kable tez, żarówkę zmieniłem wczoraj ;P

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-25 23:52:57 /


No to przebolej te 30pln i podjedź do dobrego warsztatu, po sprawdzenie zawartosci CO2 w płynie chłodzącym będziesz wiedział czy to problem uszczelki/pękniętej głowicy.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-09-25 23:59:21 /


A czy ktoś używał może testów z Allegro?
Mam na myśli te plastikowe za 20 pare zł.

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-26 00:10:49 /


Pojezdz do warsztatu, prosimy Cie :D

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-26 11:00:42 /


Czy analizator spalin w zbiorniczek tez daje wiarodajne rezultaty?
Jakoś nie mogę znaleźć nikogo z testerem :(

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-11-10 19:02:19 /


Jedź do VIKa

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-11-10 19:14:11 /


Test zrobiony, nic nie wykazał.

Będę walczył z korkiem i termostatem. Do tego w planach wymiana węży chłodzenia. Teraz przy temperaturach na poziomie 6-7 st C się tak nie grzeje.

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-11-18 14:43:00 /


Walczysz z temperaturą od 29.09, i problem nie znika. 1 dzień potrzebujesz na rozebranie silnika na kawałki, oglądnij wszystkie części silnika.
Jeżeli coś wyjdzie do kupienia lub naprawy to góra parę dni i po złożeniu temperatura będzie prawidłowa.
/uszczelka głowicy bez przyczyny nie ulega uszkodzeniu, a jak uszczelka głowicy zostanie uszkodzona to jej wymiana bez ustalenia przyczyny może być syzyfową pracą /

zenonDWR / 2014-11-18 19:22:40 /


na czym jezdzisz ? na wodzie czy na płynie ? Ja w sowim miałem teraz po zmianie silnika problem z temperaturą i okazało się że kanały wodne były zapaprane i pozapychane bo kiedy jeszcze silnik siedział u poprzedniego włąściciela musiał być zalany wodą i prawdopodobnie jeszcze wlał magicznego uszczelniacza do chłodnic.No uporałem się z tym tak że odłączyłem silnik od chłodnicy i podłączyłęm do pod kran i puściłem wode przez jakieś 15min na całego i wszystko ładnie ze środka wyszło. Powtórzyłem to kilkukrotnie i problem znikł.

Mizer Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-11-18 19:51:55 /


zenonDWR - walcze wtedy, kiedy mam dostęp do samochodu, a jest to rzadko

Mizer - jeżdżę na płynie, ale mam zamiar zrobić jak mówisz, z tym że zarówno silnik, jak i chłodnicę

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-11-18 23:31:08 /


Czy termostat w 1.6 OHC a 2.0 OHC jest taki sam?

Pytam bo w 2.0 chyba mi szwankuje a w wywalonym 1.6 siedzi nówka sztuka i tak się zastanawiam czy go nie zamontować.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-01-16 13:15:00 /


Są te same.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-01-16 13:19:02 /


Mam od 2.0 i zamienię się na termostat od golfa.

Mysza liil (EM) / 2015-01-17 21:46:33 /


Mysza czy ty pròbujesz być złośliwy :D
Nie od dzis wiadomo że te od golfa są wiecej warte bo są dopracowane technologicznie znacznie bardziej niz pozostałe :p. No chance :p

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-01-17 23:31:48 /


Od jakiegoś Golfa pasuje termostat do ohc i ohv?
Lepszy jest rzeczywiście?

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-01-30 00:04:58 /


;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-01-30 07:30:47 /


Ostatnio troche pogrzebalem w samochodzie i jest tak:

Termostat, wszystkie weze chlodzenia / nagrzewnicy wymienione, nagrzewnica tez bo ciekla.
Uklad wyplukany i zalany plynem i chyba odpowietrzony.

Haynes twierdzi, ze uklad w kencie trzeba wentylowac zalewajac plynem zeby go nie zapowietrzyc.

Robicie tak?

Generalnie samochod jezdzi jak sztan. Jak jade i nie ma korkow czy swiatel to temp mam ok m/w w polowie skali. Jak sie zatrzymam na swiatlach czy utkne w korku to powoli idzie do gory pod czerwone pole, wiatrak sie wlacza i niedopuszcze do przegrzania silnika. Jak przejade pare km to temp schodzi w dol do polowy skali i tak sie utrzymuje do ponownego zatrzymania na swiatlach czy korkow.

Wyglada na to, ze poziom plynu mi sie praktycznie nie podnosi po nagrzaniu silnika. Silnik zalalem okolo 5L plynu. Haynes podaje, ze kent 1600 bierze ponad 6L. Poziom mam na max w zbiorniczku.

Teraz pytanie czy jak mam gdzies zapowietrzony uklad i np za malo plynu o ten litr to czy bedzie to powodowalo brak wzrostu poziomu plynu czy szukac nieszczelnosci w chlodnicy lub gdzies indziej?

Od razu mowie ze plyn juz nigdzie nie cieknie, sprawdzalem kilka razy.

Z gory dzieki za pomoc.

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-07-13 10:17:35 /