prosze o pomoc.
dioda diagnostyczna wybija mi błedy 51 54 63 76
prosze o jakieś podpowiedzi co zrobić i jak
jestem raczej laikiem jesli chodzi o sprawy zwiazane z elektryką nie mniej to chcialbym ogarnąć wkońcu auto.
szczególnie interesuje mnie błąd nr 54 Zwarty do masy przewód nr 2 korektora liczby oktanowej ... itd
interesuje mnie co to za przewód gdzie on sie mieści i gzie jest owy korektor
szymek216 / 2013-10-11 16:11:28 /
na przyszłość to szukaj na forum http://www.capri.pl/forum/175002#536049
brzezin / 2013-10-11 19:07:46 /
fajnie tylko nic na temat kodu 51 a od tego mam zaczac prosze o podp jakies mądre głowy,reszcie dzieki,
kozystam z polskiego opisu kodow błedów a ten po ang naprawde g-ie mi mowi a twierdze ze nawet sie myli bo sprawdzam według niego i h...
nic sie nie pokrywa z polskim
CO TO NR 51 może mii to ktoś wytłumaczyć czy każdy jak wyżej
szymek216 / 2013-10-11 22:52:25 /
plus 54 ale prosze normalnym jezykiem co i jak
szymek216 / 2013-10-11 23:30:54 /
Kolego wedle mojej książki to zle interpretujesz te błędy.
51 to Czujnik temp płynu chłodzącego lub jego obwód - za wysokie napięcie
54 to Czujnik temp powietrza lub jego obwód
Interpretacja którą Ty podajesz odnosi się do sterownika EECIV wersji wzbogaconej (kod dwucyfrowy) ale do silników innych niż 2.4/2.9V6 oraz 1.8CFI
I tu faktycznie 54 to Zwartu do masy drugi przewód regulacyjny liczby oktanowej
natomiast 51 to włączona klima, należy ją wyłączyć i powtórzyć diagnostykę.
Pozdro
Ligacz 3M / 2013-10-12 01:18:46 /
Aha wspominasz też o błędach:
63 czyli Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr przepustnicy) lub jego obwód - za niskie napięcie (poważny błąd i śmiem twierdzić że masz do wymiany TPS/owy czujnik)
76 to Nieużywany więc go ignorujemy
:)
Ligacz 3M / 2013-10-12 01:25:18 /