Czy ma ktoś może pomysł jak wydobyć strzępy linki prędkościomierza z napędu w skrzyni biegów ? Zaznaczam, że nawet kawałek nie wystaje. Skrzynia piątka.
Szajba / 2002-09-30 10:01:20 /
Po przeciwnej stronie niż wejście na linkę jest kapsel. Podważasz i wyciągasz, a potem plastikową zębatkę od prędkosciomierza. Teraz możesz wydłybywać sobie druty jak chcesz, ale prościej jest kupic druga za 15 zł.
Dzięki wielkie.
Już chciałem wyrzucić skrzynię :)
Szajba / 2002-09-30 11:18:05 /
Mam pytanie , od czego pasuje linka prędkościomierza?? Obdzwoniłem wszystkie sklepy i we wszystkich mniejwięcej coś takiego : "nie ma i nie będzie", i jestem w małej kropce. Dodam ze silnik 2.3 skrzynia 4.
nie pamiętam, czy od Taunusa czy od Sierry, ale jest dłuższa o jakieś 30 cm i trzeba było ją podpiąć daaaleko :)-to od ręki jak chcesz w sklepie.
Myślę, że zamailuj do Bartka (Camaro) będzie prościej ;)
linek predkosciomierza akurat nie mam (wszystko z czasem, kiedys beda ale juz nie oryginaly)
jest ich pare rodzajow, koncowka do zegarow to std Fordowski ale ta druga jest zalezna od skrzyni, prawie do kazdej jest inna
wyjmij stara zniszczona i pojdz do zakladu gdzie robia linki
albo do sklepu i niech dobiara podobna z identycznymi koncowkami
camaro
/ 2003-03-11 15:52:05 /
To się tak kończy jak się katuje auto.....Ha hha
Albi_Poznan / 2003-03-11 15:58:09 /
lineczke dorobi kazdy zaklad ja dorabialem w zeszlym tygodniu 30zl tak aimpreza i 10 min czekania
a jak wydlyubac szczatki jest sposob taki:
wziolem brzeszczot i odciolem 2mm tego lejka do okola (matal w sordku pklaik) i wyszlo 2mm linki i wyciagnelem:)
Hoover 3M / 2003-03-11 16:23:24 /
Linka pasuje od ściery, ale jak Karol wspomniał - jest sporo dłuższa.
Szajba / 2003-03-11 19:20:48 /
przy przewalaniu innych szpargałów znalazłem i coś tutaj :)
linka prędkościomierza oryginalna (przynajmniej taka była ;)) ma dł.2,3m
Zapomniałem, że ...założyłem od Taunusa dł.2,1m - ok. 30zł :) - teraz mniej się merda :)
własnie temat linki zrobił mi się aktualny... Karol z Taunusa z jakim silnikiem była ta linka ? i do jakiej skrzyni ?
aż tak bardzo nie wnikałem 5 lat temu przy zakupie, z pewnością była do V-ki, ale nie przypominam sobie by było rozróżnienie na liczbę biegów.
U mnie to było 2.0V6 4biegi. Powinna pasować do wszystkich V-łek i ich skrzynek :)
Są identyczne dla rzędówek i v-ek.
Szajba / 2003-08-11 08:51:02 /
jak sie okazalo linka stanowi najmniejszy problem, gorzej jest z napedem linki w serwisach rozkladaja rece tylko. Ma ktos moze numer tej zebatki? bo bez tego chyba ani rusz o serwisach Forda nawet z numerem mozna zapomniec...:(((
Jeszcze małe pytanko: ktoś się może orientuje ile zębów powinien mieć ten napęd linki ( skrzynia 4b-F wodziki) ?
napedu linki (zebatki) do skrzyni wodzikowej nie dostaniesz
a ilosc zebow zalezy od silnika/mostu i samochodu z jakiego jest ta skrzynia
mocowanie linki jest inne tylko w 4b-5
reszta ma na pierscien seegera, co prawda spotkalem sie z roznymi grubosciami tych talerzykow na koncu linki, niektore byly za grube i pierscien nie chcial wskoczyc na miejsce
szukaj linki do Taunusa V6, obojetne jakiego
z tego co wiem to one nigdy nie mialy takiej skrzynki (wodzikowej 4b-F) tylko od poczatku 4b-E
camaro
/ 2003-08-11 19:43:34 /
Camaro a tak na wszelki wypadek nie mógłbyś podać numeru tej zębatki ?, może gdzieś kiedyś coś w jakimś magazynie... jeszcze nie tracę nadzieji :)
6012710 - 22zeby TV13 z mostem 4.11/4.125 68-82
niektore z mostem 3.44 68-82
6012709 - 21z TL13 TV13 4.11/4.125 68-82
6012711 - 21z TV20 68-72 TL20 70-82 LL23 3.44
6012712 - 20z TV15 TL16 3.89
TV17 TL16 3.70/3.75
TV23 TV28 3.22
6012713 - 20z TV23 TV26 3.22 69-73
6012714 - 19z TV28 3.09
TV20 3.89
camaro
/ 2003-08-11 21:58:39 /
Camaro, właśnie miałem się zwrócić o takie zestawienie w celu zmiany kół ślimakowych licznika w swoim Roverku :)
Ale potrzebuję uzupełnienia:
1) czy podane liczby zębów odnoszą się do koła biernego (napędzanego - mniejszego)?
2) czy koło czynne (napędowe - większe) jest takie same dla wszystkich wersji mostów? Jeśli nie to proszę o pary współpracujące lub samą wartość przełożenia.
Muszę znać przełożenia przekładni ślimakowej odpowiednie dla mostów, aby dostosować u siebie. Niby można policzyć ale łatwo o czeski błąd ;)
Z góry dzięki i pozdro
to byly dane kolek napedzanych czyli wyjsciowych ze skrzyni
kola napedzajace sa rozne tak samo jak te
poza tym sa to dane tylko dla skrzyni 4b-F
napisz dokladniej co potrzebujesz
camaro
/ 2003-08-12 12:34:24 /
dokładnie to interesuje mnie przełożenie i=... czyli liczba zębów koła napędzajacego/liczbę zębów koła napędzanego.
Właśnie rozebrałem skrzynkę Rovera (ale długo sobie pojeździłem ;)) i przy okazji chcę ją dostosować do licznika i mostu Capri.
Oczywiście wymagać to będzie wykonania nowej pary kół zębatych o takim samym przełożeniu jakie było w oryginalnych skrzynkach Capri dla mostu np. 3.44 i 3.73 (docelowo jeszcze nie wybrałem, bo most będzie zmieniony z 3.78 na najprawdopodobniej 3.62 - nie pytaj skąd ;) + opony 235/60R13) oraz wsadzeniu ich do rzeczonej skrzynki :)
Pozwoli mi to cieszyć się wskazaniami licznika w Capri, przez zastąpienie czujnika elektronicznego (bo taki teraz jest w skrzyni i niepodłączony ;)) - chyba, że znalazłby się prosty sposób na zdobycie takiego licznika, następnie skalibrowanie go i ubranie w oryginalne Caprikowe wdzianko. Nie jest to prądniczka, tylko jakiś impulsator - całość o niewiadomym działaniu :(
pozdro
P.S. Liczniki w Capri zapewne mają standardową stałą przełożenia K=1000, promień dynamiczny dla opon 235/60R13 to R=~125-130mm? Znając to już bym sobie poradził ze ślimakiem :)
ups. pomyłka :) promień dynamiczny pomyliłem z innymi liczbami, oczywiście 125-130mm to za mało chyba, że dla taczki ;)
więc: Czy promień dynamiczny opon 235.60R13 to R=~290-295mm?
ok, sprawdze jak to jest dla roznych skrzynek dla takiego mostu
camaro
/ 2003-08-12 14:30:25 /
do Karola
Wg moich tabel dla 235/60R13 jest 297mm (jak dla 175/80R13), natomiast 293mm jest dla 195/70R13 zaś 290mm dla 165/80R13.
Pozdro
KRK 4m
/ 2003-08-12 14:51:15 /
Nie zakładam nowego wątku, bo temat wydaje się podchodzić:
Poszukuje zębatki linki prędkościomierza do skrzyni 4-ro biegowej, na wew. wodzikach (typ E). W tej chwili jest tam jakaś, ale bardzo zniszczona. I teraz nie wiem, czy jest zniszczona bo była niewłaściwa, czy zwyczajnie się "wyeksploatowała" (ma pościerane zęby). Ta, która jest ma 23 zęby i jest koloru niebiesko-zielonego (turkus). Czy szukać takiej, czy powinna być inna? Czy we wszystkich skrzyniach tego typu były takie same? Jeśli inna, to o jakich parametrach? Są szanse na nową? A może ktoś z Szanownego Grona może mi pomóc i przekazać/sprzedać taką? Z niecierpliwością czekam na odzew.
Nie pytajcie z którego roku jest ta skrzynia - ona sama już nie pamięta.
Ford Capri MKIII, 2,8 V6.
domin / 2004-11-04 11:45:41 /
oooo fajnie, to i ja się podepnę chociaz nie mam pewności czy w dobrym watku, ale sprawa po części dotyczy linki :)
w ubiegłym tygodniu wyjąłem wał z Capcia a samo auto postawiłem pod domem. Wczoraj go odpaliłem (żeby sie biedaczek nie zastał i nie zapomniał jak smakuje U95:) ). Autko zagadało bez problemu ale dziwnym wydał mi się fakt że prędkościomierz pokazywał ok. 30 km/h pomimo tego że auto stało w miejscu... Pokazywana prędkość była lekko uzależniona od obrotów silnika. Czy ktos ma pomysł co się stanęło? Czy po założeniu wału (i nowej skrzyni) wszystko wróci do normy?
Kornik
/ 2004-11-04 11:52:23 /
Do Kornik: Zabij mnie jeśli palnę głupotę, ale wydaje mi się, że nie do końca wysprzęgla ci auto, co powoduje, że wałek w skrzyni się obraca, ale siła jest na tyle mała, że przy założonym wale, a tym samym obciążeniu skrzyni, sytuacja ustąpi.
domin / 2004-11-04 12:05:36 /
Zwyczajnie skrzynia przekazuje moment na wałek wyjsciowy poprzez przełożenie bezpośrednie (pewnie 4) możesz zaglądnąc pod spód i zobaczysz, że wałek się obraca i stąd wskazania licznika. Nie jest to przekazywane stricte poprzez przełożenie, tylko przez /trące/ o siebie wzajemnie części. Gdyby wałek zablokować to by sie nie obracał i prędkości by nie wskazywało.
Pozdro
gryziu liil (EM)
/ 2004-11-04 12:31:19 /
Mniej więcej tak rozumiałem problem Kornika, tylko mylnie nazwałem go "niewysprzęglaniem". Dziękuję Gryziu, że czuwasz.
Natomiast ze swojej strony ponawiam apel o pomoc w sprawie zębatki - post 4 do góry.
domin / 2004-11-04 13:02:58 /
dziękować ....
Kornik
/ 2004-11-04 13:08:58 /
domin zdaje sie ze to ty do mnei dzowniłes, niestety moja zapasowa zebatka, gdzies sie ulotniła wiec niepoliczyłem zębów :(
kornik, jezeli pokazuje ci jakas predkość także po zatrzymaniu auta, wyłaczeniu silnika itepe, wymij i przeczysc licznik :)
u mnie pomogło, i juz wiecej nie miałem takich jaj jak na foto :)
Dzięki Coke.
domin / 2004-11-04 20:30:26 /
coke mam pytanie odnosnie tego co piszesz o czyszczeniu:
moj licznik albo dziala w zwolnionym tempie, albo zacina sie gdzies po drodze i nie idzie w gore, albo jak juz pojdzie w gore to nie chce opasc itd. generalnie zyje swoim zyciem.. :D z linka jest wszystko ok (tak zakladam) bo kilometry na liczniku leca dobrze. wiec: czy mam uznac ze predkosciomierz jest do bani, czy tez mam cos tez sporobowac poczyscic.. jesli ta druga opcja to co i jak czyscic, zeby nie popsuc ( a jestem zdolny.. :] ) i co zrobic zeby dzialalo..?
pozdro.. :D
Mac13k / 2004-11-05 02:23:50 /
miałem dokłądnie tak samo, jak sie rozpedziłem to predkosciomierz zaczynał, jak sie zatrzymałem to konczył podchodzic, jak ruszałem to zwalniał itd. kilometry były ok, u mnie wystarczyło ga wyjac (lekko wytrzesiony) obejzec , niezdiagnozowac usterki i wsadzic na swoje miejsce i o dziwo działa, ale ogolnei to mysle ze sprezone powietrze nie zaszkodzi ;) moze jakis kurz nazbierany na 'magnesach' cos tam spowalnie wskazówke ?
pozdro
Mac13k, jak będziesz miał problemy z rozbiórką i czyszczeniem, to sie odezwij do mnie. Możemy sie zgadać na któreś popołudnie, to Ci pomogę.
Pozdrawiam.
gryziu liil (EM)
/ 2004-11-05 14:29:35 /
dzis jest piekne deszczowe popoludnie, wiec ide zaraz do garazu troche poczyscic.. :D jak sie nie uda to sie odezwe i bede wdzieczny za pomoc.. :D
dzieki wielkie.. :D
pozdrawiam
Mac13k / 2004-11-05 15:46:01 /
Ile zębów powinna mieć zębatka linki prędkościomierza z Granady 2,8i automat sedan.Przeputałem oryginał i włozyłem to co znalazłem w 2,3.
Murmur vel Magman / 2007-01-02 16:49:47 /
Mogę dziś policzyć, bo mam jedną luzem. Jutro dam znać.
m.kozlowski
/ 2007-01-02 16:54:28 /
A nie, wróć! Nie mam, ta którą mam nie ma zębatki :( Sorry za nadzieje.
A na odkręcenie ze skrzyni mam szansę dopiero w sobotę.
m.kozlowski
/ 2007-01-02 16:57:06 /
witam...ktos wie moze ile zebów powinien miec naped prędkościomierza do skrzyni mt75 z kołami (195/60R14) ktora idzie do dziobaka zeby nie bylo przeklamania na liczniku?
mateush (proko) 3M / 2007-01-02 19:23:37 /
I jak tam Marcinie,wiesz już ile jest ząbków?
Murmur vel Magman / 2007-01-07 21:28:04 /
Nie, bo Chuder nie oddał mi samochodu na weekend. Wtorek mam wolny, samochód już raczej w domu i ambitne plany wymiany membranki podciśnienia w automacie, więc jak już będę w kanale to policzę. Pamiętam :)
m.kozlowski
/ 2007-01-08 08:19:45 /
2.8i - 17 ząbków.
m.kozlowski
/ 2007-01-11 09:46:53 /
kurcze ja wlasnie dzis liczylem specjalnie przed zapakowaniem w paczke
policzylem i ...... zapomnialem ale zdawalo mi sie ze bylo 18 ale jak teraz mowisz ze 17 to moze bylo 17 :/
kurcze linka jak dojdzie do Krakowa do Rafala to on policzy kolejny raz czy ja sie pomylilem czy sa roznice
Wojdat
/ 2007-01-11 21:41:02 /
Linka doszła i ma 18 ząbków. Albo obaj pomyliliśmy się tak samo, albo Marcin się pomylił, albo mamy 2 różne linki. Ech, przydałoby się jakieś profesjonalne źródło wiedzy...
Rafał L.
/ 2007-01-18 00:58:56 /
Liczyłem 3 razy dla pewności. Niedługo znowu będę pod autem, to będę pamiętał.
A może ma znaczenie to, że ja mam kombi?
m.kozlowski
/ 2007-01-18 11:34:57 /
hmm
kombi ??
ta co doszla do Rafala to mozliwe ze tez byla od kombiaka
bo mialem 2 automaty w swoich lapach , no i to byly takie same skrzynie przecie :)
ciekaw jestem ile ma ta co ma Bob
Bob policzy po weekendzie
Wojdat
/ 2007-01-18 20:58:44 /
No ok, może mi ktoś powiedzieć skąd wziąć cały ten niezbędny mechanizm do zmiany w MT75 elektroniki na linkowy napęd prędkościomierza? Mile widziany konkretny opis jak to jeszcze wymienić :)
Konrad vel smasher
/ 2007-02-14 21:29:47 /
Odnawiam temat. Moja linka się ukręciła :( A ponieważ nie mogę we Wrocku namierzyć firmy dorabiającej linki (i i tak nie mam żadnej na wzór, bo z pancerza wypadły drzazgi) muszę coś poradzić. Neon założył mi linkę od Taunusa - nie wiem jakiego, wiem tylko, że jest dużo krótsza. No i licznik kilometrów działa ale prędkościomierz zwyczajnie zamknął budzik i już sobie tam został. Podczas jazdy natomiast słychać dziwne stukanie zza zegarów. Aha, licznik sam w sobie jest przeczyszczony, więc nie ma mowy o zawieszaniu się. Pytanka:
1. Co z tym zrobić, żeby działał również prędkościomierz,
2. Czy długość linki nie ma wpływu na odczyt? Wiem, że może głupie pytanie, ale wydaje mi się, że na tej od Taunusa przekłamuje licznik kilometrów. Pokonałem tę samą drogę co zwykle (na starej, oryginalnej lince) i wychodziło 10km, a na Taunusowskiej wyszło 11km.
Aha, zapomniałem!
3. Jeśli będę chciał kupić tę od Sierry, to czy będę ją musiał jakoś skrócić? I czy będę musiał cokolwiek dorabiać? Dodam, że mam skrzynię N9 5b. Aha, oryginalny pancerz od Capri mam w idealnym stanie, jest mocowany na pierścień Zegera.
licznik jest walniety :) jak cyka,a linka nie ma nic do tego bardziej mechanizm w skrzyni i ilosci zebow :)bedzie mial znaczenie z zawyzaniu lub zanizaniu albo inne opony o innym profilu,sama linka nie
linka to linka, co ma przekłamywać? jak ma konektory/końcówki takie same i wystarczająca długość to będzie działać. To że ci licznik tak pokazuje jak pokazuje świadczy tylko o tym, że albo prędkościomierz albo zębatka w skrzyni się kończą.
nie wiem jaką długość ma linka z taunusa, ja zawsze kupuje od sierrki, może i jest dłuższa ale mi to nie przeszkadza, przyczepiam ja do przedniego stabilizatora i wszystko jest ok.
MILO sprobuj wyciagnac zegary i zamiast linki wlozyc zapalke i nia pokrecic, jesli nadal bedzie tak stukac to znaczy, ze zegar do bani, chociaz i tak pewnie potrzebujesz nowy skoro predkosciomierz nie dziala;).
Co do kupna linki od sierry to jedna z linek pasuje idealnie do N9 w Capri. U siebie tez mam od sierry tylko nie pamietam od jakiej, bo gosc mi proponowal od czterobiegowej i od piecio, jedna z nich pasuje idealnie na dlugosc, druga jest ciut dluzsza. Najlepiej wez ten swoj pancerz na miare i idz do sklepu;).
Dzięki chłopaki, tak zrobię i zdam relację..
cześć od dłuższego czasu nie działał mi prędkościomierz ze względu na ukręcona linkę teraz jak założyłem to wskazówka nie jest na zero tylko poniżej zera i przekłamuje 10km/h licznik jak ustawić żeby była na zerze ? czy tak na beszczela wyjąć ta wskazówkę i na zerze ustawić na postoju ? :D
Piotrex-Panda / 2008-07-02 12:23:54 /
Nie musisz wyjmować. Wystarczy jak z tyłu zegara przytrzymasz palcem ten pierścień, który się rusza (żeby go na chwilę unieruchomić) a palcem przesuniesz wskazówkę na 0. I po kłopocie :)
dzięki stary ale co rozumiem ze i tak muszę porozkręcać trochę :0
Pozdrawiam
Piotrex-Panda / 2008-07-08 10:04:10 /
słuchajcie mam takie jeden problem co prawda nie w capri ale w Elantrze piszę o tym bo dla mnie to jest czarna magia to co zobaczyłem po zdjęciu zegarów :D normalnie wywala olej ze skrzyni poprzez linkę prędkościomierza co to ,mogło nawalić ? tyle lat już dłubie przy furach i czegoś takiego nie widziałem :-) co zrobić wymienić linkę czy co ?
Pozdrawiam
Piotrex-Panda / 2008-07-20 11:23:27 /
pewnie jakies uszczelnienie szlag trafil. miedzy slimakiem a wyjsciem linki.
Leszek "QSi" / 2008-07-20 12:36:53 /
no ale czy tam jest jakieś uszczelnienie hmmm wątpie :/
będę szukał dalej
Piotrex-Panda / 2008-07-20 18:42:02 /
zobacz czy odpowietrzenie skrzyni nie jest zatkane.
dzisiaj właśnie zobaczę bo też na to wpadłem z tym odpowietrzeniem i miało by to sens ... wielkie dzięki za odpowiedzi ale przyznacie ze głupi przypadek :P
Piotrex-Panda / 2008-07-21 08:00:54 /
Odkopię stary temat: Powyżej jest mój wpis, że zębatka linki prędkościomierza z C3 od 2.8i (przełożenie dyfra 3.45?) ma 17 ząbków. Miałem jeszcze zębatki z A4LD od coswortha (przełożenie dyfra 3.68?) i miały 18 ząbków. Czy ktoś ma może automat z 2.3 (bo chyba miały te samo przełożenie 3.68?) i sprawdzi ile ma ząbków ma na lince?
m.kozlowski
/ 2013-06-30 09:26:03 /
Czy jak wyjme linke prędkościomierza i złapie za ten kawałek który wystaje to on sie powinien swobodnie w palcach kręcić czy nie?
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-08-20 17:03:07 /
Tak
Konrad vel smasher
/ 2020-08-20 17:06:45 /
Nawet na biegu? Bo nadal nie działa :(
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-08-20 17:16:29 /
Jeśli pisząc "ten kawałek który wystaje" chodzi Ci o część zębatki napędzającą linkę, to nie powinna ona się dać obrócić, chyba że razem z wałem napędowym.
gryziu liil (EM)
/ 2020-08-20 17:31:45 /
Ten wystający kawałek że skrzyni nie ma się swobodnie kręcić. Wrzuć bieg i rusz autem. Wtedy ma się kręcić. A linka prędkościomierza jest ok? Wyskoczyła na miejsce przy zegarach?
Ja myslalem, ze chodzi o kawalek linki wystajacej z pancerza :-)
Konrad vel smasher
/ 2020-08-20 18:07:48 /
Linka w zegary raczej wskoczyła dobrze
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-08-20 18:53:11 /
"Wrzuć bieg i rusz autem. Wtedy ma się kręcić."
???? A po co ten bieg? :)
gryziu liil (EM)
/ 2020-08-20 20:29:28 /
Fucktycznie :) nie potrzebny bo to od strony wału napędowego :) na luzie będzie łatwiej.
Dred linka sie wcale nie kręci jeździłem z odpiętą linką i nawet nie drgnęła. Włożyłem tą zębatkę od czwórki skrzyni i tez nie działa.
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-08-22 12:13:32 /
Może linka się zerwała, albo wyrobiona jest ta kwadratowa końcówka co wczodzi w środek wałka tej plastikowej zębatki.
PL / 2020-08-22 12:41:42 /
Linka jest cala w jednym kawałku. Drugi pomysł do sprawdzenia.
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-08-22 13:25:07 /
Linka w sensie to co się obraca w środku pancerza.
PL / 2020-08-22 13:35:21 /
Wiem o co ci chodziło jest cala bo ją wyjmowałem z pancerza.
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-08-22 13:48:43 /
Jeżeli wtykasz linkę trzymając za pancerz to może ona się wsuwa do środka pancerza, a nie w ten plastikowy wałek.Ja tak ostatnio miałem bo jakiś zadzior był na tym wałku.
Złap bezpośrednio za linkę i mocno wsuń w wałek,a następnie dopiero dociśnij pancerz i załóż pierścień.
PL / 2020-08-22 14:05:48 /
A ty nie masz czasem na sprzedaz takiego napedu?
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-08-22 15:15:21 /
Jak odepniesz linkę od skrzyni i pokręcisz tym kwadratowym co z linki wystaje to licznik coś pokazuje oprócz 0?
Grzesiek_Rudy
/ 2020-08-22 16:22:13 /
Linka napewno się kręci. Bo odpiąłem od skrzyni i kręciłem a szwaga sprawdzał przy zegarach.
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-08-22 16:43:20 /
Ślimak przesunął się z wałka zdawczego.
Pzdr.
markokrk / 2020-08-23 08:59:01 /
Najgorsza mozliwa opcja. Skrzynie trzeba wyjąć? Czy dałoby się to jakos tego ślimaka przesunąć?
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-08-23 11:02:09 /
Najgorsza i najmniej prawdopodobna. Nie szukaj problemów na siłę tylko zacznij od elementarza.
Grzesiek_Rudy
/ 2020-08-23 12:59:28 /
Kawałek rurki i bez problemu dostęp po wyjęciu przegubu.
U siebie robiłem to trzy razy przy jednej skrzyni. Problem w tym że jak już raz się obrócił na wałku to będzie to robił cały czas. Finalnie wyciągnąłem skrzynię, rozpołowiłem i osadziłem go na distalu.
Pzdr.
markokrk / 2020-08-23 17:00:38 /
Na początek sprawdz stan plastikowej zebatki napędu linki. Da sie wyjąć po zdemontowaniu dekielka wchodzącego w ogon skrzyni po przeciwnej stronie wyjścia na linke.
Mysza liil (EM) / 2020-09-03 01:50:20 /
Jest wyharatana. Ale włożyłem od 4biegowej skrzyni i tez nie działa a rozmiary sie zgadzają i ilosc zębów tez.
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-09-03 11:52:42 /
mishq weż już sie zlituj proszę:) Przecież zdiagnozowanie tego układu dlaczego nie działa nie jest trudniejsze od odkręcenia i rozlania do kieliszków butelki bimbru podkarpackiego (oczywiście z banderolą). A walczysz z tym jakbyś co najmniej blacharkę robił.
Bo nie mam granady pod ręką. Granadą jeździ Sadek po Rzeszowie a ja jego taunusem do wczoraj jeździłem po Brzozowie a że sie półoś w taunusie ujebała to juz inna sprawa 😃
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-09-03 12:28:22 /
Update. Markokrk trafna diagnoza :D niestety.
Gdzie jest ślimaczek?
Ni ma ślimaczka!!! :D
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-09-08 16:57:56 /
Ślimaka bez dobrego ściągacza nie ruszysz, więc chyba ktoś tu spierdzielił ponownie robotę :)
Grzesiek_Rudy
/ 2020-09-08 17:38:50 /
Ja pierdole nie będę tej skrzyni wyjmował po raz kolejny. Spróbuję wepchnąć tak jak napisał markokrk.
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-09-08 17:50:03 /
Widać dziadek miał dobry ściągacz :D potem ładnie weszło bez użycia siły to zostawił nie zabezpieczając.
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-09-08 17:55:15 /
On jest gdzieś na ogonie skrzyni. Rurką go tera od tyłu ;) Byłe nie za dużo.
markokrk / 2020-09-08 20:02:21 /
Jeszcze kwestia w którą stronę spadł :) i o ile w ogóle tam jest.
Grzesiek_Rudy
/ 2020-09-08 20:05:20 /
Jest i wysunął się w tył w strone wału.
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-09-08 20:20:48 /
Kawałek rurki i bez problemu dostęp po wyjęciu przegubu.
U siebie robiłem to trzy razy przy jednej skrzyni. Problem w tym że jak już raz się obrócił na wałku to będzie to robił cały czas. Finalnie wyciągnąłem skrzynię, rozpołowiłem i osadziłem go na distalu.
Pzdr.
Pytanie czy da się zdjąć ogon skrzyni bez wyjmowania jej i przykleić ślimaka? Na aucie na podnosniku?
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-09-10 21:02:31 /
ok w książce Haynesa widze że trzeba wykręcić wybierak, ten czujniczek od wstecznego i 5th gear locking pin i ma ogon zejść a potem moge se lepić ślimaka na distalu :D
mishq (Mateusz G.)
/ 2020-09-10 21:42:10 /
Najlepiej jakbyś jeszcze wybił dekielek nad wyjściem wału i wybił pin, który utrzymuje sterowanie biegami na ośce.
Grzesiek_Rudy
/ 2020-09-10 22:11:15 /