Mam pytanie od jakiegos czasu zaczoł padac mi akumulator :( wiec kupilem nowy ale problem nie zniknoł. Po upływie tygodnia musze ładowac.
Jestem jej posiadaczem od jakiegos czasu i wydaje mi sie ze lampka kontrolna przedtem swiecila na czerwono podczas jazdy a teraz pali sie tylko po rozruchu silnika po dodaniu gazu gasnie nie wiem juz sam jak powinna sie ona zachowywac swiecic caly czas czy gasnac po zwiekszeniu obrotów.
Z góry dziekuje za odpowiedzi
loger / 2005-02-20 01:38:23 /
lampka moze sie jeszcze palic jak zapalisz silnik i chodzi na wolnych obrotach
natomiast po dodaniu gazu powinna całkiem zgasnąć i juz sie nie świecić - wtedy jest ok
MikeB4 / 2005-02-20 01:50:10 /
lampka kontrolna wskazuje brak ładowania akumulatora, powinna sie zapalić po przekręcniu kluczyka, w momencie uruchomienia silnika powinna zgasnąć, jezeli nie gaśnie ozacza to brak ładowania akumulatora.
wniosek: masz uszkodzony alternator (zakałdam ze pasek klinowy masz ok) a dokłądniej prawdopodobnie regulator napięcia (to ta czesc przykrecana od tyłu alternatora na 2 śrubki)
pozdrawiam
Tak sie pozwole podpiac, jak mocno powinien byc naciagniety pasek na alternatorze? Na oko ile cm mozna go nadusic ?
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2005-02-20 02:06:54 /
Wiec wszystko jasne zachowanie kontrolki jest prawidłowe wiec czym wytłumaczyc szybkie rozładowywanie akumulatora
loger / 2005-02-20 02:57:20 /
ładowanie, jego wielkość lub brak trzeba zmierzyć woltomierzem na akumulatorze po uruchomieniu. Czasem się zdarza, że lampka gaśnie a napięcie mimo to jest niewystarczające. Pomiar do lampki jest brany z innego miejsca alternatora i stąd czasem oszuka :)
Prawidłowe napięcie dla naszej strefy klimatycznej to 14-14,4V, ale z naszego pn.-wschodniego doświadczenia wiem, że potrafi wystarczyć i 13,6V-13,8V.
Na zachodzie, jako że nieco cieplej, regulatory mają ok. 14V
Prawidłowe napięcie paska to ugięcie ok. 1cm pod naciskiem ok. 3-4kg.
pozdro
i jeszcze dodam bo ostatnio mialem przypadek u siebie
mozliwe ze to zwykla wina sczotek po prostu sie konczą !!!
trzeba by to sprawdzic tak jak Karol napisal miernikiem a jesli sie nie ma takowego to da sie zauwazyc organoleptycznie:P to znaczy :
czy po odpaleniu odrazu gaznie kontrolka ??
czy na wolnych obrotach da sie zauwazuc lekkie zazenie kontrolki ??
a moze i nawet potrafi sie zaswiecic podczas wolnych obrotow ??
te objawy oznaczaja powolny brak szczotek i za malo pradu :(
wymiana prosta tak jak napisal Coke bo szczotki sa razem z regulatorem napiecia wystarczy miec krotki srobokret gwiazdkowy (czasem plaski :( bywa) i odkrecic 2 srobki go trzymajace
Wojdat / 2005-02-20 09:26:52 /
jesli juz wykluczysz problem regulatora, moze sie jeszcze okazac ze uzwojenie stojanu jest nadpalone lub jedna z diod prostowniczych uszkodzona, wynik jest taki, ze lampka gasnie, ale po podlaczeniu miernika do aku napiecie spada wraz z wlaczaniem kolejnych odbiornikow jak lampy czy wentylator bez reakcji na zwiekszanie obrotow.
Mysza liil (EM) / 2005-02-21 10:16:02 /
Nie jednokrotnie po wymianie paska na "nowy" dalej słabe ładowanie -
np. do 2,0V6 założony jest alternator od 2,3V6, i można sobie pasek naciagać do woli a ładowanie i tak bedzie słabe bo koło pasowe w 2,3 jest szersze i pasek bedzie sie ślizgał.
Staszek z Chełma / 2005-02-22 14:12:19 /