logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Ptanie o V8

Ptanie o V8

Witam, czy ktoś światły może mi wyjaśnić jakie różnice wystepują w silnikach V 8 351C, 351W, 351M ja mam 351W i w zasadzie na tym ma wiedza sie kończy

trucker / 2005-03-10 12:18:46 /


A w jakim aucie?
Może tu coś znajdziesz
http://www.fordcobraengines.com/351c%20Differences.htm

rwd Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-10 12:34:58 /


mam Forda F150 84r oraz ,Forda F150 EFI 4,9litra 6inline

trucker / 2005-03-10 12:38:27 /


Silnik 351W [Windsor] jest produkcji kanadyjskiej, ma szeregowe zawory, powstał w wyniku wydłużenia skoku silnika Windsor 302 CID. Jest to klasyczny "smallblock" spotykany w Mustangach od połowy lat 60-tych aż do lat 90-tych. Natomiast silniki 351C [Cleveland] i 351M mają głowice hemi z rozchylonymi zaworami i produkowane były w USA przez stosunkowo krótki okres czasu [od końca lat 60-tych do końca 70-tych]. Teoretycznie też są to "smallblocki", ale konstrukcyjnie i technologicznie niewymienne w głównych elementach z Windsorami, od których są większe i cięższe.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-10 13:03:37 /


Zapomniałem zapodać linki w temacie (cholerny Alzheimer):
http://www.projectbronco.com/History/history_of_the_ford_351m.htm
http://www.geocities.com/infieldg/v8enginesizes.html
http://www.oemfordparts.com/faq/smallblockv8.htm

Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-10 13:08:35 /


dzięki serdeczne za szybki odzew,
czyli zrozumiałem w sumie że windsor jest fajniejszy niż M i C

trucker / 2005-03-10 13:37:38 /


Te small blocki:
a.o ile są cięższe od v6?
b.jakie są różnice w spalaniu, osiągach?
c.jakie są perspektywy ich instalacji w polskich warunkach do Capri?

BartekCapri / 2010-03-24 00:15:34 /


a)
Ford 351 Windsor - 510 lbs
Ford Cologne 2.0-2.8 V6 - 380 lbs

Konar / 2010-03-24 00:20:36 /


c) prawie żadne

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-24 00:38:41 /


headshot :D

Konar / 2010-03-24 00:39:17 /


A) zależy od jakiego v6 ... pomijam cięższe V6 diesla od ciężarówek - pewnie chodziło Ci o V6 stosowane w Fordach ,więc

- od Kolońskiej V6 będzie to (silnik + skrzynia) nawet + 100 kg (automat może i więcej)
- od Essexa V6 będzie to nieznacznie mniej .... wszak essex cięższy od koelna ... podobno różnica może być rzędu 40-50 kg ... czyli do przeżycia.


Jeśli ktoś ma wagę do 400 kg i może się z nią pojawić to zapraszam - zważymy i porównamy - niestety na łazienkowej nie da rady ;-)


B) wariantów small blocka było tyle , że możesz zapomnieć o jakimkolwiek uszeregowaniu.... Osiągi mogą być takie : setka w 18 sekund (V8 o zatrważającej mocy 114 KM i z automatem)... setka w 4 sekundy (V8 z Forda GT40)... spalanie od 10-12 litrów w trasie do 20 ;-) Po mieście - licz 15 najmniej , najbardziej nieoptymistycznie przy ciężkiej nodze może to być ponad 30 ;-)

C) trzeba mieć trochę zdolności mechanicznych .... w starych silnikach nie pasuje miska olejowa , w większości wydech wychodzi prosto w wałek przekładni kierowniczej , trzeba wyciąć kawałek przodu żeby przesunąć chłodnicę , podnieść tunel przy skrzyni i dorobić odpowiedni wał napędowy .... dodatkowo trzeba docelowo zastosować inny most z tyłu bo fabryczny może mieć ciężko pozostać w jednym kawałku.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-24 00:39:30 /