Jakie macie opinie na temat silnika 2,0 DOHC EFI ze Sierry lub Scorpio. Awaryjność, odporność na katowanie itd.
AndrzejKudowa / 2005-03-22 16:15:49 /
mała awaryjność, duża odporność na katowanie, duża ekonomika,
wady: przy źle założonej instalacji gazowej zdażają się pęknięcia głowic...
Trójkąt / 2005-03-22 16:31:22 /
zdarzają sie i bez gazu
marian212 / 2005-03-22 17:17:08 /
takze rozrzad ma stosunkowo niska trwalosc
pozdro
Zakrzak! / 2005-03-22 19:52:48 /
Motor dobry, tylko trzeba pilnować poziomu i jakości oleju (ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych), nie przegrzewać (przegrzanie najczęściej kończy się pęknięciem głowicy), przy gazie - dobrze regulować instalację (żeby mieszanka nie była zbyt uboga), pilnować stanu łańcucha rozrządu i napinacza. I chyba najważniejsze - nie dawać mechanikom, którzy nie mają o tym silniku pojęcia. Jest delikatny i wymaga precyzji, szczególnie przy grzebaniu z głowicą i rozrządem.
Poczytaj forum sierrafan, tam znajdziesz wszystko.
wygląda tak jakby miał bardzo, bardzo mały przebieg...:)
Albi_Poznan / 2005-03-22 21:12:23 /
Albo jest umyty.
Sąsiad ma taki silnik w skorupie, ciągnie w miare dobrze, nakulane trochę ma a nic sie nie dzieje... no ale on dba o scorpio bardziej niż o żonę ;)
Piotrek PCK / 2005-03-22 21:59:59 /
>>... no ale on dba o scorpio bardziej niż o żonę ;)<<
przeciez to normalne jak wiekszosc tutaj na tej stronie :)
Wojdat / 2005-03-22 23:40:33 /
etam scorupa to auto uzytkowe niewymagajace szczegolnej troski hehe
co innego grandzia :)
Zakrzak! / 2005-03-23 00:31:12 /
Interesuje mnie jazda tylko na benzynie, oleju pilnuje, ale pytam bo lubię czasami pokatować granadkę.
AndrzejKudowa / 2005-03-23 01:21:11 /
A dokładnie który odporniejszy - 2,0 OHC Pinto na weberze dwugardzielowym czy ten właśnie 2,0 DOHC EFI?
Bo moc to wiadoma 105 i 120 km
AndrzejKudowa / 2005-03-23 01:28:55 /
no z tymi mocami to tak nie do konca wiadoma :)..zalezy od wersji a bywalo roznie
Zakrzak! / 2005-03-23 01:44:23 /
dohc to silnik bezobsługowy.. lejesz olej, benzyne i jeździsz... do tego parametry ma sporo lepsze od ohc..
suche wartości mocy max niewiele mówią o własciwościach silnika..
Trójkąt / 2005-03-23 08:30:15 /
moment zobacz, a nie moc, z tego co pamietam, to moment ponad 1000obr. nizej, i troszke wiekszy, - czyli elestyczniejszy a to chyba najważniejsze
2.0 OHC...............152 Nm @ 3500 rpm
2.0 DOHC EFI (N9A)....174 Nm @ 2500 rpm (125 KM)
2.0 DOHC EFI (N9C)....167 Nm @ 2500 rpm (120 KM)
N9C jest z katalizatorem.
Jest jeszcze więcej wersji, tylko nie mam teraz pod ręką przebiegów momentu.
Pinto 2.0 SOHC występował jako:
1.gaźnikowy 98-101PS [różnie podawane w różnych krajach, ale w realiach to samo], stosowany w Taunusie, Cortinie, Capri i Granadzie
2.gaźnikowy 105PS, stosowany w Sierrach i Scorpio
3.wtryskowy 115PS, stosowany w Sierrach i Scorpio
Zaś DOHC 2.0 występował tylko w Sierrach i Scorpio jako:
1.gaźnikowy 105PS
2.gaźnikowy 109-110PS
3.wtryskowy 115PS
4.wtryskowy 120PS
5.wtryskowy 125PS
Generalnie DOHC jest bezobsługowy, ale [coś za coś] delikatniejszy i chimeryczny, a więc czuły na regulację i umiarkowanie katoodporny. Pinto wymaga więcej obsługi, ale jest prostszy i bardziej katoodporny. W końcu Coswortha zbudowali na bloku Pinto, a nie na łańcuchowym DOHC.
Proponowałbym szprycowe Pinto 115PS - ma blok i korbowody Cossiego.
Pozdro.
KRK 4m / 2005-03-23 10:19:12 /
115-konny silnik 2.0 OHC z wtryskiem Bosch L-Jetronic (NRB): 160Nm @ 4000 rpm;
genaralnie pinciaki SOHC sa bardzo odporne na katowanie, użytkuje 2.0 i powiem że mimo częstego wkręcania go na bardzo wysokie obroty (co ten silnik lubi i sprawnie mu to wychodzi) nic sie nie dzieje, polecam częsta regulacje zaworów (szczególnie jak sie na gazie jeździ) no i wiadomo o gaźniczek tez trzeba dbać...
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2005-03-23 15:05:10 /
Czyli najlepszy wybór to Pinto OHC EFI 115KM
AndrzejKudowa / 2005-03-23 19:36:52 /
ja też jestem za Pinto, poza tym w necie znajdziesz poradnik "How to powertune Ford SOHC 4 cylinder Pinto engine" w którym krok po kroku pokazują jak z tego pieca wyciagnąć więcej mocy :-) (oczywiscie dla fanów tuningu)
troche tych watków o 2.0 DOHC jest, wiec moze podepne sie tutaj... :)
pytanie jest takie, znalazlem goscia ktory ma mk1, czlowiek niezbyt sie orientuje chyba w tym co i jak, kupil go chyba 2 lata temu i woz stoi, nic z nim nie robi, generalnie nie chce mu sie. gadalem z nim co ma za silnik i on twierdzi ze poprzedni wlasciciel wlozyl, uwaga, 2.0 v6 160 km z hmm... Taurusa.
no i teraz pytanie co to moze byc? umawiam sie z nim na obejrzenie tego, zaciekawil mnie ale zrzera mnie, szukalem w necie i nic takiego nie znalazlem :)
czy on zrobil sobie w glowie polaczenie 2.0 V6 + konie z 2.8? a moze to ja czegos nie wiem i taki silnik byl...? :)
niedlugo sie okaze jak to zobacze na wlasne oczy ale tak moze ktos cos podpowie bo jestem na prawde ciekaw... :)
byl silnik 2.0 V6 160km?
:)
Mac13k / 2005-11-10 18:08:29 /
tak byl 2.8i z numerami nabitymi od 2.0 V6;P
michałP / 2005-11-10 20:02:02 /
Z taurusa czy z Taunusa ??
W taurusie były tylko 3.0 V6 , 3.2 V6, 3,8 V6 i jeszcze jakaś V8 -ka ale nie pamiętam pojemności bo nigdy nie widziałem na żywo. było jeszcze 2.5 ale R4.
Jeżeli chodzi o taunusa to nie słyszałem aby 2.0 wychodziło jakieś wzmocnione.
Taaa ja mam taki silnik michałP ;) Dokładnie 2.0 V6 160 kucyków...
Wroniasty / 2005-11-10 21:08:22 /
Owo V8 w Taurusie SHO ma 3.4 litra i więcej szczegółów tutaj http://www.atomicfrog.com/mirrors/www.blueovalnews.com/engine_guide.htm
Pozdreaux.
KRK 4m / 2005-11-10 21:59:03 /
podepne sie i zapytam wiedzac juz o roznicach momentu i koni silnikow 2,o o stopnie trudnosci przy zmianie oraz odpornosci na lpg