logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Dwa gazniki z rovera 3.5 v8 do 2.8?

Dwa gazniki z rovera 3.5 v8 do 2.8?

Chcę przerobić kolektor do 2.8 pod dwa gazniki z Rovera v8.Mam kolektor ssący z 2.8 EFI,mam także górną część z kolektora v8.Myślę żeby zrobić to tak: Do kolektora 2.8 dorobić skrzynkę z płyty aluminiowej która byłaby przykręcona do kolektora 2.8.Do skrzynki chcę przyspawać górną część kolektora v8.Może ktoś z was przerabiał ten temat? Proszę o opinię i poradę.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-01 20:53:49 /


?... tylko po co?...

:))

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-01 20:57:09 /


chyba jakąś schize masz... ;P Jeden taki gaznik to za duzo, i tak nie zrobisz wiecej niz 160 koni z tego 2.8, a jak juz Ci sie uda to fura bedzie spalala 40 litrow beny na setke, potem pewnie i tak zapodasz gaz... Coniektorym wystarcza gaznik od 2.0V6 w silniku 2,8, sprawnie wyregulowany, i objezdzaja 2.9efi ;P Pozdrowka w NR'05 i troche zimnej wody na glowe po ciezkiej nocy.

Mysza liil (EM) / 2005-01-01 21:06:44 /


do takiego silnika spróbuj zastosować webery IDF albo DCNF, ale przydałoby się jakiś wałek rozrządu inny i może zawory większe?
ps. za sprawą takiego kolektora jak ten na fotkach, można do R4 założyć nawet 4-gardzielowy gaźnik od dużego V8, ale wypadałoby w obu przypadkach pokombinować z ilością podawanego paliwa...

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-01 21:26:56 /


wlasnie skonczyla sie aukcja na kolektor ssacy do 2.8 na 4-gardzielowy gaznik Holleya, poszedl za okolo 150euro - ale cos takiego zaklada sie tylko do przerobionych silnikow, z wiekszym sprezaniem, zaworami, innym walkiem

dwa gazniki od Rovera zaleja ten silnik, a do tego pospawana konstrukcja z tych dwoch roznych kolektorow bedzie miala tyle dziwnych zalaman i nierownosci kanalow ze w efekcie silnik bedzie osiagal maksymalna moc 100KM przy spalaniu 30l/100km lub wiecej

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-01 21:32:58 /


To znaczy że lepiej sobie odpuścić?

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-01 21:52:55 /


tak, założyć k-jeta i pomykać!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-02 11:01:21 /


maroo ale gdybyś potrzebowal taka podstawke to daj znac a dorobimy.Rafał

Łukasz 33 radom / 2005-01-06 18:02:02 /


Panowie wielkie dzięki za opinię i porady.Oczywiście nie mam zamiaru zakładać tych gażników do seryjnego silnika.Mam zamiar zainstalować sportowy wałek,poprawić głowice,kolo zamachowe lżejsze(zjechane ok.40 procent z masy).Odnośnie tej skrzynki to Camaro masz rację.Dlatego wymyśliłem sobie że zamiast tej skrzynki zrobię kolektor rurowy(wszystkie rury o jednakowej długości coby każdy garek dostawał to samo w tej samej ilości.Pozatym to chcę ten pomysł wykonać z czystej ciekawości,jak to będzie jeżdzić.Odnośnie ilości podawanego paliwa to dostanie tyle ile powinien (40lwachy to trochę zadużo)20l z chakiem przy pełnym bucie OK.A tak odnośnie tych gażników może ktoś z was ma takie gazniki,chętnie kupię bo moje są do remontu.Pozdrowienia.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-10 23:56:32 /


40 % hmmm???
nie znam sie na tuningu ale czy to aby nie za wiele ?????

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-12 00:56:31 /


na gaźnikach to 20 litrow będzie palic jakieś 2.0 r4 przy ostrej jeździe :)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-12 10:50:20 /


Ad.do Wojdata. 40% z masy przy 2.8 który będzie jeżdził w Tauniaku na krótkim dyfrze będzie OK.Plus tego rozwiązania to o wiele szybsze wkręcanie sięna obroty a co za tym idzie,lepsze przyspieszenie.Minus tego rozwiązania to to że jakbyś jechał pod dużą górę(naprawdę dużą)to byś musiał zredukować.Ja narazie mam tego typu koło zamontowane (-25%)w V-ałce 2.0 i naprawdę nie narzekam.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-13 01:29:09 /


Ad.Maciek.Jak wiesz silnik ROVERA V8 3.5 seryjnie zaopatrzony jest w dwa gazniki.A różnica między V8 3.5 a V6 2.8 ,to około 700ccm pojemn.i dwa cylindry mniej.Więc ja tu niechcę montować gaznika z trzylitrówki do Malucha(takie porównanie). 16litrów na mieście to i seryjne 2.8 pali.Także coś za coś.Myślę że wyżej nie wyjdę.A przy ostrej jezdzie wszystko jest możliwe.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-13 01:43:30 /


Lżejsze koło to szybsze wkręcanie się na obroty, trochę wyższa moc, ale za to mniejszy moment obrotowy i szybszy spadek obrotów. Na tor może być, ale do codziennej jazdy to już mniej.

Piotrek PCK / 2005-01-13 02:38:52 /


Przy odpowiednim przełożeniu głównym i odpowiednio dobranej skrzyni biegów będzie dobrze.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-13 16:27:38 /


dwa podciśnieniowe soleksy 175cfm, o gardzieli prawie 45mm każdy, powinny dość dobrze współpracować z 2.8, ale pod warunkiem zrobienia właściwego kolektora (czyli jak się poprawiłeś z koncepcją).
Oryginalne gaźniki nie są takie złe, gdyż zasilają gardzielami w pionie, a roverowskie są niemal poziome (ok.15st.).
Przy naprawdę dobrym kolektorze ssącym zaryzykowałbym stwierdzenie, że wszystko będzie od razu grać, bez zmian dysz paliwowych, czy czego tam kolwiek.
Wbrew pozorom V8-ka na nich wcale nie jest paliwożerna, ale i moc osiąga już przy 5250 obr./min., a 2.8V6 dopiero przy 5800. To sugeruje, że jednak więcej spali taka przeróbka w "podkręconej" V6.
Potencjał mocy z pewnością możesz sobie podnosić i wałkami, czy głowicami, ale wtrysk zawsze będzie precyzyjniejszy.

Zresztą, są gaźniki o wyższym potencjale niż te w/w, bo nie bez powodu, wyrzuca się je i zmienia kolektor ;)
Poszukaj sobie lepiej od razu jakiegoś pionowego 4-ro gardzielowego Holleya, albo Edelbrock'a 350-400cfm

pozdro

P.S. mam takie gaźniki w zapasie, ale mają już przeznaczenie, chyba, że znajdę wcześniej za rozsądną cenę jakiegoś 4-ro gardzielowego gaziora 400-500cfm, wtedy i owszem kpl. byłby mi zbędny.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-30 17:25:50 /


...czy V-ka na gaźnikach od rovera bedzie chodziła dobrze to niewiem..:)... ale Range Rover 3,5 L na gaźniku od fordowskiej V-ki 2.0 z podpiętym gazem , spisuje się bardzo dobrze, zarówno na benzynie jak i na gazie, a gaźniki od Rovera tez bym gdzieś znalazł, tylko sa jeszcze chyba z całym silnikiem..:)

Eddie Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-30 17:40:14 /


Wiesz Karol myśle nad taka przeróbką ponieważ znajomy który ma ranga przygot. do rajdów dał mi kolektor plus gażniki i stwierdził ze to może fajnie jezdzić.Ale to tylko teoria.Na razie wstrzymałem się z tą koncepcją na rzecz 2.9 efi.Ale mam zamiar powrócić do tego projektu.W kazdym razie dzięki za rady i opinie Wszystkim.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-30 22:34:41 /