Jakie byly rozmiary felg typu RS ????? te czteroramienne.
np 13" na 6" , lub 13" na 7,5"???? po czym je rozpoznac , jest to gdzies napisane
, jak mierzyc???
z gory dzieki za odp.
jagoolmk2 / 2002-03-09 19:05:49 /
szerokosc felgi jest zazwyczaj opisana drobnymi literkami gdzies na tarczy felgi, 5J ; 6,5J itp
camaro / 2002-03-10 11:34:38 /
sprawdzalem tak przelotnie nie przygladalem sie dokladnie i z tego co pamietam to jest tam tylko numer jakis dlogi H....007 cos takiego .
no nic sprawdze jeszcze raz , dzieki .
jagoolmk2 / 2002-03-10 14:39:02 /
Sprawdzilem bylo 6j
, jakie najszersze opony mozna wpakowac na 6" ????
Przy okazji podziwiam Cie Bartek za ta chec do otpisywania na tak prymitywne pytania, duze dzieki....
jagoolmk2 / 2002-03-15 19:33:37 /
mysle ze najlepszym rozwiazaniem byloby 205/60/13
Sachar / 2002-03-17 22:44:03 /
da sie taka gume wpakowac na szescio calowa felge????
Spox niewiedzialem ,bo mam 5.5" i tylko 165/70??/13
jagoolmk2 / 2002-03-18 11:52:14 /
spoko - ja na felgach 5,5 cala mialem 195
Sachar / 2002-03-18 16:05:59 /
205/60/13 też spokojnie siadają na 5.5". Prawdopodobnie mam nawet 2 takie opony do sprzedania - Marshall'a bieżnikowane - 150zł. Jak ich już ktoś nie kupił to są do wzięcia
dzieki narazei sie tylko orientyje, bo mam wazniejsze zeczy do zrobienia:-)
Co myslicie o stalakach ale poszerzanych ???? jast sens sie w to bawic???
Pozdrawiam
jagoolmk2 / 2002-04-09 13:35:03 /
Mam pytanko .........
jakie odsadzenie ma taka felga jak na fotce ?? na żadnej z 4 sztuk nie pisze, z tego co zauważyłem wewnątrz jest tylko logo Forda w owalu i jakieś 770353 .... żadnych innych literek/liczb nie ma.
ktoś jest w stanie mi pomóc ??
MikeB4 / 2002-12-20 21:35:34 /
o ja mam takie samiutkie :) ale też na nich nic nie widziałem ;( ale jeszcze poszukam (jak tylko je doczyszcze )
MikeB4 - ta felga występuje w wersjach 5J, 5 1/2J oraz 6J13 i każda z nich ma inne odsadzenie. Mikołaj ma na swoim Capri 2300GT 2 szt. 5J13 z przodu i 2 szt. 5.5J13 z tyłu. Nie pamiętam w tej chwili ET, ale można to łatwo zmierzyć: szerokość całkowita felgi (a więc teoretyczna wysokość kartonowego pudełka na kapelusze, w które owa felga sie zmieści) jest zawsze o 24-27 mm większa od szerokości nominalnej, czyli szerokości osadzenia opony - tyle mówi norma DIN, zgodna tutaj z SAE. A więc felga 5J13 (osadzenie gumy 127 mm) ma max szerokość z rantami - zależnie od producenta i grubości blachy od 151 do 154 mm (a 6J ma od 176 do 180 mm). A więc połowa tego wymiaru (jakieś 76-77 mm dla 5J) jest większa od głębokości zanurzenia piasty w felgę o wymiar zwany "odsadzeniem", "offsetem", "Einpresstiefe", "ET" czy jak kto tam lubi to sobie nazywać. Należy tylko wziąć prostą listewkę długości 35-40 cm, oprzeć ją o przeciwległe ranty felgi po jej wewnętrznej stronie, a następnie taśmą metryczną zmierzyć odległość owej listewki od przylgni felgi do piasty (w ramach FAQ należy dodać, że robimy to na gołej feldze, zdjętej z auta i bez opony :-)). Jeśli wymiar ten wyniesie 110 mm, to felga ma ET 33-34 mm, jeśli 105 mm - to ma 28-29 mm, jeśli 120 mm - to ma 43-44 mm. Znajomość ET jest konieczna w codziennej eksploatacji, ponieważ auto bez protestu przyjmie (na jednej osi) dwie felgi nawet o różnej szerokości - np. 5J i 5.5J, będzie się natomiast kretyńsko zachowywać, jeśli po lewej założymy ET 34, a po prawej ET43, nawet jeśli obie są 5-calowe. Tym bardziej dotyczy to przedniej osi, a przednich napędów w szczególności.
A wracając do wcześniejszych postów w tym wątku: RS-y ("krzyże") występowały w szerokościach co pół cala aż do 7.5J13. Najszersza guma (w 13 calówkach o średnicy zewnętrznej rzędu 600 mm) może być o 55 mm szersza od nominalnej (czyli o 30 mm od zewnętrznej) szerokości felgi. Najwęższa guma na danej feldze 13-calowej musi być conajmniej o 10 mm szersza od nominalnej szerokości felgi (czyli najwyżej o 15 węższa od autentycznej szerokości mierzonej po zewnętrznych rantach). Pozdro dla wszystkich...
KRK 4m / 2002-12-21 12:22:23 /
Właśnie mam standardowe 5x13 ...... i poszukuje prostej odpowiedzi :-)) może ktoś wie bo badał sprawe - na wszystkich felgach mam opony dlatego ciężko mi zmierzyć bo też już dziś chciałem tylko nie było czasu na takie głupoty - bo były same pilniejsze. Opony nie bede ściągał tylko po to żeby zmierzyć ... a na feldze naprawde nigdzie nie wpadli na to żeby napisać - zresztą chyba pisałem już że to są 5x13
MikeB4 / 2002-12-21 17:12:58 /
Ja chciałbym poprosić o potwierdzenie tego co Gacu powiedział . Czy nie ma problemów z kołami 205/60/13 5.5J ???
Piosiu. / 2003-01-14 00:53:07 /
Szerokość felg i opon - wg niemieckiego TUV szerokość felgi 5.5J jest standardem dla opony 175, a dla 205 wymagane jest 7J. Oczywiście odchyłkę 1 wymiar w każda stronę puszczaja bez problemu, a nawet o 2 wymiary w kazdą da się jeździć. Ale szersza o trzy to już stanowczo przesada - pewnie że założysz 205/60 nawet na felgę 4.5J13, ale zleci Ci z felgi na zakręcie przy predkości o 30 km/h mniejszej niż gdybyś miał ją założoną na 7-calówkę. Dopuszczalne dla felgi 4.5 cala sa szerokości gum 135-175, dla 5 cali: 145-185, dla 5.5 cala: 155-195, dla 6 cali: 165-205, dla 6.5 cala: 175-215, dla 7 cali: 185-225 i dla 7.5 cala: 195-235 mm. I odwrotnie guma 165 może mieć felgę od do 6 cali, 175 od 4.5 do 6.5 cala, 185 od 5 do 7 cali, 195 od 5.5 do 7.5 cala, 205 od 6 do 8 cali, 215 od 6.5 do 8.5 cala, 225 od 7 do 9 cali a 235 od 7.5 do 9.5 cala. Parę pokoleń przed Wami już to próbowało poprawiać i nic z tego nie wyszło. Problemem jest optymalny kąt między cięciwą ścianki bocznej opony obciążonej a podłożem. Pozdro
KRK 4m / 2003-01-14 10:15:13 /
hmmm
widziałem 185 na feldze 7 i wygląda to kosmicznie śmiesznie :-)))
MikeB4 / 2003-01-14 11:37:10 /
ja przez kilka lat zakladalem zimowki 175 na ATS 7cali :) beznadziejnie to wygladalo, ale wulkanizatorzy mowili ze nic sie nie stanie
pochylenie scianki zalezy jeszcze od profilu opony
przeciez 175/80 da sie wcisnac na 7cali i bedzie jezdzilo, ale 175/50 juz chyba ciezko
camaro / 2003-01-14 11:42:39 /
Dzięki za wyczerpujące info.
Pozdro.
Piosiu. / 2003-01-14 13:21:50 /
Dokładnie to chciałem zasugerować wspominając o tym kącie pochylenia. Tak więc Camaro - masz rację: w autach terenowych nawet 265/80 można założyć na 6 cali, tylko że bez ruszenia styku opony z gruntem auto można o 10-15 cm bujać na boki, z czego przy większych prędkościach samo będzie skwapliwie korzystać. A Mike B4 - wiem że smiesznie, ale dokladnie tak samo jak 135/70R13 z Maluszka Bisa na feldze 5J13 z Poldka (a rajdach 10 lat temu wszyscy tak mieli) albo dziś 165/55R14 na feldze 6J14 w Seicento Sportingach. Dlatego ja stosuję odchyłke tyko o jeden wymiar od optimum, czyli na 7-calówce od 195 do 215 a na 5.5-calówce od 165 do 185 mm.
Pozdro
KRK 4m / 2003-01-14 14:05:49 /
witam
podepne się tutaj żeby nie robić wątku
wciąż myśle o capri i mam do kupienia felgi krzyże które rzekomo mają szerokość 2 sztuki 7 cali i dwie sztuki 8 cali , średnica 13 oczywiście
czy te felgi są od jakiejś limitowanej wersji czy właściciel coś ściemnia
czy mógłby mnie ktoś oświecić proszę
dzięki
Radosław / 2007-12-10 17:32:16 /
acha i gość mówi że są 'revolution'
Radosław / 2007-12-10 17:35:47 /
bardzo ładne, ale to nie "krzyże RS" produkcji forda, niemniej te chyba nawet lepiej na capri wyglądają.
a revolution to po prostu nazwa producenta
http://revolutionwheels.net/
Nie było ich raczej fabrycznie na Capri - nawet w limitowanej edycji ... całkiem możliwe, że są 8x13 też bo widuje sie takie na rajdowych Escortach Mk1 i Mk2 w Wielkiej Brytanii i Irlandii i na ichniejszym Ebay ;-)) Cena porównywalna do RS krzyży fabrycznie stosowanych do Forda ;-)
MikeB4 / 2007-12-10 19:41:10 /
to ile mogą być warte?
Radosław / 2007-12-10 19:53:58 /
Te co pokazałeś na foto są ładnie zrobione - napewno kilkaset zł ... może nawet lekko przekraczać czterocyfrową sume ;-)
MikeB4 / 2007-12-10 20:07:46 /
podepne sie tutaj. Rozważam kupno toyo r888 w rozmiarze 185/60/13 a mam do nich felgi 7 calowe - jak uwazacie bedzie to ze sobą działać?
greenhorn / 2010-07-14 15:05:21 /
uwazam ze jeszcze nie bedzie kultstajlu
Mysza liil (EM) / 2010-07-14 15:14:43 /
Taki rozmiar (185/60/13) leży na 7-calowych mangelsach w escorcie brata. Wygląda to ok i sprawuje się rónież dobrze. Udało nam się upolowac nowe Bridgestony z rantem ochronnym na felgę - w tym rozmiarze to prawdziwy rarytas :)
Śmietan / 2010-07-14 15:29:09 /
OK, ale czy r888 nie mają za miękkich ścianek na taką konfigurację?
Flonder / 2010-07-14 15:32:21 /
właśnie chodzi mi o opinie odnosnie tych konkretnych oponek - bo normalnie do drogowej jazdy to nie miałbym wątpliwości, że taka konfiguracja da radę
greenhorn / 2010-07-14 15:42:32 /
Na Capriku wyglądają troche śmiesznie .... takie małe oponki. Rozmiar jest raczej do Fiesty. Mam parę sztuk na siódemkach .... niestety nie wiem i nawet nie chce wiedzieć jak się to prowadzi ;-)
Tutaj na fotce - z przodu 205/60 na RS 5,5x13 z tyłu 185/60 na RS 7x13 ... na kompletnym aucie nigdy nie były dokręcone, ale wizualnie kiszka. Chyba że do Escorta , Fiesty - to ok...
MikeB4 / 2010-07-14 16:40:31 /
Smietan - czy mozesz zapodać fotke tych opon 185 na feldze 7 cali i powiedzieć gdzie takie zdobyć?:)
Kilgore / 2010-07-14 16:44:15 /
Mike - na tej fotce strasznie kiepksko to widać, innymi słowy wrzuć fotke z przodu lub z tyłu:p.
Kilgore / 2010-07-14 16:47:49 /
na wygladzie tego zestawu zupelnie mi nie zalezy - ma robic robote czyli trzymac sie drogi na torze lub na rajdzie i to zwłaszcza zniszczonym asfalcie lub na mokrym. Licze tez na to ze w przeciwienstwie do 205 bedzie sie na tym troche dało zamiatać tyłem auta na nawrotach i bardzo ciasnych zakrętach. No a nie chce inwestować w zakup 6 calowych felg skoro mam 7'. Pytanie wiec głównie dotyczy tego jak taka waska guma lezy na szerokiej feldze - chyba trochę naciągnięta będzie.. tylko własnie ciekawe czy i jak to wplynie na jej zachowanie w bojowych warunkach
greenhorn / 2010-07-14 17:24:32 /
Na jakis szczególny trapez jak : \___/ nie ma co liczyć. Moim zdaniem prowadzenie ulegnie pogorszeniu a ranty felgi będą bardziej narażone na uszkodzenia. Niższy profil to wyższe ryzyko uszkodzenia felgi - na rajdzie szczególnie. Zbyt niska i wąska a w dodatku nie uginająca się w należytym stopniu opona spowoduje podskakiwanie i wyjeżdżanie przodu z zakrętu -- taki efekt był u Pająka na PC gdy z przodu miał dość niskie oponki. Z tyłu też będzie raczej gorzej chodzić bokiem a nawet może w zaskakujących momentach tracić przyczepność. Z ciekawszych rozmiarów jeszcze występujących jest opona 195/55 i 205/50 :-) Są jeszcze niższe niż 185/60 - ale przy obniżeniu auta powinny wyglądać dobrze.
MikeB4 / 2010-07-14 17:40:41 /
Aha - czerwony Caprik 185/60 RS 7x13
Pomarańczowy - przód to co powyżej , tył 205/60 RS 7x13
MikeB4 / 2010-07-14 17:41:53 /
No Greenhorn, widzę, że te same promocje wyczailiśmy, ale ja myślę o 6 calach. Wciąż mam wątpliwości. Ścianki niby w tojkach R utwardzane, ale czy się nie będzie giąć przy tej szerokości to nie wiem. Eksperyment.
Hrabia® / 2010-07-14 23:56:42 /
hehe dokładnie - cena kusząca - na ten pomysl tak naprawdę wpadł Kuba na ostatnim CA - doszlismy do wniosku, że na 205 kapeć prowadzi się trochę jak walec i że może węższa opona będzie lepiej robić...
greenhorn / 2010-07-15 09:49:50 /
Kuba juz teraz jezdzil na tych 185, ale felge mial 6 cali.
Bo na szóstce taka opona to optimum .. stosowali tak fabrycznie w Fieście ;-) Ale to też się kładzie przy szybszych partiach zakrętów.... nawet bardziej niż 205/60 w Capriku.
MikeB4 / 2010-07-15 11:23:38 /
no tego się właśnie obawiam. Z drugiej strony - czy ja jestem jakimś sportowcem? ;)
Hrabia® / 2010-07-15 11:33:04 /
tak, szczególną odmianą, tzw. transsportowcem ;)
Mysza liil (EM) / 2010-07-15 11:43:26 /
:)
RAV :) / 2010-07-17 12:42:31 /
Ktoś wie jakie ET miały felgi mangels triangular 4x108 rozstaw . Wiem że na pewno 25 w minusie , bo takie posiadam. A jakie jeszcze, coś bliżej zeru ?
ste-fun / 2010-08-30 21:31:25 /
Miałem szóstki z równym zero ;-)
MikeB4 / 2010-08-30 22:57:38 /
a z siedmio calowych?? mam też z rozstawem 4x100 i też mają et -25. Czyżby były tylko w jednym rozmiarze ??
ste-fun / 2010-09-12 20:47:56 /
Czesc. Mam zamiar wsadzic do mojego capri nowe felgi.. kupilem ladne 14" 6j i teraz pytanie jakie oponki na to szukac zeby bylo dobrze? I oczywiscie bede musial zalatwic dystanse czy tak? Pozdrawiam;)
mat91 / 2015-04-12 19:56:41 /
Jakie ET ?
Grzesiek_Rudy / 2015-04-12 20:11:57 /
"Szerokość felg i opon - wg niemieckiego TUV szerokość felgi 5.5J jest standardem dla opony 175, a dla 205 wymagane jest 7J. Oczywiście odchyłkę 1 wymiar w każda stronę poszczają bez problemu, a nawet o 2 wymiary w każda da się jeździć. Ale szersza o trzy to już stanowczo przesada - pewnie że założysz 205/60 nawet na felgę 4.5J13, ale zleci Ci z felgi na zakręcie przy prędkości o 30 km/h mniejszej niż gdybyś miał ją założoną na 7-calówkę. Dopuszczalne dla felgi 4.5 cala są szerokości gum 135-175, dla 5 cali: 145-185, dla 5.5 cala: 155-195, dla 6 cali: 165-205, dla 6.5 cala: 175-215, dla 7 cali: 185-225 i dla 7.5 cala: 195-235 mm. I odwrotnie guma 165 może mieć felgę od do 6 cali, 175 od 4.5 do 6.5 cala, 185 od 5 do 7 cali, 195 od 5.5 do 7.5 cala, 205 od 6 do 8 cali, 215 od 6.5 do 8.5 cala, 225 od 7 do 9 cali a 235 od 7.5 do 9.5 cala." KRK 4m kiedyś pisał.
ste-fun / 2015-04-12 20:43:34 /
Jeszcze dużo zależy od profilu opony --- ogólnie masz teraz fajne felgi - wystarczyło poszerzone kupić lub poszerzyć i dac szersze 13 stki (chociaz nie przy tym silniku) -- a 14stki mogą wyglądać słabo - naprawde ciężko trafić fajny wzór dobry do epoki ....
MikeB4 / 2015-04-12 20:56:21 /
MikeB4 moje aktualne felgi sa w miare spoko masz racje, co nie zmienia faktu ze sa zwyklymi pospolitymi stalowkami do capri. .. bede je trzymal razem z zimowkami na zamiane ale na lato chce miec cos bardziej nietypowego;) zauwazylem ze jestes z tych co cenia ponad wzystko fabryczne auta a jezeli modyfikacje to tylko z epoki, ja natomiast wole custom.. nie wies tuning, lecz drobne efektowne zmiany ze smakiem i wyczuciem, nie koniecznie musza byc zgodne z kanonem epoki wg mnie.. ale to juz kwestia gustu, jak skoncze mego caprika mazen zobaczymy czy bardzo bedzie cie bolal jego klimat :p mam nadzieje ze nie:D odnosnie silnika najpozniej we wrzesniu mam zamiar uzbierac na crossflow'a 1700 z anglii zobaczymy czy mi sie uda a do tego czasu felgi, hamulce i zawieszenie to moj priorytet :D pomalu pomalu nie odrazu rzym zbudowano:] no moze z silnikiem zajmie mi troche wiecej patrzac na realia i ceny w anglii ale moge obiecac ze pod maska predzej czy pozniej zawarczy 150 konny potworek na sportowym wydechu :D ten samochod na to zasluguje...
mat91 / 2015-04-13 03:17:30 /
Jak to mówią , zły dotyk boli całe życie :) Jestem za zmianą silnika (przydałaby się też skrzynia 5b) ale te felgi teraz są super i pasują do całkiem oryginalnego egzemplarza -- po co psuć ?? To zazwyczaj wygląda źle na innych kołach --- mozna dorwać drugi taki komplet i poszerzyć żeby dać oponki 205/60 R13 i naprawdę Capri wtedy wygląda bojowo a i prowadzi się bardzo dobrze ....
MikeB4 / 2015-04-13 09:03:40 /
może ktoś wie co to?od czego to? firma telcast 7jx14
Wyglądają trochę jak z Jaga(?)
Konar / 2015-11-17 15:13:49 /
Krk prawde ci powie...
wąski77 / 2015-11-17 15:27:29 /
na to licze :)
A jaki to ma rozstaw? 14stka to raczej nie Jag ;)
Beddie / 2015-11-17 16:05:23 /
Jag to nie jest, za maly otwor na piaste, ale na pierwszy rzut oka mozna sie pomylic
on_the_run / 2015-11-17 16:08:00 /
Telcast był nadwornym dostawcą nie tylko Jaga, ale także Tridenta, TVR i paru innych brytyjskich producentów. Zmierz rozstaw szpilek to wybór się nam zawęzi.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2015-11-18 00:26:52 /
5x110 otwór 60mm
Takiego zwierza nie ma :)
Jedyny PCD 5x110 wymaga otworu 65mm i występuje w samochodach GMC (Opel, Cadillac, Pontiac, Chevrolet, SAAB, Holden, Vauxhall) od 1986 roku. Później przyjęty przez Alfę 159/Brera (ale nie 166 i 156) jako posag platformy GMC, zaadoptowany przez Fiata (np. 500X) i przez to występujący np. w nowym Jeepie Renegade i kilku innych modelach Chryslera, powstałych pod skrzydłami Fiata.
Ta felga występowała w rozmiarze 7x14 w latach 70-tych i 80-tych kilku modelach TVR (PCD 4x114) i Jaguara (5x121), ale w obu przypadkach otwór centralny był większy. Może spróbuj ubrać ją na Audi/Passata/Sharana/T3/T4 i zobacz czy pasuje.
Bo gdyby otwór miał 63mm i PCD 5x112, to jest tylko jedno takie auto z felgami Telcast 7Jx14 - TVR Tasmin 280i, który miał piasty z Granady !!!
Pozdreaux.
KRK 4m / 2015-11-18 11:30:28 /
Fotka się nie załapała, więc teraz jako sznurek
http://welovecarz.com/image.php?pic=/data_images/gallery/models/tvr-tasmin/tvr-tasmin-02.jpg
Pozdreaux.
KRK 4m / 2015-11-18 11:37:49 /
dokładnie to jest to :) ciekawe ile takich tvr jeździ w PL
Tasmina nie spotkałem. W Krakowie znajomy chirurg jakieś 20 lat temu miał błękitnego Taimara z Essexem 3.0, ale on miał piasty z Capri (4x108).
Parkował codziennie na Kopernika pod numerem 21 ("czerwona chirurgia"), ale potem wyemigrował "za chlebem" do USA i nie mam pojęcia co się stało z autkiem.
A swoją drogą to 45 lat temu jedyny raz w życiu widziałem (na West Cromwell Road w Londku) start spod świateł z oderwaniem obu przednich kół od nawierzchni (na dobre kilkanaście cm). Auto, które tego dokonało, nazywało się TVR Tuscan (289 CID)...
W połączeniu z gabarytami i masą MNIEJSZYMI od Fiata 128 Sport taki czterobaryłkowy Windsor z Cobry (albo GT40) naprawdę dawał radę :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2015-11-21 10:36:22 /
Witam, orientuje sie ktos czy podejda do capri mk3 lub do dziobaka felgi 16" 6.5j et46..tak zeby nie tarlo przy standardowym zawieszeniu?
konrad_e / 2020-08-27 13:24:16 /
Do Capri nigdy w życiu (potrzebny dystans >15mm), do dziobaka tak, ale z odpowiednio niską gumą.
Pozdreaux
KRK 4m / 2020-08-27 16:54:42 /
Panowie, do Capri MK3 podejdą felgi 17", et38, 7j, oczywiście z dystansem z przodu?
Jeśli tak to z jaką oponą? 225/45/17 będzie za wysoka?
konrad_e / 2021-08-01 14:41:30 /
Ja mam 205/45 R16 u siebie. Troche jeszcze zapasu jest. Auto na std wysokości, czy obniżone?
Konrad vel smasher / 2021-08-01 15:08:55 /
Na pewno utwardzone, bo amortyzatory koni, ale czy obniżone to nie wiem.
konrad_e / 2021-08-01 15:13:06 /