Witam ponownie.I ponownie z nowym problemem. Otóz od dwa dni temu dokładnie jadąc sobie swoją granią (2,8 skrzynia V ,wsteczny wciskany do przodu)dwupasmową ulicą zauważyłem że nie moge wyłączyć czwartego biegu po krótkim siłowaniu sie z wajchą w końcu mi sie udało. Do następnego razu kiedy to go postawiłem i żeby sie nie stoczył włączyłem czwarty bieg . Jak sie okazało po raz ostatni :(. Po wielu siłowaniach sie z wyłączeniem czwartego biegu prawie mi sie udało znaczy jest takie co,wajcha chodzi cioężko górne biegi 9wsteczny,1,3,5 nie wchodzą a tylko zgrzytają natomiast mam tylko 2 i to też nie zawsze.Co Obstawiacie ?? I jak myslicie czy czeka mnie wymiana skrzyni na iną czy to jakaś błachostka ?? Może ktos miał coś takiego kiedyś i dlatego sie pytam bo nie wiem czy dawać ogłoszenie o skrzynie czy nie, bo raczej pogoda mnie nie zachęca do bawienia sie z naprawą skrzyni. POZDRAWIAM
JARY / 2004-12-22 11:10:49 /
Przy zgaszonym silniku też nie wchodzą ??
hubi / 2004-12-22 11:15:19 /
też nie :(
JARY / 2004-12-22 11:23:26 /
zdarza sie taka sytuacja w mocno zużytych skrzyniach! dotyczy to zarówno N9 jak i 4biegowe z wodzikami wewnętrz skrzyni...
doraźnie trzeba zdjać górny dekiel ze skrzyni i ustawić ręcznie kły zmieniające biegi.. ale nie daje to gwarancji ze znów skrzynia się nie zblokuje :((
trzeba szukać nowej skrzyni :((
Trójkąt / 2004-12-22 12:06:20 /
w grani 2.3 mojego ojca też to się dość czesto zdarza, musisz wyciąć sobie w środku w tunelu dziure, odkręcic górny dekiel skrzyni i podnieść taka (przegródke ) i wsunąć wodzik od lewarka zm biegów na miejsce . Sory za dziwny język. Ojcu zajmuje to około 10 minut przy uciesze przechodniów (grandzia psóje sie tylko na oczach licznej widowni) najczęściej wodziki wypadają przy ham. silnikiem na 3 .
Pozdrawiam.
( a i śróbki pokrywy skrzyni zmienił sobie na takie z łbem ampulowym bo tam jest ciasno i ampulem mu się łatwiej odkręca/zakręca )
Lukruś / 2004-12-22 14:23:38 /
w tedexe też miałem na początku taką akcje, co przepinałem z 3 na 4 to zostawałem na luzie, z tym że ja wciskałem klucz i reke od spodu odkręcałem dekiel i palcem ustawiałem wodzik, robota ginekologiczna ale sie da :)
hmm to nie łatwiej zmienić skrzynie biegów ?? i mieć problem całkowicie z głowy ?? :)
Trójkąt / 2004-12-22 16:29:31 /
wytłumacz to mojemu 54 letniemu upartemu ojcu . ;) = wysokw nagroda
Lukruś / 2004-12-22 17:17:33 /
a może to jest wina synchronizatora albo docisku??
Powinienes też to sprawdzić.
Miron_3M / 2004-12-22 17:23:28 /
OBI czy to nie mowa o twoim "palcu magicznym" ??? pozdrawiam
NARRA };)
Q_Back / 2004-12-23 03:20:27 /
Hehe :) to blokowanie skrzyni jest i mi doskonale znane :) spowodowane jest wyrobieniem sie tych przesuwek z brazu ktore wlaczaja biegi. Skrzynia sie blokuje najczesciej przy przelaczaniu z 2 na 3 bieg (w pozycji jakiegos dzikiego luzu - nie ma zadnego biegu i nie da sie jechac:(... ), wtedy metalowy wybierak wlazi miedzy 2 przesuwki z brazu i za cholere nie chce spowrotem wyjsc, bez drobnej pomocy ktora niestety moze nadejsc dopiero po zdjeciu dekla... Ja napawalem sobie lekko ten metalowy wybierak i juz sie nie blokowalo. Na szczescie nie mam juz 4b skrzyni, a problem nie dotyczy skrzyni N-9
Jest jednak rada - trzeba powoli i precyzyjnie zmieniac biegi, szczegolnie z 2 na 3 nie wpychajac trojki na skos tylko powoli w przod, w prawo i znow w przod.
Mysza liil (EM) / 2004-12-23 16:06:27 /
Qbas nie czepiaj sie magicznego palca ;P
miałem takiego instruktora jazdy, który mówił że 3 bieg włącza się tak jak się dziewczynę klepie w pupę: raz na luz, drugi raz na trójkę. Nigdy nie miałem problemu z blokowaniem skrzyni, ale szwagier (fizol nie z tej ziemi) dwa razy zablokował mi skrzynię jak mu furę pożyczyłem.
granadziarz_3M / 2004-12-26 21:56:09 /
Zablokowałem skrzynię wrzucając trójkę. Czyli schemat opisany przez Myszę działa. Jeden z elementów przesuwnych wypadł z miejsca w którym powinien być. Ni cholery nie chce to wrócić na swoje miejsce. Jeden element blokuje drugi. Co trzeba zrobić żeby to zaczęło znowu działać.
UglyKid / 2010-08-21 20:17:11 /
Ja bym wybił tę tulejkę rozprężną tylko delikatnie tak żeby nie spadła na dno:)
Wówczas wszystko powinno ruszyć.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-08-21 20:44:44 /
Ewentualnie gdyby to nic nie dało to na zaznaczonym elemencie na końcu chyba też jest tulejka rozprężna więc ją również można wybić.
Jeśli dobrze pamiętam:)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-08-21 20:49:03 /
Wybijałem. Daje to kilka milimetrów, ale wciąż za mało.
UglyKid / 2010-08-21 21:42:16 /
Ta małą też próbowałem ale nie dałem rady jej niczym ruszyć. Choć wydaje się, ze to jedyna mozliwośc. Ale jeszcze na wszelki wypadek pytam i inne sposoby.
UglyKid / 2010-08-21 21:45:13 /
Wybij tulejkę ze zdjęcia, wybij dekiel za wajchą, odkręć zaślepkę od fasolki zatrzaskowej, wycofaj wałek zmiany biegów, wyjmij ten wichajster co się zablokował i poskładaj do kupy
granadziarz_3M / 2010-08-23 15:30:06 /
Dołączam do grona zblokowańców.
Zablokowałem przy zmianie z dwójki na trójkę - przyzwyczajony do skrzyni w Clio za szybko przełączyłem bieg i tak nie za mocno wychylając dźwignię do prawej strony..
Dobrze, że niedaleko domu...
Automata byś nie zblokował:)
Hej. Jak jeździłem Capri nie raz zdarzyło mi się zablokować skrzynię (skrzynia z zewnętrznymi wodzikami), ale wystarczyło się położyć obok auta, czule do niego szepnąć i pomasować po skrzyni :-). Jeśli chodzi o sam masaż trzeba było sprawdzić, który wodzik nie wyskoczył i go wypchnąć na luz. Pewnie brzmi to jak znajomość akupunktury, ale nie była to skomplikowana operacja.
kavaler / 2013-10-30 19:08:14 /
Raul, czy to możliwe żeby zablokować skrzynie 4 biegi?
zenonDWR / 2013-10-30 19:14:11 /
Tak, Zenonie, skoro tak napisał, to widocznie jest możliwe.. -,-'
daniel46 / 2013-10-30 19:14:56 /
nie, młody kolego. To nie jest możliwe. Albo wypadł ,,Raulowi,, lewarek z gwintu, albo skrzynia padła i potrzebna nowa
zenonDWR / 2013-10-30 19:23:20 /
Zenon, lewarek mi nie wypadł. Umiem się posługiwać lewarkiem, a to z tego prostego powodu, że jakiś czas jeździłem bez tego "gwintu". Pamiętasz, mówiłem Co tym przy okazji przejmowania od Ciebie skrzyni.
Zblokowało lewarek w pozycji "trójki", nie ma wbitego biegu. Jutro może zerknę, to się sprawa wyjaśni.
Poniekąd Zenon ma rację. Nie ma możliwości zablokowania skrzyni w znaczeniu stricte tego określenia. Blokuje się natomiast sam mechanizm wybieraka w okolicach lewara.
gryziu liil (EM) / 2013-10-30 21:13:15 /
Jak skrzynia mocno wyeksploatowana to czasem da się odblokować bez rozbierania, trzeba pogmerać lewarkiem trochę na siłę i na wyczucie. Ale czasem trzeba zdjąć dekiel i odblokować ręcznie :)
Trójkąt / 2013-10-30 22:18:25 /
Lewarkiem próbowałem dobre kilkanaście minut. Na pracującym silniku i na wyłączonym. Na postoju i podczas jazdy ( jak mnie holowali)... Nic to nie dało...
Raul, nam się to przytrafiło dwa razy, raz pod domem dzień przed PC (stukanie pukanie nic nie pomaga, skrzynia poszła w dół i trza było ją otworzyć, cofnąć wodzik ), drugi raz po drugiej próbie na Pucharze i skończyło się szybkim zjazdem do garażu (tam obok toru jakieś naczepy stały) pożyczenie fleksa-cięcie tunelu (do trzeciej próby mieliśmy 20 min - udało się w 15- cie) zdjęcie dekla i łyżka "monterka" + klucz kinetyczny załatwiły temat. Tak czy siak czeka Cię otwarcie skrzyni.
markokrk / 2013-10-31 17:04:58 /
Heh, szacun :)
Czy muszę zrzucać skrzynię?
Ma ktoś pomysł, jak to gówno stuningować, żeby się nie kleszczyło więcej? W tym roku dojrzałem do decyzji stawienia się na przyszłorocznym Pucharze, ale jak mam się "delikatnie ze skrzynią obchodzić", bo się może zakleszczyć, to mam to w nosie...
wystarczy odkrecic dekiel od skrzyni z goory (skrzyni nie trzeba wyjmowac) i zmienic ten plasticz od wybieraka i tyle powinno pomooc :)
leetvoos / 2013-10-31 23:53:43 /
Czy ten plastik idzie dostać???
Kilgore / 2013-11-01 00:00:50 /
Ej, a to się w granadzie da zrobić bez zrzucania skrzyni? Właśnie sobie pod auto zaglądam i tam cholernie ciasno....
A - doczytałem właśnie, że muszę wyciąć tunel. Tak?
Jak byś jednak nie chciał auta niszczyć to zrzuć silnik z poduszek....
Kilgore / 2013-11-08 20:02:47 /
leetvoos , o jakim "plastiku" piszesz ?? wew. skrzynki ni ma nic z "plastyka"-podejrzewam że chodziło Ci o "plastikowy piździelec" wybieraka w N9 ;)
markokrk / 2013-11-09 00:12:53 /
Może mu chodzi o ten kulisty element, co na wajchę jest nabity...
z tego co pamietam to w czwoorce tez ten plasticz wybieraka jest i jak sie wyrobi to lewarek sie goobi i w tryb nie moze trafic :). skrzynie da sie rozblokowac bez zdejmowania. trzeba odkrecic dekiel i na macanego. sam tego nie robilem ale pajak tak rozblokowal moja krzynke przy mnie wiec po wiecej szczegooloow do paja :)
leetvoos / 2013-11-09 12:56:55 /
Teraz to już i tak po jabłkach, bo skrzynia zrzucona. Ale już wiem, jak to rozblokować bez zdejmowania. Można by otworek z boku sieknąć, wtedy śrubakiem trzeba cofnąć ten wodzik co jest najbardziej z przodu, a dwignią zmiany biegów dać do tyłu, przesuwając zaklesczony element do przodu.
Rozklinowała się bez użycia najmniejszej siły...
Trzeba wymienić mosiężne przesuwki które się wyrabiają. Kleszczy dlatego, że trzpień wybieraka wbija się między dwie wytarte przesuwki, zamiast przesuwać na zmianę jedną bądź drugą. Ewentualnie wyszlifować mosiężne przesuwki na równo i napawać i wyszlifować na większy wymiar ten stalowy trzpień wybieraka.
Mysza liil (EM) / 2013-11-14 17:39:36 /
Kuźwa, dzisiaj znowu.....
masz już dziurę w podłodze?
Kilgore / 2013-12-16 10:14:03 /
ten patent z dziurką i śrubokrętem to w Jelczu się świetnie spisywał :D
Aldaron / 2013-12-16 10:44:22 /
Samo się nie naprawi. Ta skrzynia jest wyeksploatowana. Zmień wodziki na sprawne albo se zdejmuj skrzynię co pare dni. Mi ostatni raz się zakleszczyła 15 lat temu, potem przed montażem zawsze sprawdzałem lub poprawiałem wodziki.
Mysza liil (EM) / 2013-12-16 11:46:39 /
Mysza, bo oststni raz miałeś jakiegos jeżdżącego forda 15 lat temu;-)
bobik liil / 2013-12-16 11:55:13 /
Buehehehehehehe.......
1:0 :)
rozjechany liil / 2013-12-16 21:51:30 /