Witam
Na co zwrocic uwage przy wymianie glowicy 2.0 OHC (na taka sama po remoncie)?
Oczywiscie zdaje sobie sprawe nalezy dobrze ustawic pasek i wymienic uszczelki. Z kolejnosc dokrecania i potrzebnych sil tez zdaje sobie sprawe.
Co zrobic z ewentualnym nagarem? Ruszac czy nie? Jak mniej wiecej "ocenic" czy dol silnika nadaje sie do roboty czy nie? Czy silnik po wymianie glowicy przy pierwszym odpaleniu wymaga jakichs sczegolnych trosk?
Pozdrawiam i z gory dzieki za rady
gogoad / 2004-11-14 01:20:41 /
skoro masz zdejta glowice (lub bedziesz mial) to mozesz sprawdzic: czy tloki nie chodz na boki? , jesli jest nagar na denkach tlokow to mozesz to wyczyscic a nawet polerowac :) , sprawdz czy nie ma "progow" na tulejach cylindrow?
i czy nie ma prkniec pomiedzy cylindrami w bloku lub przy kanalach wodnych i olejowych..
to chyba tyle ile mozesz sprawdzic majac tylko glowice sciagnieta
a przy zakladaniu nowej glowicy nie widze koniecznosci jakiejs specjalnej pielegnacji:) spasuj dobrze uszczelki i porzednie skrec
pozdro
Zakrzak! / 2004-11-14 10:14:15 /
Po pierwszym odpaleniu niech silnik pochodzi na wolnych obrotach az sie zagrzeje. Sciąg jeszcze raz pokrywę zworów i dociągnij głowicę. To samo z kolektorem ssącym.
Wszystko oczywiście kluczem dynamometrycznym.
AndrzejKudowa / 2004-11-14 11:57:35 /
ale po co? chyba ze dla zasady :)
masz przeciez 4 momenty dokrecania wiec tu juz nie ma potrzeby "dociagania"
pozdro
Zakrzak! / 2004-11-14 17:23:17 /
Ja tam zawsze dociagam drugi raz tak dla pewności, spokoju i zasady :)
AndrzejKudowa / 2004-11-14 19:54:12 /
Dobrze jest jak wspomniali koledzy dociągnąć na ciepyłm silniku.
Ja największą uwagę zwracam na nową uszczelkę - byle czego nie kupować bo to się zemści.
Staszek z Chełma / 2004-11-15 09:07:50 /
O o nowej uszczelce to nawet już nie wspominam. Kiedyś chciałem zaoszczędzić 45zł i zemściło się to okropnie:(
Jak macie zakładać na starą to lepiej dajcie sobie spokój.
Za każdym załorzeniem głowicy koniecznie NOWA USZCZELKA !!!
AndrzejKudowa / 2004-11-15 20:00:45 /
na starą skladac??!!!!!!!!!!!!!!!!!!
heheh to moj syn chyba juz o tym wie ze sie tego nie robi :)
no nie !!!!!
hehehehe
Wojdat / 2004-11-15 20:57:42 /
chyba chodzi jednak tam 3 posty wyżej - o to żeby jakościowo dobrą uszczelke dobrać (akurat tą) ja kupiłem komplet uszczelek na silnik za 135 zł (65 dół 70 góra) a uszczelka pod głowice (Motorcraft) kosztuje 94 zł ;-) ale i tak w nią zainwestuje a ta z kompletu pójdzie na półke bo nie wygląda na godną zaufania :-)
MikeB4 / 2004-11-15 21:16:16 /
Wedle zaleceń książkowych"Samochody osobowe-Opisy techniczne i dane regulacyjne","Obsługa samochodów importowanych" dociągamy na ciepło (15 minut pracy przy 1000obr.)z momentem 90-110Nm.Zaś według "Sam naprawiam Ford Sierra",śruby zwykle także dociągamy na cieplo, ale śrub typu Torx na ciepło dociągać NIE WOLNO!Osobiście dociągałem na cieplo.
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Jesli zdobede klucz to bede sie bawil w weekend. Tyle tylko, ze w koncu nie wiem jak dociagac. ;-)
Wedlug capri.pl:
Momenty dokręcania śrub głowicy silnika:
1 etap: 50 Nm
2 etap: 70 Nm
3 etap: 90 Nm
4 etap: 115 Nm
Czy zrobic tak, ze na zimnym dojde do 115 i na cieplym poprawie czy na zimnym do 90 i pozniej na cieplym 115?
Pozdrawiam
gogoad / 2004-11-16 18:45:41 /
wystarczy wszystko na zuimnym
a jak chcesz dociagac to po przejechaniu "paru " kilometrow dopiero :)
Zakrzak! / 2004-11-17 00:39:18 /
instrukcje niektorych uszczelek mowia, ze na zimnym dociagnac 115 Nm, potem rozgrzac do otwarcia termostatu, pozwolic ostygnac 2 godziny i luzowac 90 stopni a potem dokrecac 115 jeszcze raz, sruba po srubie wg kolejnosci! (czyli nie mozna wszystkich naraz poluzowac a potem dokrecac)
Mysza liil (EM) / 2004-11-17 10:14:56 /
Bedę jutro zakładał głowicę w pasztim...
Momenty dociągania mam, kolejność też. Mam jedno pytanko - na kole pasowym wałka rozrządu i kole pasowym wału korbowego są znaki - i one muszą w siebie celować?
Zawory w maksymalnym otwarciu wystają "poza" splanowaną głowicę (Pająk mi mówił, że to normalne) i boję się, żeby nie spotkały się z tłokiem...
Na coś szczególnie zwrócić uwagę?
bartozłomero / 2011-01-10 20:58:31 /
prosze
bon / 2011-01-10 21:07:22 /
hm... wstyd się przyznać - ale nie do końca rozumiem tego schematu...
A - ustawić na znaki oba koła pasowe
B - ? (to jest właśnie to, czego nie rozumiem... :/ )
C - powrót do A?
bartozłomero / 2011-01-10 21:41:09 /
B - obrót kontrolny o 60 stopni, dla sprawdzenia czy pasek dobrze siedi, jak dla mnie - pomijalne ;)
a pamiętać musisz, by przed wrzuceniem czapki ustawić sobie wał korbowy i rozrządu, na sucho, by nie kręcić za wiele już w całości
Flonder / 2011-01-10 21:51:08 /
Chcesz całą knigę na mail??
bon / 2011-01-10 21:57:04 /
pewnie! btomczuk wp.pl
bartozłomero / 2011-01-10 22:26:39 /
ja tez prosze ... ptasiek@o2.pl
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2011-01-10 22:38:35 /
Jeśli można to też bym poprosił :] domino_4@wp.pl
daniel46 / 2011-01-10 22:42:35 /
jeśli to nie problem cube3d@o2.pl :)
Wrzuć dobry człowieku na jakiś serwer :)
Albo po otrzymaniu prześlijcie mi panowie proszę na wojtas07@tlen.pl
Fuszix 3M / 2011-01-10 22:46:13 /
już ślę ,po kolei:)
bon / 2011-01-10 22:47:40 /
sprawdzać skrzynki:)
bon / 2011-01-10 22:55:58 /
Do mnie doszło, wielkie dzięki ;)
daniel46 / 2011-01-10 22:59:22 /
do mnie widze ze idzie
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2011-01-10 23:05:38 /
A ja też poproszę, a co jak darmo dają ;)
Zawada1 / 2011-01-11 00:09:39 /
niech ktorys wrzuci na ftp i zalinkuje
Mysza liil (EM) / 2011-01-11 07:39:47 /
plis :)
gryziu@capri.pl
gryziu liil (EM) / 2011-01-11 08:19:10 /
ale to są skany z "Sam naprawiam Ford Sierra" zdaje się?
Jest np. na Sierrafanie i w wielu innych miejscach, nie kłopoczcie chłopaka z rozsyłaniem każdemu po kolei ;)
Flonder / 2011-01-11 08:29:22 /
dokładnie jest na sierra fanie ...bywa że nie wszyscy tam mają konto:/
bon / 2011-01-11 08:55:02 /
Hej
Jakiej firmy polecacie uszczelki na górę silnika 1.6 ohc na głowicę, kolektory...? W sklepie na miejscu pytałem i mają ajusa...brać? Jak nie to gdzie można zamówić?
Kilgore / 2011-09-27 22:50:03 /
Parę razy ajuze montowałem i nie było problemów.
Trójkąt / 2011-09-28 09:20:01 /
Dlaczego w ksiązce sam naprawiam jest napisane że 78 Nm w kilku etapach a tutaj piszecie ze 115Nm?
mishq (Mateusz G.) / 2017-03-06 16:54:19 /
tak powinno być:
Momenty dokręcania śrub głowicy silnika:
1 etap: 50 Nm
2 etap: 70 Nm
3 etap: 90 Nm
4 etap: 115 Nm
wąski77 / 2017-03-06 18:18:09 /
Zalezy jakie śruby są. Jeśli nie są typu torx to dokręca się je na ciepłym silniku
monti0 / 2017-03-06 19:39:26 /
Czarno na białym.
PL / 2017-03-06 19:45:51 /
Tamto jeśli chodzi o silniki ze Sierry.
Dla Taunusa to konkretnie tak.
PL / 2017-03-06 20:05:03 /
no własnie ja mam ze sierry silnik w taunusie
mishq (Mateusz G.) / 2017-03-06 20:44:20 /
czyli jak mam torxy to 75Nm i tyle?
mishq (Mateusz G.) / 2017-03-06 20:54:35 /
Po przerwie 5 minutowej o 1/4 obrotu jeszcze.
PL / 2017-03-06 20:58:43 /
No i oczywiście nowe śruby.
PL / 2017-03-06 20:59:33 /
e tam panowie, to stary żeliwny blok, żeliwna głowica, grube śruby, grube ścianki.
Ja tam zawsze dokręcanie dzieliłem na cztery etapy co 30Nm , w połowie przerwa 15min ostatni to było 140-150Nm (mam klucz za trzy dychy). Po 1000 kilometrów dociągnięcie śrub i spokój.
Nowa uszczelka szła prawie w każdym aucie jak kupiłem na dzień dobry i nigdy potem nie było problemów a lekko nie miały.
Brat dociągał pod 200Nm ale to już przesada... :-)
W nowszych autach(90-2000) to już bym nie ryzykował, gównolina zamiast prawdziwego aluminium, cieńkie ścianki, śruby długie i cienkie...
A w teraźniejszych to nawet nie patrzę bo mnie na wymoty bierze jaka tam hu.... jest.
AndrzejKudowa / 2017-03-06 21:20:39 /
ostatnio jak wymieniałem uszczelniacze zaworowe to podokręcałem za zimno na 120Nm i też ie nic złego nie działo :) a i jeszcze pytanie czy szlifnąc deczko te głowice przed założeniem czy nie trzeba?
mishq (Mateusz G.) / 2017-03-06 21:48:45 /
Przepraszam że wchodzę Wam w temat, ale może ktoś z Was wie, jaką wysokość ma nietknięta głowica 2.0 OHC?
KR54321 / 2017-03-06 22:16:04 /
94,7mm
bartozłomero / 2017-03-07 07:22:50 /
Mishq a po zdejmujesz głowicę do wymiany uszczelniaczy?Strata czasu i pieniędzy na nowe uszczelki skoro można wymienić je bez zdejmowania głowicy.
PL / 2017-03-07 07:37:36 /
Uszczelniacze wymienione teraz wałek rozrządu będę wymieniał
mishq (Mateusz G.) / 2017-03-07 07:44:11 /
Dziękuję Bart :)
KR54321 / 2017-03-07 08:12:31 /
No, ale pozostaje pytanie, po co do tych operacji zdejmować głowicę? :)
gryziu liil (EM) / 2017-03-07 09:03:36 /
No jak silnik w aucie, to dziurka montażowa w grodzi i wymieniamy wałek.... :)
bartozłomero / 2017-03-07 10:31:18 /
Chyba szybciej silnik ze skrzynia wyjąć...
Mysza liil (EM) / 2017-03-07 11:43:50 /
>>po co do tych operacji zdejmować głowicę?<<
Bo jak gumki zaworowe puszczają olej to w 99% prowadnice mają takie luzy, że gdyby nie olej, to by zawór w prowadnicy grzechotał. Ponadto jak się wyjmie zawór i spojrzy na przylgnię, to (przynajmniej ja) nie potrafiłbym tego założyć z powrotem bez obróbki lub przynajmniej dotarcia jak jest prosta. Więc wymianę gumek na silniku pozostawiam landszafciarzom jako pic giełdowy.
1% pozostaje na gumkę, która spadła z prowadnicy (bo widywałem takie rzeczy)
granadziarz_3M / 2017-03-10 14:03:12 /