moze i dla was głupie pytanie ale do ilu obrotów moze sie kręcić standardowe V4 1,7 ?? jakie jest maximum tzn przy jakich wywala uszczelki przewaznie ??
black_consul / 2004-12-28 22:35:43 /
Wszystko zależy od czasu tego kręcenia. Podczas rozpędzania na biegach możesz spokojnie dokręcać na sekunde jakieś 5800, ale wyżej nie warto, bo moc gwałtownie spada [spręzyny nie nadążaja z cofaniem zaworów]. Przy mozolnym wspinaniu się pod górę z przyczepą kempingowa mozna trzymać 5500 nawet przez dwie minuty non stop, a 5200 przez 4 godziny.
Mówimy o silnikach z seryjnym rozrządem, uszczelkami, pompami, itd.
W warunkach rajdowych SAAB V4 1.7 oddawał 160 PS przy 7000 rpm, a czerwoną kreskę miał sporo powyżej 7500 [chyba 7800, ale nie mogę znaleźć fotki]. I między remontami silnika wytrzymywał 3-4 tyiące km prawie non stop powyżej 6000 rpm.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-12-28 23:07:41 /
dobra to ja myśle ze potrzebuje nowe uszczelki pod głowice gdzie moge dostać jakieś poządne do fordowskiego V4 1,7 ?? bo moje sie jusz wydmuchały dzisiaj....
black_consul / 2004-12-29 00:03:50 /
Jak dla mnie to kwestia jakości uszczelki pod głowice schodzi na dalszy plan , jeśli oczywiscie mówimy o nowych uszczelkach. Najważneijsze to prawidłowo przygotowana powierzchnia pod montaż i właściwe dokręcenie (odpowiednie dla materiału uszczelki).
Mimo że V4 ma krótkie żeliwne głowiczki,to warto sprawdzić płaskość przed montażem , choćby najprostszymi metodami.
marian212 / 2004-12-29 00:28:57 /
Ale i tak polecam uszczelki AJUSA :D
marian212 / 2004-12-29 00:30:45 /
spoczko .. no bo wiecie ja zdolna bestia jestem .... zablokował mi siem dzisaij pedał gazu .... nie wiedziałem ze te silniki sie kręcą do ok 7000 ... ale wolałem sie upewnić czy jusz mi uszczelki wydmuchało dzięki bede szukal :D
black_consul / 2004-12-29 00:39:33 /