logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » cholerny stukot

cholerny stukot

witam posiadam fofda granadę strasznie mnie wkurza stukot przy wysprzęglaniu i zmiany biegów jak by coś przy wejściu wału do skrzyni albo przy podporze wału tymbardziej że ma duży luz około centymetra niewiem czy to o to chodzi przeguby i dyfer są podobno dobre tak stwierdził mechanik pozdrawiam

maciek72 / 2013-10-17 18:34:33 /


jak po zmianie biegu to tulejka. głośniej radio.

michalch83 / 2013-10-17 18:59:25 /


Tulejka w ryjku dyfra.
Kiedyś widziałem to na motomobil.de
Chuder powinien załatwić koszt ok 250PLN pewnie. Gorzej z wymianą, bo to sporo roboty.

W każdej granadzie mi to stuka/stukało i zawsze na to lałem, a czasem nawet specjalnie strzelałem ze sprzęgła, żeby głośniej waliło.

Olać i jeździć.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-17 19:48:22 /


Jest jeszcze jeden sprawdzony sposób.. Trzeba odtłuścić wszystko i złożyć na loctite(nie pamietam jaki) lub na poxipol. W dwóch autach jest tak zrobione i działa :). Jedyny minus tego to że nie można już rozłożyć dyfra :D..

Kilgore / 2013-10-17 20:52:33 /


Ja kupowałem u Chudera - koszt chyba ze 300pln.
Ale nadal stuka mi w dyfsze- może dlatego że nadal nowa tulejka jeździ w bagażniku

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-17 21:07:07 /


taniej i szybciej kupić dyfer od automata.
A co do składania na loctite, to napisz, jaki dokładnie, bo jest ich chyba za 100 ;)

michalch83 / 2013-10-17 21:09:26 /


spodziewam się ze najlepszy w tym przypadku będzie loctite 638

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-17 21:18:55 /


Dowiem się to napisze jutro.. Jeśli dobrze pamiętam to w drugiej granadzie było złożone na poxipol i też trzyma od roku, a było żłożone na poxipol żeby dało sie jescze jakoś rozebrać..

Kilgore / 2013-10-17 21:21:17 /


Dyfry od automata też stukają. Pochlastałem 3 automaty i za każdym razem były stukające. Pomijam już moją pierwszą granadę, gdzie takim konkretnym stuknięciem zabiłem C3.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-17 21:33:09 /


A czy kapciowe mosty też mają taką przypadłość ? Bo mnie też coś stuka i nie mogę dojść co. Zazwyczaj jak zmieniam na wsteczny lub ze wstecznego jedynkę to przy ruszaniu jest takie pojedyncze stuknięcie.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-17 21:41:44 /


tak kapciowe też stukają, ale krótko ;)
Otwórz dyfer i sprawdź czy się nie zaczyna robić fasolka na wałku od satelit, bo jeśli tak to polecam wątek o cenach mostów.

Cóż, mi nie stuka przy automacie, w capri też nie stukało przy żadnym z autoamatów ;)

michalch83 / 2013-10-17 22:15:40 /


Tam wszystko OK bo kiedyś to sprawdzałem. Ale zastanawiam się czy może na wałku atakującym jakiegoś wzdłużnego luzu nie ma bo tego nie sprawdziłem i czy to stukanie to nie wynik "gonienia" wałka w przód i tył w zależności od zmiany kierunku obciążenia.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-17 22:27:26 /


Na ataku są łożyska stożkowe, co za tym idzie luz osiowy powodował by duży luz promieniowy i objawem raczej było by wycie przekładni a nie stukanie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-18 00:44:18 /


ok ale jak bym chciał wymienić podporę wału to gdzie można ją dostać ewentualnie od czego można ją dopasować

maciek72 / 2013-10-18 17:56:39 /


Wyrobione mam wielokliny na półosiach w granadzie i przy zmianie biegów cholernie stuka. Czy któraś z półosi od sierra/scorpio jest taka sama jak w granadzie?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-07-10 21:11:27 /


A to nie tulejka w dyfrze?

michalch83 / 2016-07-10 22:58:54 /