logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Silnik 2,0 R4 DOHC EFI

Silnik 2,0 R4 DOHC EFI

Jakie macie opinie na temat silnika 2,0 DOHC EFI ze Sierry lub Scorpio. Awaryjność, odporność na katowanie itd.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-22 16:15:49 /


mała awaryjność, duża odporność na katowanie, duża ekonomika,

wady: przy źle założonej instalacji gazowej zdażają się pęknięcia głowic...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-22 16:31:22 /


zdarzają sie i bez gazu

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-22 17:17:08 /


takze rozrzad ma stosunkowo niska trwalosc
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-22 19:52:48 /


Motor dobry, tylko trzeba pilnować poziomu i jakości oleju (ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych), nie przegrzewać (przegrzanie najczęściej kończy się pęknięciem głowicy), przy gazie - dobrze regulować instalację (żeby mieszanka nie była zbyt uboga), pilnować stanu łańcucha rozrządu i napinacza. I chyba najważniejsze - nie dawać mechanikom, którzy nie mają o tym silniku pojęcia. Jest delikatny i wymaga precyzji, szczególnie przy grzebaniu z głowicą i rozrządem.
Poczytaj forum sierrafan, tam znajdziesz wszystko.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-22 20:42:15 /


wygląda tak jakby miał bardzo, bardzo mały przebieg...:)

Albi_Poznan / 2005-03-22 21:12:23 /


Albo jest umyty.

Sąsiad ma taki silnik w skorupie, ciągnie w miare dobrze, nakulane trochę ma a nic sie nie dzieje... no ale on dba o scorpio bardziej niż o żonę ;)

Piotrek PCK / 2005-03-22 21:59:59 /


>>... no ale on dba o scorpio bardziej niż o żonę ;)<<

przeciez to normalne jak wiekszosc tutaj na tej stronie :)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-22 23:40:33 /


etam scorupa to auto uzytkowe niewymagajace szczegolnej troski hehe
co innego grandzia :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-23 00:31:12 /


Interesuje mnie jazda tylko na benzynie, oleju pilnuje, ale pytam bo lubię czasami pokatować granadkę.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-23 01:21:11 /


A dokładnie który odporniejszy - 2,0 OHC Pinto na weberze dwugardzielowym czy ten właśnie 2,0 DOHC EFI?
Bo moc to wiadoma 105 i 120 km

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-23 01:28:55 /


no z tymi mocami to tak nie do konca wiadoma :)..zalezy od wersji a bywalo roznie

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-23 01:44:23 /


dohc to silnik bezobsługowy.. lejesz olej, benzyne i jeździsz... do tego parametry ma sporo lepsze od ohc..
suche wartości mocy max niewiele mówią o własciwościach silnika..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-23 08:30:15 /


moment zobacz, a nie moc, z tego co pamietam, to moment ponad 1000obr. nizej, i troszke wiekszy, - czyli elestyczniejszy a to chyba najważniejsze

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-23 09:14:55 /


2.0 OHC...............152 Nm @ 3500 rpm
2.0 DOHC EFI (N9A)....174 Nm @ 2500 rpm (125 KM)
2.0 DOHC EFI (N9C)....167 Nm @ 2500 rpm (120 KM)

rwd Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-23 09:35:08 /


N9C jest z katalizatorem.

rwd Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-23 09:39:48 /


Jest jeszcze więcej wersji, tylko nie mam teraz pod ręką przebiegów momentu.
Pinto 2.0 SOHC występował jako:
1.gaźnikowy 98-101PS [różnie podawane w różnych krajach, ale w realiach to samo], stosowany w Taunusie, Cortinie, Capri i Granadzie
2.gaźnikowy 105PS, stosowany w Sierrach i Scorpio
3.wtryskowy 115PS, stosowany w Sierrach i Scorpio
Zaś DOHC 2.0 występował tylko w Sierrach i Scorpio jako:
1.gaźnikowy 105PS
2.gaźnikowy 109-110PS
3.wtryskowy 115PS
4.wtryskowy 120PS
5.wtryskowy 125PS
Generalnie DOHC jest bezobsługowy, ale [coś za coś] delikatniejszy i chimeryczny, a więc czuły na regulację i umiarkowanie katoodporny. Pinto wymaga więcej obsługi, ale jest prostszy i bardziej katoodporny. W końcu Coswortha zbudowali na bloku Pinto, a nie na łańcuchowym DOHC.
Proponowałbym szprycowe Pinto 115PS - ma blok i korbowody Cossiego.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-23 10:19:12 /


115-konny silnik 2.0 OHC z wtryskiem Bosch L-Jetronic (NRB): 160Nm @ 4000 rpm;

rwd Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-23 11:03:04 /


genaralnie pinciaki SOHC sa bardzo odporne na katowanie, użytkuje 2.0 i powiem że mimo częstego wkręcania go na bardzo wysokie obroty (co ten silnik lubi i sprawnie mu to wychodzi) nic sie nie dzieje, polecam częsta regulacje zaworów (szczególnie jak sie na gazie jeździ) no i wiadomo o gaźniczek tez trzeba dbać...

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-23 15:05:10 /


Czyli najlepszy wybór to Pinto OHC EFI 115KM

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-23 19:36:52 /


ja też jestem za Pinto, poza tym w necie znajdziesz poradnik "How to powertune Ford SOHC 4 cylinder Pinto engine" w którym krok po kroku pokazują jak z tego pieca wyciagnąć więcej mocy :-) (oczywiscie dla fanów tuningu)

Talar Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-23 20:56:36 /


troche tych watków o 2.0 DOHC jest, wiec moze podepne sie tutaj... :)

pytanie jest takie, znalazlem goscia ktory ma mk1, czlowiek niezbyt sie orientuje chyba w tym co i jak, kupil go chyba 2 lata temu i woz stoi, nic z nim nie robi, generalnie nie chce mu sie. gadalem z nim co ma za silnik i on twierdzi ze poprzedni wlasciciel wlozyl, uwaga, 2.0 v6 160 km z hmm... Taurusa.

no i teraz pytanie co to moze byc? umawiam sie z nim na obejrzenie tego, zaciekawil mnie ale zrzera mnie, szukalem w necie i nic takiego nie znalazlem :)

czy on zrobil sobie w glowie polaczenie 2.0 V6 + konie z 2.8? a moze to ja czegos nie wiem i taki silnik byl...? :)

niedlugo sie okaze jak to zobacze na wlasne oczy ale tak moze ktos cos podpowie bo jestem na prawde ciekaw... :)

byl silnik 2.0 V6 160km?

:)

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-10 18:08:29 /


tak byl 2.8i z numerami nabitymi od 2.0 V6;P

michałP / 2005-11-10 20:02:02 /


Z taurusa czy z Taunusa ??

W taurusie były tylko 3.0 V6 , 3.2 V6, 3,8 V6 i jeszcze jakaś V8 -ka ale nie pamiętam pojemności bo nigdy nie widziałem na żywo. było jeszcze 2.5 ale R4.

Jeżeli chodzi o taunusa to nie słyszałem aby 2.0 wychodziło jakieś wzmocnione.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-10 20:54:09 /


Taaa ja mam taki silnik michałP ;) Dokładnie 2.0 V6 160 kucyków...

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-10 21:08:22 /


Owo V8 w Taurusie SHO ma 3.4 litra i więcej szczegółów tutaj http://www.atomicfrog.com/mirrors/www.blueovalnews.com/engine_guide.htm
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-10 21:59:03 /


podepne sie i zapytam wiedzac juz o roznicach momentu i koni silnikow 2,o o stopnie trudnosci przy zmianie oraz odpornosci na lpg

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-27 00:24:13 /