Witam,
mam taki temat do przetrawienia.
Mój samochód z obniżonym zawieszeniem ma zbyt duże wychyły na zakretach i kolo ociera o nadkole. Dzieje się to tylko przy ostrym wejściu w zakręt lub jak dociskam w zakrecie lub na rondzie, kiedy samochód najbardziej się wychyla.
Przypuszczam, ze pasuje coś popracować nad utwardzeniem stabilizatora i łączników (może jakieś poliuretany), ale wolałbym się upewnić zanim zacznę wywalać kasę.
Czy poliuretanowe tuleje na łącznikach stabilizatora mogłyby zniwelować/zmniejszyc takie wychyły?
Qba1983 / 2014-05-21 12:23:55 /
Zmień felgi na inny offset ;)
sołtys / 2014-05-21 12:41:31 /
Sprecyzuj co ociera, którym miejscem i o co dokładnie. Stabilizator raczej nie pomoże. Jak koło za bardzo się chowa, to albo tak jak kolega wcześniej napisał - inne ET, albo amorki twarde.
Sam stabilizator można "utwardzić" poprzez jego skrócenie, tudzież przesunięcie punktu podparcia, tak by jego ramiona były krótsze - mniejsza dźwignia, mniej się wygnie.
Konrad vel smasher / 2014-05-21 13:01:47 /
Jakie auto , jakie zawieszenie ?
Grzesiek_Rudy / 2014-05-21 13:27:43 /
Ociera o nadkole bo belka przemieszcza się na boki -- u mnie to samo na RS 6x13 et19 .... Myśle nad prostowodem watta zamiast tego beznadziejnego panharda z tyłu ... Ale na et 32 nic nie ociera :D
MikeB4 / 2014-05-21 13:50:18 /
Mije nie chodzi o Fieste :)
Mitsbishi Colt CZT z 2007 roku (tak wiem fe, plastik :), czyms sie trzeba przemieszczac do roboty.
Wyglada na to, ze jak skrece kola na max i dam ostro po gazie to sam rant nadkola ociera o opone wiec ewidentnie samochod sie przechyla za bardzo.
Amortyzatory juz sa twarde. Samochod stoi na gwincie Billstein B14. Generalnie prowadzi sie jak gokart, tylko wczoraj wlasnie zauwazylem ta przypadlosc z przechylem.
Qba1983 / 2014-05-21 13:59:34 /
Sorki za to "Mije" mialo byc Mike :P
Qba1983 / 2014-05-21 14:00:04 /
zmieniałeś felgi i opony ? zejście z szerokości opony powinno pomóc.
na skręconych max kołach i gazie na max to życzę powodzenia przegubom ;)
Grzesiek_Rudy / 2014-05-21 14:24:49 /
Aż tak ich nie masakruję. Sprawdzałem wczoraj na parkingu, koła skręcone i kręciłem kółeczka, właśnie tak jak się robi przy sprawdzaniu przegubów.
Innym razem opona otarła jak szybko wszedłem i docisnąłem skręcając w lewo.
Qba1983 / 2014-05-21 17:42:08 /
Szybko wszedłem w rondo.
Qba1983 / 2014-05-21 17:49:03 /