Jak w temacie, jak to zrobić???
sajmon / 2005-01-25 20:26:46 /
odpal silnik wieczorem i podnies maske bedziesz widzial czy iskry uciekaja czy nie :)
pozdro
Zakrzak! / 2005-01-25 20:33:35 /
Czy ma jakis sens mierzenie opornosci przewodow miernikiem? A jezeli tak to jakie wartosci sa w porzadku?
pmx (wiewior;) / 2005-01-25 20:40:08 /
najlepiej po cimoku ;P popsikac z rozpylacza wode na przewody, jak nie swiecą o dobre :)
Mysza liil (EM) / 2005-01-25 21:36:27 /
Ponoć są środki konserwujące/zabezpieczające przewody i inne elementy elektryczne osprzętu silnika przed wilgocią - ktoś to stosował? Jest dobry efekt?
Jeśli tak, to jaki środek jest w/g Was godny polecenia?
Strzała / 2005-01-25 23:14:41 /
takie środki są ale raczej na zniszzone przewody nie pomogą, co do konserwacji, to niekture przewody bardzo źle tolerują obecność oleju i należało by je co jakiś czas przeczyścić,a środki rużne, rużnica głównie w cenie, a czy bardzo pomogą , cuż ja uważam że chyba bedzie lepiej kupić dobre kable i o nie dbać..
grabasz / 2005-01-25 23:33:01 /
Kable itp. mam dobre i właśnie o max. dbałość mi chodzi, by - poza czyszczeniem osprzętu - jeszcze "profilaktycznie" coś robić. Pytanie czym i czy jest sens, jeśli instalacja jest sprawna.
Może to już przesadne "zagłaskiwanie króliczka" ;) A może jednak warto? Pozdr!
Strzała / 2005-01-26 00:12:24 /
Jest sens pomiaru miernikiem- ale można tylko stwierdzić czy kabel ma zupełną przerwę. Co do jego poprawnej rezystancji- to zależy od producenta, materiału i innych.
JEST SENS MIERZYĆ, OPÓR POWINIEN BYĆ OKREŚLONY nie pamiętam, ale jest norma ile kiloomów na metr przewodu, wiem, bo raz trafiłem na wadliwą partię i zwykłe motory owszem jechały na tych przewodach, ale mój turbocharged prychał - ciśnienie gasiło słabą iskrę, zmierzyłem i okazało się że oporność była 10 razy za duża !! w stos. do normy 5 kilomów na metr czy jakośc tak....
ADRIANna44 / 2005-01-27 13:03:40 /
Ktos mi mowil, ze kable do elektronika maja wyzsza opornosc niz do zaplonu mechanicznego. A tymczasem w wyszukiwarce...
JANMOR - były dobre, ale jak sądzę, wyszła KIEPSKA PARTIA, mają za dużą oporność !!! sprawdzałem w sklepie omomomierzem, całA partia byłA do niczego !!!! też mi auto nie chciało jechać.....miały po 40 kilo Ohmów zamiast po 4 k. (norma jest 10 kOh na 1 metrze podobno) ZAŁOŻYŁEM INNE (wceśniej mierząc ohmy w sklepie ;D i jest OK....
ADRIANna44 [2004-02-09 15:07:51]
przewody ! ja miałem to samo, zmierz omomierzem te janmory, bo one nie iskrzą, tylko opór dają za duży !
ADRIANna44 [2004-02-10 13:55:17]
Mierzyłem, mają około 10kOhm, nie wiem czy to dobrze czy źle
Speedo [2004-02-10 13:59:19]
pmx (wiewior;) / 2005-01-27 13:29:29 /
zazwyczaj na przeowdach jest wartoś rezystancji jaka powinny stawiac podczas pomiaru miernikiem...u mnie jest 1 kilo ohm jak sparawdzałem wszystkie wskazywały około 20%-30% więcej. czyli to jest jeszcze wartość dopuszczalna
rbs2360 / 2006-06-06 21:24:57 /
z tym mieżeniem jest coś kompletnie alogicznego
miałem motorkrafty 6-8k OMA zadnych przebić wszystko sprawdzone i wypadały zapłony, zmieniłem wreszcie na jakieś tanie kager "tylko takie we wrocławiu znalazłem!" chodzi wmiare równo napewno wiele lepiej a oporności tych nowych: od 5 do15kilo OMA i więcej!!! gdzie sens ? gdzie logika?
zombifordz / 2006-06-08 15:08:02 /
opór kabla nie ma tak dużego znaczenia w stosunku do stanu izolacji przewodów.. wypadanie zapłonów było pewnie powodowane przebiciem przewdów..
Trójkąt / 2006-06-08 15:41:12 /
Nic nie mierzyć! Otworzyć maskę po zmroku, odpalić silnik i szukać na kablach, czy gdzieś iskry nie przeskakują. Można też w dzień organoleptycznie - wymacać kable cm po centymetrze (na chodzącym silniku) - samo pokaże, który ma uszkodzoną izolację :)
Janmory i inne wynalazki ,,świecą'' najpóźniej po 3 miesiącach. Jeżeli są oryginały to można zaizolować taśmą (szmacianką nie plastikową) i cieszyć się kablami przez następnych kilka lat. Przy wysokich napięciach 10 czy 40 kΩ nie robi większej różnicy (o ile reszta układu jest w porządku)