Siema,
Sytuacja wygląda tak, że w standardowym miejscu po lewej stronie przy baku Capri posiadam otwór przez który zasysane jest paliwo, ale nie mam w baku czerpaka który prowadzi w najniższy centralny punkt zbiornika. Przez to często przy długich zakrętach w lewo benzyna odpływa od otworu i auto potrafi zaczerpnąć tyle powietrza by zgasnąć i potrzebuje chwili kręcenia rozrusznikiem by zaciągnąć paliwo na nowo. Jak wiadomo sytuacja taka jest niedopuszczalna więc chciałbym ja rozwiązać przynajmniej tymczasowo stosując długi filtr paliwa który mieści z 200ml benzyny i wpinając do w przewód doprowadzający paliwo do listwy w taki sposób aby:
-filtr był zamontowany pionowo
-doprowadzenie benzyny z pompy paliwa znajdowało się u góry i zalewało filtr do pełna
-wyprowadzenie paliwa na listwę było na dole aby uniknąć zasysania powietrza które może zgromadzić się na górze w chwili przechyłu.
Czy taki pomysł może pomóc w rozwiązaniu tego problemu?
Czy raczej i tak silnik będzie gasł, bo z lekkim opóźnieniem zassane powietrze zostanie wtłoczone na listwę?
Proszę o rychła pomoc, bo PC za pasem, a to może być dość druzgocąca przypadłość na torze.. :D
micu_ GOP / 2014-08-13 18:26:36 /
Tankuj do pełna póki co, a surge tank zrób taki jak trzeba.
Konrad vel smasher / 2014-08-13 18:32:28 /
Do codziennej, spokojnej jazdy wystarcza mi obecny układ więc jakby samym filtrem się udało zapewnić stabilność podczas szybkich łuków to nie oponowałbym za surge tankiem choćby ze względu na dodatkową pompkę = dodatkowy hałas, no i miejsce trzeba wygospodarować pewnie w bagażniku.
Dzięki za pomoc, ale mimo wszystko chcę wiedzieć czy taka modyfikacja powinna pomóc?
micu_ GOP / 2014-08-13 20:48:08 /
Nic to nie da. Jak pompa "zakrztusi" sie powietrzem to w ukladzie spadnie cisnienie i czy pomiedzy pompa a listwo bedziesz mial 0,2 czy 2 litry paliwa silnik i tak zgasnie. Musisz wykombinowac cos, tak aby pompa zawsze byla zalewana paliwem. Czyli np. taki filtr ale umieszczony przed pompa.
bartek nowakowski / 2014-08-14 09:47:29 /
akumulator ciśnienia jak w 2,8i ?
marian212 / 2014-08-14 10:08:21 /
Akumulator starczy na 0,2s :) czyli zbyt mało. zapowietrzona pompa potrzebuje kilku sekund na złapanie ciśnienia.
Trójkąt / 2014-08-14 11:19:00 /
No to rozumiem, że na szybko to mogę co najwyżej bak zalać do pełna jak wspomniał Smasher i będzie niezły akumulator ciśnienia przed pompą :D
Rezultaty zobaczymy już jutro ;)
micu_ GOP / 2014-08-14 23:26:39 /