Chodzi o to że strasznie głośno pracuje silnik wycieraczek.Jeździłem rok młodszym
Kadetem i tam wycieraczki pracują prawie bezgłośnie i jakoś tak lekko
u mnie natomiast (Escort 79' przyp.autora) raz że silnik rzęzi dwa słychać jakby pracował pod olbrzymim obciążeniem i wycieruchy wędrują w górę bardzo niechętnie szczególnie na pierwszym biegu.
Macie jakiś sposób na poprawę kultury pracy silnika wycieraczek ?
cossi / 2002-10-06 13:21:19 /
najlepiej kup nowy, albo rozkrec ten co masz i sprawdz co jest, moze lozyska?
renifer / 2002-10-06 22:55:56 /
Rozwiazanie oczywiste tylko od czego dopasować.
Michał jest gdzieś na stronie taki silniczek ?
cossi / 2002-10-08 20:24:10 /
mam do zbyć a mechanizm wycieraczek z silniczkiem -prosze o kontakt
Albi_Poznan / 2002-10-09 07:27:30 /
Przestał mi działać automat wycieraczek znaczy działa ale nie do końca.
Dokładnie to wycieraczki nie wykonują pełnego mazgaja tylko dokładnie pół
ruchu przewidzianego przez konstruktorów czyli zatrzymują się w pozycji wzwodu i dalej kicha.
Podejrzewam przełącznik ale jestem cienki z elektryki...
cossi / 2002-10-22 19:08:24 /
wycieraczki dzialaja tak:
w silniczku jest taki talerzyk na ktorym sa okragle styki po ktorych przesuwaja sie blaszki zamocowane na osce napedowej, dwa z tych stykow sa pelnymi okregami, a jeden ma przerwe w miejscu odpowiadajacym dolnemu polozeniu wycieraczek
jeden z tych pelnych stykow to masa, drugi to plus zalaczany wlacznikiem wycieraczek, powoduje to rozpoczecie ruchu w gore, sygnal ten moze byc ciagly w przypadku biegu 1 i 2 lub trwa okolo 1s po czym nastepuje przerwa i znowu na krotko pojawia sie tam napiecie (bieg przerywany)
jest jeszcze ten styk z przerwa odpowiadajacy za powrot wycieraczek na dol, jest on ciagle pod napieciem ale gdy wycieraczki sa na dole to blaszka jest juz poza nim i nie powoduje dalszego ruchu
jak wlaczysz na ciagly bieg to wycieraczki zaczynaja jechac do gory po chwili zalacza sie styk powrotny i jak wylaczysz je to jada juz tylko na tym powrotnym do momentu gdy sie rozlaczy czyli na dol
praca przerywana to tak jakbys wlaczal bieg ciagly na chwile i wylaczal go szybko i po okolo 10s znowu to samo
jesli objaw jest taki ze po wylaczeniu biegu ciaglego wycieraczki zostaja tam gdzie byly a po wlaczeniu biegu przerywanego jada przez sekunde do gory, zatrzymuja sie , po 10-15s znowu kawalek dalej i stop to ewidentnie cos jest nie tak ze stykiem powrotnym
sprawdz czy nie odlaczyl sie kabelek, jesli nie to czy jest w nim plus, jesli jest to trzeba wyjac silniczek (co jest denerwujaca robota) i najlepiej dac go do elektryka
camaro / 2002-10-22 19:47:17 /