logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Skrzynia N9 do silnika x-flow (kent)

Skrzynia N9 do silnika x-flow (kent)

Czesć, chciałbym poddać taki temat. Jak zaadoptować skrzynie Typ 9 do silnika Kent. Powód jest prosty. Przy 80 km/h mam 3000 obr/min na 4 biegu (ostatnim) i przełożeniu 3,89.
Zakładając, że miałbym mieć "piątkę" zaoszędziłbym na zużyciu paliwa i na silniku.
Czy ktoś z forum podejmował taki temat? Czy wielkość "dzwona" pod względem otworów pod śruby i rozrusznik podejdzie oraz wałka i jego wielklina? Poniżej znalazłem takie zdjęcie przerobionej i skróceonej skrzyni chyba N9.
Jak domyślacie się jest warunek, żeby nie robić dodatkowego otworu na lewarek ze względu na dłuższy korpus skrzynie 5-cio biegowej.
Pozdr. Janek

JohnKa Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-11-28 16:22:09 /


zmień most

michalch83 / 2013-11-28 21:04:43 /


tez mnie to interesuje -- ale skrzynia N9 jest pare centymetrów dłuższa od skrzyni Escorta -- trzeba skracać wał .... rozrusznik jest niby po tej samej stronie co w OHC -- rozstaw srub dzwona pasuje ... otwór na lewarek nie trafia o 2-3 cm wystarczy go delkatnie dociąć .... sprzegło powinno pasować, nie wiem jak średnica łożyska pilotującego wałek sprzęgłowy .... no i pozostaje kwestia taka jak : wysokość tunelu i dorobienie łapy :D Ogólnie też mam skrzynie 4 i most 3.89 i rozumiem dlaczego chcesz to zmienić -- jazda autostradą to ciągłe wyścigi z doganiającymi ciężarówkami albo autobusami i jest wyjatkowo upierdliwa ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-11-28 23:06:59 /


Jak mi MikeB pożyczy N9 albo trafi się jakaś tania w okolicy to Ci powiem co i jak. Otwór na lewarek nie pasuje, wał trzeba skracać, rozrusznik w niczym nie przeszkadza, co do łożyska w wale, ja mam kenta z auta przednionapędowego, wymagało to skrócenia o około 1,5 - 2 cm wałka skrzyni biegów, sama średnica pasowała. Co do sprzęgła u mnie jest koło z kenta przednionapędowego, tarcza i docisk z jakiegoś ohc 1.6.

Maćko Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-11-29 20:09:56 /


Czytam Twoje ogłoszenie, i mam wątpliwości: czy wszystko w Twoim samochodzie jest w porządku. O ile pamiętam to mój Taunus przy prędkości 100 km/h miał około 2100 obr/min na 4 biegu /skrzynia 4 silnik V/

zenonDWR / 2013-11-29 21:19:06 /


Przy moście 3.89 ? Naprawde upierliwie sie tym jeździ drogą ekspresową czy autostradą ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-11-30 14:53:56 /


dokładnie ,most 3,89 jest fajny na miasto, ale na dłuższą trasę to się nie nadaje.
Ktoś kiedyś wrzucił fajny link do przelicznika prędkości km/h przy zadanym przełożeniu skrzyni, tylego mostu i rozmiaru opon. Nie pamiętam dokładnie ,ale u mnie chyba przy 3tys obrotów na 4 biegu prędkość była coś koło 112 km/h ,a na 5b przy tej samej prędkości obrotowej silnika szybkość podchodziła pod 137 km/h ,więc różnica znaczna na korzyść 5b.

Seba vel Pitcarn Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-11-30 18:55:22 /


http://www.unixnerd.demon.co.uk/bmw.html

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-11-30 20:45:52 /


źle...

http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-11-30 20:47:17 /


Cześć, zacznę tak, że wszystko jest w porządku z moim samochodem. Miałem silnik 1.1; 1.3 i mam 1.6. Jeździłem na moście 4.11 a teraz na 3.89 i zawsze były na 4b już w okolicy 80 km/h wysokie obroty (mosty typu Salisbury - rozkręcane od tyłu). Taka specyfika. Wyliczenia z kalkulatorów przełożeń idealnie pokrywały się z rzeczywistością. Zmienić most w Escorcie to też nie jest takie proste ze względu na dostępność. W moim przypadku załatwiłby sprawę dedykowany do 1.6 Timken z przełożeniem 3.54, ale nie ma.
Dlatego ja i Mike szukamy jakiegoś innego rozwiązania. Ja ododatkowo potrzebuję zachować miejsce otworu w tunelu. Natomiast liczę się z tym, że trzeba skracać wał, robić dodatkowe podpory i pewnie zmienić częściowo układ sprzęgłowy. Zatem każda cenna jest informacja dot. adaptacji skrzyni N9 do kenta.
Zastanawiam się, patrząc na zdjęcie skrzyni gdzie została skrócona długość osi streującej biegami - czy dużo było z tym problemu? Wycięcie, skrócenie i wspawanie?
Inną kwestią jest czy sam dzwon zmieści się w tunel Escorta? Pewnie z Was są tacy co mają w Escorcie Pinto. Jeśli dobrze pamiętam to jest tam na styk.
Pozdrawiam.j

JohnKa Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-01 12:33:27 /


O ile mnie pamięć nie myli to do Twojego mostu będą pasowały bebechy od małego mostu taunusa. A w taunusie masz już większe możliwości z przełożeniami.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-01 15:19:23 /


Skrócenie tego wodzika to chyba nie problem :) Przespawanie miejsca mocowania lewarka raczej też .... sam o tym myślałem wczesniej .... zostaje jeszcze kwestia wysokości samej skrzyni (tam gdzie jest górny dekiel przykręcany) nie wiem czy ta czesc miesci sie w tunelu ... Do przodu silnik ciężko przesunąć bo ogranicza nas belka i miska ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-01 15:50:15 /


Trójkąt, a czy te mosty w Taunusie miały przełożenia 3,44 i 3,75 na małej główce? Coś mi się wydaje, że miały, ale na dużej. Może ktoś to potwierdzić? Poniżej rysunek poglądowy. Most taki jak ja mam w Escorcie to rys. A a w Taunusie z przełożeniem 3,44 w Taunusie to raczej rys. B.
Janek

JohnKa Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-02 21:43:39 /


O ile pamiętam to w dużej główce miał 3.44 a w małej 3.45.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-02 22:44:41 /


Przy silnikach 2,0 i 2,3 trafiały się i małe mosty i duże, przy czym w taunusie najszybszy jest właśnie 3,44 w dużej główce lub 3,45 w małej główce. Nie wiem od czego zależało bo trafiały się sedany z dużym mostem jak i kombi z małym.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-02 22:52:58 /


Taunus z silnikiem V /2.0 – 2.3/ miał most 3.44. silniki miały swoją moc przy 5000 obr/min
Most zależał od silnika. Po 79 roku mosty 3.44 miały bardziej wytrzymałą konstrukcję

zenonDWR / 2013-12-03 09:42:52 /


tak czy siak na moscie 3.44 ma 64 kmh przy 2100 obr

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-03 21:19:57 /