Pomocy. Czy jest mi ktoś w stanie wyjaśnić sposób (o ile taki istnieje) na skasowanie luzów przekładni kontowej (koło talerzowe z wałkiem)w granadzie?? Z góry wielkie dzięki.
MaciekL / 2005-01-07 12:50:07 /
:)
co to jest przekladnia "kontowa" w Granadzie?
chodzi o dyfer?
jesli tak to kup drugi, wyjdzie taniej
camaro / 2005-01-07 12:53:22 /
Wszystko sie da zrobić. Pytanie tylko - czy jest sens?
Używana przekładnia hipoidalna ma to do siebie , że skasowanie luzów i ustawielnie poprawnych poślizów na zębach nie gwarantuje cichej pracy.
Jeśłi sie chcesz brać ze remont koniecznie , to zaopatrz sie w nowy atak i tależ ,łożyska z tulejką i .... wałek wzorcowy :/.
marian212 / 2005-01-07 13:18:39 /
Ale można przecież dorzucić podkładki pod atak?
Ramboost / 2005-01-07 13:50:52 /
Ja tam mysle ze ten most jest dobry, a luzy w ukladzie napedowym to te 12 wieloklinow po drodze od skrzyni do kola, oraz 4 przeguby, koronki w moscie oraz 2 krzyzaki...
A wkladanie podkladek pod atak to bym sobie darowal
Mysza liil (EM) / 2005-01-07 14:15:31 /
włożenie podkładki pod atak może się skończyć sytuacją ze auto z daleka będzie rozpoznawać jako tramwaj :D co w sumie może mieć swoje zalety ;p
Trójkąt / 2005-01-07 15:25:08 /
Tzn będzie wydawać dźwięki tramwajowe ??? ;)
hubi / 2005-01-07 15:29:45 /
Właśnie chodziło mi o podkładki pod wałek - tylko gdzie one są, trzeba odkręcić całą "szyję"?
MaciekL / 2005-01-07 15:52:22 /
Jeśli musisz podłożyć podkładki to chyba juz tylko, aby satelita wytrzymała do momentu znalezienia nowego... Podkładki są zaraz pod koronką wałka atakującego. Jeśli jest tak jak myslę bo w fordzie jeszcze nie widziałem, to po odkręceniu wału od mostu ukaże się nakrętka trzymająca wałek atakujący.
Ramboost / 2005-01-07 16:19:35 /
po odkreceniu walu w granadzie niestety zadna nakretka sie nie ukaze :)
Trzeba odkrecic przedluzke mostu na 4 sruby, tam jest taka tuleja laczaca na ktorej przewaznie pojawia sie luz. Ale jak to odkrecisz to spadnie belka zawieszenia, bo ono sie wlasnie trzyma na moscie z tylu :/ i dwoch tulejkach z przodu. Wtedy to juz tylko wyjac most i jesli rzeczywiscie ma luz na ataku (w co jak pisalem watpie) to mozna go wyrzucuc na zlom i nie wnikajac zbytnio co to za luz, zaopatrzyc sie w drugi most, ktorych jest do granady multum, a to z tego wzgledu ze sie nie psują.
Mysza liil (EM) / 2005-01-07 18:14:41 /
Mysza, ale on CHCE pogrzebać w moście i koniec! (tupanie nogami)
Nie odbierajmy mu tej przyjemności. Jak ktoś Ciebie nie słucha w sprawie granady, to jesy niereformowalny :-)
granadziarz_3M / 2005-01-07 19:25:53 /
Hehe, chyba Ciebie :)
Mysza liil (EM) / 2005-01-07 19:43:30 /
a ja tam się słucham granady :P
Rydzu liil / 2005-01-07 21:11:34 /
a jak mowi ze nie jedzie, to tez?? :/
Mysza liil (EM) / 2005-01-07 21:19:50 /
MYSZA- dzięki!!! o taką radę mi chodziło!.Chciałem się dowiedzieć , czy warto ruszać ten punkt w całym ciągu połączeń w napędzie.Mimo iż "grandziarz" uważa mnie za "niereformowalnego" tojestem otwarty na rzeczowe rady. To dopiero trzecia "granada" od roku 1991 /2,1D/2,8i/-ma ją ktoś w Krakowie/i obecnie 2,0lub 2,3v6/zależnie od koniuktury/i poza bieżącymi naprawami eksp. /nakładki,końcówki drążków itp/nic ważnego nie trzeba było robić. Tą obecną/combi/ od grudnia 2000 zrobiliśmy 67tyś,/czasem prawie 1100km/dobę- z okolic Rzeszowa do Lubina i z powrotem z przyczepą!!I jak nie kochać takiej BRYKI?? W tej chwili ma przebieg ok.245tyś i należy o nią zadbać szczególnie!.Tym bardziej że od pewnego czasu dostała się w ręce młodego "operatora" DZIĘKUJĘ wszystkim za pomoc!!! I jeszcze jedno; tą rozmowę prowadzi zamiast "MAĆKA" jego prawie trzykrotnie starszy "stary", też zakochany w tym "modelu" Jeszcze raz dzięki!!!
MaciekL / 2005-01-07 22:02:16 /
a zauważyłeś to :-) na końcu?
granadziarz_3M / 2005-01-08 11:26:23 /