Zimno sie zrobilo i moje mkIII 1.6 zaczelo sie buntowac - Jak rano zapalam to nie lapie ssania od razu tylko sie dlawi z kolei jak juz zalapie to ciagnie na tym ssaniu strasznie dlugo (mimo ze silnik juz goracy) i sie dlawi i pali jak smok.
Co robic? Wiem juz, ze gaznik ma modul ssania dziwnie rozwiazany (na bimetal) wiem ze w pozniejszych wersjach tych silnikow juz z tego zrezygnowano.
Moje pytanie to czy moge wsadzic do mojego silnika inny gaznik? a moze przerabiac ssanie na reczne - bardzo was prosze o porady!!!!
greenhorn / 2002-10-01 11:33:48 /
Miałem podobny problem. Moduł ssania po prostu trzeba wyregulować choć jest to trudne gdy elementy sa wyrobione np.(ośka ). W moim przypadku miałem przerobiony ssanie na ręczne i kiepsko działało (rzeżba poprzedniego właściciela),wymieniłem sprężnę (bimetal), cześci mechaniczne były w bardzo dobrym stanie i udało mi się wyregulować tak że pali od pierwszego zakręcenia.
Też mam silnik 1.6. Może ktoś ma jakieś inne rozwiązania ???
Pozdrowienia.
Guti_3M / 2002-10-01 12:32:09 /
dzieki za info - a skąd wziąłeś tą spręzynkę? z innego gaznika, dorabiałeś?
greenhorn / 2002-10-01 13:42:53 /
sprawdz jeszcze system ciegien w ssaniu. mialem to samo w taunusie. dramat. zacinalo mi sie gdzies powyzej tloczka na polaczeniu dwoch zagietych ciegien. cos mi sie tam wyrobilo ciegno sie przekaszalo i skutecznie blokowalo swobodne poruszanie sie bimetalu. efekt, dokladnie taki jak u ciebie, ciezki rozruch, nierowna praca silnika dopoki sie nie rozgrzeje i takie tam atrakcje. w ogole kiepski gaznik, jakby sie go dalo wymienic nie zastanawialbym sie dlugo.
Elementy sie zużywaja "zmęczenie materjału" Można wymienić sam moduł tylko zazwyczaj w każdym leci to samo.Wyginanie i szorowanie blaszek po korpusie to normalka zazwyczaj jak ktos zle zlozy (bardzo delikatny mechanizm).....
Guti_3M / 2002-10-01 15:05:14 /
Na kolektro ssacy od 1.6 OHC dopasujesz bez problemu gaznik od poloneza. Nie wiem jak to hula , ale mam tak w drugim silniku (wyglada spoko i nie trzeba robic przerobek). Ja wpierw sprubowal bym poruszac tym guwienkiem z boczku (to gdzie dochodze przewody z plnem chlodzacym) to bynajmiej mozna dokonac malej regulacji///
Piotr / 2002-10-02 21:24:58 /
A jakby co to odezwij sie moge sprzedac ten kolektor odrazu z gaznikiem...
Piotr / 2002-10-02 21:25:45 /
a może by tak gaźnik + kolektor od Sierry i może nieco mocy zyska?
PiotrekFCapri / 2002-10-03 18:25:31 /
Napisz dokładnie, jaki to ganik (producent i model). Być może będę mógł Ci pomóc.
Ps. W moim ganiku też jest ssanie sterowane za pomocš bimetalu i nie miałem z nim żadnych problemów.
Bartek_mk1 / 2002-10-12 00:19:13 /
Cześć wszystkim, mam podobny problem tylko, że w Taunusie 12M P6 V4 1.3, dałem gaźnik do regulacji i wrucił z takimi objawami jak u greenhorn'a pewnie facet coś przeskrobał - choć mechanizm faktycznie jest w złym stanie :( może sie orientujecie jaki gaźnik mógłbym dopasować? prosze o wszelkie sugestie :) dodam, że mam gaźnik Solex'a - ssanie na bimetal.
Pozdrawiam
Richu
Richu / 2002-10-13 22:37:51 /
Właściwie to mam tosamo w takim samym silniku tylko ze Capri mk II
Hej!!!
Tak się składa,że ja też mam ten cholerny gażnik,ostatnio padl mi elektrozawor wolnych obrotów i kosztowalo mnie to 230 zlociszy!!!planuję to cacko zamienić na inny gaznik np.WEBERA,ale nie wiem czy podejdzie...
m.i.c.r.o.n. / 2002-10-22 09:16:51 /
To moze zmienimy wszyscy silniki na konia, troche siana i bedzie szedl nawet po lodzie, tylko co z przeniesieniem napedu - na 4 kopyta ;-)
Konrad vel smasher / 2002-10-23 20:12:46 /
a moj gaznik to dopiero zagadka - zadne Webery czy Solexy tylko po prostu Ford na nim pisze i nic wiecej doszukac sie nie da?
greenhorn / 2002-10-24 09:48:28 /
to zadna zagadka-napewno masz gaznik tzw podcisnieniowy. chodzi calkiem fajnie do pierwszej awarii-bo jak juz sie zepsuje to szybciudko go wywal i wstawiaj zwykly
konk / 2002-10-24 15:24:28 /
Odrazu wyjaśniam że jak ktośchce zamontować Weberka od ścierki to razem z kolwektorem i tącałą elektroniką bo inaczej to bedzie ssanie własnym kopytem odpalał jest to Weber 30/34 DFTH
kolektor ma dodatkowo podgrzewacz co w zime jest zaj...stym rozwiązaniem :))))
pozdrówka
pircio / 2003-07-18 16:11:55 /
opisz mniej więcej jak ten gaźnik wygląda może to byś suwakowy ford-motocraft Sstosunkowo podłużny i mocowany na dwie szpilki jedna dłuższ a drua krótsza) albo ford fomoko(jednoprzelowy)
to może potem ci coś więcej powiem na ten temat
DOBERMANNN / 2003-07-18 22:29:09 /