Pozwalam sobie założyć nowy wątek, bo chciałbym pogrzebać u siebie z Pinto.
Chciałbym sklecić i założyć to co w tytule wątku - czyli Individual Throttle Bodies...
Zamarzył mi się taki zestawik z gilotynowymi przepustnicami...
Niestety nie ogarniam do końca elektroniki i mam parę pytań dotyczących sterowania takim zestawem...
Jakie czujniki są potrzebne, żeby to wszystko sprawnie hulało?
Bo do zapłonu - "wiadomo":
- kółko zębate+czujnik położenia wału
- cewka
- edis
- jakiś komputer typu standalone
Jak wiadomo, takie zestawy napędzają też nasze oldfordy (i nie tylko) i pozwalają na w miarę dokładne sterowanie zapłonem.
np. Megajolt
Sprawy się komplikują, kiedy zabieramy się za zasilanie paliwem...
Wiadomo - na gaźnikach nie ma to znaczenia...
Ale kiedy chcemy dołożyć wtryski sprawa staje się bardziej złożona.
Kolega dowodził, że można wszystko oprzeć tylko na TPS (czujniku położenia przepustnicy).
I tu pytanie - czy w wersji absolutnego minimum wystarczy podawać sygnał tylko z TPS, żeby sterować wtryskami? Czy grozi to jednak porażką?
Z naszego forum mam ściągę dotyczącą sterowaniem mieszanką palywową:
IAT - czujnik temperatury zasysanego powietrza
CLT - czujnik temperatury wody/"chłodziwa"
sonda lambda (szerokopasmowa)
MAP - czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym
w nowoczesnych silnikach sygnały oczywiście brane są jeszcze ze skrzyni, prędkości i z wielu wielu innych rzeczy...
Mnie interesuje odpowiedź na pytanie - Jak wysterować wtryski w wersji minimum.
Jakich sygnałów i czujników użyć, aby uzyskać efekt bezawaryjnej, stabilnej pracy silnika - i oczywiście w tym wszystkim, aby wycisnąć z silnika ile się da....
I jeszcze drugie pytanie - czy wystarczy jeden zestaw wtryskiwaczy (w kolektorze dolotowym przy samej głowicy), czy warto bawić się jeszcze w dodatkowy zestaw psiukający przy wyższych obrotach przed przepustnicami?
i oby wszystko znalazło taki finał:
http://www.youtube.com/watch?v=a7Bk0u43JFs
;)
bartozłomero / 2014-02-09 11:11:07 /
Tylko mogę ci pomoc i powiedziec ze cewke i edisa mam:)
krzys escort mk2 / 2014-02-09 12:14:38 /
Komplet do edisa Bartek już ma :-)
Co do opcji minimum, to sam tps, to zdecydowanie za mało, absolutne minimum, to tps i map.
Flonder / 2014-02-09 12:32:02 /
tak się spytam:
jakie przepustnice planujesz? motocyklowe?
♠Zoggon♠ / 2014-02-09 13:36:35 /
Maf nie ma gdzie, map nie ma jak bo kolektora brak...
Mysza liil (EM) / 2014-02-09 15:16:15 /
żeby wtrysk paliwa był dobrze wysterowany, potrzebuje dwóch danych- położenie przepustnicy i obciążenia silnika, ( mniej ważna jest temperatura silnika).
Prawie wszystkie układy mierzą przepływ powietrza- albo jakimś klapkowym, albo termicznym, oraz położenie przepustnicy.
W sumie, można by zbudować jakiś układ zastępczy, który na podstawie obrotów i położenie przepustnicy może obliczyć przepływ, ale nie wiem czy komuś się jeszcze to udało.
Jeśli nie uda Ci się zainstalować czujnika w jednej z "trąbek", albo nie chcesz budować obudowy zbiorczej i tam mierzyć przepływ to raczej proponowałbym gaźniki.
Gdyby można było zbudować układ zastępczy to już by ktoś to zrobił. Obciążenie silnika przy tych samych obrotach i otwarciu przepustnicy może być różne. Dlatego potrzebny jest przepływomierz lub MAP sensor. Na jednej z trąbek musi być "gorący drut", inaczej będzie ciężko.
Mysza liil (EM) / 2014-02-09 17:24:39 /
Cos podobnego.
szeski / 2014-02-09 18:27:07 /
Szeski, ale to jest wtrysk mechaniczny.
m.kozlowski / 2014-02-09 18:29:40 /
Ja powiem tyle że widziałem przepustnice suwakowe w bardzo zaawansowanych autach w górach.Obsługiwał to wtrysk kugelfischera.To rozwiązanie z najwyższej półki.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2014-02-09 19:03:23 /
planuję gilotynowe przepustnice zrobić takie jak na zdjęciu:
jak widać - trąbki z jednej strony. Jest miejsce na podciśnienia jak widać - czyli z MAP-em może się udać?
Czujnik podciśnienia i TPS wystarczą powiadacie? zobaczymy... może się uda to sklecić...
bartozłomero / 2014-02-09 21:16:52 /
istne minimum to tps i map który podłaczysz za suwakiem, oraz prędkość obrotowa wału
problemy
ile paliwa podać gdy jest ciepło a ile jak jest gorąco dochodzi czujnik temperatury powietrza zasysanego
jak silnik zimny wiecej paliwa a jak ciepły mniej paliwa - dochodzi czujnik tem. silnika
jako dodatek do strojenia to sonda szeroko pasmowa byś mógł monitorować czy skład miesznki jest prawidłowy i nanosić poprawki np. na wykresy 2D wzbogacenia mieszanki od temparatury silnika i powietrza, wykresy 3D afr i czas otwarcia wtrysku i zapłonu
krauzi / 2014-02-09 21:34:06 /
jak chcesz zapodac map do takiego układu to nawieć na flanszach malutkie otworki, wstaw rurki,połącz to razem i do tego map
Piter M / 2014-02-09 22:05:59 /
barto, mam dla Ciebie 4 gazniki od kawasuki, nie baw sie we wtryski ;)
mateush (proko) 3M / 2014-02-09 22:57:10 /
Do niezbędnych czujników dodałbym jeszcze czujnik spalania stukowego, przydatny przy wysilonych silnikach. A po montażu abonament na hamownie aby prawidłowo zebrać mapy wtrysku i zapłonu.
Trójkąt / 2014-02-09 23:52:30 /
pamiętajmy, że to nie auto na ulicę, więc max prostota musi być :)
tps + map wystarczy - będę przy tym obstawał,
pomysł Pitera jest fajny, do tego można dodać mały zbiorniczek zastępujący kolektor
(w sensie rurki z flanszy kolektorowej do wspólnego zbiorniczka, do niego podpięty map), prędkość obrotowa brana z edis`a
takie coś obsłuży spokojnie tani detIII,
szerokopasmówka do wystrojenia, potem bym to olał i zaślepił gniazdo,
po co robić korekcje, jak i tak silnik będzie podlewany "zdrowo"
korekcja po IAT też mało istotna, jedynie po temperaturze płynu...
Prosto i bezawaryjnie :)
Flonder / 2014-02-10 07:35:30 /
dlaczego korekta od temp powietrza sasysanego:
powiem z doświadczenia, bo na gażnikach się ścigałem.
mamy piękny dzień jest 7 rano
wiec dysza jest powiedzmy 160 gdyż zawsze rano jest jeszcze dużo powietrza w powietrzu
o godzinie 10 już musi być 155
do 14 dochodzimy do 150
od 16 bedzie w drugą strone
a co to bedzie jak desz spadnie, albo jak starty są co 3 miesiące (chodzi mi o rózne warunki pogodowe)?
stroić za każdym razem gdy tylko chcem jechać na zawody to chyba bez sensu albo masz dużo czasu i pieniędzy by sie w to bawić
jeśli zależy ci na tym by był szatan pod maską a nie silnik do jazdy na grzyby to bym montował czujnik temp
po drugie jak coś robisz zrób to raz ale pożądnie i nie wracaj do tego, no chyba ze lubisz żyć tym
krauzi / 2014-02-10 08:31:58 /
może (jeśli to możliwe) - w przypadku zmiennej pogody: 2 mapy "wtryskowe" - na zimno i na ciepło? laptop podłączam - przełączam na tryb "jest ciepło" i mam z głowy czujnik powietrza?
bartozłomero / 2014-02-10 08:52:45 /
jeśli uważasz ze tak chcesz robić jest to do zrobienia w ten sposób
krauzi / 2014-02-10 09:02:22 /
Bartek, tylko zobacz, dokładasz 500-1000 złotych na ECU odpowiednie do "zestawu bieda" i masz już to wszystko co sobie wymarzysz. Oczywiście nie musisz tego wykorzystywać teraz, ale jak zachce Ci się dołożyć to później to tylko podpinasz, zmieniasz w ECU ustawienia i już jest.
Dwie mapy - super, ale żeby coś to obsłużyło, to i tak musi mieć pozostałe rzeczy, bo każdy ECU najpierw miał czujnik temp. wody i powietrza, a dopiero później dali w nim możliwość zmieniania MAP :-)
Generalnie oszczędny traci 2x. Ja mam u siebie MegaSquirta już kupę czasu, jeszcze nie ogarnąłem tego co chciałem na początku, a tyle ma możliwości dodatkowych, że pewnie mi starczy na 15 lat zabawy :D
Konrad vel smasher / 2014-02-10 09:05:58 /
a co to na burton power skończyły się zestawy ?
Jeżeli chcesz coś tanio i domowo i ogólnie się pobawić / sprawdzić, to proponuję tak. Weź jakiś układ LE Jettronic. Jedna z prostszych implementacji koncepcji gaźnika w postać elektroniczną (choć nie cyfrową :)
Bierze info o obrotach z cewki plus o przepływie powietrza z klapki. Temperatura powietrza ma bardzo niewielki wpływ, położenie przypustnicy to tylko sygnał otwarta zamknięta (ale przecież na rajdach przepustnica zawsze ma być w pełni otwarta :) Temperatura silnika jest potrzebna tylko do zimnego startu - ten czujnik w rajdach zamieniali na rezystor (aby ograniczyć możliwość awarii). Całość kalibrujesz poprzez regulowany regulator ciśnienia (to część tuningowa) i poprzez potencjometr zamiast czujnika temperatury silnika.
Na trąbkach montujesz wtryski, w jednej z nich czujnik temperatury powietrza. Do wtrysków doprowadzasz paliwo poprzez regulator. Problem z przepływomierzem - klapka w tych trąbkach się nie zmieści :) Ale klapka przepływomierza to przecież trochę jak przepustnica - potencjometr powiązany oryginalnie z klapką przepływomierza można spróbować połączyć z osią przepustnic. Co do zasady przecież im bardziej otwierasz przepustnicę tym bardziej otwiera się klapka spiętrzajaca powietrze... Czujnik położenia przepustnicy cały czas może na tej samej osi pozostać lub można go zastąpić zwarciem przewodów w pozycji gaz do dechy.
Zapewne nie zadziała :)
ale z drugiej strony można tanio poeksperymentować.
Możesz na hamowni podmieniać sterowniki: od Opla, od BMW, od Peugeota. Taki chip tuning z chipami ze szrotu :)
valhallen / 2014-02-10 16:59:30 /
Akurat budowę LE znam, ale jeszcze można analogicznie spróbować przerobić D-jetronic - ten opiera się na pomiarze podciśnienia i może ten element łatwiej byłoby zaadoptować. Tylko to dużo mniej popularny system, więc z częściami może być problem.
valhallen / 2014-02-10 17:06:55 /
chcę w miarę w prosty sposób wystroić takie przepustnice gilotynowe, które zresztą sam sobie zrobię (no może mi ktoś alu pospawa)... chodzi o to, żeby to skutecznie - choć w jak najprostszej wersji wystroić...
gaźniczki motocyklowe mam - ale chcę wtryski - by w końcu skończyć z polką galopką z dyszami, składem, synchronizacją gaźników...
po prostu chciałbym z biednego pinto wycisnąć tyle, ile się da... a przy tym, żeby mojego budżetu (szeroko rozumianego) nie zrujnować... choć nie mam złudzeń, że musi to swoje kosztować...
Ale przy kosztach gaźników... może wyjdzie cenowo podobnie lub taniej.
bartozłomero / 2014-02-10 18:06:56 /
jak chcesz sie bawić, w coś taniego to weś podłacz jakikolwiek komputer z auta co ma wtrysk kup za 650zł Digital ECU Tuner 3 i miłej zabawy w strojenie
krauzi / 2014-02-11 07:21:53 /
taki off topic: "po prostu chciałbym z biednego pinto wycisnąć tyle, ile się da"
Ostatnio to chyba chodziło całkiem nieźle - raczej powinieneś popracować nad tym aby posiadany zestaw wytrzymał jedną imprezę :)
valhallen / 2014-02-11 09:24:57 /
valhallen napisał:
" Problem z przepływomierzem - klapka w tych trąbkach się nie zmieści :) Ale klapka przepływomierza to przecież trochę jak przepustnica - potencjometr powiązany oryginalnie z klapką przepływomierza można spróbować połączyć z osią przepustnic. Co do zasady przecież im bardziej otwierasz przepustnicę tym bardziej otwiera się klapka spiętrzajaca powietrze... Czujnik położenia przepustnicy cały czas może na tej samej osi pozostać lub można go zastąpić zwarciem przewodów w pozycji gaz do dechy.
Zapewne nie zadziała :) "
Masz rację- nie zadziała. LE mimo, że prosty, swoje humory ma ( jest moim ulubionym wtryskiem, a mimo to nie znam go jeszcze na wskroś, ale numer z podłączeniem przepływki do ośki przepustnicy nie przejdzie, zapewniam- m.in z powodów o jakiś wcześniej pisaliśmy z Myszą.
Jedynie pomiar podciśnienia, lub drucik w jednej z trąbek. I korzystając z postępu jaki daje elektronika - iść w wtrysk sterowany mikroprocesorem, nie bawić się maszynami synchronicznymi.
ha!
http://www.youtube.com/watch?v=T005begOMMg
bartozłomero / 2014-02-15 17:20:28 /
i w czym to siedzi! :)
http://www.youtube.com/watch?v=YWiyx9S33w4
warto inne filmiki gościa obejrzeć - są również onboardy...
Finowie są nieźli... :)
bartozłomero / 2014-02-15 17:23:28 /
http://www.youtube.com/watch?v=kdWjY-fL9Jg
Długo nie pożył...
zapek??? !G.O.P! / 2014-02-15 18:34:28 /
poźniej go odratowali... no widzisz ile dobre sterowanie robi... jak coś niedpoatrzysz, to co zawody trzeba silnik odbudowywać... (a Pająk potrafił z tego co pamiętam dwa na jednej imprezie zabić...) ;)
bartozłomero / 2014-02-15 21:18:56 /
A co TY dziś zrobiłeś dla swojego Pinto?!? :)
http://www.youtube.com/watch?v=dI70052DxFg&feature=youtu.be
bartozłomero / 2014-02-16 12:53:01 /
ja dzis rano wymieniłem kable WN w moim pinto :)
mishq (Mateusz G.) / 2014-02-16 13:32:28 /
wygląda solidnie. można montować. :D
Mac13k / 2014-02-16 15:24:57 /
czekaj - jeszcze chciałem rurki z papieru toaletowego przykleić... muszą być trąbki przecież - żeby momentu nie tracić... :)
bartozłomero / 2014-02-16 15:30:01 /
Nie zostaw kawałka srajtaśmy, żeby nie wciągnęło;-)
bobik liil / 2014-02-16 15:40:02 /
Cóż za precyzja wykonania... chyba laserem cięte ?? :)
A tak z ciekawości ? jak się to to synchronizuje ?
Trójkąt / 2014-02-17 00:29:23 /
odchodzicie od tematu.
Gdzie czujnik przepływu? Bez tego ani rusz.
cięte laserowymi nożyczkami chińskimi :)
nie synchronizuje się - przecież na raz otwiera się tak samo na wszystkich gardzielach...
na chwilę obecną mam zamiar to sterować podciśnieniem (króćce za przepustnicami w kolektorze zrobię - połączone w jedno - pod czujnik podciśnienia) plus czujnik położenia przepustnicy. W chwilach szału myślę, ze czujnik stukowego tyż można zapodać... ;)
bartozłomero / 2014-02-17 10:19:20 /
Z tym stukowym to nie takie proste, bo trzeba mieć to zgrane z charakterystyką silnika. Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny czujnik stukowy, każdy silnik ma dedykowany do siebie czujnik. Zresztą u Ciebie N/A więc małe zagrożenie :)
Konrad vel smasher / 2014-02-17 10:51:04 /
dokładnie, ja bym czujnik stuku olał, ewentualnie, dla świętego spokoju dał EGT, co prawda w n/A mniej istotne, ale nie jest drogie, a dodatkowy pogląd na komorę spalania daje
Flonder / 2014-02-17 15:38:24 /
wstępne obliczenia dolotu wskazują, że muszę zmodyfikować błotniki... :)
bartozłomero / 2014-02-18 15:06:49 /
Trochę małe fi, dusił się będzie.
Młody_wFe / 2014-02-18 16:14:49 /
Barto u mnie nie było niedopatrzenie tylko przeciążenie silnika na własne ryzyko, akurat tamtym razem sie nie udało.
no i oczywiście wydech trzeba przeliczyć... całe szczęście, że przetarte szlaki... :)
bartozłomero / 2014-02-18 21:24:50 /
Nikt nie pisał o starowaniu alpha-n , czyli tylko po TPS i obrotach.
Temat stary jak sam wtrysk ,z zalet to szybsza reakcja na gaz .Chyba w instrukcji od det3 czytałem też że poprawia wolne obroty przy długim wałku.
Przestudiuj instrukcje od det3 fuel implant, z tego co pamiętam nie potrzebuje ecu do szczęścia i nawet zapłon da sie na edisie ogarnąć (tylko nie wiem czy w tym trybie też).
Potrzebujesz 4 czujniki TPS, IAT, CLT i CPWK .Na upartego to chyba tylko z CLT można zrezygnować,ale po co?
Endryou / 2014-02-22 14:59:22 /
Jaki jest sens robić przepustnice gilotynowe? Kup od jakiegoś śćiga. Są wtryskiwacze i TPS. Średnice od 35 wzwyż. 600 mają z reguły 40 mm. Vfr 750 miał chyba 45mm. Det obsłuży takie wtyski. Musisz postawić Det na Fuel Implant. W instrukcji znajdziesz wszystko. Nawet jak Det nie obsłuży Edisa można kupić wariator zapłonu do gazu. AC czyli producent Staga robi takie urządzenia. I można wtedy modyfikować zapłon. Wyjdzie taniej niż EMU.
BP / 2014-02-22 17:10:30 /
pozwolę sobie podpiąć się ze swoimi pytaniami:
Kombinuję z takimi przepustnicami jak na fotce.
Pochodzą z CBR1000. Adapatacja do ST170
Czy ktoś się orientuje jak jest realizowana kwestia wolnych obrotów?
Przy przepustnicach jest taki malutki siłowniczek zaznaczony niebieskimi strzałkami oraz dodatkowo regulacja ręczna (cięgno) zaznaczona żółtą strzałką. Poruszają one dźwigienkami (zielone) które to stopniowo otwierają małe kanaliki zaznaczone na czerwono. Czy to jest właśnie regulacja wolnych obrotów, czy może służy to do czegoś innego? Siłowniczek musiałem usunąć z przyczyn konstrukcyjnych. Pozostawiłem tylko regulację manualną. Pytam o to, bo nie mam raczej możliwości zastosowania ZBJ.
Kolejne pytanie tyczy się podciśnienia:
Wywaliłem wtryskiwacze przy przepustnicach, ponieważ docelowo są montowane przy kolektorze ssącym, natomiast w otworach po wtryskach zamocowałem małe króćce do podciśnienia. To podciśnienie w zasadzie "bierze się" zaraz zza "klapek" przepustnic i ma sterować regulatorem ciśnienia paliwa i map'em. Zastanawiam się tylko, czy takie instalowanie przewodów podciśnienia zaraz za przepustnicami jest właściwe, i nie będzie powodowało zaburzeń w pracy mapa i regulatora?
Do sterowania tym cudem rzemiosła mam standalone'a DTA p8pro. Planuję Lambdę, Map'a, czujnik temp. wody, powietrza i tps. Czy to wystarczy? Nie ma możliwości podłączenia czujnika stukowego.
Czy czujnik temp. powietrza może być w jednym z kanałów kolektora blisko głowicy?
Co to jest kompensacja temp. wody i powietrza?
Z góry dzięki za pomoc
Pozdro
♠Zoggon♠ / 2014-05-06 22:45:56 /
Podciśnienie fabryczne to chyba te gumowe przewody. Też jest zabrane zza przepustnicy. Nie ma to wpływu. Jakby było zabrane zprzed przepustnicy to działałoby tylko po uchyleniu przepustnicy.
Lambda szerokopasmowa? Normalna 0 -1 V nie do końca się sprawdzi. Potrzebny czujnik położenia wału jeśli SA steruję zapłonem. A z tego co piszą steruje. Czujnik temperatury powietrza zasysanego. Czyli temperatura przed przepustnicą, nie za. Albo w airboxie, albo tam skąd będzie doprowadzone powietrze.
Kompensacja czyli zmiana w zależności od temperatury. Czujnik temperatury płynu chłodzącego w silniku wpływa na mape paliwa i zapłonu. Tak samo temp. pow. Masz w 1 kolumnie temp. pow. w zależności od niej albo dodajesz paliwa do mapy czytaj włączasz ssanie w gaźniku albo ujmujesz żeby nie był na gorącym zalewany. Tak samo dla obydwu czujników. Wartość jest zmieniana o ileś procent. Powiedzmy, że na mapie paliwa masz wartość 100. Przy 0 celsjusza dla wody dolewamy paliwa o 30 % więcej niż jak bedzie silnik zagrzany. Zapłon to samo. Albo wyprzedzi albo opuźni.
BP / 2014-06-02 23:10:15 /
potrzebuję info: jakie przepustnice motocyklowe mają średnicę wlotów większą niż 40mm? pamagitie riebiata...
bartozłomero / 2015-02-10 13:34:03 /
ja mam założone od Hondy CBR 1000RR. Średnica na pewno ponad 40mm. Nie pamiętam dokładnie ile.
Wiem, też że od Suzuki GSXR 1000 dają radę.
♠Zoggon♠ / 2015-02-10 17:52:03 /
jak chodzi o przepustnice to obiło mi się o uszy bmw k1200 znajdziesz tam 45 lub 46 mm :-)
H2O patryk_3M / 2015-02-10 18:10:10 /
http://www.scigacz.pl/BMW,K1200R,Sport,-all,3545.html na dole są dane techniczne
H2O patryk_3M / 2015-02-10 18:12:41 /
potrzebuję pomocy technicznej - może ktoś, coś?
Wrzuciłem na pinto wystrugane itb z wtryskami... sterowane wszystko Megasquirtem1...
edis4, czujnik położenia wału na kółku zębatym, czujnik położenia przepustnicy (TPS), szerokopasmowa sonda, czujniki temp. wody i powietrza...
Pacjent nie chce odpalić (odpalał... :/ )
iskra jest:
https://www.youtube.com/watch?v=E4qGcJmEpDE&feature=em-upload_owner
i tu pytania:
Jak sprawdzić, czy to co pokazuje Megasquirt (kąt wyprzedzenia zapłonu) to to samo co "fizycznie" na wale - niestety "zwyczajnie" lampą strobo nie mogę tego sprawdzić, bo z jakiegoś powodu (za niskie obroty, za słaba iskra?) lampa nie mryga...
podejrzewam, że albo iskra pojawia się w złym momencie, albo coś nie teges z wtryskami (zwykłe z pinto efi)...
Jak sprawdzić sprawność wtrysków?
dodam, że na gazie z zapalniczki wpsikniętym zagdakał sekundę, ale na benie ni hu hu....
bartozłomero / 2016-02-28 18:31:32 /
W którym momecie sika wtryskiwacz ? Na otwarty czy zamknięty zawór?
Pe®ana / 2016-02-28 19:29:41 /
nie wiem... nie zaglądałem... można jakoś to sprawdzić?
bartozłomero / 2016-02-28 19:44:50 /
Spr czy w ogóle sika...
Mysza liil (EM) / 2016-02-28 19:47:53 /
świece mokre... rzekłbym nawet, że zalane... na regulatorze paliwa 3bary...
bartozłomero / 2016-02-28 20:09:29 /
zapłon chyba nie tam gdzie trzeba
mishq (Mateusz G.) / 2016-02-28 21:23:25 /
albo zapłon nie tam gdzie trzeba, albo wtryski leją - albo za dużo, albo na zamknięte zawory...
jak sprawdzić - czy pokrywa się to co pokazuje Megasquirt - z tym co jest na kole pasowym? bez lampy strobo...? (tak jak pisałem wcześniej - lampa nie błyka...to mnie zastanawia zresztą-dlaczego nie błyka - widać, że iskra jest, to powinna błykać, nie?)
Megasquirt cofa zapłon o 10 stopni, albo na 0 przy próbie rozruchu...
Próbowałem różny stopień wyprzedzania, opóźniania zapłonu... bez skutku...
Włączałem i wyłączałem wzbogacanie na rozruch...
zmieniałem krzywe zimnego startu - bez rezultatu - świece tylko bardziej, lub mniej mokre...
Jeszcze jedno - czujniki temperatury wody i powietrza różnią się o hm... 15-20 stopni C... Powietrza pokazuje na przykład 0, a woda ok. 20stopni... (będę kalibrował jeszcze)
bartozłomero / 2016-02-28 22:17:30 /
A sprawdzales strobo na innym aoocie ? Tak dla pewnosci czy dziala;-)
leetvoos / 2016-02-28 22:33:30 /
Może mało pomocne ale: miałem podobne cyrki z lampą, iskra była ale lampa nie błyskała. Po wyczyszczeniu styków w kopułce problem zniknął.
brzezin / 2016-02-28 22:37:29 /
a dlaczego to niby źle, że wtrysk sika na zamknięte zawory? trzeba go wg mnie ustawić tak, żeby kończył wtrysk tuż przed otwarciem ssącego zaworu. Jak to jest z odparowaniem paliwa?
Najlepiej załatw sobie kogoś z dwukanałowym oscyloskopem... podepniesz się wtedy jednym pod CPW a drugim pod cewkę, wtryskiwacze, itp i po kolei wszystko zsynchronizujesz
♠Zoggon♠ / 2016-02-28 22:47:12 /
lampa sprawdzona - nawet dwie dla pewności - obie działają... :)
poszukuję kogoś z oscyloskopem - najlepiej dwukanałowym... :)
bartozłomero / 2016-02-28 23:25:40 /
wtryski działają...
slow motion:
https://youtu.be/mTXPSzR53Nk
i w zwykłym tempie:
https://www.youtube.com/watch?v=-at7nJlFOlA&feature=youtu.be
czyli co - brak synchronizacji...?
bena jest, iskra jest, ni chu...a nie pali... :/
uprzedzając pytania - bena ma pół roku - tyle ile od ostatniego odpalenia... 98 oktan...
bartozłomero / 2016-02-29 14:15:09 /
Wychodzi na to, że nie ma kompresji :)
Konar / 2016-02-29 14:16:43 /
barto... Nic chcę być złośliwy i naprawdę mam podziw do Twoich zdolności manualnych. Ale nurtuje mnie pewna sprawa. Ty chyba nie lubisz za bardzo jeździć swoim Escortem, co?
wstrzyknij trochę oleju na tłoki i spróbuj. Kiedyś miałem niepodłączony zapłon i kręciłem silnikiem przez pół minuty, paliwo tak ładnie wypłukało olej, że kompresja zniknęła.
Wstrzyknąłem trochę i odpalił od strzała.
michalch83 / 2016-02-29 14:38:10 /
przecież kompresja to nie mamuty! :)
lubię jeździć - ale lubię też dłubać - bo można się sporo nauczyć... :)
sprawdzę tą kompresję, bo faktycznie - ostatnio było sporo kręcenia i dużo beny poleciało, może być, że olej spłukany... ale aż tak może spaść kompresja od braku oleju na cylindrach?????
bartozłomero / 2016-02-29 14:44:37 /
może ;)
michalch83 / 2016-02-29 14:53:20 /
oki... jutro próba olejowa i pomiar komprechy... :)
bartozłomero / 2016-02-29 15:10:15 /
chociaż kurka... na gazie od zapalniczki zagdakał, a na benie nie chce?
bartozłomero / 2016-02-29 15:10:48 /
plakiem psiknij to coś dłużej troche pogdaka :)
mishq (Mateusz G.) / 2016-02-29 15:13:48 /
a może zalany jest? jaka wydajność wtrysków? pokaż mapę paliwa. Może masz jakieś chore czasy wtrysków i go zalewa błyskawicznie? Jak świece wyglądają? Mokre? suche? Wygrzej je zapalniczką :)
Próbowałeś odpalić z przepustnicą otwartą na maxa?
♠Zoggon♠ / 2016-02-29 15:25:01 /
Na moje oko zalany.
Jak iskra w odpowiednim momencie to gadać musi. Wtrysk nawet przesunięty o 180' będzie działał, nie optymalnie ale będzie.
Trójkąt / 2016-02-29 15:40:45 /
zjechałem ze wszystkimi wartościami wzbogacania na 0, żeby wykluczyć zalewanie. Warmup wizard, startup enrichment itd... wszystko na płasko i na zero... wcześniej zalewał ewidentnie, bo świece po jednokrotnym zakręceniu były zlane, aż kapało z nich...
Wydajność wtrysków 170cm...
bartozłomero / 2016-02-29 16:42:32 /
mapa jakaś nie mega bogata... raczej uboga... :)
bartozłomero / 2016-02-29 16:45:14 /
jak dla mnie kompresji nie stracił a czujnik temp wody u mnie jak kostka nie była podpieta to po wł zapłoniie wyciagałem strzykawką benzyne .
krzys escort mk2 / 2016-02-29 17:44:27 /
CLT podłączony - choć wskazuje z 5 stopni ponad faktyczny stan, to tyle przekłamane nie powinno mieć wpływu. Zaglądałem zresztą - tłoki mokre, świece mokre, ale bena na tłokach nie stoi... aż tyle jej nie ma...
bartozłomero / 2016-02-29 17:55:24 /
zresztą ten zestaw nieźle przecież chodził jeszcze w wrześniu... zaraz po złożeniu całości na tym itb naprawdę nieźle chodzi... pomimo tego co mówię na filmie - działał na wszystkich cylindrach - choć faktycznie ciekło spod jednego wtryskiwacza... ale to naprawiłem...
https://www.youtube.com/watch?v=YUgLwfzAaEU
potem było już coraz gorzej - choć przyznam się, że kumpel w ustawieniach Megasquirta coś tam mieszał (w mapach paliwowych i zapłonowych) - ale nadal chodził...
auto było odpalone, ale gasło przy wciskaniu sprzęgła, no i teraz już pół roku nie chce odpalić w ogóle... :/
bartozłomero / 2016-02-29 18:01:27 /
wg mnie zapłon rozjeżdża się z górnym martwym punktem na sprężaniu... jak by miał iskrę w odpowiednim momencie, to by zagadał... ale dlaczego tak się mogło stać...?
bartozłomero / 2016-02-29 18:25:07 /
Nie mam najzieleńszego pojęcia co to w większości jest w tym temacie, ale mi jak kiedyś nie chciał gadać po półrocznym postoju, a kręcił rozruchatorem to okazało się, że zwyczajnie iskra była zbyt słaba (świece, przewody, kopułka nowe). Odpalił bez problemu po zakręceniu na podłączonym prostowniku.
Curtis_Capri / 2016-02-29 18:48:47 /
chyba odszczekam poprzedni wpis - skoro na gazie do zapalniczek zagadał, to jednak chyba coś z tymi wtryskami nie teges...
akumulator 65Ah specjalnie z diesla przytargałem, żeby miał dobre pierd...cie.... świeżo naładowany zawsze przy próbie odpalania...
zawieszam się do jutra - wleję ten olej i sprawdzę komprechę... over...
bartozłomero / 2016-02-29 19:03:29 /
z tego co widziałem na filmiku wtryski podają 4 na 720 stopni
więc może być tak ze ci go po prostu zalewa
co do iskry jaki rodzaj zapłonu masz podłączony z rodzielaczem czy coś innego?
rodzaj wieńca zębatego ?
krauzi / 2016-02-29 21:38:05 /
masz oko Krauzi! :)
Megasquirt na zimny rozruch proponuje swoje "programy" - myślę, że coś z tymi wtryskami da się zrobić, bo teraz leje 19ms na rozruchu i to chyba tak jak piszesz... jutro jutro...
koło zębate 36-1, zapłon - edis 4 cewka podwójna zdaje się w wasted spark...
bartozłomero / 2016-02-29 23:22:46 /
Zweryfikuj warunek wystepowania iskry na pierwszym cilindrze, to znaczy ustaw gmp, policz zeby ile masz od brakujacego zeba do czujnika nr zeba oznacza pierwszy zaplon, sprawdz jakie masz ustawienia czy sie zgadza.
Mam tu na mysli od ktorego zeba komp liczy zdarzenia zaplonowe, jaką ma wartosc katowa wpisana. Pomylka o jeden zab to 10 stopni. Po uruchomieniu zweryfikuj lampa czy jest git.
Co do paliwa. Wylacz mapy korekcyjne po temperaturze silnika i powietrza lub je wyzeruj
Mape rozruchowa zmien tak by miec okolo 5 ms i zaczni proby rozruchu, jak swiece beda mokre zmniejsz jeszcze a jak sucho to zacznij dodawac.
Zobacz jaki masz warunek przejscia z mapy rozruchu na mape paliwowa, to znaczy moze byc sytuacja ze jak odpalasz to po wyzej jakich obrotow przelacza mape. Jezeli silnik zalapuje ze nastepuje przelaczenie mapy ale silnik nie daje sie uruchomic to spradz swiece czy sucha czy mokra i koryguj mape paliwowa
Naj latwiej jest wyzerowac wszystkie mapy korekcyjne lacznie z mapami paliwowymi i stopniowo dodawac, niz topic swiece i je suszyc.
Powodzenia.
krauzi / 2016-03-01 20:31:57 /
no i wszystko się udało... zmniejszyłem na mniejsze czasy otwarcia wtrysków. odpalał, ale od razu gasł... zwiększałem po 1ms na każdą kolejną próbę i przy ustawionym Fuel Requirements 8ms zagrał jak marzenie... :)
https://www.youtube.com/watch?v=8b53YTR_bZw&feature=youtu.be
teraz tylko zlać olej, bo gdzieś jedna czwarta baku zniknęła benzyny, opeszlować i wystroić, żeby się przemieszczał...
dzięki wszystkim za pomoc! :)
bartozłomero / 2016-03-04 16:05:12 /
a po chrząknięciu ;)
https://www.youtube.com/watch?v=e5qmSEvDEGs
ps.
fajnie gada jak na ohc-a
michalch83 / 2016-03-04 16:26:57 /
pewnie! odchrząknąć i "zabiłem byka!" :)
jakie to miłe uczucie po pół roku usłyszeć jak to łatwo odpala i chodzi...
inaczej będzie chodził, bo te rolkowe dźwigienki ma, to nie klepie rozrządem...:)
bartozłomero / 2016-03-04 16:40:01 /
pytanie w temacie...
Megasquirt opiera się na odczytach z kilku czujników.
Niestety fabrycznie rzadko który czujnik (wody, powietrza) pasuje p&p do MS-a.
Trzeba czujniki kalibrować, wgrać przez programik (Easy Term) do MS wartości z 3 różnych temperatur. Określenie rezystencji czujnika wody w 3 różnych temperaturach jest proste: zamrażarka (-28st), pokojowa (ok. 22st), garnek z gotującą się wodą (ok. 100st), ale...
Zaczynam pytanie: Jak stworzyć stałą górną temperaturę dla czujnika temp. powietrza (IAT)?
Zamrażarka, temp. pokojowa dla dwóch pierwszych odczytów - ale jak zmierzyć w miarę stałą temperaturę "górną"?
Jakaś suszarka do włosów? opalarka??? czy można IAT wrzucić też jak czujniki wody do garnka z gotującą się wodą????
bartozłomero / 2016-03-20 11:43:54 /
pichcimy CLT
bartozłomero / 2016-03-20 11:51:32 /
Jak Ty to mierzysz? W wodzie o temp wrzenia 100 stopni czy oparłeś o dno patelachy, która ma zawsze większą temp niż wrząca woda?
paras / 2016-03-20 11:58:40 /
nie widać dobrze na zdjęciu- czujnik włożyłem w nasadkę tak, żeby denka nie dotykał... ;) no i oczywiście przesunąłem tak, żeby bezpośrednio nad ogniem nie stał... :)
bartozłomero / 2016-03-20 12:18:37 /
Garnek , drut i niech wisi .
temat ogarnięty...
okazało się, że i czujnik powietrza można zanurzyć w ciepłej wodzie bez uszczerbku...
przydał się czajnik z regulacją temperatury...
Nowe wartości wgrane w MSa - przekłamują o 2-3 stopnie, ale oczywiście to akceptowalny margines błędu...
bartozłomero / 2016-03-20 20:39:20 /
Podłączę się do tematu.
Spiąłem v8 rovera z wtryskiem z poczciwego 2.9 bo akurat miałem,a oryginał było ciężko znaleźć w normalnych pieniądzach. Przelutownie kwarcu które miało pomóc w podniesieniu obrotów spełzło na niczym(nie odpala na kwarcu 18mhz) i motor kręci się do 4tysi jedynie.Muszę jakoś w to zaingerować,czy wystarczy digital ecu tuner by przesunąć mu odcinkę i skorygować dawkę i kąt wtrysku??
Trochę pogrzebałem w temacie Tunera,można obsłużyć maks 4 wtryski na jeden pin mocy,a chyba są dwa(jak wiadomo ecu IV miało wtrysk półsekwencyjny czyli lewa-prawa.Da radę to okiełznać ??
bon / 2016-04-05 22:49:18 /
Ja bym spial z dwoma kompami od DOHCa :)
Mysza liil (EM) / 2016-04-06 06:42:18 /
wielkie dzieki
bon / 2016-04-06 17:13:51 /