logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Problem ze swiatlami!!!!!11

Problem ze swiatlami!!!!!11

Witam mam pytanie co moze byc przyczyna tego ze podczas zmiany swiatel z krotkich na dlugie nie wylacza sie ogniwo krotkich tylko sie swieca dwa na raz?

Abe(ejb) / 2004-11-29 15:57:06 /


hej Ja tez tak mam w grandzi u siebie i wcale sie tym nie przejmuje mam przynajmniej jaśniej przed samochodem :D a z daleka już wyłączaja u sebie długie inni. POZDRAWIAM

JARY / 2004-11-29 16:08:18 /


w Capri to normalne :)
rozumiem ze chodzi o Taunusa
przyczyna moze byc przekaznik swiatel, wlacznik albo jakies zwarcie na przewodach

niby to nie przeszkadza ale jak zapalisz dlugie na pare minut to raczej po zarowkach

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-29 16:41:07 /


Niom to Tauniak ale prawidlowo powinny sie wylaczac nio i pozatym zapala sie kontrolka ladowania jak wlaczam swiatla tak sie zazy raz mocniej raz slabiej.Ale w tauniaku nie ma przekaznika chyba?

Abe(ejb) / 2004-11-29 18:23:56 /


no w nowszych taunusach zrezygnowali z przekaźnika:( do tej pory nie rozumiem dlaczego??
taki objaw powoduje źle podłączona żarówka, tzn. jeżeli "masa" w żarówce nie jest połączona z "masą" w kostce, tylko z którymś z pozostałych dwóch przewodów. może jest coś pozamieniane?? a może są złe żarówki (tylko czy wogóle są inne niż standard?)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-29 19:06:26 /


Z elektrotechnicznego punktu widzenia w samochodach występują dwa rodzaje przełączników świateł i dwa rodzaje przekaźników. Jesli ktoś coś namieszał w instalce, to takie są efekta.
Zasadniczo przy pojedynczym reflektorze [Capri I, II, Taunus, Granada] powinien być przełącznik 0-A-B, czyli w pozycji pierwszej nie ma pradu, w drugiej prąd idzie w jeden obwód [mijania], a w trzeciej TYLKO w drugi obwód [drogowych]. Przy reflektorach podwójnych parowanych komplementarnie [układ 4H1, Capri po 1978] powinien być przelącznik 0-A-AB, czyli w pozycji trzeciej prąd idzie w dwa obwody. Ten sam efekt mozna uzyskać za pomocą odpowiedniego przekaźnika.
Jesli więc ktos zastosował przekaźnik z BMW czy Capri po 78 zamiast "rozdzielnoobwodowego" z Escorta, Golfa czy Kadetta, to jara dwoma żarnikami naraz. W przypadku żarówek 55W może trwać to zadziwiająco długo [zwłaszcza zimą] przy odpowiednio duzej objętości reflektora i odpowiednio wysokich prędkościach - chodzi o zdolność oddania ciepła z bańki w reflektor, a następnie ze szkła "w wozduch".
U mnie rekordowo [Omega] żarówki H4 palone w ten sposób wytrzymywały nawet po kilkanaście miesięcy. Ale np. w Scirocco pękały po tygodniu.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-29 19:18:04 /


No ja mam tam H4 90\100W(i sa to firmowe Zenony:o) ) czyli albo pzrekaznik albo zle podlaczenie oki doki sprawdze jutro.Pozdrowka bede wdzieczny za dalsze sugestie.

Abe(ejb) / 2004-11-29 22:38:12 /