logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Sportowy kolektor dolotowy do 2.8i v6

Sportowy kolektor dolotowy do 2.8i v6

Wittam.
znowu ja z nowym głupim pytaniem odnośnie tuningu. teraz sprawa jest dużo bardziej skomplikowana, a mianowicie składam właśnie moje 2.8i i robie w nim hiper tuning ;) znaczy mam zamair złożyć troszke mocniejszy silniczek niż był. zakres przeróbek nie jest wielki głowice, wałek, kombinuje z kolektorem wydechowym -dość proste. stanąłem jednak przed wyzwaniem, mianowicie dolot, jego zmiana, zdecydowanie bardziej poprawiałaby moment obrotowy tego silnika. Jest jedank sporo problemów, niektóre są proste do rozwiazania, inne mniej.
I właśnie z najgorszym (przynajmniej dla mnie) postanowiłem sie podzielić z Wami tzn. termostat, a raczej jego mocowanie na kolektorze, robi spore problemy budowy takiego kolektora. można tak jak w oryginalnym kolektorze zaślepić tylne kanały wodne, ale termostat jest nie do obejścia. ma ktoś może jakiś pomysł jak to zrobić??
dzieki wielkie z góry za odpowiedzi.
dołączone sa zdjecia oryginalnego kolektora do 2.8i
ps. a błędów dziś nie ma bo moja lepsza połówka pomogłą mi pisać, mimo że nie wie o czym......

grabasz / 2005-02-19 19:07:15 /


grabasz w kolektorze przy 2,8 nie ma termostatu :)) termostat jest w dolnej częsci silnika po stronie kierowcy.. tam gdzie podpinasz chłodnice od dołu...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-19 19:48:11 /


yyy od kiedy tam jest termostat ? bo zawsze wydawalo mi sie ze termostat jest kolo pompy wodnej...
a co do koelktora to myslales moze o kolektorze od 2.8 na elektornicnzym wtrysku ? 6 odzielnych gardzieli, na to tylko dorobic gore z wiekszymi przpeustnicami ..

DeMaDeS / 2005-02-19 19:50:37 /


http://www.capri.pl/garage/img/cooling-2.8i/c23.gif

tu masz termostat..

http://www.capri.pl/garage/cooling-2.8i#service-244511
a tu stronka o układzie chłodzenia 2,8i :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-19 19:51:48 /


DeMaDeS / 2005-02-19 19:57:40 /


heheh to co mam zrobić z kanałami chłodzenia, i co to za "dziura" w kolektrorze który jest na zdjeciach, da rade zaślapić te przewody?? a i czy 2.8i był taki sam w capri i w granadzie?? bo ja mam z granady.
a i skoro już zrobiłem wątek to mam jeszcze jedno pytanie czy ktos mógłby zmieżyć ile miejsca jest miedzy miejscem montowania kolektora do maski w capri, bo długość kanału wychodzi spora i nie wiem czy dam rade tak zaplątać te kanały aby sie zmeściły.
sory za błedne pytanie ale rozbierałem niekompletny silnik i nie wiedziałem tzn ktos mi kiedyś mówił nawet ogladałem ukałd chłodzenai 2.8i ale do pustej głowy nic nie wchodzi.....
ps. sory zza błedy

grabasz / 2005-02-19 21:00:21 /


tą tajemniczą dziórą płyn wraca do chłodnicy, tak z ciekawości , sam składasz ten silnik?? :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-20 14:24:06 /


tak, daltego pytałem, wygłupiłem sie ale cuż.
pozdrawaim.

grabasz / 2005-02-20 15:11:39 /


zamieńcie sie tymi Ó i U ;-))) dziurą i cóż ;-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-20 16:25:08 /


ja tam mam na to papiery:)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-20 17:11:36 /


ja tym bardziej. mam je paotym wypisane na twarzy.......
pozdro

grabasz / 2005-02-20 17:48:00 /


no wlasnie grabasz. proponowalbym zastosowac sie do tego schematu chlodzenia co ci trojkat podeslal. tak ktos to wymyslil, lepiej nie wykombinujesz, nic nie zaslepiaj. a termostat w kolektorze ssacym masz w 2,4/2,9 v6

Jabol / 2005-02-20 18:11:01 /


jak chcesz przerabiać dolot, to mam cały od 2,8 efi, który nie jest tak idiotycznie łączny jak w 2,8i (jak wydechy). Radzę nie robić większych przeróbek w układzie chłodzenia, bo zrobisz kuku silnikowi.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-20 21:35:46 /


zrobiłem to co powinienem zrobić na początku czyli przejrzałem dokumentacje dotyczącą chłodzenia, i wiem że zrobić to można tak samo jak w kolektorze do 2.8 oryginalnie, czyli "przednie" kanały łączą sie w przewody wychodzące z silnika, a "tylne" kanały z głowic zaślepione, powinno działać jak nic nie popiernicze...
ps. czy oni mieli hobby łączyć przewody wydechowe i dolotowe??
pozdrawiam

grabasz / 2005-02-20 21:51:07 /


to raczej wina tego jak ten silnik powstawał i co było bazą do jego budowy :)) no i wszechobewcni księgowi obcieli koszty więc wyszło coś takiego :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-20 23:03:09 /


to niestety pozostałość V4 w naszych V6

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-21 18:55:56 /