Temat jest nietypowy, więc proszę o bardzo dokładne odpowiedzi. W pewnym sensie zalezy od niego transfer sporej kwoty z kieszeni jednego osobnika do kieszeni drugiego, albo korowody sądowe z perspektywą opalania się w kratkę.
Otóż [hipotetycznie oczywiście] wyobraźmy sobie sytuację: trafia mi się Capri 1980 r. przywiezione 2 tygodnie temu z helmutowa, stan igła i w ogóle te sprawy. Auto ma już polskie papiery, ale jest także brief, ksiązka obsługi od przebiegu 00009km, setki rachunków na każdy filtr oleju itd. Ma równiez dwie tabliczki znamionowe, różniące się wszakże literką na szóstej pozycji [miesiąc]. Oczywiście numer [dlaczego 6-cyfrowy, chyba powinien być pięcio?] zgadza sie na obu z numerem silnika, ale literki wybite na karoserii zgodne są z jedną tabliczką, a brief i polski dowód - z drugą.
Problem w tym, że - o ile pamiętam - numery silnika lecą kolejno i nie było dwóch identycznych Capri z tym samym numerem silnika wyprodukowanych w 1980 r. - jeden w marcu, a drugi w kwietniu. Dlatego zwracam się z prośbą do posiadaczy Capri rok modelowy 1980 o okreslenie zakresu numerów silnika z marca i kwietnia [oczywiście NIE podawajcie KOMPLETNYCH numerów - nie chcę nikomu ułatwiać rąbnięcia komus wózka, więc ostatnie 3 cyfry numeru niech zostaną tajemnicą właściciela]. Dokładnie chodzi o odpowiedzi typu:
Ja mam GAECAA46***
U mnie jest GAECAG243***
Chcę po prostu zorientować się, czy numer może być 6-cyfrowy, oraz do jakiego numeru doszli pod koniec marca. Moja teoria jest taka, że auto zmontowane np. 30 marca nie przeszło odbioru [np.zatarty motor] i opuszczając linię po raz drugi 3 kwietnia dostało drugą tabliczkę, na której ktoś walnął literkę "nowego" miesiąca. W oparciu o nią powstał brief i sprawa tak się ciągnie :). Ale do tego potrzebna jest Wasza pomoc.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-11-07 23:39:02 /
numery forda byly nabijane po kolei w kazdej fabryce zaczynajac od zera
w 80 Capri bylo juz chyba produkowane tylko w jednej fabryce wiec nie moze byc dwoch o identycznej koncowce numeru
krk wiesz jakie szczepy u nas jezdza a przejmujesz sie takim drobiazgiem
to najprawdopodobniej zwykle przeoczenie w fabryce, kazdy rzeczoznawca to wyprostuje
moj scenariusz jest taki:
jest 31 dzien miesiaca
fabryka konczy montowac tego Caprika, nabijaja numery na bude i silnik, daja zlecenie na wytloczenie tabliczek do niego ale wlasnie rozlega sie dzwonek na fajrant
nastepnego dnia czyli 1-go w maszynie przestawia sie data (wiec literka w numerze) i jelopy zapominaja ze akurat ta tabliczka powinna miec jeszcze poprzednia literke
ciekawe czy ktos to zauwazyl przez te 25 lat :)
camaro / 2004-11-08 13:39:13 /
Ja w Capri miałem taką ciekawostkę: numer budy GAECAG49***0, numer silnika AG49*** - buda miała na końcu jedno zero więcej.
Rafał L. / 2004-11-08 15:43:56 /
ten co ja wrzuciłem tez ma ostatnia cyferke "0" ;P
ps.
koło fortuny jakies czy coś?
To jedno zero na koncu to krotkiego numeru standard - poprostu sztuczne wydluzenie krotkiego numeru do 12-znakowego, czyli GAGFRMxxxxx0 - nie wiem czyj to wymog, mialem tak w granadzie 79. Natomiast numer silniika tylko rok, miesiac i 5 cyfr (RMxxxxx)
Mysza liil (EM) / 2004-11-08 19:19:12 /
może jakiś wymóg na jakis rynek?
1.
Vehicle Number: GAECAA237**0
fabryka: Cologne
data produkcji: 03.1980
2.
Vehicle Number: GAECAT373570
fabryka: Cologne
data produkcji: 12.1980 (rejestracja 1981)
Pozdraviam
gryziu liil (EM) / 2004-11-09 08:25:51 /
Tag der resten Zulassung: 13.08.80
nummer wehikułu : G A E C A E 2 5 8 x x x
buziaczki :) , buehehe
marian212 / 2004-11-10 17:10:06 /