Witam, czy ktoś światły może mi wyjaśnić jakie różnice wystepują w silnikach V 8 351C, 351W, 351M ja mam 351W i w zasadzie na tym ma wiedza sie kończy
trucker / 2005-03-10 12:18:46 /
A w jakim aucie?
Może tu coś znajdziesz
http://www.fordcobraengines.com/351c%20Differences.htm
mam Forda F150 84r oraz ,Forda F150 EFI 4,9litra 6inline
trucker / 2005-03-10 12:38:27 /
Silnik 351W [Windsor] jest produkcji kanadyjskiej, ma szeregowe zawory, powstał w wyniku wydłużenia skoku silnika Windsor 302 CID. Jest to klasyczny "smallblock" spotykany w Mustangach od połowy lat 60-tych aż do lat 90-tych. Natomiast silniki 351C [Cleveland] i 351M mają głowice hemi z rozchylonymi zaworami i produkowane były w USA przez stosunkowo krótki okres czasu [od końca lat 60-tych do końca 70-tych]. Teoretycznie też są to "smallblocki", ale konstrukcyjnie i technologicznie niewymienne w głównych elementach z Windsorami, od których są większe i cięższe.
Pozdro.
KRK 4m / 2005-03-10 13:03:37 /
Zapomniałem zapodać linki w temacie (cholerny Alzheimer):
http://www.projectbronco.com/History/history_of_the_ford_351m.htm
http://www.geocities.com/infieldg/v8enginesizes.html
http://www.oemfordparts.com/faq/smallblockv8.htm
Pozdro.
KRK 4m / 2005-03-10 13:08:35 /
dzięki serdeczne za szybki odzew,
czyli zrozumiałem w sumie że windsor jest fajniejszy niż M i C
trucker / 2005-03-10 13:37:38 /
Te small blocki:
a.o ile są cięższe od v6?
b.jakie są różnice w spalaniu, osiągach?
c.jakie są perspektywy ich instalacji w polskich warunkach do Capri?
BartekCapri / 2010-03-24 00:15:34 /
a)
Ford 351 Windsor - 510 lbs
Ford Cologne 2.0-2.8 V6 - 380 lbs
Konar / 2010-03-24 00:20:36 /
c) prawie żadne
pmx (wiewior;) / 2010-03-24 00:38:41 /
headshot :D
Konar / 2010-03-24 00:39:17 /
A) zależy od jakiego v6 ... pomijam cięższe V6 diesla od ciężarówek - pewnie chodziło Ci o V6 stosowane w Fordach ,więc
- od Kolońskiej V6 będzie to (silnik + skrzynia) nawet + 100 kg (automat może i więcej)
- od Essexa V6 będzie to nieznacznie mniej .... wszak essex cięższy od koelna ... podobno różnica może być rzędu 40-50 kg ... czyli do przeżycia.
Jeśli ktoś ma wagę do 400 kg i może się z nią pojawić to zapraszam - zważymy i porównamy - niestety na łazienkowej nie da rady ;-)
B) wariantów small blocka było tyle , że możesz zapomnieć o jakimkolwiek uszeregowaniu.... Osiągi mogą być takie : setka w 18 sekund (V8 o zatrważającej mocy 114 KM i z automatem)... setka w 4 sekundy (V8 z Forda GT40)... spalanie od 10-12 litrów w trasie do 20 ;-) Po mieście - licz 15 najmniej , najbardziej nieoptymistycznie przy ciężkiej nodze może to być ponad 30 ;-)
C) trzeba mieć trochę zdolności mechanicznych .... w starych silnikach nie pasuje miska olejowa , w większości wydech wychodzi prosto w wałek przekładni kierowniczej , trzeba wyciąć kawałek przodu żeby przesunąć chłodnicę , podnieść tunel przy skrzyni i dorobić odpowiedni wał napędowy .... dodatkowo trzeba docelowo zastosować inny most z tyłu bo fabryczny może mieć ciężko pozostać w jednym kawałku.
MikeB4 / 2010-03-24 00:39:30 /