Witam!! Mam następujący problem.
Capri 2.0l R4
Silnik chodzi na benzynie bez problemu. Na gazie dochodzi tylko do 3tys i zaczyna szrpac. W momencie wlaczenia dmuchawy obroty spadaja jeszcze nizej. Im wiecej wlaczonych elementow pobierajacychprad tym gorzej chodzi. Instalacja ma podpiete zasilanie pod plus z cewki zaplonowej. Sprawdzilem napiecie jest tam 11.2Vgdzie na akumulatorze 12.5. Niby to nie duzy spadek ale zawsze.
I tu sie rodzi pytanie jakie powinno byc napiecie na plusie od cewki?
Drugi problem z tym zwiazany.
Wymyslilem patent i podlaczylem zasilanie cewki przez przekaznik. Po wlaczeniu kluczyka przewod ktory podawal napiecie na cewke teraz zalacza przekaznik i ten podaje pelne napiecie z akumulatora na cewke. Problem jest z zgaszeniem auta. Wylaczam kluczyk a auto nie gasnie. Na przewodzie zasilajacym przekaznik jest 5v co skutecznie utrzymuje przekaznik wlaczony. W momencie gdy odepne wtyczke od alternatora auto gasnie. Skad sie bierze to 5v na przewodzie zsilajacym.
Pozdraiwma!!!!
Popcio / 2005-01-02 13:19:53 /
czemu probujesz poprawiac fabryke
nie znam sie specjalnie na gazie ale instalacji nie podpina sie pod plus z cewki, tylko pod plus ze stacyjki
czysta logika, skoro na benzynie chodzi ok to zostaw cewke w spokoju tylko zajmij sie zasilaniem gazu
camaro / 2005-01-02 13:27:14 /
instalację elektryczną gazu podepnij pod 1 bezpiecznik od strony szyby, lub pod stacyjkę. cewka powionna być zasilana tak jak to przewiduje fabryka.. czyli zasilanie ze stacyjki przez opornik oraz chwilowe zasilanie pełnym napięciem podczas rozruchu, z elektromagnesu rozrusznika...
Trójkąt / 2005-01-02 13:31:28 /
W tej chwili tak mam. Czyli zasilanie cewki tak jak z fabryki. Instalacje podpiolem pod stacyjke. Ale tak czy inaczej niepokoi mnie fakt tych 5v ktore sa jeszcze przez chwile zanim zatrzyma sie alternator. Powoduje to dziwne szarapnie silnikiem przy gaszeniu. Chyba bede musial posiedziec nad schematem i pousowac wszystkie niepotrzebne przewody. Pozdrawiam!!!
Popcio / 2005-01-02 13:41:07 /
papcio a sprawdź czy takie samo napięcie masz przy wyłączonym wentylatorze nawiewu powietrza :))
miałem taki przypadek ze wentylator zanim się zatrzymał wytwarzał prąd wystarczający do podtrzymania zapłonu :))
Trójkąt / 2005-01-02 16:04:47 /
niestety tak wlasnie jest z tym wentylatorem :( W "zemscie" bylo dokladnie tak samo...
Mysza liil (EM) / 2005-01-02 17:38:54 /
A jush myslemem ze ktos z polnocno-zachodniej polski powie "wywal gaz"!!! hehehehe
pozdro
Wojdat / 2005-01-02 18:45:19 /
Sytuacja jest taka sama bez wzgledu na to co jest wlaczone. Jutro pokombinuje i zobacze jakie beda efekty. Mam schemat wiec powinno byc dobrze.
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi!!
Popcio / 2005-01-02 20:09:25 /
Hmm ja mialem zasilanie instalacji pod cewke i gaz dzialal dobrze, tylko ze nie przelaczalo sie na benzyne przy zapalonych swiatlach :) z centralki najblizej bylo do stacyjki, tam podlaczylem i jest ok.
A moze masz przytkany filterek gazu?
pmx (wiewior;) / 2005-01-03 02:08:48 /
problemem może być żle podpięta masa od instalacji. Obwód zamyka się np przez silnik dmuchawy (lub co innego) stąd spadek napięcia.
Już po problemie :))
Cewke podpiołem tak jak fabryka przykazała. Instalacje gazową zasiliłem za pomocą przekażnika podłączonego pod stacyjke. Teraz chodzi ładnie. W planie mam jeszcze posprawdzać dokładnie wszystkie połączenia z masą (tak jak wspominał Palio).
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi!!
Popcio / 2005-01-03 11:48:41 /