witam,
bardzo zaciekawilo mnie jedno ogloszenie dot. capri I, jak wlasciciel pisze, jest to silnik 1600 V4, ale z tego co szukalem to najblizsza jego rozmiarom "falka" byla tylko 1700... mozecie mi pomoc, czy jest to silnik zamontowany z innego forda? jakiegos nowszego? capri jest rocznik 74.
z gory dzieki
Nie istnieje taki silnik a oba ogłoszenia tego gościa to jaja jak berety.
Michal W / 2004-12-18 17:44:13 /
Wprawdzie w przedliftingowym MkI gama silników angielskich i niemieckich nie pokrywała się w ani jednym przypadku, czego efektem było w sumie 10 różnych silników "na dzień dobry" [R4-1.3 i 1.6, V4-1.3, 1.5, 1.7 i 2.0, V6-2.0, 2.3, 2.6 i 3.0], ale w MkII unifikacja sprowadziła tę liczbę do raptem sześciu [R4-1.3, 1.6 i 2.0 oraz V6-2.0, 2.3 i 3.0]. Najbliższy pomysłowi owego ogłoszeniodawcy byłby [nigdy w Capri nie stosowany i dość stareńki] silnik Essex V4 1663cc, spotykany w angielskim Transicie [pra-prosiaku] i Corsairze. Mimo sporej unifikacji podzespołów z wersją Essex V4 1996cc, w angielskich Capri MkI spotykaną standardowo, producent nie zdecydował się jednak na zapakowanie motoru z Corsaira do Capri, stąd angielskie MkI-1.6 miały motory R4 Kent, a później R4 Pinto.
A co do beretów, to Michał W. także ma rację :)
Pozdro.
KRK 4m / 2004-12-18 18:02:31 /
generalnie z rokiem 72 skończyły sie V4 (nic dziwnego że ma 1.6 w papierach)
Howk
MikeB4 / 2004-12-18 22:26:44 /
Moment - moment :)
W Consulach zarówno Koeln jak i Essex V4 były conajmniej do października 74, a Kolonia produkowała dla Saaba do końca 1980 roku.
Czyli 1972 to tylko koniec V4 w Capri, Zephyrze i 17M.
1970 to koniec w 12/15M i Corsairze. A jak było w Transicie?
Pozdro.
KRK 4m / 2004-12-18 23:29:16 /
czyli jest to prawdopodobnie 1700 v4, albo rzedowa czworka 1600 wg Was? gdyby facet opusil trochre z ceny i okazaloby sie ze silnik jest powiedzmy sprawny to chetnie bym go wzial... ale cos mi sie widzi ze jakies berety z tego capri... skzoda, bo fajny egzemplarz... no i tani :)
albo nie ma pod maską v4 tylko r4 albo ma V4 z wcześniejszego Capri Mk1A jeżeli końcówka numeru budy zgadza sie z numerem silnika i jest to V4 to coś tu nie gra ;-)) jeśli numer silnika jest inny niż końcówka numeru nadwozia i jest to V4 to 1.6 też nie gra .... hehe a jeśli jest rzędówka oryginalna i numery sie zgadzają to brać ;-)
MikeB4 / 2004-12-19 00:26:59 /
zapewne chodzi ci o tego capcia co na fotkach:) jest w nim silnik 1.7 V4. na 2 aukcji gdzie koles sprzedaje capri MKII twierdzi ze to wersja RS bo " posiada maske silnika":D widac wszystkie capri na tej stronie to wersje RS:) a cena 2000zl jest zdziebko za duza jak na capri w takim stanie
Gleacken / 2004-12-19 00:44:17 /
ta jedynka nie wygląda na mocno popatentowaną z zewnątrz - silnik napewno nie jest z niej ogólnie troche sie ponegocjować i warto to brać coś mi sie zdaje bo Mk1B nie ma dużo na stronie a mało w oryginalnym stanie :-)
MikeB4 / 2004-12-19 00:49:22 /
w ogóle zajebiście - ktoś założył dekle zaworów na odwrót :)
marian212 / 2004-12-19 01:25:56 /
buehhe zeczywiscie odwrotnie :D
mnie do interesow z tym jegomosciem zniechecilby sam opis samochodow :D
kiedys pisal ze samochody swiezo przywiezione a teraz niby stoja na dzialce
ciekawe czy wogole maja jakies dokumenty ;)
Main(misiek) / 2004-12-19 01:37:13 /
no wlasnie o tego capcia mi chodzi, pisze ze 2500, a to zdecydowanie za duzo... gdybym mial blizej, sprawdzilbym numery i silnik, ale jako ze 350 km to dosc duzo, pozostaje mi tylko mail.. a z niego za wiele sie nei dowiem... moze ktos ogladal tego capri na zywo i moze cos powiedziec? buda nie wydaje mi sie za bardzo zniszczona, ale za to zachowana w miare oryginalnie, wnetrze tez niezbyt piekne, ale facet twierdzi ze wszystkie elementy sa w bagazniku...
gdybym mial pewnosc ze silnik jest ok, to bym go wzial po negocjacjach, bo na mechanice sie nie znam zbyt duzo, ale mam kolege, co sie zajmuje zabytkami, bude i wnetrze moge sam remontowac, z tym nei problem...
a czym dokladnie rozni sie capri mk1 A i B ?? pierwsze slysze.. i w jakich latach byly robione A i w jakich B?
z gory dzieki
http://www.capri.pl/capri/ford-capri-mk1-facelifting.php
JΒ / 2004-12-19 14:33:03 /
http://www.capri.pl/capri/ford-capri-mk1-facelifting.php
za długo szukałem ;)
Tez sie tym capri interesowalem, ponizej podaje tresc maila jaki dostalem:
"Witam przesyłam zdjęcia silnika (także numery podwozia i podłogi) oraz numery jakie sa tam. Nie wiem w jakiej kolejności gdyż sam ich nie spisywałem tylko dostałem kartkę od ojca. Przepisze je tak jak na kartce.
MWB
UB 51159 8113
FO1342"
Generalnie opuścił cene do 2000, a jak próbowalem dalej negocjowac, to koles powiedzial "wie pan coraz bardziej mi sie ten samochod podoba, moze sam go jeszcze zrobie" :(
Papiery sa, podobno zarejstrowany, oryginalnie byl tam silnik R4 1600,
na ten przelozony silnik nie ma papierow.
Moge podeslac pare bardziej szczegolowych zdjec, ktore od nich dostalem.
Ja odpuscilem.
Przemko / 2004-12-19 15:09:04 /
dzieki za linki o tych wersjach,
mozesz pokazac te fotki jak masz chwile czasu, szkoda ze jest jakis przelozony silnik... wiec i chyba ja sobie odpuszcze... szkoda, bo myslalem ze jest oryginalny model, a tak to dupa blada...
w takim razie szukam dalej...
nie wiecie kto chce sprzedac capcia I za rozsadna cene ze sprawna mechanika? blachy i wnetrze moga byc do remontu. w cenie do 3000.
pozdrawiam
Bobi , masz dziwne wymagania.
Ja szukałbym dokłądnie na odwrót. Wnetrze i blachy OK , mechanika do roboty :)
marian212 / 2004-12-20 00:01:28 /
ja jednak w tym kierunku. na blacharce co nie co sie znam, i mam do dyspozycji warsztat i lakiernika, wnetrze moge powoli remontowac, zas na mechanice znam sie niewiele...
Zamieszczam kilka fotek tego Forda, dryuga strona jest bardziej "zmeczona".
Jak ktos chce to moge podeslac wiecej na priv.
Przemko / 2004-12-20 16:03:46 /
No do pieknej blacharki jest ;-) zresztą jak każda typowa jedynka (nie jakoś szczególnie zachowana)
MikeB4 / 2004-12-20 16:10:26 /
ja dostalem taka odpowiedz na maila... troche sa rozne...
"> Witam. Silnika nie odpalałem i podejrzewam ,że będzie on do remontu choć poprzedni właściciel twierdził ze rok temu silnik jeszcze pracował. Co do kompletności to raczej jest kompletny. moze brakować paru detali ale są jakieś czesci w bagażniku. Jeśli chce pan wiecej fotografi to moge wysłać. tyle ze prawdopodobnie nie dam rady go odpalić (nie mam czasu)więc nie wiem czy interesuje pana ta oferta?"
co do zdjec wnetrza, to bagaznik musialby miec jak duzy kombi...
noooooooo w silinku pare części brakuje moze jakiegos tam gaźnika moze któregoś kolektora ale może odpali hehhehehehehehe Moim skromnym zdaniem to jest niemożliwe że facet nie sprawdzał czy odpali to jest kwestia paru sekund i łyka benzyny. Ja tu czuje jakąś ścieme:)
Krzysiek_Poznań / 2004-12-20 22:28:13 /
co do silnikow v4 to ford produkowal je znacznie dluzej niz tylko jak pisaliscie do 72 czy 74r.
jesli dobrze pamietam to w dziobach pakowali je do konca produkcji a w granadach do 77 a moze nawet 80r.
pozdro
Zakrzak! / 2004-12-22 23:36:05 /
Zakrzak !!! Brałes coś ?? :))
Widziałeś dzioba z V4 ??
Powtarzam: na pewno w Kolonii produkowali 1.7 V4 dla Saaba do jesieni 1980.
Ale nadal nikt nie chce podać, do kiedy był w Grani i w Transicie :(
Pozdro.
KRK 4m / 2004-12-23 00:24:57 /
a co za różnica :-) jeśli chodzi o Capri - bo w takim aspekcie było tu pisane - ten typ zakończył żywot w 72 roku ...... dlatego nie istnieje oryginalny 1600 v4 w capri z 74 roku ..... EOT
MikeB4 / 2004-12-23 00:41:12 /
hehe nie bralem :P ale w transitach byl napewno do konca produkcji "prosiaka" a w granadach mk2 byl napewno ale do ktorego roku to nie wiem 80..moze 82?? niech ktos mnie poprawi jak sklamalem :P
a tego czy w dziobach nie bylo v4 to nie jestem taki pewien do konca
pozdro
Zakrzak! / 2004-12-23 07:30:51 /
w dziobach nie bylo V4 zakrzak
w transitach do konca prosiaka czyli 78r
w Granadach byl jeszcze po 6.79 ale do kiedy to nie wiem
camaro / 2004-12-23 10:42:45 /
Oj LENIE!!!!:)))
Wystarczy poszukać na naszej stronie:))
pozdro for all
Wielkie dzięki Palio !!
Czyli lipiec 81 to definitywne rozstanie Forda z V4. A jakiś szwedzki pismak chrzanił, że Kolonia pod koniec robiła je juz tylko dla Saaba 96 i dlatego musieli skończyć jego produkcję, ble ble...
A ostatni Saab 96 zszedł z tasmy w październiku 80, czyli Grania V4 przezyła go o całe 9 miechów :)
Pozdro.
KRK 4m / 2004-12-23 11:15:33 /
ciekawy jestem tylko czy ktos widzial Granie 80/81 z V4? bo ja nie, nie mam zadnych danych ze takie istnialy (oprocz oferty)
camaro / 2004-12-27 17:21:59 /
kiedys widzialem w ogloszeniach gosc sprzedawal granie 80 1.7v4 (w papierach) a faktycznie bylo v6 :P
czyli pewnie istnialy :p
pozdro
Zakrzak! / 2004-12-27 21:28:12 /
Była sobie u znajomego w Gdańsku błekitna grania rocznik 80 z silnikiem 2,0R. W silniku urwał sie tłok, rozwalił blok itp, więc poszedł na złom. Wyszukałem mu silnik ze skrzynią od mk1 rozbitego parę lat wcześniej na drzewie z 1975 roku - właśnie 1,7V. Przerzucił i grandzia ożyła. Ponieważ wszystkie papiery były w porządku, znajomy pozmieniał w dowodzie co trzeba i tak powstała Granada '80 1,7V. Nie mam z nim kontaktu od paru lat, ale byc może śmiga do dzisiaj. I wcale nie była aż tak mułowata, jak to zwykło sie mówić.
Ramboost / 2004-12-28 09:34:47 /
no to fakt ze te v4 to ciagna calkiem niezle jak na taka mala pojemnosc :P
Zakrzak! / 2004-12-28 12:16:38 /