Panowie,szukałem coś o tym na forum i znalazłem tylko to,że ktoś kiedyś napisał iż dopuszczalna różnica wagi tłoków to 2,5 grama.
Ważyłem komplet tłoków do 2,8V6
Wyszło mi że 4 są o identycznej masie,natomiast dwa są cięższe o 0,4 grama.
Są to tłoki numer 1 i 3.
Więc pytanie:
Czy wszystkie tłoki powinny mieć IDENTYCZNĄ masę (moim zdaniem tak)
Czy dopuszczalna jest zamiana miejsca tłoka-nie patrząc na numery na korbowodach-umieszczenie 2 cięższych w 3 i 4 cylindrze.
Jak zniwelować różnicę w masie-czyli które dolne partie tłoka można lekko zebrać.
I wreszcie ostatnie-czy warto wogóle bawić się z taką drobną różnicą czy machnąć ręką:)
Z góry dziękuję za FACHOWE odpowiedzi.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-02-02 19:07:51 /
Drobna korekta"umieszczenie tłoków w 2 i 5 cylindrze":)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-02-02 19:10:04 /
jeśli już tak dokładnie je zważyłeś to zjedź z wewnątrz tłoka po te 0,4 grama - zazwyczaj jest jakiś nadlew materiału dodatkowego który można zeszlifować np. dremmelkiem z końcóweczką do piłowania
MikeB4 / 2005-02-02 19:30:40 /
no ja bym nie ruszał..
jak wyważali mi wał do 2,9 to zbierali po odrobinie ze stopek korbowodów.. ale nie ze wszystkich tłoków!.. jeśli chcesz mieć na TIP-TOP to oddaj całość do wyważenia.. ale wyważa się wszystko razem! tłoki, wał, koło pasowe, koło zamachowe.. docisk i tarczę sporzęgła.. jednym słowem wszystko co się kręci musi być spasowane..
jeśli nie będziesz wyważał to zostaw jak jest i nie zamieniaj tłoków miejscami!
Trójkąt / 2005-02-02 22:32:47 /
odpowiadajac na twe pytania:
1.niekoniecznie gdyz jak pisal trojkat ten caly uklad jest wywazony co nie musi oznaczac identycznej masy kazdego z tlokow ta roznica wagi pomiedzy nimi moze byc rekompensowana odpowiednim wywazeniem kola zamachowego czy walu
2.raczej nie
3.patrz pkt 1.
4.chyba nie warto gdyz z braku maszyn pomiarowych mozesz tylko pogorszyc a te roznice sa tak minimalne ze szkoda zachodu
5. pozdro :P
Zakrzak! / 2005-02-06 02:26:29 /
przy poprawianiu wyważenia wystarczy tolerancja do 1g, więc Twoje 0,4g jest jakby niezauważalne.
Skoro Piotrek ma poważone tłoki, to znaczy, że ma wszystko już luzem.
Tłoki równoważyć wraz z pierścieniami i sworzniami, jak Mike powiedział: od wewnętrznej dolnej powierzchni płaszcza jest nadlew usztywniający- jego równo podbieramy.
Korbowody równoważyć kompletne, wraz z dolną częścią łożyska (obudową panewki) - z obu stron: główki i łba korbowodu.
Ale jak Trójkąt zauważył, wał i tak trzeba wyważyć w komplecie z całym tym bałaganem, a przy takim znikomym (0,4g) niedoważeniem możnaby założyć, że fabryka zrobiła to porządnie - chyba, że to zbieg okoliczności (nie widziałem statystyk).
Tłoków nie wolno zamieniać, obracać, to samo z korbowodami itp.
pozdro
ma ktoś pod ręką ciężar tłoka z 2,8 V6 ?? Lub gdzie to znajdę ?
marian212 / 2023-04-07 13:49:12 /
Zapytaj m.kozlowskiego albo Grześka Rudego- powinni mieć takie pod ręką.
Mam, ale razem z korbą, nie wiem czy to ci coś da.
m.kozlowski / 2023-04-07 15:02:29 /
a "compression height" ktoś zna lub mozesz Marcin zmierzyć ?
marian212 / 2023-04-07 15:57:58 /
40.2mm
m.kozlowski / 2023-04-07 16:45:12 /
Mam nowe tłoki do 2.8V6 pod turbo. Są niższe niż standardowe.