Panowie, moja skrzynia biegów brzmi jak wyjący stwór na sterydach i czas uśpić to ustrojstwo. Jednak nie za bardzo wiem jaką skrzynię mam i jaką powinienem kupić.
W moim Capri mam silnik 2.9 v6 Cosworth ze Scorpio a na skrzyni biegów mam takie oto numerki:
Na obudowie sprzęgła - 175107266 i 75 05 0-0
Na skrzyni:
819196038 lub 39 i 659T 7A0 39
Jeżeli komuś mówią coś te magiczne cyfry to proszę dać znać
Poza tym jeżeli ktoś wie jaka skrzynia najlepiej będzie pasować do takiego silnika i do mostu o przełożeniu 3:44 to także niech mnie oświeci, gdyż ciemność w tym temacie mnie ogarnia
velSztaba / 2014-07-17 22:36:12 /
Po prostu zrób jej zdjęcie zamiast pisać numerki. 4 czy 5b?
Do 2.9 24v najlepiej MT75, trzeba przerabiać wał i podnosić tunel, ale może przenieść więcej momentu niż np. N9. To najrozsądniejsze wyjście.
rzułty BUC / 2014-07-17 22:48:25 /
Fotki będą a skrzynia pięciobiegowa
velSztaba / 2014-07-17 23:33:24 /
Po numerach to N9.
Konar / 2014-07-17 23:57:03 /
@rzułty BUC - tego typu przeróbki odpadają. Tutaj operacja musi pójść gładko :)
velSztaba / 2014-07-18 09:10:06 /
No to zostaje N9 albo Typ 5 "wzmacniana czwórka"
Konrad vel smasher / 2014-07-18 09:46:08 /
No właśnie czytałem o różnych skrzyniach także na zagranicznych serwisach i jeżeli miałoby się odbyć to wszystko bez przeróbek to rzeczywiście N9 będzie najlepsza. Oczywiście jeszcze wrzucę fotki aby się upewnić czy to na pewno jest ta skrzynia.
Jeszcze dobrym rozwiązaniem wydaje się http://en.wikipedia.org/wiki/Borg-Warner_T-5_transmission ale to niestety także wiąże się z przeróbkami o których mowa była wcześniej
velSztaba / 2014-07-18 13:55:47 /
Jeździ dość sporo 24v z N9, i jeśli skrzynia będzie w dobrym stanie, to bardziej martwiłbym się o tylny most w Capri niż o skrzynię biegów.
PiotrekGran / 2014-07-18 14:03:45 /
A może dobrym rozwiązaniem było by po prostu sprawdzenie stanu oleju w tej skrzyni... :)
gryziu liil (EM) / 2014-07-18 16:47:38 /
Olej sprawdzony, poziom jest ale niestety olej z domieszka metalu, czyli coś tam się w środku mieli. A jeżeli chodzi o tylny most to prawda, trzeba uważać. Ale to już inny nieco temat :)
velSztaba / 2014-07-18 21:02:18 /
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-capri-sierra-granada-83bb7505aa-i4362680510.html
Szybkie pytanie - czy to jest skrzynia N9?
velSztaba / 2014-07-19 20:47:01 /
Tak ale z do rzędówki.
rzułty BUC / 2014-07-19 21:23:27 /
No to kiszka, potrzebuję do V6. No cóż, szukam dalej
velSztaba / 2014-07-19 21:52:11 /
Znalazłem jeszcze cos takiego: http://allegro.pl/ford-sierra-1-8-td-skrzynia-biegow-i4436586515.html i wygląda identycznie ja ta ze schematu: http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-9
No i moje pytanie czy to jest ta skrzynia której szukam do mojego Capri z silnikiem od Scorpio 2.9 v6
Proszę o pomoc
velSztaba / 2014-07-19 23:05:52 /
Dzwon trzeba założyć od V6.
Poza tym chyba będzie ok, ale to musisz jeszcze dopytać - kwestia wałka sprzęgłowego. Nie pamiętam teraz jak to było.
Skrzynia od 1.8TD podejdzie po zmianie dzwona, bo ma tak samo długi wałek wejściow jak te od V6ek.
Konar / 2014-07-19 23:12:46 /
No ale powstaje pytanie czy ta skrzynia od 1.8 nie będzie za słaba jak na silnik 2.9
velSztaba / 2014-07-20 00:39:16 /
Pewnie ma nieco inne przełożenia na niższych biegach (krótsze), więc kosą z dwójki będziesz mógł ruszać:) Ale za słaba raczej nie. Parę strzałów ze sprzęgła wytrzyma. Jak będziesz normalnie jeździł to 200 tysięcy przejedziesz. Jak będziesz non stop pałował to i 1000 może być nie do osiągnięcia. Wołek zdaje się w 3,5V8 takiego diesla ujeżdża/ujeżdżał. Pogadaj z nim na ten temat.
Dobra, skoro u siebie mam jeszcze działającą skrzynię, to mam też dzwon od v6. No tak logicznie rozumując. Zatem wystarczy tylko dobrać odpowiednią skrzynię.
Jak na razie z ogłoszenia mojego na capri.pl nikt się nie zgłosił więc czy tutaj na forum ktoś mógłby mi doradzić z wyborem skrzyni na podstawie poniższych linków?
http://olx.pl/oferta/skrzynia-biegow-sierra-2-3d-CID5-ID5SDTf.html#21b10dbbab
http://allegro.pl/ford-sierra-1-8-td-skrzynia-biegow-i4436586515.html
http://olx.pl/oferta/skrzynia-biegow-sierra-n9-CID5-ID6oEIX.html#21b10dbbab
http://olx.pl/oferta/skrzynia-biegow-ford-sierra-scorpio-CID5-ID4TMZ3.html#21b10dbbab
http://olx.pl/oferta/ford-sierra-skrzynia-biegow-CID5-ID5tuNF.html#21b10dbbab
velSztaba / 2014-07-20 11:50:31 /
Dokładnie, jak pisze Dred.
Dizlowa ma krótsze dwa pierwsze biegi i przepaść pomiędzy dwójką i trójką jest straszna. Przy jakichś wygłupach typu latanie bokami jedynka i dwójka muszą wystarczyć, bo na trójce nawet kosa się dławi. Oczywiście w normalnej jeździ raczej to nie stanowi problemów - jest mniej mieszania lewarem.
Osobiście mam N9 z 1,8TD spiętą z 24V i nie wykazuje oznak, że ma dość pomimo, że lekko nie ma i zanim trafiła do mojej fury była spięta z innym 24V.
A co do skrzyni od rzędówki, to ma za krótki wałek sprzęgłowy z tego, co wiem i bez przeróbek do Vki niet.
Sztaba, czyli w kolejnym odcinku "5 Sposobów na" będzie 5 sposobów na Skrzynię do Capri? :)
DrStein / 2014-07-20 18:03:28 /
Hahahah, najpierw to muszę znaleźć jeden sposób na skrzynię, zamontować i ... odsapnąć :) Ale tak na serio to odcinek związany z autami na bank się pojawi :)
velSztaba / 2014-07-20 19:13:31 /
Dobra, no to wytrzymałość skrzyni już mam ogarnięta. No ale skoro skrzynia o której pisałem wcześniej, czyli ta: http://allegro.pl/ford-sierra-1-8-td-skrzynia-biegow-i4436586515.html pasuje do v6, to rozumiem, że cos takiego: http://olx.pl/oferta/skrzynia-biegow-sierra-2-3d-CID5-ID5SDTf.html#21b10dbbab też bez problemow wejdzie (no oprócz dzwonana rzecz jasna)
velSztaba / 2014-07-20 19:30:13 /
Skrzynia N9 juz jest i czeka na wstawienie. Dziękuje wszystkim za pomoc i za przydatne informacje. Człowiek uczy się całe życie :)
velSztaba / 2014-07-29 21:41:05 /