Myślę, że sprawa powinna być dla nas ważna, bo chodzi o przyszłe akty prawne, które mogą w nas posiadaczy starych fur uderzyć. Wszyscy widzimy do czego prowadzi eko szaleństwo a najprościej uderzyć w coś, co nie spełnia dzisiejszych norm.
W naszym interesie jest więc wypełnienie ankiety.
KOMUNIKAT Nr 2/2014
Głównej Komisji Pojazdów Zabytkowych PZM
Szanowni Państwo,
Troska o przyszłość pojazdów zabytkowych, stawia dziś przed Wami ważne i jakże odpowiedzialne zadanie. Coraz częściej media donoszą o planowanych zmianach w przepisach ruchu drogowego, wprowadzeniu stref chroniących środowisko w miastach, podatku ekologicznym czy innych niekorzystnych z punktu widzenia starych pojazdów regulacji.
Aby temu zapobiec i na bieżąco reagować potrzeba szczególnej uwagi
ale także szczegółowej wiedzy, dlatego począwszy od 26 marca 2014 roku, w 15 krajach Europy rozpocznie się badanie socjotechniczne organizowane przez FIVA przy istotnym udziale Polskiego Związku Motorowego. Od tego dnia ankieta będzie dostępna na stronie http://online.gfk.com/fiva-survey-pl a także na stronach PZM ( www.pzm.pl).
http://www1.gfk-wi.com/wix4/p527524567.aspx
Obecnie większość przepisów mających wpływ na prawo własności oraz użytkowania pojazdów zabytkowych opiera się na regulacjach Unii Europejskiej. FIVA już o 1966 roku, z dużymi sukcesami lobbuje na rzecz właścicieli tych pojazdów zarówno w instytucjach europejskich jak i kuluarowo. Praktyka pokazuje, że do tego celu niezbędnym jest posiadanie szczegółowych oraz aktualnych danych statystycznych dających obraz wielkości i siły naszego środowiska, w tym również w aspekcie biznesowym. Badanie oprócz właścicieli wiekowych pojazdów, adresowane jest także do zarządów Klubów/Stowarzyszeń oraz wszelkich firm i przedsiębiorców którzy zawodowo i na co dzień zajmują się restauracją, naprawą, dorabianiem części a także sprzedażą pojazdów wiekowych szeroko rozumianych (m.in. sprzęt rolniczy, wojskowy itd.). Zgromadzone w ten sposób dane będą wykorzystywane również w rozmowach na szczeblu krajowym, prowadzonych przez PZM.
Mając więc na uwadze, doniosłość oraz potrzebę przeprowadzenia omówionego wyżej badania, FIVA wraz z Polskim Związkiem Motorowym zachęca wszystkich członków waszego klubu/stowarzyszenia do wzięcia udziału w ankiecie, a także rozpropagowania jej pośród posiadaczy pojazdów wiekowych nie zrzeszonych w klubach. Zwracamy się także z prośbą do zarządów klubów/stowarzyszeń o pomoc w dotarciu do przedsiębiorców z branży zabytkowych pojazdów i nakłonieniu ich do wypełnienia dedykowanej ankiety.
Z wyrazami szacunku,
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych
wąski77 / 2014-03-27 14:20:41 /
Regułą jest, że każdorazowy spis /wymyślne ankiety/ uderzą w pewnym momencie w tych, co te ankiety wypełnili.
Była też jakaś anegdota dotycząca ankiet, jakie robił Hitler, może ktoś przypomni?
zenonDWR / 2014-03-27 14:31:22 /
Może niekoniecznie uderzy, ale dane będą wykorzystywane do innych celów. Badania prowadzi GFk Polonia ;-)
Hrabia® / 2014-03-27 14:38:55 /
no dobra, wyjdzie z tej ankiety jak duże pieniądze wydajemy na ten złom i dzięki temu może ktoś dostrzeże że bardziej się opłaca dla państwa pozwolić ludziom remontować samochód niż go na złom na siłę wywozić.
valhallen / 2014-03-28 09:53:25 /
Równie dobrze może to służyć wykazaniu że beztrosko wydajemy worki kapusty na swoje fanaberie nie podlegające pod klasyfikację jako "niezbędne do wegetacji" i skoro mamy tym samym nadmiarową kasę, to można nam dowalić jakiś kolejny eko-lux-extra podatek.
Z ankietami i wszelkimi statystykami to jest tak, że zależnie od tego kto i co i komu chce wykazać, to zawsze się da dobrać kryteria i sposób prezentacji aby teza okazała się dowiedziona.
Michał Konieczny / 2014-03-28 10:06:47 /
może i tak. ale pokaże też, że to bardzo licząca się siła, która generuje niemałe przecież obroty. w końcu nasze pieniądze są za usługi
wąski77 / 2014-03-28 11:36:51 /
Michale, faktycznie istnieje możliwość zarządzania treściami już na poziomie tworzenia pytań badawczych, jak i analizy danych. Nic prostszego.
Po przedziałach kwotowych sądząc jest to ankieta "uniwersalna" dla strefy euro - można więc szczęśliwie "utonąć" w wynikach ogólnych i ryzyko "wysupłania" jednostki z tego gąszczu jest zerowe (chyba, że podasz maila na końcu).
Najbezpieczniej będzie zebrać więc sporo respondentów deklarujących niewielkie niewielkie zasoby i skromne wydatki :) I tyle.
Hrabia® / 2014-03-28 12:33:54 /
niestety ale podatek ekologiczny od samochodów już jest, kazdy przedsiębiorca ma obowiązek składania zestawienia informacji o zakresie korzystania ze środowiska oraz wysokosci naleznych opłat i jest tam pozycja silniki spalinowe, odpowiednia tabelka do przeliczania nalezytej opłaty w zalezności od wieku, rodzaju samochodu, rodzaju i ilosci zuzytego paliwa. Jak tak dalej pójdzie to każdy posiadacz auta bedzie musiał taki podatek płacić. Przy czym przedsiębiorca ma faktury na paliwo i z nich sie rozlicza a przeciętny obywatel? przeciętnemu sie dowali podatek ekologiczny zryczałtowany od sztuki nie ważne ile i czy wogóle jezdzi.
aaannnd / 2014-03-28 13:29:04 /