Witam wszystkich mam kilka pytani odnośnie wału napędowego z mojego Taunusa 2.0ohc wał dwuczęściowy rozebrał go wypiaskowałem pomalowałem w podkład wymieniam podporę i chciałem wymienić krzyżaki jak to trzeba zrobić czy ktoś już to z was robił i jeszcze jedno pytanie jeśli wał rozdzieliłem bo musze wymienić podporę a nie zaznaczyłem w którym miejscu muszą się spotkać żeby było tak samo to muszę go dać do wyważania jeśli tak to czy ktoś wie zna jakiś zakład w woj. łódzkie ja jestem z Sieradza 60km od Łodzi
rafal81 / 2014-03-17 12:39:11 /
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przecinek
Gdybyś się przyjrzał przy rozkręcaniu wału to te połówki mają takie specjalne miejsce - większy ząbek , nacięcie -- inaczej się ich skręcic nie da :)
MikeB4 / 2014-03-18 13:18:55 /
dzięki jutro zobaczę
rafal81 / 2014-03-18 21:45:27 /
dziś byłem w garażu i zobaczyłem ten ząbek więc zaoszczędziłem 120zł wielkie dzięki
rafal81 / 2014-03-19 12:49:34 /
Jak zawsze tydzien przed rajdem zonk :(
Dalem wywazyc wał i gosc stwierdzil ze jedno w drugim ma za duzy luz.
Czy tam powinna by jakas tuleja czy to nie jest zestawienie fabryczne? Jak to ogarnąc, robic tuleje czy szukac wieloklin pod gume do N9 z mniejszym wpustem na ten wałek?
jacob81 / 2014-06-06 19:02:36 /
w taunusach własnie sa 2 rodzaje tych grubości jesli masz ten krzyżak na grubsze to bryknij do tokarza i bezproblemowo taką tulejke dorobi albo trzeba inny ten element co w skrzynie wchodzi ale tulejka załatwi sprawe
Piter M / 2014-06-06 19:48:01 /
Ok dzieki bo juz sie zastanawialem czy tam jakies igielkowe nie siedzialo. Tulejke dac hartowaną czy zwykła stalowa starczy?
jacob81 / 2014-06-06 19:54:13 /
To tylko pilot. Pracuje w niewielkim zakresie. Według mnie najlepiej z mosiądzu/brązu. Stal zardzewieje i za jakiś czas nie da się rozmontować.
Trójkąt / 2014-06-06 21:20:54 /
No spec od wałow twierdzi ze to ma kluczowe znaczenie bo centruje wał. Sama guma nie jest elementem precyzyjnie wykonanym zwlaszcza w moim przypadku gdzie mam od grani z lekko naciaganymi otworami. Wiec wole to zrobic mimo wszystko jednak.
jacob81 / 2014-06-06 21:25:18 /
ja w pierwszym kombi miałem tak samo jak ty ty że w dodatku ta tulejka w krzyżaku była rozbita że wypadała i śmigało po 200km/h :)
tulejke możesz z czego chcesz dorobić ale oryginalnie tam pracuje stal po stali więz jak by ci się udało dobrać rurke pasującą na wymiary to wystarczyło by tam
Piter M / 2014-06-07 10:28:52 /
Dorobilem juz stalową mam nadzieje ze bedzie ok do wywazenia. Choc gosc cos mi teraz gada ze niby guma jest nie org (mam ta granadową i lekko mam scisnietą co by sruby włozyc), ze niby ta jest od poloneza a podpora tez nie taka :/ choc kupilem od tranzola jak na forum polecali ludzie i jest niemal identyk.
jacob81 / 2014-06-07 18:23:52 /
ten gosc od wyważania chyba chce żeby bez wyważania było ok a on ci tylko paragon wystawi ;)
składaj to tak i będzie latać
Piter M / 2014-06-07 19:52:02 /
No powoli przestaje wiezyc w jego fachowosc kiedy to pokazal mi podpore od transita 1991-2000 twierdzac ze moja od transita byc nie moze. Choc mu tlumaczylem ze auto jest z lat 70tych a moja podpora bazuje na transolu z lat 80-tych. Gosc poprostu nie ma obycia w technologi z lat 70-80.
jacob81 / 2014-06-07 19:57:09 /
Jak powinna wygladac oryginalna guma wału w taunusie ? Ma ktos moze zdjecia albo na zbyciu w rozsadnej cenie.
jacob81 / 2014-06-07 22:01:25 /
Jeszcze jedna sprawa bo nabyłem dwa wały fordowe z dwóch róznych źrodeł z identycznymi gumami. Czy guma ze zdjęcia jest od:
a)Taunusa
b)Granady
c)Fiata125p/poloneza
Pytam bo juz zgłupiałem widzac te na allegro chuba ze te z allegro to jakas modyfikowana reprodukcja.
Jak wygladac powina w oryginale?
jacob81 / 2014-06-07 23:39:27 /
.
jacob81 / 2014-06-07 23:40:40 /
Jest od Poloneza. Ja na takich jeżdżę w kombiaku i jest git.
Ok dzieki Dred.
A tez musiales ją naginac (scisnać) troche zeby włożyć sruby czy pasowaly idealnie? Bo z tego co kojarze piszesz o granadzie w kombi.
Z tego co zauwazylem fordowska guma dodatkowo jest lekko wezsza.
Pytam bo gosc zdemontowal mi przy pierwszej probie ciezarki fabryczne i teraz trzeba to wywazyc na bank. Na domiar złego mowi teraz ze mu ta guma sie nie podoba bo polonezowska, podpora tez cos mu sie nie widzi choc mam nową. A wal jak wal na pozostalych krzyzakach ok bo zero luzów. Wiec juz nie wiem o co mu chodzi.
jacob81 / 2014-06-08 09:55:59 /
Tak, trzeba ścisnąć.
Oryginalna fordowska tez trzeba sciagac. Oryginalne maja stalowa opaske dookola ktora trzeba usunac po zamontowaniu na wal.
bartek nowakowski / 2014-06-10 09:43:45 /
Oryginalne sprzęgło (guma) do Taunusa jest mniejsze od tego do Granady, bo wał ma mniejszą średnicę rozstawu śrub mocujących je.
gryziu liil (EM) / 2014-06-10 10:20:04 /
http://www.capri.pl/market/67506
zenonDWR / 2014-06-11 10:42:40 /
Dzieki Zenon ale wał juz mam. Wczoraj udało sie go wywazyc i jest teraz okey.
Co mnie tylko zastanawialo w trakcie jego montazu do auta to podkladki ze 3 miedzy podpora walu a łapami do ktorych sie przykreca. Tak bylo w oryginale? Podkladki poziomujace ?
jacob81 / 2014-06-11 11:54:13 /
W Granadzie takie widełki w kształcie litery u są pomiędzy podpora, a budą. Dajesz tyle ile potrzeba.