Chciałbym w swojej granadzie MKI zamontować wspomaganie , czy ktoś z forumowiczów zajmował się już instalacją maglownicy w takim aucie ?!
Jak dopasować magiel aby było jak najmniej przeróbek i z jakiego auta zasięgnąć części to tego przedsięwzięcia?
dekster / 2014-04-21 20:38:02 /
Może od Granady by jakoś podpasowało :)
gryziu liil (EM) / 2014-04-21 22:43:43 /
nie no panie, to jakieś 8 śrub będzie razem do odkręcenia ;)
a weź to potem przykręć ;)
michalch83 / 2014-04-21 22:46:24 /
Gryziu, you made my day :D
A tak bardziej w temacie, bo sam sie do tego bede przymierzal, a nigdy jeszcze nie robilem i sie nie przygladalem co i jak - trzeba wyciagac to razem z drazkami, koncowkami itp. czy moze jest jakis magiczny sposob na am magiel? Nie bic za pytanie z d..y ;)
No jak zdejmiesz gumy i odkręcisz drążki, to wyjdzie sam magiel. Zespawane nie jest;-) Tylko nie wiem, czy i tak nie trzeba unosić silnika.
bobik liil / 2014-04-22 12:56:25 /
trzeba
Popcio / 2014-04-22 13:09:14 /
Jeśli zatem magiel z MK II pasuje do MK I to srawa jest faktycznie prosta.
Chodziło mi o to żeby nie dopasowywać na siłę z innych modeli forda lecz żeby ktoś kto to robił podzielił się swoim doświadczeniem i wiedzą.
Śledząc forum trafiłem na jakiś wątek z próbą maglownicy z scorpio czy sierry--nie rozumiem zatem czemu ktoś próbował z maglownicą z innego auta?!-- czy są jakieś istotne kwestie które przemawiają za takim rozwiązaniem.
dekster / 2014-04-22 15:07:23 /
bo magle od granady dzielą się na 3 kategorie:
bez wspomagania
ze wspomaganiem co ciekną
ze wspomaganiem co za chwilę będą cieknąć ;)
michalch83 / 2014-04-22 15:56:57 /
Tak po prawdzie, to mam wrażenie, że inne fordowskie, również młodsze, nie są w żaden sposób lepsze w tej kwestii...
Są bo ich regeneracja jest prosta i kosztuje ok 100plnów, poza tym maja inne przełożenia (krótsze).
Ligacz 3M / 2014-04-22 16:36:38 /
Mam 4 magle ZF od Granady MKII po regeneracji u myszy. Złożone z 14stu sztuk na najlepszych częściach + nowe uszczelniacze corteco. Drogo i z gwarancją. Jakby co PW.
ze wspomaganiem motorcraftowa czyli jak mniemam 1 i przed fl moge ci opylic za 100milionow
Classmobile / 2014-04-23 07:31:12 /
Próby umieszczenia magla od Sierry to raczej w Taunusie - gdzie cięzko zdobyć oryginalny zestaw wspomagania , lub w Capri gdzie niby jest nieco prościej , ale wcale nie jest tak naprawde , i kosztuje to już okolice 4 cyfrowych kwot ....
MikeB4 / 2014-04-23 10:41:37 /
Montuj z mkII i wymień uszczelniacze przed założeniem.
Kilgore / 2014-04-23 10:48:23 /
po wymianie 12 stoo magli w granadzie na przestrzeni 3 ech miesiecy stwierdzam ze silnika nie trzeba podnosic :)
leetvoos / 2014-04-25 21:43:34 /
Dlaczego aż 12 ?? Ja chyba delikatnie silnik podnosiłem do wymiany..
Kilgore / 2014-04-26 00:08:19 /
Ja przemieliłem w rok chyba z 6 i każda jak nie ciekła to po chwili zaczynała. Dopiero regeneracja u myszy zamknęła temat.
Jak radzi Kilgore , najprawdopodobniej bendę montował z MK II, choć sprawa innego przełożenia z nowszych modeli / Scorpio / jest również warta przemyślenia. Trzeba będzie się rozejrzeć za jakimś "zdrowym" zestawem :)
W razie "W" jestem otwarty na propozycje ...
dekster / 2014-04-29 21:36:07 /
po co chcesz montować bendę? Capri z bendą wygląda źle, granada też nie zyska uroku ;)
michalch83 / 2014-04-29 21:46:04 /
No to powiem CI, że jednak będziesz miał problem bo masz essexa i poza maglem który w PL kupisz z reszta możesz mieć mega problem czyli przewody, mocowania, pompa etc. W Polsce raczej nie ma szans. Pogadaj z Chuderem może coś ogarnie z Niemiec, ale to raczej ciężki temat.
Węże to mu może jakieś firmy zajmujące się wężami ciśnieniowymi by jeszcze dorobiły, ale pewnie gorzej będzie właśnie z pompą, mocowaniami itd.