Cześć,
Z gory przepraszam za brak polskich znakow, pisze z komorki.
Zakupilem ostatnio transita mk3 z 93r. Silnik 2.0 Efi + lpg. Skrzynia jak w temacie - automat a4ld.
To moj pierwszy automat w zyciu, jestem dosyc zielony w temacie.
Problem jest nastepujacy - skrzynia zmienia biegi zawsze na tej samej predkosci. Z 1 na 2 przy 40kmph, z 2 na 3 przy 80kmph, OD wlacza sie przy ok 110kmph. Bez wzgledu na docisniecie pedalu gazu, czy nachylenie drogi.
Dodam, ze samochod stal niejezdzony 4 lata i po zakupie z trudem wchodzila 3ka (przeskakiwanie miedzy 2 a 3 przy 80kmph). Brakowalo 2l oleju w skrzyni. Teraz jest juz duzo lepiej.
Problem nie wystepuje zawsze. 1 na 5 razy skrzynia chodzi znakomicie, zmienia biegi plynnie i odpowiednio do obciazenia. I jak juz zalapie, to jest wszystko ok, az do wylaczenia silnika. Pozniej po odpaleniu problem wraca.
Druga sprawa - przy rozgrzanym silniku przy przelaczeniu z P lub N na D jest mocne szarpniecie. Na zimnym silniku to nie wystepuje.
Z gory dziekuje za pomoc,
Pozdrowienia.
jazzawy / 2014-04-04 03:34:26 /
Skrzynia zmienia biegi dosc pozno. Albo masz caly czas wlaczony kick-down albo zepsuta membranke podcisnieia (informuje skrzynie o obciazeniu silnika na podstawie wartosci podcisnienia w kolektorze dolotowym).
kick-down: sprawdz czy nie zaklinowala sie linka a jezeli jest sterowany cewka czy ona sie nie zablokowala (po lewej stronie skrzyni, na tym samym walku co wejscie biegozmieniacza.
Membranka podcisnienia: z prawej strony skrzyni, polaczona wezykiem z kolektorem dolotowym. Najpierw zdejmij wezyk przy skrzyni i obserwuj czy nie wylewa sie tamtedy olej. Jak tak to membranka do wymiany. Potem sprawdz czy dochodzi tam podcisnienie (po uruchomieniu silnika).
bartek nowakowski / 2014-04-04 10:51:21 /