Chcialbym pomalowac kolektor wydechowy jakas dobra farba i zeby to wytrzymalo temperature do jakiej sie nagrzewa.Znacie jakies dobre?Najpierw jakis podklad czy jak?
No i chcialem tez pomalowac aluminiowy dekiel,jak go poleruje to pyl jest grafitowy,nie wiem jakie to aluminium.I tu takze pytanie: sa jakies lakiery do aluminium czy jakis specjalny podklad pod lakier najpierw?
Pozdrawiam
Przemek S. / 2004-11-19 15:50:57 /
kolektor wydechowy najlepiej zrobić z nierdzewki.. farba raczej nie wytrzyma :)
Trójkąt / 2004-11-19 16:19:16 /
Są farby do wysokich temperatur, uzywa sie takim m.in. do malowania elementow przy wkładach kominkowych. Mialem gdzies taka w garazu, zerkne pozniej i podam Ci nazwe i producenta. Chociaz mysle ze w sklepach bez problemu takie znajdziesz.
Puzon / 2004-11-19 16:43:10 /
Puzon te farby o których piszesz to pochodne srebrzanki i nie sprawdzają się na kolektorach wydechowych.
Jest do tego specjalna farba ceramiczna, mój kolektor wydechowy polakierowałem pod koniec poprzedniego sezonu i cały czas wygląda jak zaraz po malowaniu, nic nie odłazi. Warunek to wypiaskowanie kolektora przed malowaniem i utwardzenie farby zgodnie z zaleceniami producenta.
Na stronie z moim Capri widać jak wygląda kolektor kilka miesięcy po pomalowaniu.
Farba jest niestety droga i nie chcą jej wysyłać do Europy. Musiałem wysłać ją do znajomego w US a ten dopiero wysłał mi ją do Polski. To niestety zwiększa wydatek związany z zakupem.
Michal W / 2004-11-19 17:03:29 /
Do aluminium są specjalne podkłady na które kładziesz lakier i po kłopocie
Michal W / 2004-11-19 17:04:49 /
a jest cos tkaiego jak lakeir przezroczysty do malowania polerowanego aluminium ?
DeMaDeS / 2004-11-19 17:36:48 /
mozesz spróbowac zwykłym akrylem, ja tak pomalowałem felgi i jest ok, ale niektórym sie łuszczy, mozesz polerowac taka specjalna pasta (spytaj kornika) która spowalnia/blokuje utlenianie, albo jezeli to alu bedzie wystawione na działanie zewnetrzne chyba najlpeiej bedzie proszkowo.
pozdro
do kolektora wdechowego srebrzanka jak najbardziej wystarczy jest odporna na temp. i wytrzymuje dosc dlugo a pozatym jest smiesznie tania wiec nawet jak raz na rok pomalujesz to nic sie nie stanie a jest przy tym bardzo wydajna 100ml wystarczy na 2-3 malowania :)
pozdro
Zakrzak! / 2004-11-19 23:10:20 /
wcale nie wystarczy - powiem wiecej - nie nadaje sie. Szkoda tym malować. Nawet z wydechu poszła a co dopiero z kolektora ;-) Srebrzanka do bani ....
MikeB4 / 2004-11-19 23:13:08 /
Tak Zakrzak srebrzanka wystarczy, wtedy możesz sobie malować kolektor co dwa miesiące. Miałem pomalowany tym badziewem i jeśli już to lepiej wcale nie malować, szkoda czasu i pieniędzy.
Michal W / 2004-11-20 00:06:37 /
no nie wiem
kumpel mial pomalowany w 2.3v6 i po pol roku jakos nie zauwazylem zanczacych ubytkow farby lub zmiany estetyki wiec chyba nie jest zle ... :P
ale chyba to jest tak ze ..."jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma ..." :D
pozdro
Zakrzak! / 2004-11-20 00:12:29 /
u mnie zeszła (1.6 pinto) po niecałym miesiącu. Po prostu uczulam na coś takiego - szkoda kasy lepiej se 2 piwa za to kupic ;-)
MikeB4 / 2004-11-20 00:16:37 /
"jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma ..."
heheheh o tak! wtedy i srebrzanka dobra :)
Michal W / 2004-11-20 00:40:49 /
MikeB4 a wypiaskwoales kolektor przed malwoaniem czy polozyles na rdze ?
DeMaDeS / 2004-11-20 10:10:21 /
"jak sie nie ma co sie lubi to sie kradnie co popadnie":P
btw
kumpel w malczaku malowal kolektor farba do zaciskow hamulcowych Motipa i jak narazie całkiem sie to dobrze trzyma jush chyba z pol roku
farba jednak do tanich nie nalezy bo chyba 42zł puszka ale wystarczy na komplet zaciskow/bebny kolektor i dekiel :)
Main(misiek) / 2004-11-20 14:41:13 /
tak odkręciłem go - piaskowałem, troszke przepolerowałem wewnątrz, dałem nową uszczelke i srebrzanka pomalowana na nim poodpadała
MikeB4 / 2004-11-20 17:57:52 /
Zakrzak co Ty w ogóle opowiadasz... srebrzanka zeszła mi po przejechaniu ok. 1500 km.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2004-11-20 18:00:17 /
przerabiałem temat z farbą w sprayu Motipa dedykowaną do malowania kolektorów i takich tam przy wysokich temperaturach, efekt ten sam wypaliło, poodpadała, zaszła rdza:(
czubekdrzewa moze kupiles srebrzanke ostatniego gatunku :)
pozdro
Zakrzak! / 2004-11-20 19:46:57 /
Mozna sprobowac pomalowac sprayem. Sa dosyc tanie specjalne wysokoodporne farby w spraju. One maja rozna wytrzymalosc (300, 600, 1300 stopni).Te, ktore wytrzymuja 1300 stopni sa w kolorze srebrnym, czarnym i chyba niebieskim czy czerwonym).. Sam tymi farbami malowac nieprobowalem, wiec niewiem jaka jest ich wytrzymalosc w rzecywistosci...
Arunas / 2004-11-22 07:12:44 /
Znalazłem takie coś:
http://www.app.com.pl/katalog/lakier/02_lakiery/l14.htm
O jakich produktach dokładniej mówisz ?
Niepamietam nazwy producenta tych farb.. Ale cos podobnego jak na w linku powyzej, tylko sa farby do 1200 czy 1300 stopni. U nas takie farby mozna znaliezc prawie w kazdym duzym markecie towarow budowlanych. 400ml kosztuje okolo 25 Lt (~30zl)..
Arunas / 2004-11-22 07:58:56 /
cholera, a ja cały polski net przeryłem i z tych co sie naprawdę mogą nadawac znalazlem tylko to, i to w dodatku max 800*C wytrzymuje a wg mnie to jest na granicy trochę, bo nie wiem skąd ale mam w głowie info ze kolektor nagrzewa sie właśnie do 800*C więc taka 1200*C byłaby odpowiedniejsza
W Automobiliście 10/2006 znalazłem reklamę firmy Hipeco.
www.hipeco.com malują kolektory jakaś farbą do 1100C i całkiem fajnie na zdjęciach to wygląda. Testował ktoś?
Pozdrawiam
Przemko / 2006-11-09 02:12:42 /
widzialem na na pewnej starszawej celice wygladalo ok. zdaje sie wysylasz i oni odsylaja :)
nmd / 2006-11-10 14:01:44 /
Konieczni górą!. Od wielu lat restauruję zabytki. CAPRI ZALICZAM DO KLASYKI. Problem malowania aluminium i żeliwa jest odwieczny,i zależny od temp. pracy danego elementu. Kolektory wydechowe zawsze maluje farbami markowych firm niestety do wkładów kominkowych UWAGA żeby farba nie odchodziła min 3 warstwy chwilowy rozruch w celu wypalenia, piaskowanie odtłuszczenie benzyna ekstrakcyjna i czasami domalowanie na lekko nagrzanym elemencie. A TERAZ TO, CO NAM JĄ SPALI zły skład mieszanki, zły zapłon, nie właściwe czasy rozrządu przewietrzanie nieszczelne zawory. Te czynniki podniosą temp. kolektora ponad odporność farby. Opóźnijcie kiedyś zapłon a w nocy od kolektora przypalicie papierosa, będzie świecił.
Z blokami jest dużo prościej, przyjmą nawet renowację z dodatkiem utwardzacza katalizatora.
NIGDY ZA PIERWSZYM RAZEM NIE NAGRZEWAMY ELEM DO TEM PRACY- PANOWIE, SPOKOJNIE.
Aluminium to w ogóle inna bajka.
baster1 / 2006-12-07 21:27:12 /
ja mysle że nic nie trzeba opóźniać żeby świecił :P
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2006-12-08 00:04:27 /