Witam,
jakiś czas temu przerobiłem układ hamulcowy w Capri mk3, a konkretnie zmieniłem na zaciski o grani miałem pare problemów jak w poscie http://www.capri.pl/forum/285860, No akle wszystko w końcu jakoś jeździło tyle, że te zaciski co chwilę się blokują. Trzeba je rozbierać i czyścić bo jakiś tłoczek nie chodzi.
Moje pytanie jest takie czy istnieje możliwość ,że gniazdo tłoka które co prawda nie były w idealne.( To znaczy jeden z nich ma rysy. Drugi wygląda jakby został przejechany pilnikiem na samym dole. Nie wiek jak to możliwe. ) Jest wyrobione na tyle ,że tłok idzie pod kontem i się klinuje?
Chodzi mi o to czy jest sens znowu je reanimować poprzez wymianę tłoków i gumek. Czy lepiej kupić nowe TRW BCW169E założyć dystanse i miec z głowy na jakis czas.
Pytam bo nie jest to najtańsza z opcji.
gwidii / 2014-03-29 13:15:01 /
Raczej za ciasno chodzi. Tłoki powinny się wsuwać palcami. Źle oczyszczone lub przewody elastyczne się rozwarstwiły i płyn nie wraca swobodnie.
Mysza liil (EM) / 2014-03-29 19:06:47 /
po zdjęciu zacisków z auta mogę wyjąć tłoki jedynie pod ciśnieniem sprężarki (prawie) wiec już nie wiem co robić z nimi. Jutro wrzucę zdjęcia tłoka. Wydaję mi się, że nie powinien tak wyglądać.
gwidii / 2014-03-29 20:29:45 /
zapolerowac zestaw naprawczy i podziała trochę .RAFI
Łukasz 33 radom / 2014-03-30 15:42:09 /
Nie ma opcji, żeby tłoczek robił takie jaja. Masz tu:
http://www.capri.pl/page/1869
pokazane co i gdzie blokuje tłoczki, jak to wyskrobać, etc. Tłoczek ma się chować pod naciskiem kciuków i wyłazić chwycony od wewnątrz pacami wskazującymi. Rób tak długo aż usyskasz taki efekt.
granadziarz_3M / 2014-03-30 19:20:21 /
Granadziarz, Twoje opisy w ogóle są zajebiste :)
Odkąd przeczytałem, to zawsze tak regeneruje zaciski i smaruje łożyska ;-)
Napisałbyś coś jeszcze :D
PiotrekGran / 2014-03-30 19:52:41 /
Przerobilem setki zaciskow i w 95%-ach to wlasnie skorodowane / porysowane tloczki byly problemem ...
Hektor / 2014-03-30 20:49:49 /
czyli wystarczyć założyć nowe tłoki i gumki. Powinno być wszystko ok?
gwidii / 2014-03-30 20:52:57 /
Rozbierasz, czyscisz - szczegolnie rowek na uszczelke, wkladasz nowe uszczelki i tloczki na smar Wurtha, dajesz nowe oslonki przeciwpylowe i nie ma bata zeby nie dzialalo, tak zlozone tloczki mozesz suwac palcami, jesli nie da rady rozbierasz jeszcze raz i szukasz przyczyny.
Hektor / 2014-03-30 21:27:55 /
Hektor, jak facet po przejrzeniu wskazanego tutorialu zadaje takie pytanie, to szkoda strzępić klawiaturę.
granadziarz_3M / 2014-04-01 14:45:04 /
Przecież nic na siłę , jak nie chcesz strzępić klawiatury to nikt ci nie każę. Co do reszty to wypchałem sprężarką tłoczki i jeden jest do wyrzucenia na pewno. Reszta ma ryski , ale lokalny mechanik stwierdził mogę spolerować papierkiem wodnym i powinno latać. Najdziwniejsze jest to ,że mimo iż były nowe osłonki nigdzie nie dziurawe to do uszczelki były część zacisku była tak skorodowana , że tłoczki praktycznie nie pracowały. wszystkie cztery.
gwidii / 2014-04-02 18:57:05 /
Płyn hamulcowy jest higroskopijny, łapie wodę znaczy się, długo niewymieniany powoduje korozję w układzie. Raz na dwa lata przydałoby się wymienić w całym układzie o czym wielu zapomina.
Przemek S. / 2014-04-02 19:37:23 /
Trochę zamieszałem w Swojej wypowiedzi. Zardzewiała była część zacisku. Od gumki ochronnej do oringu uszczelniającego. Tak że blokowała pracę tłoczka. Gumki ochronne były całe.
gwidii / 2014-04-02 19:56:37 /
wytłumaczone masz tam i wskazane gdzie czyścić i co blokuje tłoczki. Więc jak jeszcze pytasz, to albo jesteś niewidomy, albo... Nie napiszę, żeby nie było, że Cię obrażam, skoro foszysz się o byle pierdoły jak baba z zespołem napięcia przedmiesiączkowego..
granadziarz_3M / 2014-04-07 19:57:59 /