Czy ktoś montował taki zestaw i czy miał jakieś problemy z tym? Próbowałem połączyć u siebie mt75 i wygląda na to że ma szerszy wałek wchodzący w wał korbowy. Wcześniej była zamotnowana wzmacniana czwórka. Lepiej przetoczyć ten wałek na węższy czy wykonać jakąś inną operację?
Coen / 2013-12-10 22:58:01 /
Już jestem po takiej operacji to mogę napisać :) Wałek w skrzyniach piątkach ma 15 mm a w czwórkach niecałe 13. Chyba 12.75mm. Usuń stare łożysko z wału korbowego i zastąp tulejką z brązu bo nie ma tak cienkościennego łożyska żeby wypełniło ten luz. Zapewne otwór w Twoim wale ma 19mm a póżniejsze, do skrzyń piątek miały 21mm i wtedy już można takie łożysko dobrać. Reasumując potrzebujesz tulejkę z brązu 15/19 o długości 16 mm. Ja kupiłem taką: http://allegro.pl/tuleja-tulejka-z-brazu-15x19x16-i3715526852.html Koszt 15 zł z przesyłką i bez zabawy. Myślę, że jeszcze będziesz musiał obciąć wałek sprzęgłowy o jakieś 20 mm ale to popatrz i pomierz.
docencik12 / 2013-12-10 23:28:07 /
ok dzięki za info :) a sprawdzałeś jak to działa?
Coen / 2013-12-10 23:38:49 /
Na razie zestawik leży w piwnicy i czeka na wiosnę ale zrobiłem według doświadczonych fordziarzy z forum i ma być dobrze. Trzeba nakłaść tylko grafitowego smaru i ma śmigać.
docencik12 / 2013-12-10 23:47:30 /
dzięki piękne :)
Coen / 2013-12-10 23:48:44 /
Ja tak mam. Co prawda skrzynia zwykła czwórka a nie MT ale też miałem taki problem z wałkiem sprzęgłowym. Tulejka z brązu lub mosiądzu sprawę załatwia. Posmarować tylko dobrze i po problemie. Możesz też wykonać taką tulejkę z fosforobrązu to wtedy nawet smarować nie musisz :)
Aldaron / 2013-12-11 00:28:39 /
Wystarczy wymienić lozysko w wale korbowym i skrzynia będzie pasować, tulejka z brązu nie jest najlepszym rozwiązaniem, zacierają sie walki na końcówce. Takie rozwiazanie z tulejka tylko stosuje sie kiedy otwór w wale korbowym mam 19 mm bo nie występuje lozysko o wymiarach 19x15. W 2.8 otwór ma 21 i lozysko o wymiarach 21x15 jest dostepne bez problemu 65 zł. Jak potrzebujesz takie daj znać mam
CHUDER / 2013-12-11 07:33:30 /
Tulejka z fosforobrązu zrobi robotę. Sam użytkowałem przez dłuższy czas, działa, nie dostaje luzów.
Tulejkę w wał korbowy można wkleić na loctite wówczas na pewno się nie wysunie.
Trójkąt / 2013-12-11 08:41:05 /
tulejke najlepiej zrobić ciasną na wtyk ;)
Zmieniłem 2 skrzynie i 1 most a tulejka ledwie się zarysowała ;)
michalch83 / 2013-12-11 08:53:57 /
Tulejki będą dobre do leżenia w piwnicy;) Takie łożysko kupujesz w każdym sklepie koszt ok 10pln, o ile dobrze pamiętam pasuje od jakiegoś golfa.
Hubert_M / 2013-12-11 09:23:22 /
Hubert_M jak znajdziesz pasujące łożysko o średnicach 19/15 mm to stawiam flaszkę.
Też mit niesie ze od jakiegoś łopla tylko to jak z yeti, Heniek słyszał że brat szwagra widział..
Trójkąt / 2013-12-11 09:31:52 /
zamiast łożyska w wale do Peugeot Diesel -Indenor wstawiali fabrycznie tulejkę i była praktycznie wieczna.
zenonDWR / 2013-12-11 10:45:10 /
Trójkąt szukasz łożyska czy chcesz spiąć silnik ze skrzynią?
Żeby spiąć 2.8/2.9 od golfa kupisz w każdym motoryzacyjnym.
A jeśli chcesz sobie popatrzeć na 19/15 to masz tu: http://mirex.pl/pl/c/Lozyska-KOYO/147/134
Hubert_M / 2013-12-11 20:32:41 /
Ależ uparciuch......nie da sobie przetłumaczyć.
Łożysko, do którego podałeś link to same igiełki (2mm) w koszyku, a nam jest potrzebne takie z bieżnią zewnętrzną a wtedy przy grubości bieżni 1mm igiełki też musiałyby mieć 1mm a takiego łożyska nie ma. Wałek sprzęgłowy jest bieżnią wewnętrzną ale wnętrze koła zamachowego nie jest utwardzane jako bieżnia i szybko byłaby lipa ;-) Kombinuj dalej.
docencik12 / 2013-12-11 20:51:41 /
Przecież pisałem że na to z linku można sobie popatrzeć.
Hubert_M / 2013-12-11 21:45:28 /