logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » pompa paliwa

pompa paliwa

witam kto mi powie jaka pompa paliwa zewnętrzna do silnika 2.9 EFI z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi

mario1 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-06-27 20:09:30 /


od vectry/calibry/alfy romeo EFI

Mysza liil (EM) / 2014-06-27 21:02:28 /


Mam taką pompę paliwa jak na zdjęciu. Problem jest taki, że zamiast standardowego jak dla mnie mocowania przewodów zasilających są te wydumki - czerwona i niebieska. Podpowiedzcie pod jakie wtyczki to podchodzi?

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-08-01 15:38:32 /


Czerwona od ciepłej wody, a niebieska od zimnej ;)

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-08-01 16:36:32 /


Rayo a nie idzie tego po prostu odkręcić?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-08-01 17:19:38 /


Nie idzie :(
Poza tym te bolce wewnętrzne nie są gwintowane, więc standardowe oczko i nakrętka nic tu nie da. To jest pod zacisk na bolec i wodoszczelny gwint na zewnątrz wymyślone. To musi być jakiś inny system, który chce poznać :)

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-08-01 21:27:22 /


Pewnie to Amerykanie wymyślili a nie Chinczycy ;-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-08-02 23:57:20 /


Niemcy. Audi lata 80.

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-08-03 00:46:15 /


Zmierz średnicę tego pręta w środku i dokup takie ala krokodylki konektorki, sugeruje posmarować do tego syto pastą miedzianą, ew jeszcze silikonowe osłonki na przewody i po ptokach.

silikonowe osłonki to mam na pewno, konektorki to chyba mam już tylko 3mm ale pogrzebie jeszcze. Tego typu cuda i dziwy w automatyce przemysłowej występują i w takich sklepach się to kupuje, wysyłka nie ma sensu bo to grosze kosztuje ...

Lukruś / 2014-08-03 14:40:17 /


że tak zapytam- po co pasta miedziana na tych stykach?

i zanim napiszesz, o tym, że miedź dobrze przewodzi prąd, to zastanów sie dwa razy nad tym.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-08-04 09:27:05 /


bo niestety konektorki i styki są w większości z gównoliny i nawet te niby firmowe srebrzone przy 5A ( 60W i 12V ) lubią się utleniać ew integrować ze stykami .... bo pasta miedziana to najczęściej mieszanina jakieś wazeliny bezkwasowej i pyłu z miedzi i zabezpiecza łączone styki coś jak podkładki cupalowe .... i przy okazji trochę jakby skleja styki,zabezpiecza przed utlenianiem jak wazelina i łatwo się wypłukuje ... bo na codzień zajmuje się automatyką przemysłową na ogół na niskich prądach 5V, 12V, 24V i 72 % napraw to słaby styk ew za cienkie przekroje przewodów 19% błędy montażu ( źle zaciśnięte konektorki, ocynkowane śruby i nakrętki zamiast mosiężnych, brak podkładek sprężynujących na stkach elementów ruchomych ) reszta to jednostkowe przypadki .... bo mam w firmie rygor wykonywania wszystkiego zgodnie z tm co mnie na szkoleniach uczą i smarowania styków skręcanych i zaciskowych pastą miedzianą ...a podstawą do rozliczenia się są oprócz opisu zdjęcia z przed i po naprawie/konserwacji i np. firma mean well uzna że zasilacz miał prawo się spalić bo styki mają ślady przegrzania i nie ma na nich śladu pasty ....

Lukruś / 2014-08-04 10:28:52 /


tam niedopisałem miedź ułatwia odkręcenie, rozłączenie zapieczonych przegrzanych styków .... w odróżnieniu od powszechnie stosowanych WD40 XC coś tam polskich mosów i innych specyfików penetrująco/odrdzewiającąco/rozpuszczających i niszczacych

sory ale dziś mam wk%&%R totalny w związku z szajsem co montuje ...

Lukruś / 2014-08-04 10:43:51 /


Ja też tak robię :D I większość śrub na aucie tych na które leci sól i błoto jest zapsikana tym też ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-08-04 11:21:01 /


to jest jakieś nakręcanie koniunktury i tak to jest dzieci neostrady zostają kierownikami działow i rozliczeń ( zwanych dziś manadżerami)...

Pasta meidziana została wymyślona po to , aby ułatwić odkręcanie gwintów pracujacych w wysokich temperaturach- gdzie smar sie wytapia i zapieka, a pasta miedziana- składająca się jak piszesz z wazeliny i pyłu miedzianego- po wypłynięciu wazeliny zostają same opiłki, które działaja jak miniaturowe łożyska kulkowe. Znaczenie ułatwia to pracę gwintu.

Stosowanie tego do połączeń elektrycznych to zostosowanie wtórne- od tego są kontakt spreje i pasty przewodzące.

a jak coś jest źle zrobione, czyli za młay przekrój kabla etc- to nic tu nie pomoże, chyba- że jak napisałeś- po zrobieniu zdjęcia jest to dowód dla gościa, który to rozlicza.

I to jest argument, który mnie przekonuje. Czyli- rozwiązania prospołeczne wazniejsze od techniki.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-08-04 11:42:59 /


no u nas dość często coś się pali niestety ... efekty stosowania wd40 i innych reagujących i przyspieszajacych utlenianie co prowadzi do pogorszenia połączeń i wypalonych styków, pasta miedziana głównie właśnie jest takim ala łożyskiem na gwintach oraz zabezpiecza konektorki itp przed wilgocią i utlenianiem do tego silikonowy kapturek który zabezpieczy od błota, piasku, opiłków i robactwa i to najlepsze co może być

pasty kontaktowe a dokładniej opary z nich oraz spraje niestety czasem są agresywne i zdarzało się że niszczyły obudowy i izolacje (mean well tak ma tak izolowane przewody po stronie 12 V że 3 mies po zamontowaniu ich jakakolwiek ingerencja po jakimś czasie powoduje pękanie izolacji, polskim patentem jest nasunięcie na nie koszulki termokurczliwej )
Honeywell znów styki i wkręty robi z takiego szajsu że naprawde Ciężko po jakimś czasie to rozkręcić by nie omknąć ( mimo stosowania przez nas specjalnych wkrętaków płaskokrzyżowych )

ale nie róbmy bałaganu

a wracając do wątku zmierz średnice tych czopów na pompie i dokup sobie konektorki odpowiednie

Lukruś / 2014-08-04 12:35:03 /


Witam
Mama problem z mechaniczną pompą paliwa w v6. Po przełączeniu z gazu na beznzynę pompa nie podaje paliwa do gaźnika można kręcić do wyczerpania aku i nic. Natomiast jak przełączę w czasie jazdy to działa i można jeździć normalnie na benzynie.. Czy na rozruszniku są za wolne obroty ?
Poma jest druga nowa i nic sie nie zmieniło. Przewody drożne.
dodam że jest to 2,8efi które miało zaślepione gniazdo od pompy. Odkręciłem to i założyłem popychacz od 2,3. Czy on może być za krótki ?

Kilgore / 2016-07-01 11:25:25 /


kup najtańsza elektryczną pompę z allegro 0,8 bara + zaworek zwrotny przed pompą,zaślep tak jak było wcześniej i po problemie,syfu może zassała w zaworki i nie ma siły napompować na samym rozruszniku

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-07-01 13:18:30 /


Po co tu są te 4 dziurki i co się robi tą śrubką?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-25 16:10:10 /


śrupkom siem krenci...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-25 16:18:04 /


Dziurki po to, żeby membrana chciała się ruszać. A śrubka po to, żeby móc ją odkręcić i dostać się do wewnątrz celem np wymiany uszkodzonej owej membrany, albo któregoś z zaworków.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-25 16:38:23 /


Dziękuję pięknie :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-25 16:54:29 /


pytanie do znawców:
- wymieniłem silnik OHC na OHC który był EFI.
W EFI zamiast pompy była zaślepka - załozyłem pompę ze starego silnika ( która podawała ) oczywiście ( uprzedzając pytania ) razem z popychaczem i przekładką pod pompą.
Teraz nie podaje wogóle paliwa.
Czy wałek napędzający pompe jest taki sam w EFI co w starym gaźnikowcu? Bo nie podejrzewam, że Ford wprowadzjąc EFI zainwestował w projekt nowego wałka bez napędu pompy.
Czy po prostu mam pecha i nagle padła pompa?

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 18:42:58 /


Do EFI potrzebujesz elektrycznej pompy. Na mechanicznej nie pójdzie.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 19:21:01 /


Wałek w środku ma krzywkę do mechanicznej pompy, nawet w EFI.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 19:26:33 /


czyli mam pecha i padła pompa...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 19:45:20 /


Może założyłeś odwrotnie, i wlot wylot się nie zgadza .

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 19:47:37 /


załozyłem tak jak sciągnąłem.
jutro podmienię bo dziś zaczęlo padać i się ściemniło a auto akurat nie mieści się w garażu

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 19:49:33 /


Nie jestem pewny ale chyba kiedyś ktoś pisał że te popychacze to miały różne długości.
Albo to o V6 chodziło.

PL / 2024-09-24 20:07:40 /


moze byc różnica między OHC a V6.
Ale tu była zmiana z OHC na OHC.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 20:08:45 /


Miały różne długości do zastosowania z podkładką ebonitową lub bez, ale jeśli zdjęty cały komplet to powinno być ok.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 20:09:47 /


Pomiędzy R4 i V6 to jest na pewno różnica.

PL / 2024-09-24 20:10:50 /


ogólnie chciałem tylko potwierdzenia czy EFI mimo braku pompy ma na wałku krzywkę do napędu.
Ale ja Marcin mówi że ma to ma. I nie ma dyskusji :))
Z pozostała częścią sobie jutro poradzę.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 20:11:50 /


wąski, nie przejmuj się. Idź do kolegi Mike'a, on powinien gdzieś mieć mój wałek od pompy paliwa. Bo założył mi pompę bez niego. ;-)

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 20:57:52 /


Tez robiłem przejście z efi na gaźnik i wszystko działało ale właśnie popychacz pompy paliwa miał dwie długości.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 21:25:31 /