logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Jak obudzic kolosa?, czyli Drift Granada

Jak obudzic kolosa?, czyli Drift Granada

Moze cos zaproponujecie?? Szukam taniego i efektownego rozwiazania.
Najwazniejszy silnik, mam wizje na jakas rzedowke bo bardziej postrzegam te silniki jako katoodporne, ale czy ford oferuje odpowiedznio mocny,tani i ogolnodostepny u nas silnik? Nie chce wstawiac np z BMW, ale nie ukrywam ze R6 byloby ciekawe. Do tego nurtuja mnie pytania o skrzynie i przelozenia mostu.
Oczekiwania: V-max ze 160 km/h, przyspieszenie 0-100 mniej niz 8 sekund, palenie laczka na 2 kola do 3 biegu na hamuclu na zeszperowanym moscie.
Moze jakies sugestie, opinie?? Czekam, na wypowiedzi bo chce stworzyc potwora :)

Mysza liil (EM) / 2004-11-13 16:27:28 /


odnośnie silnika to z rzędówek to tylko 2.0turbo z escorta cosworta mi do głowy przychodzi chyba ze 2.0 16V 150km z tekoz to samego modelu z wersji 2000.

Cichy Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 16:35:33 /


Do kapcia są odpowiednie mosty o krótszym przełożeniu i ze szperą. Natomiast o mostach do Grani nie słyszałem :) Wydawało mi się, że ona nie ma mostu... Silnik 2.0 R4 po tuningu dochodzi z palcem do 150 PS. Dostępny, tani, nieskomplikowany, dużo części na rynku i można je dostać w sklepach z częściami do FSO ;D

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 16:47:35 /


150 konikow to ma 2.8i, ale wydaje mi sie malo zeby slizgac cie po asfalcie jak po lodzie... Zas 5-6 tysiecy na cossiego nie wydam :(

Mysza liil (EM) / 2004-11-13 17:32:42 /


to chyba czeka cie przeszczep z bmw:)fordzikowskie wynalazki troche słabe były:)chyba że sczipowany 2.5tdi z transita:)przynajmniej duży moment ma ale to tylko diesel;)

Cichy Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 17:47:46 /


To może Turbo 2.8 V6 z eBay'a ? http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=76041&item=4504091995&rd=1

;-)

A serio to czy ciężka V-ka nie spowoduje niewłaściwego rozkładu mas dla driftu ?

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 17:52:27 /


moim zdaniem to grandzia do driftu sie za bardzo nie nadaje z racji gabarytów ale dla chcącego nic trudnego.do diftu to musiałbys ją troche obniyc zeby środek ciężkości troche sie oniżył,do tego zaspawany most+ok 200km powinno starczyć do malej zabawy. o zawodach to raczej możesz zapomnieć

Cichy Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 17:59:52 /


Mi sie wydaje ze kolega jest na tyle doświadczony i wie co robi :), zawsze zostaje 2.9 cossi z scorpio po jakimś dobrym strojeniu elektroniki móże by starczyło ??

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 18:04:43 /


ja wierze ze Vitek da rade !!!
jak bym mogl w czyms pomoc to wal !!!!

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-13 18:06:39 /


tylko ze w cossi strasznie duuuzo elektroniki a z tego co sie domyslam to ma byc proste i tanie rozwiązanie

Cichy Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 18:20:07 /


ten silnik z ebaya prosze odpuścić bo już ja się nim opiekuje :)

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-13 18:22:58 /


moze byc jeszcze 2.3 R4 ze scorpio ale czy to uciągnie cieżką granie ? moze po jakimś tuningu do 180 - 200 KM a to juz nie tanie ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-13 18:26:06 /


2.3 raczej nie jest tanie gdyz produkowane dopiero 8 lat ale ma za to 147ps :)
a co do tego ze rzedziany sa bardziej "katoodporne" niz v-ki bym sie klucil
fakt moze lepiej toleruja wysokie obroty ale padaja znacznie szybciej..przetestowane :P
ale jesli chcesz rzedowke r6 to moze 3.3L r6 z mustanga niedrogo kupisz a i z 3 skrzynia ma niezle przelozenia :)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 19:17:41 /


Vki forda nie są zbyt dobre do tuningu. Przerabiałem to w kapciu. Żeby coś z nich wykrzesać trzeba mocno namieszać w silniku. O wiele bardziej nadaje się wspomniany 2.0 R4 Pinto. Myślę, że przy odpowiednich zabiegach można z niego wykrzesać ze 200 kucy. 150 wyciąga się przy standardowych przeróbkach GT. Jeśli chce się oczywiście tani i dostępny silnik. Bo oczywiście można się pobawić z 5.0 V8 albo 5.7 V8, do których są dostępne części strojące je domowymi sposobami do ponad 500 koni, tylko trzeba mieć zapas $ :) 5.0 było zresztą montowane do Granady, ale to była MKI Perana... :)

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 19:25:24 /


ostatnio w "Ford performance" spotkałem relację z jakiegośzlociku Forda w GB. i był konkurst driftu, który wygrała Granada, mk2 zresztą. z zewnątrz zupełna seria, oprócz felg, żadnych wlotów ani nic w tym stylu. Podawana moc to 600KM. Zastanawia mnie z któego silnika któy się mieści do Granady dało sie tyle wycisnąć... jakieś 4.0? może 3.8 od Mustanga? ona ma 160KM w serii...

pozdrawiam

Mroova / 2004-11-13 19:31:21 /


albatros v8 w mk1 owszem ale capri nie granadzie :P
a co do tych 600km to pewnie cossi 2.0r4 :) podobna moc ma focus ludwiczaka :D z takiego wlasnie pieca
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 20:08:53 /


600 kucy, moc konkret, mozna to wycisnac z 2.0DOHC 16v coswotrh. Ale to sa straszne dawki.

3.8 zza oceanu mial okolo 160 do 200 konikow w ostatnich wersjach, ale to mi sie nie widzi, nie mam jakos serca do katowania v-ki ;P, szczegolnie z USA. Jezdzilem taurusem 3.8, naprawde nic nadzwyczajnego, nie oplaca sie przerabiac, tymbardziej kupowac skrzyni od mustanga/t-birda RWD bo efekt bedzie niewspolmierny do kosztow :( Pozatym 3.8 jak i 3.0 V6 z USA maja opinie przegrzweajacych sie piecow ze sklonnoscia do wydmuchiwania uszczelek, a obrotow tez nie lubia bo przy wspolpracy z automatem kreca srednio 2,500 RPM

2.316v DOHC ze scorpio - Mike, nad tym mysle dosc powaznie, moze zasilic go gaznikami? zeby nie wdawac sie w klopotliwa elektronike EEC-V?
Zaplon mozna zawsze zrealizowac mechanicznie, prawda 3kat?? ;P
No i ze skrzynia nie problem.

Mysza liil (EM) / 2004-11-13 20:10:37 /


zreszta mysza skoro sam mowisz ze niebardzo widzisz tan v-ke to :
http://www.capri.pl/forum/3dca211d11949#41964de758735

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 20:25:33 /


Wiem, wiem, chcialem tam pisac, ale sie rozmyslilem (co dalo sie zauwazyc;P), bo nie chodzi mi tylko o silnik co zaznaczylem na poczatku watku.

Mysza liil (EM) / 2004-11-13 20:32:23 /


mysle ze niekoniecznie szukaj duzych mocy jesli v-max ma byc ok 160 i palic kapcie na pierwszych 3 biegach to szukalbym raczej odpowiednich przelozen mostu ewentualnie skrzyni
bo jesli juz takie trafisz lub poskladasz to nawet zwykle 2.0 pinto lekko odetkane ci to pieknie pociagnie
mozesz pomyslec jeszcze nad zmniejszeniem masy auta co rowniez powinno dac spodziewane efekty i pomoc niewyzylowanemy silnikowi
nie wiem jak z rozkladem mas ? czy mialoby to jakis dodatni wplyw na to co chcesz osiagnac?
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 20:39:04 /


Zakrzak nie Capri tylko Granada ......

tu cos znajdziesz
http://www.granni.de/struktur/contentseiten/consulgranada/specials/specials.htm

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-13 21:00:11 /


bije sie w piers :) nie wiedzialem

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 21:04:11 /


Mysza, a nie pomyślałeś o 3,8 turbo z Thunderbirda ze skrzynią manual? nabój jest, teraz most od mk1 kombi 4,11 i rozniesiesz każdy nawet nabardziej przyczepny asfalt...
a co do obniżania środka ciężkości w granadzie to to był świetny żart :-D co tu obniżać?!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 22:06:36 /


srodek ciezkosci nie koniecznie musi oznaczac obnizanie auta :P
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 22:08:07 /


3.8 turbo ?? byl takie cos ??

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 22:19:32 /


A ja proponuję 2,3 r4 Limę z Mercurego xr4ti - sklep 160 ps za to po dwóch dniach dłubania przy nim - ponad 300 ps i momentu tyle że podczas driftowania mogła by mieć jeszcze następną granie na holu... :)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 22:30:19 /


ale generalnie obstawiamy amerykę

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 22:32:39 /


r6 z toyoty supry jest powrzechnie uzywany do ulicznych wyscigow, spokojnie pociagnie granade. polecam.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-14 13:26:04 /


r6 z supry kosztuje majatek podejrzewam ze znacznie wiecej niz cosworth ze sierry

michałP / 2004-11-14 13:30:50 /


może jeden z podobnych:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=4502967785&category=34202

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=4502601908&category=34202

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7933553709&category=33615

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7933390223&category=33615

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7933401377&category=33615

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7933375749&category=33615

w zasadzie można znaleźć coś podobnego w Polsce lub Niemczech... skrzynia od ciężarówki, most od starego amerykana...?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-14 13:46:25 /


oj zoggon,chyba nie zrozumiales do konca moich intencji, ja nie chce budowac czolgu... :( V8 odpada, za ciezki.

o R6 tez myslalem, moze nie z supry a z volvo 9x0 - 3.0R624V, ale chyba chce zostac przy engine ze stajni owalnej :), ale naprawde wybor jest niespecjalny :(

Powiedzmy ze mam juz te 220 PS @ 6000 RPM, jakie bedzie najlepsze przelozenie skrzyni i mostu do street-racingu?? tak ze 100km/h na dwojce przy 6000 obr? Moze mniej, moze wiecej??

Mysza liil (EM) / 2004-11-14 14:08:09 /


Amerykańskei v8 to porashka masowa (wczoraj targałem takie holerstwo po ogrodzie)
Ale jest inne v8 lekkie aluminiowe mocne zwarta konstrukcja i stosunkowo dobrze dostepne......
AUDI V8
oznaczenie PT
pojemność 3.6
produkcja 88-94
moc 250PS przy 5800
moment 340Nm przy 4000
i jeszce lepszy:
oznaczenie ABH
pojemność 4.2
produkcja 92-94
moc 280PS przy 5800
moment 400Nm przy 4000


dugazz / 2004-11-14 14:17:17 /


moim zdaniem jak masz 2.8 to póki co zeszperuj most wywal wszystko co nie potrzebne do jazdy i idz potestowac, potem bedziesz wiedzial co sie dzieje z autem, czego brakuje itd

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-14 14:19:43 /


Po co Ci jakiś wielki silnik? Podam Ci przykład że zwykłe 2 litrowe Pinto z zablokowanym mostem nadaje się do driftu :-P
http://www.capri.pl/services/page.php?id=40f59e5caf768&t=323030342d31312d31332032323a33323a3535#new
Siju

Koniu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-14 15:01:02 /


3.0 24V z Volvo to badziewny i awaryjny silnik z Opla Omega. Nie polecam :)

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-14 16:30:59 /


Albatros, na rany...
Gdy Kara Mustafa, Wielki Wódz Krzyżaków
Z wojskami swymi przez Alpy podciągnął pod Kraków
Szwedzka firma Volvo silnik z Opla półki
Wsadziła pod maskę, ćwierkały jaskółki...

Po pierwsze - R6 3.0 24v z Opla [Omega, Senator] jest motorem krótkoskokowym, bezawaryjnym, katoodpornym i wręcz rewelacyjnym. Na standardowych panewkach i korbowodach wytrzymuje moce rzędu 250-280PS z przebiegiem ponad 100 tys.km. Na tym silniku [dzięki wydłużeniu skoku o 15.2mm przy zachowaniu średnicy 95.0mm] Lotus zbudował motor biturbo o mocy 380PS, który niemal 2-tonową Omegę A rozpędzał do 290 km/h. Wiem że to strona fanów Forda, nigdy nie byłem fanem Opla, ale daj Ci Boże usłyszeć tyle dobrego o Cosworthu 24v 2.9 ze Scorpio.
Po drugie - piecyki Volvo R6 3.0 24v [podobnie jak R6 2.5 24v i R5 2.0/2.3/2.4 20v] to wybitnie długoskokowe silniki skonstruowane wspólnie z Renault poprzez dodanie piatego i szóstego "żeberka" do 4-cylindrowej jednostki 1.7/1.9 16v, stosowanej w Clio, Megane, Lagunie oraz Volvo 440/460/480/ i S/V40. Występują ze skokiem 77.0, 80.0 oraz 90.0mm przy średnicach tłoka 81.0 albo 83.0mm. Czy są awaryjne? Nie wiem, ale wersja 5-cylindrowa [Volvo 850, Renault Safrane, Volvo S60] stawiana jest wyżej od 5-cylindrówki Audi, a obydwa dostały szanse zaistnienia dzięki bezprecedensowej awaryjności używanego wczesniej w modelach 260/760 "szerokokątnego" widlaka B27, skonstruowanego wspólnie z Peugeotem, a produkowanego w Douvrin.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-14 17:16:47 /


3.0 24V z Volvo to nie jest ten sam silnik co w Oplu Omedze.

W 1991 r. Volvo uruchomiło fabrykę silników aluminiowych. Wytwarzane są cztero, pięcio lub sześciocylindrowe rzędówki, różnie wiercone, z różnym skokiem tłoka i z różnymi głowicami. Jest to konstrukcja modularna, kolejne cylindry po prostu "dokłada" sie do bloku.

W ten sposób Volvo uzyskuje gamę kilkunastu silników o pojemności od 1.9 do 3.0 i mocy od 115 do prawie trzystu koni.


Więcej szczegółów jest tutaj:
http://www3.bc.sympatico.ca/Volvo_Books/archive.html

Gabriel / 2004-11-14 17:20:45 /


No to moziem coś pokręciłem, bo zawsze mi się wydawało, że te R6 z Volvo to oplowskie moturki :) A opinii o tym oplowskim nie zmienię, bo miałem do czynienia w dwóch przypadkach i w obu były problemy z rozrządem. Ale może to przypadek :)

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-14 18:06:50 /


Cos cwierkaly te jaskolki ale chyba o jakims dieselku pod maska volvo, ale czy z opla to nie pomne, chyba raczej z vw, bo opel sam od isuzu i bmw bierze ;P

A jesli chodzi o R5 w volvo to napewno jest 2.4 a nie 2.5?

Mysza liil (EM) / 2004-11-14 19:42:17 /


2.4 r5 144km 206nm
2.420v 170km 220nm
2319ccm 224km 300nm -wersja t5
2319 249km 350nm-wersja t5R
2.5l to juz były 6r
dane są z katalogu 97
moge poszukac z innych lat

Cichy Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-14 20:10:30 /


Pięciocylindrowe są zarówno 2.4, jak i 2.5, jak równiez 2.0 i 2.3, bowiem rodzina tych "plasterkowych" silników Renault-Volvo liczy kilkanascie wariantów geometrycznych. Odpuszczając Renówki [w końcu nie spokrewnione z Fordem] system oznaczeń w Volvo składa się z 6 lub 7 znaków, z czego pierwszy określa paliwo, drugi liczbę garnków, trzeci z czwartym pojemnośc, piąty liczbę zaworów na cylinder, a szósty i siódmy to literowe skróty dotyczące sprężarek, wtrysku bezpośredniego itp.
Motory 6-cylindrowe to: B6304-2922cc [83x90mm], B6284-2783cc [81x90mm] oraz B6254-2473cc [81x80mm].
Motory 5-cylindrowe to: B5254-2521cc [84x91mm], B5244 i B5242-2435cc [83x90mm], B5234-2319cc [81x90mm] oraz B5204 i B5202-1984cc [81x77mm]
Motory 4-cylindrowe to: B4204-1948cc [83x90mm], B4194-1855cc [81x90mm], B4184-1834cc [81x89mm], B4174-1731cc [83x80mm], B4164-1648cc [81x80mm] oraz B4154-1587cc [81x77mm]
Zgodnie z charakterem stony klekoty już sobie daruję, ale zamiast B mają D na początku, z tym że D5252 to silnik Audi 100 5D-2461cc [81x95.5mm], a D5244 - własna konstrukcja Volvo.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-14 21:05:30 /


Eee tam. Teraz to w ogóle pomieszanie z poplątaniem :( Niedługo w Audi będą motory z fiata, w fordzie z citroena i na odwrót :((( Lamborgini to VW, FSO to zaporożec niedługo będzie, co za czasy :P

A co do silnika to Audi V8 bardzo miły, ale paliwożerny. Chyba powszechnie jest stosowany jako zamiennik w UAZach i GAZach do rajdów terenowych.

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-15 10:57:22 /


w ubiegłym tygodniu oglądałem Motowizje classic i w zapowiedzi następnego odcinka była Grani MKI robiąca 10 sec. (nie dosłyszałem do czego), w każdym razie warto podejrzeć jak na zachodzie sobie z tym dylematem poradzili, może jakiś inny silnik wyniknie z tego :)

Pablo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-15 11:27:44 /


W Fordzie [i JAGUARZE] z Citroena/Peugeota już są, zaspałeś Albatros !!
Diesle w Mondeo, C-maxie, nowym Focusie [2.0], Fieście i Fusionie [1.4] oraz Jaguarze S-type [2.7] to motorki od żabojadów, stosowane przez nich w C2/C3, 206/307 [1.4], C4/407 [2.0] oraz 607/przyszłym C6 [2.7].
Boże - widzisz, a nie grzmisz ......
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-15 11:30:38 /


O w morde!

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-15 11:48:09 /


I w Granadzie byly AFAIK z Peugeota rowniez klekoty, prawda ?

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-15 12:49:10 /


Niestety 3.0 24v opla maja rzeczywiście problemy z pekajacymi łańcuchami rozrządu. Poza tą wadą wszystko tak jak mówi krk4m.

dugazz / 2004-11-15 12:57:50 /


No byly byly i w scorpio tyż :) I chwała im za to, bo uważam, że diesle PSA są najlepszymi silnikami tego typu. Może mercedesowskie były bardziej trwałe, ale za to ile chlały :)

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-15 13:20:31 /


Ano były klekoty Peugeota w Granadzie, Scorpio i Sierrach, ale wówczas jeszcze Citroen nie nalezał do Peugeota, a RoT poruszon był perspektywą motorów CITROENA w Fordach [buhaha].
A co do motoru GM 3.0 24v [rzędowego, nie widlaka], to przejechałem takim ponad 100 tys.km z ciężką nogą [wymiana tylnych opon co 20-25 tys.km]. Palił litr więcej od Sierry 2.0 DOHC i nigdy nie miałem problemów z łańcuchem rozrządu. Natomiast w Sierrze wymieniałem dwukrotnie napinacz i raz łańcuch - na przebiegu 52 tys.km od fabryki. Może są rozrządy jeszcze trwalsze od rzeczonego Opla R6 DOHC, ale Fordy DOHC do nich na pewno nie należą :(.
Co konstatuję z niejakim żalem, bo jakoś zawsze Blue Oval był memu sercu bliższy od Blitza w kółku.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-15 13:43:43 /


dyfer do grani powienien podejść ze sierry/scorpio cossi (ze szperką) ... motor, hm..?? może rzeczywiście wyrzuciś niepotrzebne graty i dobre 2,8 (2,9) starczy, tańszej i mocniejszej opcji niż 2,9 nie bardzo widzę. Będzioe raczej droższe turbo i takie tam - z innych marek.

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-15 13:49:19 /


o kurka, co Ty Mysza wymyślasz :)

Silniczek masz ;P
Przecież Twoje 4.0V6 ma potencjał o jaki Ci chodzi.
W drifcie potrzeba lekkiego tyłu, nie przodu, a takiego silnika nie zamordujesz szybko. Dostępność do niego i jego części chyba jednak u nas też lepsza niż inne wydumki zza oceanu.
Z przekładniami gorzej, bo będą się sypać co chwilę, ale o ile mnie pamięć nie myli to jak poszukasz na szrotach, to znajdziesz od ze szperą od sierry (np. 3.62) (główki jak w 1.7-2.3 Grandzia).
Stosuj krótkie przełożenia (3.6-4.0)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-15 13:52:44 /


JA MAM 2,5 20V BEZ KATALIZATORA W VOLVO 850, i rozne rzeczy juz sie w tym aucie rozsypywaly ale na silnik nie moge narzekac, jest bardzo lekki i ciagnie naprawde niesamowicie , mozna go dosc mocno stuningowac , bo takie same byly uzywane w DTM-ie i wyciagali z nich jakies kilkaset koni, natomiast nie jest to motorek , ktory mozna zaniedbywac jak stare v-ki forda , musi miec dobre chlodzenie i olej, bez oleju przejedzie tylko maly kawaleczek i pa :(.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-15 16:00:18 /


Ta gienia znaczy consul cupe w motorvision to 10 sek ale do 200
pod maską 600 kucykow

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-15 19:11:04 /


U nas Mysza jest facet od mostow, choc ponoc ostatnio troche daje ciala (ale to akurat slyszalem od 2 osob o skrzyniach robionych u niego). Granadziarz tez go zna (i Skun i pewnie pare innych osob). Ponoc jest swietny i pewnie by Ci zrobil co bys tam chcial. Jak chcesz to zglos sie na priv.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-15 19:15:15 /


Stich to prawda ze o ten silnk trzeba dbac. Naprawialem taki (volvo 850GLT 2.0 20V) po zerwaniu paska (ktos nie zadbal), 18 zaworow do wymiany :( Wczesniej grzebali w nim jakies pedaly z serwisu volvo, pozrywali sruby pokrywy zaworow (duzo jest tych srub bo miedzy deklem a glowica w zintegrowanych z tymi czesciami polpanewkach siedza walki rozrzadu), pozatym napakowali tyle silikonu miedzy glowice a pokrywe, ze wplywajac do srodka dostal sie do oleju i pozatykal hydrauliczne szklanki popychaczy). Wlasciciel po tym remoncie nie mogl rozpoznac silnika - tak cicho zaczal pracowac gdy hydraulika zadzialala.

Nastepnym razem gdy go robilem (wydmuchnieta uszczelka) okazalo sie ze silnk zostal przegrzany, bo klakson drzal dotykajac do chlodnicy i zrobil w niej dziurke... Musialem planowac glowice jak i blok bo wszystko sie wygielo :(

Minely 2 lata, wlasciciel tez sie zmienil, teraz caly czas smiga bez problemow :)

Mysza liil (EM) / 2004-11-15 19:37:16 /


Jak chcesz mocny i lekki motor to chyba seryjny cossworth 2.0 Seryjnie od 240 do 340 KM i bez przerobek praktycznie nie do zajezdzenia. Podejrzewam ze jedyna wada to cena.

Redoktiabr / 2004-11-15 20:13:19 /


kupiłem niedawno granadę II przed FL. 2,0 R4 pinto, z weberem i gazem :-).
Oczywiście skaranie boskie jak do tego wsiadłem. Ostatnio jednak z pewnym obrzydzeniem, ale zabrałem się za tą rzędówkę. Podłączyłem gaz jak należy, poregulowałem małe conieco i....
Normalnie nie poznałem silnika. Do spokojnej jazdy to on się nie nadaje, bo nie zbierze się jak V6 z 800 obr, ale za to do wygłupów - jedyny! Malutkim mankamentem jest stopniowanie skrzyni - dziury między biegami.
Mysza, do drftu tylko wysokoobrotowe R4 + krótki most + długa skrzynia. Normalnie odszczekuję wszystko co powiedziałem niepochlebnego o R4!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-24 07:37:06 /


wkoncu 2.0 pinto to "prawie" cosworth :D

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-24 09:31:26 /


Fakt jedyna zaleta Vek to to ze od dolu fajnie idzie
no i jeszcze dzwiek ktorym sie wiele osob podnieca !!!

wiecej zalet nie widze
nie lubie Vkowych silnikow do mojej jazdy i nie wazne ze to 2.8 wielki fajny !!!???i mozna pogonic (hehe ja gonie ale w ogloszeniach:P)

2.0 R4 to jest to czym mozna poszalec i nie szczysci kieszeni podczas spalania
a i lekko mozna zmodyfikowac i jest super pocisk

no coz to tylko moje zdanie
pozdro i Wesołych Smacznych Choinek !!!!

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-24 10:03:26 /


no o spalaniu przy wygłupach Pintem to ja nie będę pisał, bo się o mało na drugą stronę lusta nie przeniosłem dziś na stacji benzynowej.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-26 21:44:59 /


Do slizgania sie po asfalcie jak po lodzie polecam... yamahe banshee :-P
Stosunek mocy do masy jest ****

B / 2004-12-27 09:35:18 /


A właśnie dlatego ja wolę fałki wskazówka obrotomierza gdzieś tam w szarym końcu dynda oscylując gdzieś koło kilku setek w skrzyni zapięte D obok stoi BMW 525i z tym ukochanym rzedem też z automatem i co...zielone...grandzia z najmniejszą fał szóstką odskakuje mocniejszemu i większemu bo tam ten musi nabrać RPm-ów kiedy fałcia ma mało RPM-ów ale za to każdy RPM jak w bejcy 5:)

gilmor / 2004-12-28 20:18:53 /


Coś pomieszałeś, Gilmor...
Po prostu facio w BMW nie chciał się ścigać. Sytuacja jest dokładnie odwrotna - zawsze rzędowa szóstka ma lepszy moment w dolnym zakresie obrotów, a widlasta - w górnym. Oczywiście mówimy o silnikach tej samej wielkości i posiadających podobne rozwiązania rozrządu. Bierze się to stąd, ze V6 mają zawsze króciutki skok i olbrzymie tłoki [a zatem większe zawory i przy okazji krótszą drogę w kolektorze ssącym], a rzędowe [konstruktor dąży do zmniejszenia długości silnika] muszą mieć mniejsze tłoki i zawory, a więc pojemność uzyskują ze skoku. Dlatego wszystkie wyscigówki w Formułach mają V8, V-10 czy V-12, a silniki okrętowe rozwijające moc przy 350 [a czasem i 260] RPM są w 90% rzędowymi szóstkami lub piątkami.
BMW ma od Grani lepszą górę tylko dzięki innym fazom wałka rozrządu i hemisferycznej komorze spalania [a nowsze 525 także dzięki 4 zaworom na cylinder i zmiennym fazom Vanos] - fordowski rozrząd OHV nie jest w stanie wykrzesać nawet z potencjalnie wyścigowego układu V-6 odpowiedniej sprawności w górnym zakresie obrotów bez uciekania się do pomocy sprężarek.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-28 21:05:17 /


http://tuning.pl/galeria.php?k=3655 spojrzcie na to :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-10 02:09:54 /


moze to nie jest do konca miejsce na taki opis lecz zapodam tu dlatego bo chodzi o "Jak obudzic kolosa?, czyli Drift Granada"

Dzisiaj odbyly sie w Lublinie na torze kartingowym sniegowe zawody w driftingu
Oczywiscie nie zabraklo klubowych fordow

Pierwszym poznanym i wciagnietym w szeregi przezemnie to kolega Zygzak


Bez Capri sie nie obylo . Kolege Dzikiego mysle ze znacie w ostatniej chwili wciagniety na impreze . Za maly kontakt ze mna :P Ale to sie zmieni
Moze słabo widac ale Dziki bardzo ladnie sie spisal

I moja gienia :)
Myslałem ze moj samochodzik bedzie jedyny wielki kombiak lecz jeszcze byl znajomy 740 (mierzylismy sie!! Gienia jest tylko szersza troszke bo na dlugosc identyko )wiec z osobowek moja Gienia byla najwieksza
I jak widac bokami dawala sobie rade

a to juz po :)
hmm nawet spox foto bo i gienia sie zalapala

No niestety pucharu zaden z nas nie wygral
ale czy o tochodzilo ??
nie byla zajefajna zabawa i co?? Gienia bokiem smiga:D:D


Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-07 00:19:08 /


kolega mi kiedyś wspominał, że ma do sprzedania silnik z sierry cosworth 2.0 turbo 220KM, momentu to ma to coś koło 340nM i bardzo jest trudny do zajechania, a przy tym mało waży i jest bardzo podatny na tuning

wójas / 2005-02-21 11:44:54 /


jabzm syuka V od Rowera

Punkrider / 2005-07-03 02:41:55 /


heh ??

babejsza Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-03 02:53:18 /


Mysza, chcesz silnik do driftowozu?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=56405460

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-03 07:47:18 /


Widze kilka sprzeciwow :( Po 1 cena jak za calego T-birda, po 2 to niestety v6 a do driftu widze np jakies r6 turbo, po 3 ten silnik jest bardzo wrazliwy na przegrzanie oraz malo zaawansowany technologicznie, po 4 to amerykańska kaszana biorac pod uwage materiały uzyte to do konstrukcji :)

Mysza liil (EM) / 2005-07-03 08:06:08 /


200 koni ma, ale fakt iż chyba nie był to najlepszy wynalazek forda, aczkolwiek ciekawy (PS. za 4k w życiu nie sprzedam, zresztą wogóle nigdy :P)

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-04 10:32:55 /