Witam ma pytanko czy wiecie co sie moglo spieprzyc?Mianowicie od momentu jak zrobilo sie zimno moj tauniak zaczal palic o polowe wiecej niz normalnie(w tamtym roku palil 1-2 litrow wiecej)np. jak zalalem za 50zeta to zrobilem nim okolo 85-90 kilometrow a teraz robie 40-45,ostatnio zalalem dla proby za dychacza:) i normalnie zrobilem 15-16 kilosow a teraz zrobilem 8,5 trzy rzazy pod rzad tak wiec wykluczam wyciek z wezyka czy cos takiego.Za pomoc z gory dziekowa.
Abe(ejb) / 2004-11-21 13:35:02 /
ssanie, panie. Sprawdzić oczywiście.
granadziarz_3M / 2004-11-21 13:50:17 /
Ty masz 1,6 chyba w tym taunim ? Jesli tak to nie jestem sam :) niewiem jak ty ale ja mam gaznik automat i jak jest zimno zanim sie silnik nagrzeje to on wlewa chyba beznyne wiadrami do tego silnika :) bo na krotkich dystansach tak do 10km to mi plail niekiedy ze 15 l :) w zimie teraz na mojim 1,6 za dychacza robie 16-20 km.
Na szczescie ktoby sie przejmowal cena benzyny w tych czasach :)
mitrov / 2004-11-21 14:22:14 /
no widzisz za dychacza robisz 16 a ja 8,5.Tak to 1.6 niestety na automacie gazniuku.A jest na to jakas rada?Oprucz zmiany silnika:))
Abe(ejb) / 2004-11-21 14:31:32 /
ja za 50 robie 130 km a w zime 110 ssanie tez automat silnik 1.6 tyle ze fiesta 82. Wiec dużo Ci pali ten taunus. Ale mozliwe.... pierwszym podejrzanym jest ssanie - sprawdzic kiedy zaczyna działać i kiedy przestaje - jak jest automat to też moze sie rozregulować. Jak to nie pomoże to w dochodzenie przyczyn wchodzi jakaś usterka gaźnika. Najlepiej ssanie na linke zrobic zaraz 10-20 % oszczedności tylko trzeba sie dźwigienką bawić w czasie jazdy ;-P
Jazda na krótkim dystansie zanim sie silnik nagrzeje bo nie ma na to przecież szans też sie do tego przyczynia. Ciągle na ssaniu i wychodzi ponad te 15 litrów niestety.
MikeB4 / 2004-11-21 14:37:21 /
mialem przerobione ssanie z automatycznego na reczne. skonczylo sie to wymiana gaznika bo nie dalo rady jezdzic w zimie:( radze ustawic ssaniena najkrutszy czas otwarciami to zmniejszylo zurzycie paliwa w zimie o okolo 20% biorac pod uwage ze jezdze glownie na uczelnie i spowrotem czyli niecale 10km w jedna strone. przed przestawieniem ssania to cala droge jechal na ssaniu a po przestawieniu w polowie drogi sie wylacza wiec jest dobrze:)
Gleacken / 2004-11-21 16:37:37 /
A mi sie przypomnial kawal o blondynkach.
Jedna drugiej mowi ze paliwo podrozalo a ta druga odpowiada ze jej to nie dotyczy bo ona zawsze i tak za 50zl tankuje ;)
Rysiek / 2004-11-21 16:40:16 /
A mzoe termostat i silnik wolniej sie nagrzewa i dluzej na ssaniu pracuje?
pmx (wiewior;) / 2004-11-21 17:23:45 /
A jak przestawic to ssanie?
Abe(ejb) / 2004-11-21 20:26:56 /
A moze poprostu ta spiralna sprezynka reagujaca na cieplo niema juz swojich wlasciwosci i niewylacza ssania ,albo wylacza za pozno ?
ps.niewiecie moze czy da sie kupic zestaw nowych uszczelek do tego gaznika? i jakie jest oznaczenie tego gaznika
mitrov / 2004-11-22 11:07:53 /
Moze byc to ze nie ma wogole tego termostatu?
Abe(ejb) / 2004-11-22 12:40:10 /
Nie przejmujcie się zbytnio, mój 2,0 R4 pinto na weberze dwugardzielowym teraz w zimie na ssaniu ( do pracy i z pracy 5 kilometrów ) jakieś 16 spala :)
AndrzejKudowa / 2004-11-22 12:43:49 /
Oczywiście 16 litrów na 100 km a nie na 5km.
AndrzejKudowa / 2004-11-22 12:44:38 /
No to tak jak moj ale co z tym termostatem jest taka mozliwosc ze go nie ma bo rok temu przed zmiana silnika tez jezdzilem na tym samy gazniku i bylo oki a teraz na nowym piecu ze starym gaznikiem pali wiecej!?
Abe(ejb) / 2004-11-22 12:52:48 /
A jak bym oblozyl jakas folia izotermiczna czy czyms takim zeby nie tracil tak szybko ciepla ten automat od ssania?
Abe(ejb) / 2004-11-22 12:54:54 /
moze byc ze sie nie dogrzewa i dlatego caly czas ciagnie na ssaniu
Zakrzak! / 2004-11-22 12:54:59 /
Serwus zakrzak no to czyli moze go nie byc w piecu?
Abe(ejb) / 2004-11-22 12:57:30 /
a jaki masz gaźnik - z wodnym ssaniem czy taką bimetaliczną sprężynką ?? może to być termostat - wentylator na stałe pewnie jest - z przodu zakryj część chłodnicy to Ci sie silnik bedzie szybciej nagrzewał (tylko nie wiecej jak połowe chłodnicy żeby go nie przegrzać jak gdzieś dalej pojedziesz. Filtr zakładam że przestawiłeś na zime (o ile masz taki z przekręcanym wlotem powietrza) u mnie jest taki zaworek - jak był spierniczony to silnik dostawał za zimne powietrze na początku i nie bardzo chciał równo pracować bo klapka w filtrze nie chciała sie otworzyć żeby zasyssać powietrze zimą znad kolektora wydechowego zamiast z okolic chłodnicy ;-)
MikeB4 / 2004-11-22 13:03:21 /
Ssanie jest wodne ze sprezynka(to chyba ten caly bimetal)wiatrak jest ze sprzeglem(wisko)filtr jest z taka rurka ktorej teraz nie mam bo po zimie sciagnelem(szla od kolektora do filtra powietrza)zalozyc ja???
Abe(ejb) / 2004-11-22 13:12:09 /
znajde chwile to podjade do ciebie
juz mam 4 zimoffki :P
Zakrzak! / 2004-11-22 13:13:47 /
Spoko jestem caly dzien na jamie tylko moze mnie nie byc po 14.00 ale tak od 15.00 bede na bank:)Ide cos pogrzebac przy padlinie:o)
Abe(ejb) / 2004-11-22 13:15:52 /
Nio to jak wiecie jak pzrestawic to ssanie?zeby szybciej lapalo.Pozdrowka
Abe(ejb) / 2004-11-24 11:12:45 /
puszka ssania jest zamontowana na 3 srubach, trzeba je troche poluzowac. puszke trzeba przekrecic chyba w lewo (dokladnie nie pamietam musialbym sprawdzic) zeby skrocic czas dzialania ssania. jutro postaram sie dolaczyc fotki i dokladniejszy opis
Gleacken / 2004-11-24 11:37:51 /
Może się zdarzyć, że nie masz termostatu, albo na stałe otwarty (czyli uszkodzony), wtedy silnik się wolniej nagrzewa i w zimę może w ogóle nie osiągnąć temperatury roboczej. Wymień go jak najszybciej, koszt od 20 do kilkudziesięciu zł, a unikniesz remontu albo wymiany silnika. Ale to łatwo poznasz po temperaturze płynu chłodzącego. I to jest poprawne rozwiązanie, a nie jakieś protezy typu osłanianie chłodnicy.
Mitrov (i inni zainteresowani): tu jest namiar na źródło chyba wszystkich części do wszystkich starych gaźników: http://www.capri.pl/forum/4119d95e63cd9#41592a2ff399d . Prowadzą sprzedaż wysyłkową, więc nie przejmuj się odległością.
Rafał L. / 2004-11-24 12:51:39 /
Oki dziekowa chlopaki wymienie termostat a wiem jak to poluzowac i wogole ale nie wiem w ktora strone?
Abe(ejb) / 2004-11-24 16:40:07 /
jutro ci powiem w ktora strone trzeba obrocic zeby zmniejszyc czas otwarcia ssania ale na 99% trzeba przekracic w lewo (tak jak bys zakrecal srobe)
Gleacken / 2004-11-24 22:14:33 /
No to chyba w prawo :o)Oki doki.Pozdrowka
Abe(ejb) / 2004-11-25 11:26:34 /
Ten terostat ma isc sprezyna do bloku czy do rury od weza od chlodnicy???
Abe(ejb) / 2004-11-25 13:38:08 /
http://www.capri.pl/garage/img/engines/engine-ohc-2.jpg
do bloku
MikeB4 / 2004-11-25 13:44:57 /
Serwusy no to w ktora strone mam przekrecic to ssanie zeby szybciej lapalo?
Abe(ejb) / 2004-11-29 12:09:06 /
zdejmij filtr i sam patrz na przepustnice zaznacz 2 dobre miejsca (na lato i na zime ) - tylko nie ustaw tak żeby było cały czas włączone nawet po nagrzaniu sie silnika ;-)
MikeB4 / 2004-11-29 13:17:57 /
chcac zubozyc mieszanke, czyli szybciej pozbyc sie ssania powinienes przekrecic puche w prawo. Sprezyna nagrzana szybciej odetnie nadmiar paliwka. Ale oczywiscie podstawa to termostat (za porada 314Ter'a najlepiej oryginal Motorcrafta). Przy okazji zerknij http://www.okrutny.pulsnet.pl/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=6
amator liil (EM) / 2004-11-29 22:57:22 /
Sliczne dzieki chlopaki jush jest wszystko oki doki pali normalnie a nawet jak by mniej:o) Pozdrowka
Abe(ejb) / 2004-11-29 23:16:24 /
odkrec ssanie (3 srubki), sprawdz czy czysto, czy sprezynka ok, czy klapki ladnie chodza, czy popychacz nie haczy itp, a jak to zrobisz to bedziesz juz wiedzial jak ruszaja sie przeslony ssania i w ktora strone przekrecic ;-)
pmx (wiewior;) / 2004-11-29 23:50:42 /