Rozglądam się powoli za nowym sprzęgłem do 2.0V6. Nowy zestaw Statim kosztuje na allegro 200-250PLN. Jest sens? Czu dać sobie spokój i kupić LUK za 350?
kup LUK-a. Jak coś mogę zapytać o rabat u siebie.
michalch83 / 2013-10-20 16:01:26 /
statim to made in china montuje się to do lublina itp
chcesz coś dobrego daj znać znajdzie ci coś w cenie 350 zł nie regenerowane jak to jest w przypadku luka
CHUDER / 2013-10-20 16:06:57 /
1. Okładziny cierne robią i tak w Chinach, Bangladeszu Meksyku, Chile czy Malezji. Generalnie w niecywilizowanym kraju, w którym zabija się ciosem kolby w głowę bo nabój do kałasznikowa wart jest więcej niż ludzkie życie. Gdyby robiono je w Europie, to z powodu szkodliwości trj produkcji kosztowałby kosmiczne pieniądze.
2. Daj przy wymianie koło do przeszlifowania, to najtańsze sprzęgło będzie pracowało zaskakująco precyzyjnie.
3. Każdy producent sprzęgieł obecny na rynku UE ma obowiązek odbierać zużyte sprzęgła i sprzęgła regenerowane myszą stanowić jakiś (systematycznie powiększany) % jego produkcji. Nie wierz w bajki, że ten ma regenerowane, a ten nie. Każdy ma nowe, każdy ma regenerowane. A im starszy pojazd, tym pewniej, że trafisz na regenerowane sprzęgło.
4. Nie ma się co bać sprzęgieł regenerowanych. Ze starych sprzęgieł pozostają jedynie obudowy docisków i piasty tarcz sprzegła. Jak są zdatne oczywiście. Reszta idzie do huty bez sprawdzania.
granadziarz_3M / 2013-10-20 20:54:21 /
Ej, rozwiń punkt o szlifowaniu jak możesz...
Trzeba po prostu planować koło zamachowe i tyle.
Ale po co i czemu?
Pierwsze słyszę. Mechaniki uczyłem się trochę sam, a trochę po różnych warsztatach w których pracowałem, ale nigdy nie spotkałem się z tym, żeby ktoś szlifował zamach..
Nigdy też nie widziałem, żeby zamach miał jakiekolwiek ślady po kontakcie z tarczą...
Jarek, wyjaśnij bom ciekaw.
Nie neguje i nie powątpiewam, tylko chcę czegoś nowgo.. :]
weź suwmiarkę, taką dłuuugą, albo mostek traserski, postaw kantem na płaszczyźnie pracy sprzęgła i zobacz gdzie wsuniesz jaki listek szczelinomierza. To zrozumiesz. Szczególnie, kiedy uświadomisz sobie, że przy wysokiej regulacji sprzęgła (czyli maksymalny) całkowity luz pomiędzy tarczą a dociskiem i zamachem (suma z obu stron) to 0.8mm.
granadziarz_3M / 2013-10-20 21:13:38 /
No widzisz. Ja tego nie zrobiłem w zielonej kilka lat temu. Dałem nową tarcz i szarpało z 15000km, aż się ułożyło. A teraz przy remoncie silnika dokładnie obejrzałem zamach i ma mega rowki, więc z 1mm będzie trzeba go zjechać.
czasem tanie sprzęgło działa dobrze ale krótko- blaszki stają się miękkie i z czasem zamiast wysprzęglać jest tylko taki efekt pod nogą a biegi nie chcą wchodzić
warto zwrócić uwage na blache tarczy bo jak jest bardzo cienka to dobry start i jest kupa złomu w obudowie i trzeba własnoręcznie zepchać wóz ze skrzyżowania :)
Piter M / 2013-10-21 13:50:25 /
zapytaj Rudego jak wyglądało sprzęgło w essim, którego ode mnie kupił, sprzęgło prawdopodobnie nie miało więcej niż 15000 nalatane, za to było Hartem, czy innym QH... :/
Flonder / 2013-10-21 16:45:38 /
Sprzęgło firmy Hart, okładziny praktycznie nowe, docisk jak z plasteliny, łożysko wypadło ze skrzyni przy zdejmowaniu, tarcza ? została w niej tylko jedna sprężynka :)
Ogólnie zawsze mówiłem nie ma co oszczędzać na częściach bo prędzej czy później będziesz liczony 2x za robotę. kup sobie LUKa czy innego Sachsa i zapomnisz o temacie.
Grzesiek_Rudy / 2013-10-21 16:50:42 /
Ewentualnie Valeo.
Z tańszych Mecarm, NK, Nexus. Też działają.
Mysza liil (EM) / 2013-10-21 20:18:18 /
syf ten statim nigdy wiecej tego nie kupie
elcomendante / 2013-10-21 20:22:42 /
proszę nie obrażać QH te sprzęgła są bardzo przyzwoite
CHUDER / 2013-10-21 22:39:37 /
oj, to sorry, miałem złe doświadczenia z innymi gratami qh, ich sprzęgieł nawet nie widziałem na oczy
Flonder / 2013-10-21 22:57:55 /
rozróżnijcie proszę producentów od brenderów.
granadziarz_3M / 2013-10-22 12:21:53 /
nie zakładaj Statima,chyba że masz dużo wolnego czasu na drugi montaż czegoś bardziej trwałego...............
karolb863 / 2013-10-22 22:08:55 /
może komuś się przyda:
w Wa-wie za przeszlifowanie płaciłem 70zł za jedną powierzchnię (obojętne czy to zamach czy docisk - to co miałem było dość mocno przeorane, zwłaszcza zamach). Potem do tego nabili na tarczę okładziny LUK (ok. 110zł - jakoś z rok temu). Nic więcej nie było z tym robione (podobno reszta okazała się być o.k. - jeszcze oryg. Motorcraft). Niestety nie wiem jak to się sprawuje... Nie wiem też czy jest sens zamieszczać zdjęcia jak wygląda koło zam. czy sprzęgło :) ale tak to wyszło:
, ,
a najlepsze było to, że po kilku dniach od odebrania ukazało się ogłoszenie na capri.pl kompletnego, symbolicznie używanego 242mm Sachs-a (chyba jeszcze z zamachem) w podobnej cenie :D
PiotrekFCapri / 2013-10-23 00:39:33 /
Tylko że docisk zawsze wygląda ładnie a nie znasz dnia i godziny kiedy Ci się wysypie :)
Grzesiek_Rudy / 2013-10-23 11:37:35 /
regeneracja sprzegła jest dobra jak jeździ się 3 tys km rocznie i łatwo wyjmuje się skrzynie. zazwyczaj na handel taka naprawa ma sens. Jak się nie ma czasu a sporo się jeździ to tylko nowe dobrej firmy
CHUDER / 2013-10-23 12:10:42 /
Strzelić może zawsze (nie słyszałem, aby to się często zdarzało). Nie zawsze jednak docisk ładnie wygląda, sprężyna może być przytarta, wytarta itp. Tam gdzie to robiono bez problemu i to by zmieniono. Sprawdzili i stwierdzili, że jest w porządku, a jak będzie to się okaże (zajmują się tym dłużej niż kilka lat i jakoś nie padli :) ).
Co do roboty na handel, to jak chociaż ktoś przetrze papierkiem to już jest nieźle ;-)
Regeneracja to jest budżetowe rozwiązanie, a co nowe (i dobrego prod.) to zawsze nowe.
PiotrekFCapri / 2013-10-23 16:38:15 /
Dobrze, że nic nie kupiłem bo zrzuciłem dzisiaj skrzynie i okazało się, że mam w 2.0V6 duże pszengło takie jak w 2.3.