Witam, jestem tutaj nowy-dwa dni temu nabyłem FC MK II 2.3 V6 '78 rok.
Jest w nim dużo do roboty, ale to normalne. Wypadł mi jeden problem którego jakoś nie mogę rozwiązać, a mianowicie nie znam rozmiaru simeringu do skrzyni.
Mechanik napisał to fachowo--"simering na wałek zdawczy skrzyni biegów" czyli ta tylnia część dla której nie trzeba wyciągać skrzyni żeby ja uszczelnić.
Pytałem w paru sklepach, sprzedawcy sprawdzali w katalogach i nic.
Sprawa jest dość pilna bo wyciek jest poważny( ewentualnie jaki inny simering będzie pasował).
Jeszcze jedno: mam połamane pióra w wiatraku i chyba trochę nie wyrabia z chłodzeniem. Jaki wiatrak zastosować? Jak jest on mocowany(3 śruby?)
Czy będzie pasował np. od dużego fiata:) ?
Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam.
Pudel / 2002-03-14 20:05:33 /
Wszyscy doradzają aby w CAPRI zastosować drugi odrębny wiatrak na czujnik temp. ponieważ i tak większość oryginalnych WIATRAKÓW ze sprzęgłem wiskotycznym nie działa prawidłowo.
Konrad Szyperski / 2002-03-15 00:12:28 /
Jeśli masz połamane pióra w wiatraku to zmień go jak najszybciej, bo potem może wysiąść pompa wodna, zwłaszcza jesli wentylator jest na stałe. Co do simeringu to jutro zobaczę czy są na nim jakieś oznaczenia. Niedawno kupowałem i jeszcze nie zmieniłem. Nie wiem czy ma to znaczenie ale mam skrzynię na wodzikach a simering jest chyba taki sam jak w transicie.
kavaler / 2002-03-15 02:36:39 /
Ciekawych rzeczy się dowiedziałem: mój silnik to nie 2.3 tylko 2.0 i dodatkowo brakuje tabliczki znamionowej :(((
Euzebiusz--podaj mi ten rozmiar simeringu(ew. od czego dopasować)--dzięki!!!
Pudel / 2002-03-15 13:09:59 /
Nie wiem dokładnie które oznaczenia sa na nim ważne wobec czego przepiszę wszystklo co na nim pisze
Zacznę od znaczka FORDa
72 667667AA
BASLDRLX37
34,93-49,5-12,7 ( to są najprawdopodobniej wymiary, ale nie mam suwmiarki w domu i nie moge sprawdzić, ale z linijką to by się zgadzało)
GFW 203 ( nie jestem pewien czy to GFW)
Simering jest chyba od Transita i powinien pasować, bo kupowałem go w sklepie gdzie pracuje znajoma i kupowała taki sam do swojego Capri 2.0 V6. Kosztował 22 PLN.
kavaler / 2002-03-15 15:35:10 /
Dzięki Euzebiusz!
Mam już wszystko zamówione i w poniedziałek montaż.
Pozdrawiam.
Pudel / 2002-03-15 16:48:20 /
Jeżeli mógłbym się wtrącić to należałoby oddać wałek zdawczy do tokarza by zebrał wierzchnią warstwę tzn. wyrównał. Najprawdopodobniej w miejscu w którym pracuje pierścień masz mniejszą średnicę niż oryginalnie (jest wytarte). Po założeniu nowego simeringu przez jakiś czas (niedługi) będziesz miał święty spokój, Ale potem będzie to samo. Jeśli masz już simering kupiony można delikatnie skrócić sprężynkę skręcając ją. Jeżeli nie masz jeszcze simeringu to zamów mniejszy. Wszystkie wymiary powinny być na simeringu. A wiatrak? Pomyśl o wiatraku elektrycznym z czujnikiem. Znacznie odciąża silnik.
Szajba / 2002-05-29 17:53:24 /
toczyć wałek zdawczy??? to chyba nie najlepszy pomysł... z tego co wiem to ów element jest utwardzany powierzchniowo i stoczenie w miejscu simmeringu mogło by go osłabić no ale może się myle..... a poza tym jak już ktoś jest na tyle zdesperowany że chce to zrobić to lepiej było by oszlifować taką powierzchnie będzi eto znacznie równiejsze niż po nożu tokarki...
Trójkąt / 2002-05-31 07:54:34 /
Toczenie walka??? O czym wy mowicie?? Walek jest stalowy i w dodatku utwardzony. Piewrszy raz slysze azeby walek sie wytarl od uszczelki. Jesli juz to pod zniszczony simering mogla podejsc woda i wtedy robia sie tzw. wrzery. Ale to tez malo prawdopodobne, bo jak cieknie olej to walek nie zardzewieje. Jesli ma jakies wyzlobienia (malo prawdopodobne) to i tak go nie przetoczysz. Latwiej sie doszlifuje simering.
renifer / 2002-05-31 21:40:32 /
Na wałku zdawczym, do dłuższym okresie eksploatacji, tworzą się nierówności, widoczne nawet gołym okiem. Znacznie obniżają one trwałość nowego pierścienia. Szlif, wydaje mi się, jest niezłym rozwiązaniem, w znacznym stopniu wydłużającym żywot simmeringu a co za tym idzie skrzyni.
Szajba / 2002-06-01 19:45:39 /
podepnę się tutaj, czy ktoś ma może wymiary uszczelniacza wałka skrzyni biegów od strony silnika (skrzynia 4-ka, wodziki zew.) i czy jest kłopot coś takiego zdobyć .
MIHU / 2004-04-30 11:49:07 /
dorabiać nie trzeba.. wystarczy pojechać do forda i kupić nowy.. kosztuje około 30-40 pln
Trójkąt / 2004-04-30 12:21:12 /
nie chcę dorabiać, tylko mieć pewność że to co dostanę do ręki będzie pasowało, a nie, że rozbiorę skrzynię i d... blada szukaj sobie koleś dalej.
MIHU / 2004-04-30 12:41:58 /
ja zmierzyłem stary i kumpel mi kupił w hurtowni simeringów (bodajrze w Piastowie, ale pewien nie jestem bo to dawno było) na wymiar... dostał od ręki, simering ten trzyma juz ponad rok.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2004-04-30 13:57:51 /
jak bym miał stary w ręku to bym Wam d... nie zawracał, tylko poszedł do sklepu i kupił. Potrzebuję WYMIARY tego simmeringu i nic innego. jak ktoś ma stary po wymianie to niech poda, proszę, co na nim napisano.
pozdrawiam
MIHU / 2004-05-04 10:36:16 /
MIHU-ja miałem przejścia z automatyczną skrzynią i przy zakupie 3 simeringu w ciągu 3 tygodni chcieli mi dać upust 50%:)) W Łodzi simeringi oryginalne motorcrafta w sklepie forda kosztują 35pln,i niema potrzeby mierzenia mówisz jaka krzynia i wychodzisz ze sklepu z pięknym simeringiem w ładnej folii z logo forda i napisame MOtorcraft:)
gilmor / 2004-05-04 10:52:35 /