tak właśnie w.w. gazetka to absolutna nowość. Dwumiesięcznik o motoryzacji tej troche strszej i tej bardzo starej. Ogólnie gazetka bardzo fajna łądna teksty tez w miare co prawda nie znajdziemy w 1 numerze nic o Fordach ponieważ zdecydowana więskzość jest poświęcona Duzemu Fiatowi :) Ale kolejne numery może przyniosą coś co bardziej nas zainteresuje. Charakter gazety jest troche inny niz np Automobilisty, ale nie będę wszystkjiego zdradzał :)
Życze przyjemnej lektury
koszt 8.90 (chyba) ale jak na dwa miesiące to nie jest tak znowu źle :)
POZDRO
Krzysiek_Poznań / 2004-11-09 17:56:26 /
właśnie niezależnie sobie kupiłem i troche nie pasuje mi to co piszą - kilka aut ok kilka takich se conajwyżej. Cena wporzo - spójrz na stone dziewiątą i nie mów że nie ma nic o Fordach :-) pozatym Fiat rewelacyjny i oby taki na długo pozostał ;-)
Druga czesc wstępniaka to jakieś nieporozumienie chyba ?
MikeB4 / 2004-11-09 20:31:16 /
Wlasnie kupilem, wydaje sie byc OK.
Piotra / 2004-11-10 08:23:55 /
wchodze do sklepu z gazetkami itp. i mowie poprosze duzego lottka na chybil trafil. Biore go i chce wyjsc ale ta gazetka przyciagnela moje oczy do takiego stopnia ze ja kupilem :) teraz poczytam troszke
mechanik1987 / 2004-11-10 19:51:36 /
Ja też se zakupiłem - a co :-P
Opis fiaciora zajefajny! Jedynie co mi się nie spodobało za bardzo to prezentacja tego stuningowanego golfa.... :-/ Mogli by przynajmniej w tym dziale pokazywać auta podrasowane ale naście lat temu a nie jak to teraz jest modne - klapa na gładko ;-) Coć przyznam szczerze że te chromowane ateski są niczego sobie
Siju
Szkoda że to dwumiesięcznik , może trzeba napisać do nich żeby zrobili artykuł o Capri , potem o Taunusach , a potem co numer opisywali jedną z "naszych" gablot ........Tak sobie tylko marzę
Pozdrowionka
ELVIS76 / 2004-11-10 21:04:40 /
hmm dzial Newsy zielona ramka strona 009
"Prosimy nadsylac na adres redakcji informacje o klubach, imprezach, zlotach, muzeach i wystawach, oraz wszelkich innych wydarzeniach zwiazanych z zabytkowa motoryzajca. Informacje o klubach, zapowiedzi wszelkiego rodzaju wydarzen zamieszczamy bezplatnie. Informacje o Klubie powinny zawierac: nazwe oraz logo klubu, jakie samochody klub zrzesza, adres strony internetowej i kontakt. Zapowiedz zlotu, rajdu, lub innej imprezy prosimy ulozyc w nastepujacy sposob: data, miejsce, nazwa i charakter imprezy, godzina rozpoczecia, kontakt z organizatorem. Ciekawe imprezy, zwlaszcza rajdy i wyscigi samochodow klasycznych, przedstawimy szerzej w GT Classic" :D
mechanik1987 / 2004-11-10 22:34:19 /
Na TVN Turbo w jakimś programie też mówili że można się do nich zgłaszać i nadsyłać materiały ze zlotów, może pokażą.
Piotrek PCK / 2004-11-10 23:13:27 /
na TVN Turbo i tak duzo powtórek leci, wiec czasu antenowego mają pod dostatkiem. Pewnie wystarczy napisać, konkretnie przedstawić o co chodzi, gdzie i kiedy i pewnie zrobią materiał.
poza tym zawsze mozna indywidualnie sie zgłaszać, do programu "czas tjuningu" bo kto powiedział ze mogą tam występować tylko napompowane azotem astry i audice?? :-D
Gazetka fajna, ale podobno ma parę błędów merytorycznych. Nie zagłębiałem się dokładnie w jej czytanie, moze ktoś z Was to zauważy?
Wojtass / 2004-11-11 12:13:07 /
Gazetka super.....wreszcie o "YOUNGTIMERACH" tak jak nasze Capri a nie "OLDTIMERACH"....
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2004-11-12 18:29:05 /
co do tvn turbo to bylo cos tam na temat podsylania filmikoow ze zlotoow itp. Mozna by bylo podeslac ten teledysk co jest z SO 2003 http://www.capri.pl/club/spring-open-2003 chodzi o film zbiorczo-przekrojowy co wy na to?? :)
Bives1 / 2004-11-14 19:16:39 /
Kurcze lepiej zeby fordy nie zrobily sie modne.
nmd / 2004-11-14 23:54:17 /
otóż to - w jednym z przyszłych numerów Escort Mk2 rajdówka - ten to dopiero obrywa na rajdach , ciekawe skąd Omlet bierze czesci ;-)))
MikeB4 / 2004-11-15 12:00:53 /
to może inaczej!! Wyślemy mejla do redakcji żeby coś o Mantach zrobili sasasaassa :P
Krzysiek_Poznań / 2004-11-15 12:45:48 /
i kadetach :]
nmd / 2004-11-15 20:37:55 /
Mike, skąd wiesz że to będzie akurat Escort Omleta? Może zrobią "feature", jak o PF125p?
JΒ / 2004-11-15 20:45:58 /
No i w styczniowo-lutowym numerze GT Classic jest capri :)
Hrabia® / 2005-01-06 09:40:02 /
no tak na jednym zdjęciu :) ael 3 nr dopiero w marcu;(
Gurden / 2005-01-06 12:35:18 /
Szkoda ze zamiast konkretow, modeli, zdjec jest gledzenie, pierdoly, i w kolko fotki tego samego auta (patrz: Toronado, Monza...), i to czesto srednio dobrane.
pmx (wiewior;) / 2005-01-06 15:30:12 /
mnie tam sie gazetka podoba.. a że fotki tego samego auta. no cóż jesli przpeprowadzaj"test" to chyba jasne, ze fotki będą tego samochodu, o którym mowa. Ale mogłoby byc grubsze, jak na 2miesięcznik...
Pozdrawiam
Mroova / 2005-01-06 15:43:23 /
Czasopismo jest OK. Ja wiem że krytykować można ale w przypadku jak oprócz Automobilisty i GT Classic nie ma w naszym kraju alternatywy krytyka jest nie na miejscu. Może lepiej samemu sie zabrac i zrobić nowy tutu na rynek ...
Piotra / 2005-01-06 15:59:23 /
tutu - to miał być tytuł, chyba nie jestem dyslektykiem gdyby ktoś pytał
Piotra / 2005-01-06 16:00:10 /
Ja bardzo chwalę takie czasopismo i bardziej mi zdecydowanie podchodzi od "automobilisty" zarówno stylem pisania, formą, jak i prezentowanymi samochodami. Popieram i kupuję... ale szkoda, że tak rzadko;-)
Pozdrawiam
Mroova / 2005-01-06 16:27:45 /
Troche jeszcze muszą popracować nad zawartością i mają troche niedociągnięć ale trafili w luke której nie wypełnia Automobilista. Ja czytam obie gazetki i obie chwalę:) Rynek polski jeszcze ma do rynku angielskiego np. mam kilka gazetek z Angli i naprawdę świetne artykuliki na temat naprawm, modyfikacji itp.
Gurden / 2005-01-06 17:09:01 /
Rynek polski jeszcze ma do rynku angielskiego daleko - miało być coś mi zjadło:]
Gurden / 2005-01-06 17:22:11 /
przyznam,że auotmobilisty nigdy aż tak bardzo nieprenumerowałem za to gt classic mi się osobiście podoba...bo mnie np. zachęca do pracy przy swoim aucie właśnie poprzez pokazywanie aut innych włascicieli z polski ...a nie tam jakieś dywagacje z folderów rekLAMOWYCH
gilmor / 2005-01-06 20:18:17 /
spox gazetka :)
moge powiedziec tyle ze calkiem niedlugo capri bedzie "wozem numeru"
a tak mam pytanko szukam osoby od nas z klubu -Jacek Szczyrba- prosze o kontakt na priv bo po nazwisku nie obczajam a po ksywce pewnie czaje :)
dzieki
pozdrawiam
Wojdat / 2005-01-07 00:02:32 /
orzeł ;-) do raportu
MikeB4 / 2005-01-07 00:15:49 /
do Wojdata:
a wiesz czyje to Capri bedzie w gazeie?albo z jakich okolic :)?
pozdr.
KaczoR / 2005-01-07 08:02:55 /
ja nic nie wiem :P
Wojdat / 2005-01-07 08:10:19 /
jeszcze troche trzeba poczekac, musze nowy lakier połozyc ;P hehe...
niech zgadne ... orła?
pozdro
Dementuję pogłoski, jakoby mój capri miał się pojawić na łamach GT classic. Chyba, że o czymś nie wiem. Przyznaję się natomiast do nawiązania kontaktu z redakcją w celu przybliżenia im wiadomego modelu Forda. Wykazali zainteresowanie, co będzie, czas pokaże.
Hmmm mam tylko nadzieję, że jakąs normalna (czyt. oryginalna) wersja będzie tego Capri a nie jakiaś wizja właściciela (opinia moja nie odpowiadać!!!)
Gurden / 2005-01-07 11:48:39 /
no i ze to bedzie jakies sliczne mk1 oczywiscie :P
pozdro
Zakrzak! / 2005-01-07 12:08:22 /
Jeśli ma być ogólnie o Capri przydały by się wszystkie modele a nie tylko jedynka. Może być problem z zebraniem oryginalnych na jednej sesji zdjęciowej zwłaszcza że tekst ma się ukazać niedługo.
Michal W / 2005-01-07 12:35:36 /
Wydaje mi sie ze GT Classic ma z zalozenia być czasopismem prezentujacym tuningowane choc ja wole okreslenie customowe samochody z takzwanej epoki. I oczywiscie procz orginalnych ja chetnie bym zobaczyl tam jakies efektownie poprzerabiane samochody. Oczywiscie jako przerobki traktuje przerobki typu ja to okreslam amerykanskiego (chromy itp) poniewaz odrazaja mnie przerobki typu europejskiego albo nawet polskiego, czyli tuning skladajacy sie z wlozenia w samochod naglosnienia milion Watt.
Piotra / 2005-01-07 12:36:55 /
"Wydaje mi sie ze GT Classic ma z zalozenia być czasopismem prezentujacym tuningowane choc ja wole okreslenie customowe samochody z takzwanej epoki." - Piotra
Skąd ten pomysł? Moje wrażenie jedt wręcz odwrotne.
JΒ / 2005-01-07 12:40:55 /
Świadczy o tym zawartosć, nie mam teraz gazet przed sobą ale w ostatnim numerze pf126 czy chocby ElCamino przecież nie do konca oryginalny a raczej gustownie ztuningowany (chodzi o ElCamino bo pf bez komentarza). A Mini? zreszta sama nazwa GT swiadczy ze jest to czasopismo o samochodach o zapedach wyscigowych, czyli również w jakichś sposób podrasowanych w tym celu, bądź o takim charakterze. Wydaje mi sie ze wiecej jest w GT Classic samochodów usportowionych, poprzerabianych itp niż oryginałów jak np. w Automobiliście.
GT zgodnie z „Słownika Wyrazów Obcych, cz. 2 - Sentencje, Powiedzenia, Zwroty” znaczy - "(skrót od wł. Gran Turismo) typ samochodu odpowiadającego wygórowanym wymaganiom stawianym samochodom wyścigowym". A Classic, czyli samochodom wyscigowym z epoki klasycznej :-)
Ostatnim za jest to że jest to jakby młode dziecko GT Tuning.
Piotra / 2005-01-07 12:54:54 /
Moim zdaniem nazwa GT Classic nie świadczy o zapędach sportowych, tylko jest wyrazem pokrewieństwa ze znaną od pewnego czasu gazetą GT.
JΒ / 2005-01-07 13:08:54 /
mnie tam wszystko jedno szczerze mówiąc, będe sie cieszył jak zobacze jakieś Capri w GT Classic, oczywiście jest kilka ciekawych okazów na naszej stronie, które warte sa pokazania na pierwszym miejscu...
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2005-01-07 13:19:30 /
Po nazwie nie ma co zgadywać, ale zdaje się, że we wstępniaku do pierwszego numeru Naczelny, czy ktoś tam inny ważny, napisał, że właśnie będą się zajmować między innymi tuningiem z epoki. Jak ktoś ma przy sobie jednocześnie gazetkę i Internet, to proszę o zweryfikowanie i dzięki z góry.
Rafał L. / 2005-01-07 14:06:24 /
Czas pokaze i bedzie ok !!
zreszta pamietajmy ze nie tylko capri istnieje
wszystkie fordy zasluguja na opis i tak bedzie w GT
Wojdat / 2005-01-07 15:10:46 /
poiem krótko, jedna gazeta traktująca o oryginałach juz jest, więc po co ni miely by się zajmowac tym samym ?? myslę ze raczej stana obok automobilisty, pokazując Tuning z epoki, a nie oryginały. No ale to jest moja opinia :) nie ja jestem naczelnym nie ja decyduje :), ale niekoniecznie chce mi sie o oryginalach, orygionały zazwyczaj wiem jak wyglądaja , a tuning z epoki jest czesto bardzo ciekawy.
pozdro
apropo Capri w gazetach to niech bedzie , pochwale sie !!
zeby poczytac ,troche trzeba pokombinowac (zoom+)ale staralem sie zrobic by bylo dobrze
co do slow to .... nie do konca wszystkie moje :P wyjete z kontekstu !!!
Ale wyszlo spox :)
Wojdat / 2005-01-07 17:39:37 /
2.8 136 koni ??
spawn ciesz sie ze capri jest przez "c" napisane :P
pozdro
GtClassic .... taaa rzeczywiscie trzeba podkreslic zdecydowanie wyzszy poziom "literacki" w stosunku do Automobilisty, ktory pod tym wzgledem wyglada moooocno amatorsko ;)
Reportaz fotkograficzny w GTClassic to swietna robota ... zero zastrzezen.
(hehehe ... jak sie okazuje po przeczytaniu i obejzeniu .... i d.fiata mozna zazdraszczac ;)))
Nie wiem jak merytorycznie ...
Miejmy zatem nadzieje ze dalszy ciag bedzie tak samo udany.
amator liil (EM) / 2005-01-08 13:06:30 /
porównajcie sobie opisy DF z nr 1 (zwłaszcza fragment opisujący w jakim nadwoziu występował Monte Carlo) z opisem DF z nr 2 przygotowywanego do Monte Carlo Historique. W tym opisie twierdzą, że jest to WIERNA REPLIKA, co jest bzdurą!!!
Gurden / 2005-01-08 19:58:11 /
Tym bardziej że w prezentowanym Fiacie 125p jest silnik 2000 DOHC a w Monte Carlo były 1800 DOHC... ale to już kosmetyka;)
Gazetka faktycznie fajna.
W Automobiliście zazwyczaj byłem w stanie przeczytać 2 artykuły max a tutaj jest duużo ciekawiej.
michukrk / 2005-01-08 22:24:26 /
nie nie chodzi o silnik 2000 DOHC.
Dwulitrowy silnik "duemila" powstał w wyniku modernizacji silnika 1,8 l. Przy zachowaniu nie zmienionej średnicy cylindrów 84 mm, wydłużono skok tłoków z 79,2 do 90 mm, uzyskując pojemność 1995cm3. Niewiele w porównaniu z 1,8 wzrosła moc nowego silnika, zaledwie o 0,7 kW (1 KM), przy tych samych obrotach wału korbowego.
więc zastosowanie tego silnika w replice nie jest moim zdaniem az tak wielkim przewinieniem i moim zdaniem dopuszczalnym...
Oto czego ja sie doszukałem:
Ten PF125p niby Monter Carlo to zlepek trzech rózńych wersji PF125 i nazywanie go prze GT PF125 MC jest nieporozumieniem.
Kilka faktów nie zgadza się. Przedewszystkim stwierdzenie że PF przygotowywany na Monte Carlo Historique jest wierną repliką.
Nadwozie tego fiata jest pierwszym jakie posiadał z klamkami tzw skalpelami a nie kasetowymi. W tym nadwoziu występowały do 1973r w wersji rajdowej z silnikami 1500 cm3, podobnie atrapa nie ta (jest chromowana a miałaby być czarna z chromowaną obwódką), obrotomierz nie tam gdzie powinien być, skrzynia biegów nie ta która byc powinna(inne umiejscowienie lewarka) i tylny most tez nie ten (montowany dopiero w MR'75). PF 125 Monte Carlo 1600/Akropolis 1800 pojawił się w 1974r w wersji cywilnej i w tym samym roku z tymi silnikami otrzymały homologacje rajdową FIA zaraz przed rajdem East African Safari.
Pozdrówka
Gurden / 2005-01-08 22:44:56 /
Nie no podziwiam za wiedzę:)
Masz rację i też uważam że 2.0 jest w porządku, tym bardziej że jak na polskie warunki jakikolwiek remont samochodu to jest spory wydatek.
Co do szczegółów to aż tak się nie znam ale nazywanie wierną repliką tego Fiata jest chyba nie na miejscu.
michukrk / 2005-01-08 22:53:32 /
podziwiac mnie nie musisz;) to co napisałem dowiedziałem sie z Automobilisty, kilku stronek WWW, oraz na podstawie zdjęć oryginalnego Monte Carlo/Akropolisa
Gurden / 2005-01-09 00:10:55 /
W lipcowym numerze GTC wozem numeru będzie FC. Przyznać się czyj egzemplarz będzie opisywany!!!!!
Chyba ze mna jest cos juz nie wporządku. W nowym numerze Auto po gwarancji na stronie 5 jest o capri. NIe chciałem zakładać nowego wątku, więc wpisałem tutaj. Tylko nie biegnijcie do kiosku bo sie zawiedziecie. Tego screena znajdziecie na stronie castrola.
Moje przewidywania się sprawdziły. Chyba póki co inny egzemplarz nie mógł zostać opisany :). Ale pojawiły się w gazecie tez inne klubowe capriki. Nie będę mówił jakie, bo to niespodziewajka.
Czytam sobie i znalazałem fragment: "DOBRE KONTAKTY: www.capri.pl - oficjalna strona polskiego klubu Capri. Prawdopodobnie najlepsza na świecie strona z informacjami o Fordzie Capri" no ładnie!!!
A Ty sie dzis wieczorem nie pokazuj u mnie bez tej gazety :P tzn... jak możesz to weź, też chętnie przeczytam ;)
Piotrek PCK / 2005-07-08 10:56:52 /
Hehe, nawet kolega Andreas zalapal sie na reklame...
Ananiasz / 2005-07-08 12:39:41 /
>>Moje przewidywania się sprawdziły. Chyba póki co inny egzemplarz nie mógł zostać opisany :).
Trzeba z tego wyciągnąć wnioski...:)
Gurden / 2005-07-08 13:19:11 /
a ja nawet dostalem na maila okladke :)
Wojdat / 2005-07-08 14:12:23 /
Ten ford capri Mk II jest poprostu piekny chciałbym zeby kiedys moja tak wygladała.( Mojego nie oczekiwanie znalazło sie zdjecie w tym nómerze :) Capri MK III )
Michal1983 / 2005-07-08 16:56:25 /
przeczytalem... :)
fajny artykul, fajnie ze tak duzo miejsca poswiecili, niestety po nim jeszcze bardziej odczuwam brak Capri pod domem.. :)
pozdrawiam
Mac13k / 2005-07-08 19:25:51 /
Panowie, ale bzdur popisali w tym artykule :-O !!! Aż strach się bać. Jak tak ma wyglądać Marcin Kalinowski ma u mnie duuużą kreskę za niedostateczne przygotowanie się do napisania artykułu :-P. A wystarczyło tylko poczytać informacje z www.capri.pl ;-) i nie byłoby wpadek takich jak 2.8i Turbo :-(.
a tymi kobiecymi imionami Diana itd.., to prawda?
bo pierwszy raz wlasnie przeczytalem o tym dzisiaj w pismie:)
Arturo / 2005-07-09 11:29:58 /
Nie czytałem jeszcze GT Classic, ale 2,8i Turbo było np. w TT Brooklands 200-230 KM (tu można poczytać http://www.btinternet.com/~jac/test.htm ).
Diana z tego co pamiętam to mk2.
PiotrekFCapri / 2005-07-09 14:37:08 /
Ale w tym artykule "2.8i Turbo" miało 188KM i było robione przez Forda. Nie było takiego samochodu, było 2.8 turbo na gaźniku :-P.
Heja,
Nie rozumiem jednej rzeczy, co jest nie tak z Capri 2.8 Turbo? To ze jest na gazniku, w tabelce stoi dokladnie to samo co tu:
http://www.capri.pl/capri/mk3-d-2.8-turbo.php
Blad jaki widze to umieszczenie skromnej literki "i", ktorej tam nie powinno byc. za co Was chlopaki przepraszam. To ze samochod jest na gazniku wynika z tabelki.
Jesli sa jakies inne bledy, to chetnie wyslucham konstruktywnej i uzasadnionej krytyki.
Artykul byl pisany wlasciwie na bazie www.capri.pl
"Zenskie" nazwy Capri to rzecz jak najbardziej prawdziwa, na niektorych czesciach fabrycznie pakowanych widnieja nawet stosowne oznaczeni (Diana, Carla etc.).
Tolya / 2005-07-10 02:07:47 /
Podpisy pod zdjeciami są nietrafione...np. Charakterystyczne tylne lampy w Capri RS"
z tego wynika ze tylko RS miały takie lampy??
Gurden / 2005-07-10 10:47:51 /
U Michała w MK II na siedzeniach nie znajduje się skóra tylko skaj, a na desce rozdzielczej nie drewno, tylko okleina drewno podobna - przecież Capri to nie Jaguar ;-)
Poza tym 2.8i turbo (kilka razy w tekście) są następujące "drobne oszybki".
1. Pierwszym autkiem z Capri w nazwie był nie Classic Capri tylko Ford Consul Capri.
2. "Wildest dreams" można tłumaczyć różnie ale na pewno nie jako "najskrytsze marzenia" ;-).
3. Nie za bardzo podoba mi się często stosowane sformułowanie "silnik z Escorta", "silnik z Granady". Żaden producent nie projektuje silnika specjalnie do określonego modelu samochodu - od początków motoryzacji robione jest to tak, że projektowana jest gama silników i gama modeli a później do modeli są montowane silniki. Znacznie bardziej właściwe byłoby pisanie, że silnik ten montowano również w Escorcie, Taunusie, Granadzie. Sformułowania "silnik z..." należy używać raczej tylko przy omawianiu niefabrycznych swapów.
4. V4 powstały nie z odcięcia od Cologne V6 dwóch cylindrów tylko powstało z "przecięcia" na pół amerykańskiej V8 (związane to było z projektem, który został w USA zarzucony a silnik przeszedł "w spadku" do Europy). Historycznie rzecz biorąc Cologne V6 są późniejsze i powstały z dodania dwóch cylindrów do V4 ;-).
5. W Capri Mk.I 3.0 V6 w Anglii i większe V6 (2.3, 2.6) w Niemczech wprowadzono nie kiedyś tam "podczas trwania produkcji" czy były "stopniowo wprowadzane" tylko były wprowadzane w konkretnych miesiącach, wszystko jest na stronie i można było to dokładnie napisać w artykule.
6. Warto byłoby trochę napisać o różnych nieseryjnych wersjach specjalnych takich jak Perana z RPA, Zakspeed, Turbo Technics.
7. X-Pack to nie był tylko zestaw do podniesienia mocy Essexa V6, to był cały katalog części ;-).
Wiem, czepiam się ale to co uchodzi w luźnych gadkach między kolegami nie powinno być tolerowane w prasie motoryzacyjnej.
W sumie to fajnie, że taki artykuł powstał.
I bardzo dobrze ze sie czepiasz, tak powinno być!!:) Zastanawiam się tylko jak teraz patrzec na wcześniejsze artykuły w GT Classic :/. Ja zauważyłem wczesniej błedy w opisie PF 125p...
Gurden / 2005-07-10 14:08:06 /
Niestety - jeszcze nie czytałem owego artykułu, ale generalnie:
XR4x4 - dobrze że się czepiasz i w większości przypadków masz rację
W jednym przypadku jednakże rację może mieć Tolya - otóż "wildest dreams" spokojnie można tłumaczyć jako "najskrytsze marzenia". W końcu te "dzikie" najchętniej skrywamy i jedynie w języku Shakespeare'a wolno otwarcie nazywać je "najdzikszymi" [w sensie: wyuzdanymi, wyszukanymi, etc.].
Pozdro.
KRK 4m / 2005-07-10 15:08:14 /
spox sie poczyta :)
a co do jej dzikosci to Dziko bylo w sobote :)
Wojdat / 2005-07-10 16:55:13 /
Okej, wiec tak:
1. W artykule nie ma napisane ze jest to pierwszy samochod z nazwa Capri. Chodzilo raczej o pokazanie trendu panujacego w tamtych latach. Na opisywanie dokladnie calego modelu nie za bardzo bylo miejsce. Blad chyba tkwi w nazewnictwie, wlasnie staram sie ustalic skad wzialem informacje o Classic Capri.
2. Tutaj bede sie upieral przy swoim. Jak student Anglistyki ktorym jestem ;) "Wildest" oznacza bezposrednio "szalone", "dzikie", ale "samochod twoich dzikich marzen" brzmialby glupio, a w tlumaczeniu chodzi bardziej o uchwycenie ogolnego sensu niz przepisywanie slownika.
3. Chodzilo o to ze silniki te wczesniej jezdzily w danych modelach aut. Fakt, takie sformulowanie mozna zrozumiec dwuznacznie, gdyz punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Jak pisalem ten artykul to nie myslalem ze ktos zrozumie to w ten sposob.
4. Nastepnym razem nie bede sie sugerowal nie potwierdzona wiedza. O tej V8ce nie wiedzialem, dzieki i sorry.
5. Stosowne informacje o dacie wprowadzenia danego modelu sa w tabelce Modele, identyfikacja. Powtarzanie informacji z tabelki w artykule nie ma sensu, w koncu po cos ta tabelka jest.
6. Opisy Perany, Tickforda i kilku innych ciekawostek byly przygotowane. Nie weszly do druku z powodu braku miejsca, sam bardzo zaluje.
7. Zdaje sobie sprawe z szerokosci tematu X-Pack, ale nie wystarczylo miejsca na potraktowanie tematu tak jak na to zaslugiwal.
Dzieki za uwagi (rowniez za te mniej konkretne), ale wezcie pod uwage ze artykul nie byl pisany dla maniakow Capri (ktorzy i tak juz wszystko wiedza i co najwyzej moga sobie taki artykul przeczytac dla przyjemnosci), ale dla laikow ktorzy chcieliby sie czegokolwiek dowiedziec. Bledow troszke sie wkradlo, za co przepraszam wszystkich znawcow tematu ktorzy mogli sie poczuc urazeni.
Pozdrawiam
Marcin Kalinowski
Tolya / 2005-07-10 22:13:51 /
Miałem w końcu chwilę spokoju żeby przeczytać dokładnie całość. Po pierwsze to gratulacje - dobra robota, fajnie że coś takiego się pojawiło. Pozwolę sobie jedynie zwrócić uwagę, że w związku ze zdjęciem czerwonej jedynki na początkowej stronie artykułu - nie wiem co szanownych redaktorów podkusiło aby na samym froncie dać fotę z tak rzeźnicką robotą jak totalne nie-wpasowanie lamp i ich ramek od 3-ki do 1-ki, walor edukacyjny wymaga samochodu reprezentatywnego, przynajmniej na samym froncie. Jest parę niefortunnych sformułowań jak "RS2600 napędzany silnikiem z Granady", co już zostało wskazane, ale zupełnie nie czuję używania nazw "Diana" i "Carla" w takiej ilości w różnych miejscach w tekście - dla kogoś poznającego temat Capri pozostaje chyba wrażenie że te nazwy są powszechnie używane, a one w ogóle nie funkcjonują w żadnej praktyce. PS. Przychylam się do tłumaczenia "wildest" jak w artykule.
Ogólnie rzecz biorąc - dobra robota, dość całościowa i kompleksowa, pozwolę sobie mieć jeszcze jedną uwagę finalną, kiedyś był taki dobry zwyczaj że po napisaniu jakiegoś tekstu na jakiś temat, przed jego publikacją, dawało się taki tekst do tzw. recenzji/przeglądu komuś kto też zna temat, celem właśnie wyłapania różnych drobiazgów które się samemu wprowadzi nawet nieopatrznie, tu chyba zabrakło takiego elementu przygotowania tekstu. W żadnym wypadku nie można usprawiedliwiać przemyconych błędów tym że "pisane to było dla laików", bo to tym gorzej dla laików - ci co wiedzą poczują tylko dyskomfort, ci co nie wiedzą przyswoją wiedzę z błędami. I tak źle, i tak niedobrze. Błędy się zawsze zdarzają, nikt tu chyba nie odbiera tego w kategoriach urazy, takie osobiste reakcje to chyba zostawiliśmy za sobą na etapie przedszkola ? Mam przynajmniej nadzieję że można się wymienić merytorycznymi uwagami bez powodów do urazy.
Tak czy owak, całokształt jest bardzo ok.
Co do błędów, to jest jeszcze nagłówek stron 88/89 w postaci "Iprezy" zamiast "Imprezy", w tak eksponowanym miejscu wskazane jest więcej uwagi.
No i jeszcze jedna zagadka która mnie nurtuje po przeczytaniu relacji ze zlotu w Borkach (strony właśnie 88/89): zlot Mant i Fiatów, zwycięzcy konkursu elegancji:
- najładniejsze auto zlotu: Fiat 124 Sport, Henryk Lipiński
- najładniejszy Fiat zlotu: Fiat 850 Coupe, Piotr Dobierski
Skoro Fiat 124 był najładniejszy na zlocie, zaś z Fiatów najładniejszy był 850 Coupe, to ilu wkręca żarówkę ? :)
Michał Konieczny / 2005-07-12 17:28:50 /
Co zlotu w Borkach- nie miej pretensji do redaktorów. Nie byłem na tym zlocie, ale domyślam się, że impreza była podzielona na ople i fiaty... I np. fiaty wybierały najładniejszego fiata, a cały ogół najładniejsze auto zlotu... Wśród mant wybrano najbardziej zapuszczoną. Mam nadzieję, że nie odzwierciedla to stosunku właścicieli do tych samochodów.
nie pamietam teraz a nie mam GT w rękach, ale były jakieś dziwne ogłoszenia, o gaetach tyningoych z 2000 roku i jeszzce coś co mi jakos nie pasowało do taiego pisma :(
a co do capri to wszyetko juz było wyżej napisane :)
pozdro
A i ja dodam jedną uwagę co by na Capri się nie skończyło. Otóż w ogłoszeniach widnieje "TauRus" z silnikiem 1,3 :D
a_patch / 2005-07-15 08:18:39 /
sporo w waszych komentarzach jest racji, ale i tak należy się cieszyć z tego że jest sobie taka gazeta na rynku i warto ją poczytać- te informacje są może nie do końca pełne (błędy) ale i tak przybliżają starszą motoryzację tym którzy czegoś w zyciu szukają
sidvicious / 2005-07-15 13:09:47 /
A ja sie ciesze, ze to na co narzekalem iles tam postow wyzej, zostalo poprawione.
pmx (wiewior;) / 2005-07-18 00:07:47 /
dzisiaj kupilem ta gazetke bledy czy nie ale zeby chociaz 1 osoba sie zakochala w capri dzieki tej gazetce to juz bedzie sukces a tak poza tym to milo kupic sobie taka gazetke i pomyslec ze jeszcze ludzie o naszych samochodzikach nie zapomnieli:) najbardziej mi sie podoba tytul artykulu "capri samochod jaki sobie zawsze obiecywales" ;)a capri z x-pack-iem tez moze byc:)
cichymk / 2005-08-20 16:49:24 /
I co z tym GT Classic? We wrześniu się nie ukazała :(. Ktoś coś wie?
Młody_wFe / 2005-10-01 00:40:31 /
http://youngtimer.pl/forum/gtc.jpg
dobra wiadosmosc! :)
kupilem dzis gazete "Classicauto" ktora jest wznowieniem GTC... :) jeszcze nie przegladalem ale wyglada nie mniej ciekawe... :D
Mac13k / 2005-12-17 09:21:47 /
lece do kiosku:}
Arturo / 2005-12-17 11:45:37 /
:) A już myślałem, że kupa. Lecę do Empiku, dzięki za info.
Buziaki
Młody_wFe / 2005-12-17 12:03:32 /
noooo...to sie nazywa niespodzianka przedsiateczna-ciesze sie jak cholera!
Michal W / 2005-12-17 15:47:40 /
no nawet ja i maila dostalem ze jest zamiennik GT
poczytam jak powroce :) jak mi ktos kupi
Wojdat / 2005-12-17 19:35:20 /
Bardzo fajne. A do wrazen z jazdy Jagularem dodam, ze przod mojego Capri to sie lekko unosil nawet z 2.0 V6 i to nie z powodu przegnicia ;-)
pmx (wiewior;) / 2005-12-18 16:14:26 /
Witam
W auto- świecie ukazał sie fajny artykuł o Taunusie 12 M ;-)
nr 551 z 16 stycznia
MikeB4 / 2006-01-19 15:20:02 /
Czy nie podjąby sie ktoś z Was zeskanowania nr 1 classicauto i wrzucenia na ftp ??... nigdzie nie mogłem kupić wszedzie sprzedawcy robili wielkie oczy ... a chciałbym poczytac co tam ciekawego
W nowym classicauto lektura obowiązkowa: Sierka Cossie.
Młody_wFe / 2006-12-22 17:43:08 /
łetam w poprzednim capriki były :P
letam, jakies szczepy ;-)
pmx (wiewior;) / 2006-12-22 23:19:46 /
Wawka się nie chwali a w nowym Classicauto stoi o naszym klubowym koledze, Maryjanie Bus Driverze. Wprawdzie prezentuje Zaporożca nie Forda, ale wnosząc po zdjęciu i opisie: "jeden z najlepszych kierowców MZA" :) chodzi o tego Mariana.
Pozdrowienia dla gwiazdy mediów! ;)
Młody_wFe / 2007-02-13 17:16:03 /
eeee!!! nie wiedziałem że mamy taką sławę u nas.
spoko
wąski77 / 2007-02-13 17:54:14 /
ale jak to .... jeden z najlepszych?
Najlepszy!!!
amator liil (EM) / 2007-02-13 18:59:40 /
no to zapraszamy redakcje na nastepna impreze z cyklu autobus chyba:D
O prosze!! nic tylko pogratulować!! pozdro
No to mają chyba niezły poślizg :) bo Maryjanowy ZAZ od dobrych dwóch lat stoi na kołkach (a zresztą nie wiem czy Maryjan go jeszcze wogóle ma).
gryziu liil (EM) / 2007-02-15 09:58:00 /
Ale według artykułu to Maryjan ma więcej niż jednego ZAZa :)
Najnowsze Classic auto i relacja z PC: "szybciej, głosniej, czarniej" :):):):):) - dobre, rozjechany ale narobiłes:):):):):):):)
w najnowszym auto świecie widziałem coś o Capri i o Capri.pl , nie doczytałem bo pani w sklepie wygoniła że niby nie wolno czytać zanim sie kupi :)
Kohito_PS / 2007-09-05 00:03:12 /
mam ten AS i generalnie Fordom poswiecili dwie strony, wspomnieli tez troszke o capri.pl. generalnie to nic ciekawego nie napisali. :)
_michu_ / 2007-09-05 08:29:33 /
eee właśnie zobaczyłem ten artykulik... szkoda że "szybciej, głośniej, czarniej" utożsamili z capri.pl, bo to jak wiemy nie są priorytety stowarzyszenia, ale za to liil EM czemu nie :D
rozjechany liil / 2007-09-05 09:53:15 /
nie mam jeszcze ... moze jakiś skan ? :)
Mirek K. / 2007-09-05 10:34:14 /
Eee, a jaki to numer AŚ? Co na okładce? Bo dziś przeglądałem jakiś numer w sklepie i nic tam nie było o jeżdżacej korozji...
Hrabia® / 2007-09-05 10:35:41 /
nie pamietam jaki to numer dokladnie, wiem ze na okladce był tytuł w stylu "cała prawda o fordach" czy "wszystko o fordach" jakos tak.
Kohito_PS / 2007-09-05 10:45:48 /
http://www.auto-swiat.pl/wydania/wydanie.asp?Wydanie=537
Kohito_PS / 2007-09-05 10:48:25 /
chodzi chyba nie o "auto swiat" tylko o "Classic Auto" jest tam owszem wzmianka o PC07 i o "rdzy" w warszawie.
skan/zdjecie moge dac wieczorem.
Leszek "QSi" / 2007-09-05 10:53:37 /
w auto swiecie tez o fordach piszą . zobacz linka co wkleiłem.... :)
Kohito_PS / 2007-09-05 10:56:20 /
Leszek to wklej wieczorkiem ... gazetki nie mam i mieć dzisiaj nie będę bo pogodoodporność mi się skończyła a chętnie poczytam
Mirek K. / 2007-09-05 11:36:58 /
No z AŚ 28 sierpnia to już chyba gdzieś w archiwach państwowych. A szkoda, bo zbieram wszystko jak leci.
Hrabia® / 2007-09-05 11:37:23 /
moge odstapic Tobie moj egzemplarz AS. :)
_michu_ / 2007-09-05 12:42:44 /
Chętnie :) Poczta? Przelewik?
Hrabia® / 2007-09-05 12:52:10 /
Poważnie Hrabia? Bo ja mam gazet motoryzacyjnych pół pokoju i nie wiem komu to można opchnąć.. :))
Ja bym prosił o ten artykuł z Classic Auto :)
Grzesiek_Rudy / 2007-09-05 14:53:05 /
MILO, jeśli a) są w nich stare Fordy, b) nie mam jeszcze takiego egzemplarza, to może się skuszę.
Hrabia® / 2007-09-05 17:01:12 /
To jak, Hrabia, listę numerów Ci przesłać? :)
a oto zamawiane zdjecia artu o PC z ostatniego Classic Auto
fotka 2
i festiwal korozji:
Leszek "QSi" / 2007-09-05 19:03:38 /
W zeszłomiesięcznym Automobiliście był artykuł o Escortach.
Młody_wFe / 2007-09-05 20:34:13 /
No to ja juz wiem dlaczego granada mkI coupe nie startowała ;) Pewnie wlasciciel nie chcial pisac o sobie w artykule, a jego auto bylo zbyt bliskie specyfikacji fabrycznej...
Mysza liil (EM) / 2007-09-06 00:17:05 /