Siema,
Wiem, że na ten temat jest już dużo na forum. Wiem, bo wszystko przeczytałem, ale zanim popełnię taki zabieg chciałbym się upewnić, że czegoś nie przeoczymy. Wiadomo, z układem kierowniczym nie ma żartów.
1. Z tego co wyczytałem, najważniejsze, żeby punkty mocowania wahacza w belce pokrywały się w poziomie z punktami łamania drążka kierowniczego do maglownicy. Czyli muszą być na tej samej wysokości.
2. Do tego szerokość maglownicy musi być taka jak rozstaw punktów mocowań wahaczy w belce.
3.Punkty zaczepienia w zwrotnicy pozostają bez zmian.
Jeśli ma ktoś jakieś rady lub wskazówki niech napisze teraz lub zamilknie na zawsze.. ;) Mamy zamiar robić to na dniach więc czas trochę nas goni i będę wdzięczny za odpowiedzi.
micu_ GOP / 2014-04-05 21:01:25 /
Chodzi o montaż maglownicy ze wspomaganiem rzecz jasna :)
micu_ GOP / 2014-04-06 01:20:47 /
Odnośnie pkt1 bardziej chodzi o to aby po zamontowaniu przekładni drążek kierowniczy był równoległy do wahacza czyli maglownica nie może być wyżej ani niżej zamocowana jak w oryginale.
Rozstaw przegubów kulowych na końcach listwy jak zauważyłeś musi być taka sama jak rozstaw śrub mocujących wahacze do belki.
I to właściwie tyle.
zapek??? !G.O.P! / 2014-04-06 12:18:22 /
Czyli na tym zdjęciu które znalazłem kiedyś na naszym forum jest to zrobione zgodnie z oryginałem?
Długość listwy ze wspomaganiem ze Sierrki oraz Capri jest taka sama?
Nie trzeba nic przerabiać, skracać? Kilka Capri jeździ z taka wspomą, może potwierdzą te wymiary fachowcy którzy popełnili już taki wynalazek? :)
micu_ GOP / 2014-04-06 16:13:40 /
Przekładni nie ruszasz ale konieczne jest skrócenie drążków (od czego drążki - nie pamiętam)
Ligacz 3M / 2014-04-06 16:27:30 /
nagwintować i obciąć te które są, nawet bez wyjmowania się da.
btw
nie śledziłem tego wątku i nie widziałem tej foty, a zamonotwałem chyba identycznie
rozjechany liil / 2014-04-06 23:16:27 /
Drążki mam od Sierry tylko skrócone 8cm na stronę i nagwintowane przez tokarza na ten dziwny gwint pod gałki od Capri.
micu_ GOP / 2014-04-07 00:54:44 /
Inaczej, długość zestawu magiel + drążki ma mieć taką samą długość jak oryginalny zdemontowany z Capri.
Ligacz 3M / 2014-04-07 09:08:57 /
Podobno magiel ze sierry mial pasowac.. o co biega? sa rozne dlugosci tych magli czy jak? czytalem, ze mieszcza sie idealnie bez ciecia.. nie wyglada na to :(
micu_ GOP / 2014-04-08 11:17:37 /
http://www.capri.pl/image/car/3646/104363
Sierra miała 2 typy maglownic, aluminiowa i stalowa, stalową łatwiej zaadoptować ale ja u siebie montowałem alu i też się dało.
Trójkąt / 2014-04-08 13:02:25 /
Rozmawiałem z Michałem FourM - podobno jeśli wysokość magla jest taka sama jak wysokość montażu oryginału to te ~2,5cm różnicy w długości na stronę nie ma żadnego wpływu na pogorszenie właściwości jezdnych.
Pytanie tylko jak zamontowana jest oryginalna maglownica, bo ja mam tylko belkę i magiel ze wspomą z Sierrki na stole. Nie mam gdzie podejrzeć jak siedzi oryginalny magiel.
Dlatego zrobiłem 3 rysunki. Wg mnie opcja nr 1 jest poprawna, ale jeśli ktoś ma foto oryginalnego magla ze wspoma lub bez zamontowanego na belce niech wklei zdjęcie lub się wypowie jak to jest w oryginale wypoziomowane.
micu_ GOP / 2014-04-08 13:45:12 /
Norbert a ile wynosi u Ciebie zaznaczona odległość (od końca do końca listwy)?
Bo powiem szczerze jakoś strasznie dziwnie to wygląda jakby listwa była nie od tego magla, jutro zmierzę ori listwę z magla od Sierry bo mam luzem w robocie.
Ligacz 3M / 2014-04-08 19:46:32 /
71,2cm szerokość listwy w maglownicy bez drążków
Przemek. / 2014-04-09 10:21:00 /
Czyli jest ok.
Ligacz 3M / 2014-04-09 10:41:29 /
Witam
Nigdy nie zrobisz tak jak na rys. nr 1. Na zdjęciu Masz przykład montażu przekładni do Taunusa, który po wyjeździe brał udział w zawodach na torze Poznań i było wszystko ok.
Pozdrawiam
Misiek
fourM 3M / 2014-04-09 22:48:44 /
Eloł!
Podepnę sie pod ten wątek, żeby nie mnozyć bytów/wątków o maglu w Capri. Mój problem wygląda nastepująco:
Mam w Capri magiel ze wspomaganiem. Oryginał, już raz po regeneracji. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z ustawieniem zbieżności kół przednich. Zbieżność zmienia się po wykonaniu dość ostrego zakrętu w prawo lub lewo, niekoniecznie przy dużej prędkości. Czasami wystarczy tylko skręt w prawo w wąskiej uliczce i czuć, że kierownica zaczyna ściągać w inną stronę, aniżeli dotychczas.
Zauważyłem, że gdy stoję kołami na czyms chropowatym i obracam kołami od prawa do lewa i nazad (silnik włączony, wspoma działa) to mniej więcej w środkowym położeniu przekładni słychać jedno pojedyncze stuknięcie w okolicach magla. Odkręcenie kierownicy w stronę przeciwną daje podobny efekt, ponowna zmiana kierunku kręcenia znów doprowadza do tego stuknięcia.
Teraz seria pytań:
Co się zepsuło w maglu? Czy to się da naprawić? Czy to warto naprawiać i gdzie to robić?
Jeśli nie warto, to czy wspominane w tym wątku wspomagane magle od Sierry są na tyle sprawne, niezawodne, że warto je przełożyć do Capri? jak taka operacja wygląda i co trzeba zgromadzić, żeby to wykonać? Czy istnieją jeszcze "nowe" magle do Sierry?
A jesli nie Sierra, to co?
Za odpowiedzi bądź odnośniki do konkretnych dyskusji serdecznie dziękuję.
Bartłomiej / 2015-01-05 10:14:58 /
Może być zużyta listwa, najczęściej wyciera się na środku, przy jeździe na wprost.
Czy warto regenerować ?? ciężko określić bez rozebrania.
Magiel od sierry rozwala geometrie przodu. Pewnie zaraz ktoś napisze że ma i że jeździ i że jest ok. Jeździć będzie, ale miałem w capri magiel od sierry i nie polecam. Prowadzi się koszmarnie w stosunku do oryginału.
Trzeba szukać magla który ma taką samą szerokość a magiel od sierry jest szerszy o 10cm.
Trójkąt / 2015-01-05 10:24:41 /
A może przeskakuje ci sprzeżyna w mcphersonie?
Piosiu. / 2015-01-05 10:29:38 /
A może masz wysrane mocowania i cały magiel Ci jeździ na boki po prostu...
gryziu liil (EM) / 2015-01-05 10:57:59 /
A może się śruby poluzowaly i efekt jest jak w sugestii Gryzia?
zapek??? !G.O.P! / 2015-01-07 13:35:12 /
Na razie za zimno a caprik śpi na mrozie. Jak napalę w garażu, to wciągnę biedaka i obadam. Tylko nie wiem, czy osiągnę ten sam efekt "przeskakiwania", bo mam inne podloże w garażu (mniej przyczepne niż kostka betonowa).
Bartłomiej / 2015-01-07 14:07:09 /
Sprawdź też stan gum wahacza w belce i czy śruby się nie poluzowały, bo może się zrobiła fasolka w gumie.
Nawiązując zaś do wypowiedzi Trójkąta - W końcu ktoś napisał, że się to nie prowadzi!
Więc walczę z wiatrakami, bo.. dla mnie się nie prowadzi i wydawało mi się, że jest coś na rzeczy, coś spieprzone, choć wszystko w sumie nowe i już dostawałem obsesji i drgawek na punkcie montażu tej wspomy..
micu_ GOP / 2015-01-16 18:32:37 /
A u mnie się prowadzi tylko zamiast montować sam magiel wsadził jeszcze belkę od sierra i jest super :-)
Odgrzeję kotleta.
W Taunusie też są inne wymiary przekładni i się to nie prowadzi czy tylko w Capri?
W sumie to nie zależy mi na wspomaganiu tylko na skróconym przełożeniu kierownicy.
Przemek S. / 2016-01-17 19:39:25 /
W tcIII nie zaobserwowałem żadnych negatywnych skutków montażu przekładni od sierry a wręcz przeciwnie. Do pełni szczęścia polecam przeróbkę górnego wahacza. I zapominasz o zjawisku wyjeżdżania przodem.
Ligacz 3M / 2016-01-17 19:46:01 /
Witam podepnę się pod tego posta .
Mam takie pytanie ,montuje maglownicy ze scorpio do capri ,i mam taki problem.Wszystko pasuje oprócz łącznika kierowniczy z maglownicą a mianowicie jest za krótki.Brakuje około 5 cm.Może ktoś wie czy da się ten łącznik przedłużyć ,albo zastąpić jakimś innym.A może ja robię coś źle.
Dzięki za podpowiedzi
lysy30 / 2023-06-11 11:35:01 /
Dawno to już robiłem u siebie ale musiałem przedłużać. Druga sprawa to drążki też przerabiałem i gwintowałem po koncówki z Capri.Gdzies na forum temat opisany.
młody3 / 2023-06-11 16:26:41 /
Ciąłem drążek, wpasowałem rurę jako przedłużkę i obstawałem.
O ile dobrze sięgam pamięcią te naście lat wstecz, to idealnie pasowała rura z rączki od lewarka typu żaba :)
Trójkąt / 2023-06-12 15:37:16 /
Chodzi i łącznik oczywiście a nie drążek.
Trójkąt / 2023-06-12 15:37:58 /
https://www.capri.pl/image/car/2634/1801/126384#image
Tak to wygląda u mnie
Dzięki za podpowiedzi nawet mam taką rurkę i faktycznie pasuje
lysy30 / 2023-06-13 07:38:08 /
Witajcie
Może ktoś pomoże.
Po włożeniu maglownicy do capri obojętnie w jakim położeniu łączenie walka
z krzyżakiem wychodzi centralnie w łapie silnika i guma krzyżaka się nie
mieści .Czy da się przedłużyć wałek maglownicy czy przerabiać po prostu
łapę czy jest jakiś inny sposób .Wszędzie na zdjęciach które znalazłem ta guma jest przed łapą.
Pomóżcie proszę
lysy30 / 2023-07-26 15:25:24 /
Łape musisz lekko pod frezować
młody3 / 2023-07-26 16:04:37 /
młody3 / 2023-07-27 01:57:18 /