Mam problem z granadą MK II. Przy 80 Km/godz. zaczyna huczec w aucie a po przekroczeniu 80 tajemnicze huczenie znika. Chuczenie jest silniejsze kie sie dodaje gazu. szczegolnie na czwórce. Czy ktoś miał taki przypadek? Na łożysko mi to nie wygląda, chociarz dzwiek dobiega z tyłu z lewej strony. Przynajmniej tak mi się wydaje. Mam luz do wyrania z wału. Na tym luzie jezdzi juz dwa lata. Moze to jest przyczyna?
I jeszcze jedno jak puszczam gaz to chałas o polowe cichnie.
Moze ktoś miał juz taki problem?
Miron_3M / 2004-12-04 20:24:54 /
cóż miałe do dzisiaj tak samo w greni.. byłem święcie przekonany ze mam uwalone łożysko w tylnym kole :)) ale ze dziś złapałem gume to założyłem inne koła na tył i hmm huk zniknął :) ale to rpzypadek szczególny :))
u Ciebie podejrzewam chuczący dyfer.. wskazuje na to nasilający się dźwięk podczas obciążenia.. przy toczeniu na luzie nie huczy.. a to wyklucza łożysko
Trójkąt / 2004-12-04 22:02:48 /
tez podejzewalem kola, a doklanie nalewki zimowe. Po zamienieniu lewa na prawa chuczenie się nieco zmieniło. Jutro założe alumki z letnimi oponami na próbe i zrobie tescik.
Mój ojciec przy swojej grani mial tak, że dopiero jak zdjął bagaznik z dachu to huczenie ucichło :-)
Miron_3M / 2004-12-04 22:37:46 /
ale jesli piszesz ze na czworce to moze poprostu cos ze skrzynia? ktorej lozysko w skrzyni moze dawac takie dzwieki
mi w capri np. wylo na 3 i to tylko w pewnym zakresie obrotow co sie takze przeklada na predkosc (danego biegu)
pozdro
Zakrzak! / 2004-12-04 22:40:56 /
na czwórce najgłośniej. A moze mi się tylko wydaje bo silnik cichnie na wyższym biegu. Musze jeszcze sprawdzić czy dyfer się nie grzeje. Moze mało oleju. Chociarz wycieków tez nie było.
Miron_3M / 2004-12-04 22:49:00 /
nie bylo wyciekow bo moze nie bylo co wyciec? :P
i sprawdz dokrecenie kol :)
Zakrzak! / 2004-12-04 22:55:54 /
Miałem podobne huczenie w Capri wracając z nad morza do Krakowa.Pomiędzy 90 a 110km/h zaczynało coś strasznie hałasować.Po powrocie,w garażu okazało sie,że zgubiłem śrubę mocującą wał do podwozia,przez co wał był cały czas zgięty na przegubie i wpadał przy podanych prędkościach w jakieś dziwne rotacje.
ramiras / 2004-12-05 15:54:34 /
Poprawka,ta śruba co wypadła mocowała nie wał tylko tylnią część skrzyni biegów.Przez co części wału przed i po przegubie nie były w jednej osi.
ramiras / 2004-12-05 17:04:12 /
dzieki. Sprawdze wszystkie sruby. Pojade na podnośnik i zrobie ogledziny auta. Troche popukam poszarpie moze coś się ujawni :-) a jak nie to biore się za dyfer i łożyska w tylnich kołach.Pozdr.
Miron_3M / 2004-12-05 17:18:39 /
tak się składa, że czwórka jako bieg bezpośredni z definicji musi być najcichsza, bo i najmniej (praktycznie wogóle) obciąża jej wewn. elementy
-tak dla sprostowania
pozdro
pytanie: jakie średnice mają podkładki dystansowe służące do regulacji dyfra?
Krzysiek_Poznań / 2010-09-10 17:48:14 /
nie ma nikt żadnych skanów z serwisówek?
Krzysiek_Poznań / 2010-09-13 12:24:57 /
Szukałem. Takiej informacji nie ma nigdzie w żadnej serwisówce :)
Musisz po prostu iść do ASO i zamówić któryś z elementów 5 lub 15 stąd:
http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/C01.20
Jak dostaniesz to sobie zmierzysz :D
Konar / 2010-09-13 12:27:05 /
taa jasne :) na bank będą :) a ma ktoś może na wierzchu wałek i moze go zmierzyć, to będę miał chociaż fi wewnętrzne a reszta pójdzie z normy, oby ;)
Krzysiek_Poznań / 2010-09-13 22:14:58 /